Miks miehet saa aina mennä ja tehdä kaikkea hauskaa ilman lapsia?
meillä yksi taapero ja ennen lapsen syntymää mies lupasi auttaa lapsen hoidossa, no auttaa jos mun on ihan pakko mennä esim. opiskeluihin eikä mummo pysty hoitamaan ja nyt kun hän sairastui niin ei ole ketään lasta hoitamaan. Miehellä sen sijaan aina jotain mitä sa tehdä yksin. Ei tämä äitiys kivaa ole kun on lapseen sidottu 24/7.
Kommentit (40)
meillä vähän vastaavanlainen tilanne. Eniten harmia aiheuttaa se että mies herää yleensä päivällä vasta klo 12sta jälkeen. Ilmoitin eilen että voisin tehdä kesällä vähän keikka hommia, mutta se vaatisi sen että mies on lapsen kanssa aamupäivisin klo 8-12 kunnes lapsi menee nukkumaan päikkärit ja minä tulisin päikkäreiden loputtua kotiin...
No arvaa vaan onnistuuko...
Useimmin toki mennään 7yhdessä, mutta välillä olen käynyt yksinkin tai esim sisarteni kanssa. Ei se ole koskaan ollut ongelma. Ja mies menee kanssa yksin ja silloin olen usein mennyt lapsen kanssa yhdessä jonnekin. Tykkään matkustaa lapsen kanssa. Mieheni omat lomat painottuu kalastukseen ja pienen lapsen mukaanottaminen olis sinne vaikeaa. Mä taas pidän eneemmän kaupunkilomista ja uimisesta, museoista ja pelkästä oleskelusta uudessa paikassa. Siihen alpsi sopii hyvin matkaan.
sitten se uhkaa erolla tai vie lapsen jonnekkin hoitoon mut ei se yksin sitä halua hoitaa. ap
unohtaa kyllä minut! Jos joutuu lasten kanssa kotiin jäämään ja minä pääsen lähtemään jonnekkin ilman heitä n.kerran vuodessa niin hän on niin herne nenässä kuin vain olla voi ja saan kuulla pitkän aikaa kuinka olen päässyt pitämään hauskaa.
Hyvässä lykyssä mies soittaa perään ja haukkuu - jos oikein huonolla tuulella sattuu olemaan.
Minua ei siksi edes kiinnosta mennä minnekkään !!!
Jollen saa lapsille jotain muuta hoitajaa kuin isänsä jonka velvollisuuksiin lastenhoito myös kuuluisi.
Joskus kun oli rahat tiukoilla niin ehdotin että voisin silloin tehdä jonkun työkeikan kun mies on kotona eli illat ja viikonloput - vastaus oli että " koskas sitten hänen vapaa-aika on ??"
Kotona mies ei tee mitään kotihommia vaan ne ovat kaikki minun heiniäni - minä kun vaan kuulemma löhöän täällä päivät pitkät.
Minä en edes tiedä mitä tuo "vapaa-aika" sana tarkoittaa kun ei ole noita ongelmia kun lasten kanssa on 24/7
Omaa päätäni hoidan käymällä parin ystävän luona lasten kanssa.
Tiytysti meillä hiukan eri tilanne koska lapsia on 5 ja kuuden syntynee tänään :o)
ja kutosta ihmettelen erityisesti. Menit sitten 6 lasta tekemmän moiselle miehelle.
Mutta aloittakaa koulutus nyt, pienin askelin. Alatte käydä lenkillä, kaupassa jne yksin ja pikkuhiljaa pidennätte aikoja.
niin pettynyt olen kun ei sitä vastuuta kantanutkaan ja kyllä hän hoitaa jos ihan pakko on kuten tänään ilmoitin että kun mulla huomenna lääkäri joka vie tunnin niin sen aikaa saa taaperoa hoitaa vaikka varmasti vie siksi aikaa mummolle jotenkin pelkää lapsen kanssa kaksin oloa, vaikka olen kaiken lapsen hoidosta opettanut hänelle
Melkoisia miehiä, oikein kunnon isejä...
Ja miksi ihmeessä tarvii kuudes lapsi viä vääntää?? Kyllä teijän teksteissä paistaa omakin tyhmyys läpi... Ja sitten naristaan.
lupasi ennen lapsen tuloa osallistua yhtä paljon lapsen hoitoon kuin minäkin niin ei vain käynyt ja lisää lapsia en tee tämä yksi saa riittää. ap
tietenkin jossain rajoissa :) ja työmenot menevät vapaa-ajan juttujen edelle.
Mies on työn puolesta pari iltaa viikkossa työmenoja, ja kyllä itsekin hankkii aktiivisesti lapsille hoitajia (siis neuvottelee mun vanhempien kanssa), jos on päällekkäistä menoa.
lupasi ennen lapsen tuloa osallistua yhtä paljon lapsen hoitoon kuin minäkin niin ei vain käynyt ja lisää lapsia en tee tämä yksi saa riittää. ap
nyt vaan sanot että sinä hoidat lasta kun minä menen sinne tai tänne (minne sitten menetkään). ja saman teet joka viikko. Jos mies uhkaa erolla, sanot tyynesti, että teepä se, tuossa on ovi. Enpä usko että lähtee minnekään.
Jos vie lapsen vanhemmilleen hoitoon kun on sinun aika viettää vapaata, siinäpä vie. Se on miehesi ja hänen vanhempiensa välinen asia. Jos vanhempansa eivät jaksa hoitaa lasta ja ottavat sinuun yhteyttä, kerrot ettet valitettavasti voi auttaa koska nyt on asioita jotka sinun täytyy hoitaa, eikä se onnistu lapsen kanssa.
Melkoisia miehiä, oikein kunnon isejä...
Ja miksi ihmeessä tarvii kuudes lapsi viä vääntää?? Kyllä teijän teksteissä paistaa omakin tyhmyys läpi... Ja sitten naristaan.
Mies täällä.
Jos ei sulla ole viittä lasta niin ei sulla kyllä ole yhtään hajua siitä miten rankkaa sen arjen pyörittäminen on kun aikaa ei oikeasti jää kenellekkään niin paljon kun sitä haluaisi niille antaa. Fyysistesti etenkin mutta henkisesti vielä enemmän.
Meillä 5 lasta ja ei mulle jää itselleni aikaa kun pari kertaa vuodessa olla erossa perheestä, eipä niin että mulla mikään suunnaton tarve olisikaan. Omat harrastukset survon väkisin isompien muksujen treeniajoille ja jos en ole heittämässä lapsia harjotuksiin niin sitten olen pienempien kanssa metsällä tai pyöräilemässä. Pienimmät on pääsääntöisesti vaimon kanssa kotona tai vaunulenkillä/kaupalla/kylillä/... mitä ne nyt tekekään. Yritän vaimoakin aina satunnaisesti pakottaa yksin lenkille tai kavereilleen käymään mutta ei tuo hirveän useasti sinne pääse. Kotityöt teen 80% minä ja vaimo loput. Useasti meillä tappellaan ja kiroillaan ja poljetaan jalkaa kyllä koska ihan sairaan rankkaa tämä on.
Sekunttiakaan en vaihtais pois ja lisää tekis mieli kuhan taas tuo pienempi kasvaa vähän isommaksi :)
Sun tekstistä paistaa tyhmyys läpi.
usein varsinkin pienen vauvan kanssa imettävä äiti joutuu pakosti olemaan aika tiiviissä kontaktissa ja voi olla, ettei vauva edes oikein viihdy isän kanssa. Vaikka sitä ei olisi vastasyntyneenä, niin vähän myöhemmin. Sitten molemmat vanhemmat ajattelevat, että no ei kai nyt sitä voi huudattaa... ei ole kivaa...
Yhtäkkiä se vauva onkin jo taapero ja huomaamatta äidillä onkin pallo jalassa, mutta isällä ei.
sitten se uhkaa erolla tai vie lapsen jonnekkin hoitoon mut ei se yksin sitä halua hoitaa. ap
Ei kakissa perheissä ole niin että mies saa mennä ja nainen hoitaa lapset. Meillä molemmat saa mennä suunnilleen yhtä paljon ja molemmat hoitaa lapsia. On helppo sopia esim. että maanantaina ja keskiviikkona sinä haet ja hoidat lapset. Tiistai ja torstai on minun päiviäni. Perjantaista, lauantaista ja sunnuntaista sovitaan tasapuolisesti.
lapsia on paljon, niin silloin tarvitaan kumpiakin vanhempia.
Lapsen voi jättää isälleen, niin kyllä ne lapsen hoitaa, kun on pakko hoitaa.
Onneksi tein omat lapseni vanhana, niin en halua edes lähteä minnekkään.1
Niinpä tarkoitin juuri että kun valitetaan kuinka rankkaa on ja mihkään ei ite pääse kun on hommattu ne 5 mukulaa. Ja sitten puhutaan viä että tehään lisää?? Hienoa että SINÄ olet tyytyväinen etkä vaihtaisi hetkeäkään pois. Mutta kirjoitukseni ei ollutkaan sinulle koska sinä et valittanut osastasi. Ja ei minulla ei ole kuin kaksi lasta ja enempää en tee. Koska näin aikani riittää molemmille lapsille ja kerkiän hienosti järkkäämään itselleni vapaata harrasteluaikaa tai kahvittelua aikaa kavereiden kanssa. Ja tämä sopii minulle paremmin kuin hyvin :)
vaan lapsi söi vauvana pullosta, silti ei mies suostunut hoitamaan. Nyt kun on taapero niin syö aika huonosti aina ollut huono syömään ja kun syötän taaperoa niin mies lähtee pihalle kun syöttäminen kuulemma stressaa niin paljon. Olisin joskus tarvinnut tukea mieheltäni kun lapsi syö huonosti siis henkistä tukea mut miespä luikkii tilanteita karkuun. ap
osallistua ja tukea lapsen hoidossa jos olisin tiennyt ettei näin käy enpä olisi lasta tehnyt. ap
Kyllä isänkin pitää ottaa omaa aikaa lapsen kanssa niin että äitikin saa tuulettua. Teet niin, että ilmoitat milloin lähdet minnekin ja sanot 'sinä olet x:n kanssa sitten'... Eikä isät 'auta lastenhoidossa' vaan heidän pitäisi olla yhtälailla läsnä kuin äidinkin. Mistä lie miehellesi tullut ajatus, että se vastuu on ainoastaan sinun. Tuopa ukko takaisin maan pinnalle, todellisuuteen :D