Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te jaksatte kuunnella lasten pälpätystä koko ajan?

Vierailija
21.06.2010 |

Omani ei vielä puhu sanoja, mut pälpättää vauvakieltään ihan koko ajan. Mun on joskus pakko jättää toi lapsonen hetkeksi yksin mölyämään ja poistua huoneesta, koska mä vaan tarvitsen siitä hetken rauhan. Lastahan tämä ei haittaa, jatkaa sitä puhetta yksikseen (kuten nytkin). Jaksaako kaikki muut äidit kuunnella puheliaita lapsiaan? Siis sellaisia jotka ei ole hetkeäkään hiljaa? Ja miten ihmeessä teette sen?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun lapset eivät puhuneet mitään vasta kuin 3-4v ja vähän silloinkin, en koskaan puhunut vauvoille mitään. en tajunnut että niile ois jotain pitänyt puhua!

Vierailija
2/19 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanontakin on " Ei niin suloista lasta, ettei äiti olisi iloinen saadessaan hänet nukkumaan".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

päläpättäjä. Koko ajan äänessä ja kyllä voin suoraa myöntää, että en vain jaksa/kestä kuunnella sitä koko ajan.

Vierailija
4/19 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi lapsi tosiaan kohta nukahtaa.:D ap.

Vierailija
5/19 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meinaa jaksaa sitä miksi miksi miksi äiti äiti äiti

Vierailija
6/19 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kolmevuotiaana edelleen. En aina jaksa kuunnella, vaikka jutut ovat usein ihan hauskoja. Sitten pakenen vaikka saunaan. Telkkarikin on hyvä vaientaja välillä.

Vierailija
7/19 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun lapset eivät puhuneet mitään vasta kuin 3-4v ja vähän silloinkin, en koskaan puhunut vauvoille mitään. en tajunnut että niile ois jotain pitänyt puhua!

:|

Vierailija
8/19 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä sen oppii sulkemaan ulkopuolelle.

Vierailija
9/19 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tein sitten sen, että istutin kaikki neljä muksua olohuoneen sohvalle ja sanoin, että nyt se, joka on minuutin hiljaa saa minuutin jälkeen kertoa minulle, haluaako sipsiä. Jos ei minuutin hiljaisuutta tule, ei tule myöskään puheenvuoroa sipsin pyytämiseen.

Ihana, ihana minuutin hiljaisuus jonka jälkeen kysyin jokaiselta erikseen haluaako kipon sipsiä. Jokainen vuorollaan kuiskasi joo.

Ehkä vähän kyseenalaista, mutta kun en enää jaksanut kuunnella...

Vierailija
10/19 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikkulasten ei.

Vierailija
11/19 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pölpöttää kans paljon mutta se ei haittaa yhtään koska on vaan merkki siitä et on hyvällä tuulella. Mua risoo vain ja ainoastaan se jos se kitisee ja on sillä päällä, et on vaan pakko saada olla ihan ihan liki äitiä KOKO ajan.

Mutta ymmärrän kyllä teitä. Pahoin vaan pelkään että olin itse just sellainen lapsi (ja aikuinen :D) joka pölisee koko ajan joten en uskalla sanoa sitä rasittavaksi ;)

Vierailija
12/19 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona kolme pälättäjää kalkattaa aamusta iltaan. Joskus on ihan pakko mennä vaikka partsille karkuun, kun korvissa jo soi. Yleensä kaikilla on asiaa tismalleen samaan aikaan ja ihan helkkarin tärkeää tietenkin. Varsinkin keskimmäisellä on vähintäänkin kuuluva toi äänikin.

Olen harkinnut vakavasti Peltoreita :D

Vierailija
13/19 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juttelee aika harvakseltaan ja suhteellisen järkeviä asioita. Mutta kun on yhdenkään kaverin kanssa, juttelun taso nousee ensin huudoksi, sitten kirkumiseksi. Ja vauhti kiihtyy..

Vierailija
14/19 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten surullista. =(

Vierailija
15/19 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

erittäin äänekäs ja puhelias lapsi heti vauvasta lähtien. Olen joskus kuunnellut äitini nauhoittamia c-kasetteja omasta pulinastani leikki-ikäisenä, ja mä en tajua miten äitini on kestänyt mua. Ja nyt sitten oma lapseni on ihan samanlainen ja mulla on kestämistä. Äitini mielestä tämä on merkki siitä että karman laki toimii.;)

ap.

Vierailija
16/19 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai kuuntelen, jos on asiaa. Mutta tuollaisella eskarilaisella ihan oikeasti tuuli heiluttelee ikeniä siihen tahtiin, että aina ei vaan mutsi jaksa. Olen koettanut opettaa, että ihan päätöntä turhaa höpöttämistä voi karsia. Lisäksi 6-vuotias voi jo miettiä ihan itse vastauksia kysymyksiin "miksi uuniin ei saa laittaa kättä" tai "miksi portaissa ei saa mennä silmät kiinni takaperin pomppien". Vähän kun raaputtaa, kyllä se kultapieni vastaus löytyy ihan ilman äidinkin apua. Mieti vaikka kokemusten kautta, äitin pikku mustelmainen murunen.

Totta kai välillä mietin, että "latistanko" lasta liikaa sanomalla välillä, että nyt loppuu tuo päätön höpötys, puhut vain, jos on asiaa. Mutta paljonhan me keskustellaankin. Ehkä minä tekisin karhunpalveluksen hänelle, jos menisin aina hänen höpötykseensä mukaan? Tai jaksaisin aina kuunnella. No, tämän kasvatusteoreettisen lähestymistavan tulokset on nähtävissä lähivuosikymmeninä.

Ainakin yhdelle työkaverilleni olisi kyllä ollut palvelus, jos hänen vanhempansa olisivat edes joskus sanoneet, että nyt turpa kii.

Vierailija
17/19 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kummatkin pölpöttivät jo yksivuotiaasta asti(tosin tietty silloin omaa kieltään) ja ovat olleet siitä lähtien suuna ja päänä ihan koko ajan hereillä olleessaan. Vanhin on jo 18v ja nuorinkin 14v, joten on tässä tullut muutaman kerran vuosien varrella menetettyä hermot tuohon mölinään.

Vierailija
18/19 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itelle oli rankkaa työskentely päiväkodissa just sen ainasen mökän takia. Kotiin ku pääsin ni hiljaisuus oli ihanaa. Ei voi mitään, mutta minua tuo meteli yksinkertaisesti vaan väsyttää, vaikka muuten työ olikin ihan jees.

Lapseni on nyt reilut 3v. ja juttua piisaa aamusta iltaan. Kysymyksiä satelee ja tosiaan, jos et vastaa ni jankkaus jatkuu kunnes vastaat.Ja sitten kun vastaat ni jatkoksi tulee kysmyksiä tappavaan tahtiin ja jossain vaiheessa en enää itsekkään tiedä mihin pitäisi vastata.

Juu,juu kuuluu ikään ym.välillä vaan otsasuonet pullistelee.Ja se tauoton pälinä vaan käy hermoon.

Vierailija
19/19 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kyllä aina jaksa noiden *****n pentujen typeriä kysymyksiä, silloin tartun rivakasti kakaran hiuspehkosta huudan kurkkusuorana päin naamaa, että jumalauta pentu nyt v**** turpa kiinni! Joskus keittää kertakaikkiaan niin pahasti yli toi helvetin vikinä, että läimäytän mojovasti poskelle, siinä vaiheessa hiljenee yleensä loppuillaksi viikari. Mies on joskus koittanut tästä jotain vikistä, mutta olenpahan itsekin kasvanut toimivaksi yhteiskunnan jäseneksi vaikka isä ja äiti kurittivat kilpaa vöin ja nyrkein, eivät todellakaan kasvattaneet ainakaan pullamössöä jatkuvalla paijauksella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan