Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko kiittämätön kuten sukulaisnainen sanoo?

Vierailija
21.06.2010 |

Minulla on kaksi lasta ja hän haluaa "auttaa". Se apu on sitä, että organisoi omin päin koko meidän huushollin, lasten kuskaukset, harrastukset, kouluasiat jne.

Jos pyydän apua johonkin, hän ei voi koskaan auttaa niinkuin pyydän, vaan organisoi selkäni takana kaiken toisin.

Jos en pyydä, hän tunkee väkisin ja haukkuu selän takana.

Kummassakin tapauksessa minä en osaa mitään, vaan hänen täytyy uhrautua, kun minä en osaa.

Jos yritän pitää etäisyyttä, hän valittaa, että pidän hänet loitolla lapsista tahallani, jos kutsun kyläilemään, hän ei koskaan syö tai juo pöydästä mitään ja korostaa joka käänteessä, että hän tulee vain, jos on tarvis. Sitten taas selän takana valittaa, kuinka en koskaan kahvittele hänen kanssaan, vaan vaadin aina vain apua...

En enää tiedä miten päin olla, kun aina seuraa haukkuryöppy! Ja aina nimenomaan takanapäin - mitään ei sano naamakkain, on vain sellainen yleishapan ja tosiaan ruokapöydässä ei syö mitään tms.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisko aika nostaa kissa pöydälle ja käydä keskustelu asiasta. Tai laita joku välittäjäksi, jos tyyli on seläntakaa.

Vierailija
2/5 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja itse en ole mikään selän takana puuhaaja, enkä haluaisi tähän ketään muuta sotkea.

Se auttaminen on sellaista, että onkii jostakin selville esim. että meillä on flunssa. Tulee ilmoittamatta, tuo ruokaa tms., tunkee ne ominpäin kaappiin, kattaa kukat pöydälle jne. ja asettuu taloksi eli käytännössä sotkee koko talon lasten kanssa - ja käy aina kaapilla kyttäämässä olenko imnä laittanut ruokaa juuri niistä hänen tuomistaan tarpeista. Alkaa sitten huomautella, miten "nämäkin perunat täällä itävät, vaikka hän kalliilla toi".

Hänestä ei ole mitään apua, tulen vain kiukkuiseksi - ja talon raivaamiseen menee viikko.

Kerran olen jättänyt avaamatta ovea ja kerran heittänyt suoraan ulos. Mutta ongelma on se, että a)hän ei tajua että hän ei oikeasti _auta_ ja b) että hänellä ei ole mitään oikeutta tulla toisen taloon kutsumatta tai määräilemään. Hänen mielestään on vain niin, että hän tietää miten pitää toimia ja hän sitten opettaa sitä minulle, kun minä en sitä osaa. Ei siis pälkähdä päähän, että _en halua_ tehdä niinkuin hän!

Rasittavinta on se, että hän on lapseton, eikä siis tajua lapsiperheen arjesta yhtään mitään. Hän ei myöskään halua tuottaa lapsille koskaan pettymystä, lohduttelee ja myötäilee kuin curling-radalla - ja lapset suorastaan oireilevat kun joutuvat maailmanvaltiaiksi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole kiittämätön, vaan haluat elää omalla tavallasi. Se on jokaisen oikeus.

Vierailija
4/5 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

katkaiset välit kokonaan. Sen jälkeen anna huuteluiden mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Vierailija
5/5 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vähän sukulaisia ja sitten tämä yhteydenpito on tällaista. En saa pidettyä sitä sellaisella sopivan etäisellä synttäri/joulu-tapaamislinjalla ja joskus lapsi/lapset määräajaksi kylään tms.

Sellaista pientä ja sivistynyttä. Ei. Ei millään. "Apu" vyöryy päälle ja kuristaa eikä laske irti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme