Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Matkalle ilman vauvaa

Vierailija
21.06.2010 |

Voi olla, että sohaisen oikein kunnon ampiaispesään ja saan haukut, miten epäkelpo äiti olen, mutta yritetään silti. Asiallisia vastauksia kaipailen ja kirjoitinkin jo saman viestin tuonne perhe-osastolle...sieltä ei vain vaustaksia tullut yhtään...

Onkohan täällä äitejä, jotka ovat käyneet ulkomailla (1-2 viikkoa) reissussa ilman alle vuoden ikäistä vauvaa ?

Olemme lähdössä 2 viikon häämatkalle ja 8kk ikäinen tyttäremme jää Suomeen mummolle hoitoon siksi aikaa. Mummo on tyttärellemme erittäin läheinen (ollut heti syntymästä asti). Mummo on myös ollut suureksi avuksi koko äitiyslomani ajan ja viettää arkipäivät kanssamme, kun mieheni on töissä. Joten sikäli ei huolestuta jättää vauvaa hoitoon. Tytöllä ei muutenkaan ole ollut mitään eroahdistukseen viittaavia oireita vielä. Eli viihtyy hyvin mummon/isänsä/papan seurassa leikkimässä, vaikka äitiä ei aina näköpiirissä olisikaan.

Oma ikävän tunne varmasti reissussa ajoittain iskee päälle, mutta toisaalta reissussa on niin paljon nähtävää ja koettavaa, että tuskin onnistumme reissua varsinaisesti "pilaamaan" vauvaa ikävöimällä.

Selvennykseksi vielä, että vauva on meille äärettömän rakas ja kaikkein tärkein koko maailmassa, niinkuin oman lapsen pitääkin olla. Emme olisi tällaista reissua ja vauvan hoitoon jättämissä missään tapauksessa harkinneet, ellei mummo (ja pappa) olisi vauvalle niin läheinen, tuttu ja turvallinen hoitaja. Tuon ikäinen pikkuinen tuskin osaa ikävöidä meitä. Ja seuraavalle reissulle neiti ilman muuta lähtee mukaan.

Nyt siis kiinnostaisi kuulla, onko muita äitejä (ja isiä), jotka ovat olleet samassa tilanteessa - reissussa ulkomailla ilman vauvaa. Miten vauva on pärjäillyt hoidossa ja miten lujaa se oma ikävä matkalla iskee ?

En kaipaa kommentteja, joissa kauhistellaan sitä, miten saatan jättää vauvan kahdeksi viikoksi tai että vauvalle tulee tästä hylkäämiskokemus, joka kalvaa häntä lopun ikää. Olen kyllä tutustunut tähän psykologiseen aiheeseen (+olen itse opiskellut psykologiaa), emmekä mieheni kanssa näe tällaista uhkaa oman lapsemme kohdalla.

Kommentit (82)

Vierailija
81/82 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
82/82 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 04:09"]

Up