Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyllä tuli paha mieli ystävän vierailusta...

Vierailija
20.06.2010 |

Oli uudessa kodissamme tänään käymässä. Mitään kivaa ei asunnosta sanonut, ei ainuttakaan kehua, mitä kaikilta muilta on niitä sadellut pilvin pimein. Jätti kaikki tarjottavat koskematta, koska kuulemma karppaa eikä halua lihota (painoa n. 50kg nyt). Lisäksi antoi reilusti lapsenkasvatusvinkkejä vaikka kyseessä on lapseton 38-vuotias nainen (opettaja kylläkin). Sokerina pohjalla kuitenkin se, että kysyi onko mulla antaa hänelle vaatteita, joita muuton yhteydessä kävin läpi, koska en kuitenkaan enää mahdu niihin (joo, raskauskiloja on vielä jäljellä...) Eipä ole pitkään aikaan tullut mistään näin paha mieli :( Kait se on vaan kateellinen, suomalaisten peruspahe. Avauduimpa minäkin nyt sitten...

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
20.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään "raskauskiloja", on vain raskaudenaikaisesta ylensyönnistä johtuvia kiloja. Ja kolmannekseen se on "avauduinpa".

Vierailija
22/48 |
20.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään "raskauskiloja", on vain raskaudenaikaisesta ylensyönnistä johtuvia kiloja. Ja kolmannekseen se on "avauduinpa".

Menee ohi aiheen, mutta

minulla on 4 raskautta takana ja jokaisen raskauden aikana on tullut 15-20 kg vähintään. Ylensyönnistäkö?!? kaikkea muuta, kun ensimmäiset 5 kg tulivat jo ihan ensimmäisten raskausviikkojen aikana, että kun ensimmäinen neuvolakäynti oli, oli painoa tullut lisää muutama kilo.

Minun kohdalla kyse on hormonaalisesta lihomisesta, koska en ylensyö raskauden aikana, enkä oikeastaan tee yhtään mitään, jotta kilot lähtisi pois - ja silti olen aina laintunut takaisin normaalilukemiin, 3-6 kk sisällä synnytyksestä.

Hormonitoiminnalla on merkitys laihtumiseen, sillä yhden lapsen kohdalla kävi niin, että vauva oli 8 kk ikäinen ennenkuiin ensimmäiset menkat tulivat. Ja näistä raskausaikaisista kiloista pääsin lopullisesti pois vasta kun kuukautiset taas alkoivat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
20.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka toisen tyyli ei olekaan samanlainen kuin oma "tyyli". Älkää olko ressukat niin epävarmoja itsestänne, ei toisen onni ole teiltä pois!

Emmä ainakaan kehu mauttomia kämppiä, eikä sillä ole kateuden kanssa mitään tekemistä. En vain ole teeskentelevää tyyppiä.

en arvioimaan asuntoa. Itse en ole edes mikään visuaalinen tyyppi, joten harva näkemäni asia mua mitenkään liikuttaa.

Vierailija
24/48 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

etta on niin kade ettei saa sanaa suustaan?

Vierailija
25/48 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kaverisi on kateellinen kontrollifriikki anorektikko. Ja voit olla varma, että sitä sapetti ihan SAIRAASTI, kun ei kertakaikkiaan kyennyt edes syömään sun kanssa. Älähän huoli. Pian hänellä ei ole aikaa kuin työlleen ja laihdutusoppailleen.

Mitä onnellisemmalta sinä näytät, sitä kiukkuisempi ja katkerampi hän on.

Ja tämän sanon kokemuksen syvällä ex-anorektikon äänellä. Kaikki oireet täsmää.

Mutta nauti sinä siitä ihanasta uudeta talosta, sillä eikös se ole juuri sitä?

Vierailija
26/48 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löydät kyllä muitakin ystäviä! Mä oon kanssa huomannut, että osalle vanhoista lapsuuden ja nuoruuden aikaisista ystävistä mun nykyinen elämä on ihan liikaa :/. Pieni osa näistä on edelleen tosi ystäviä, jotka ei niin välitä siitä mitä on ympärillä vaan enemmänkin siitä mitä itse on ja miten itse tuun toimeen niiden kanssa.

Vierailija
27/48 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vaan helppo ratkaisu kaikkeen, kun ei aivot kykene syvempään analyysiin.

Vierailija
28/48 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että usko pois vaan, ei kaikki hae MIESTÄ, saatikka lapsia. Argh. Ette ole esim. lesboista kuulleet?

En kyllä tiedä miksi ei kaveri kehunut, ehkä oli huono päivä? Vähän kireältä vaikuttaisi.

Vierailija
29/48 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta pystyy keksimään jotain positiivista sanottavaa, jos haluaa. Vaikka sisustus tm. ei olisi yhtään omaan makuun, voi sanoa vaikka että olettepa onnistuneet tekemään aivan teidän näköisen ja teille sopivan kivan kodin! (Voi itse olla rauhassa sitä mieltä, että sisustus on kaamea mutta asian voi esittää myös kehuna ja tehdä toiselle hyvän mielen!) Tee se muille mitä haluat itsellesi tehtävän tai vaikka wicca-tyyliin: universumi palauttaa kaiken mitä teet itsellesi takaisin kolminkertaisena. Katkeruus ja viha kimpoaa takaisin, samoin positiivinen ajattelu, toisen arvostaminen ja toiselle hyvän mielen aiheuttaminen.

Karppaaja olisi kyllä esim. rasvaisia juustoja pystynyt ihan hyvin syömään, samoin katkarapuruokaa. Oli kateellinen, ahdistunut ja katkera. Vika ei ollut sinussa, ap. Et tarvitse moisia "ystäviä", säästä kiva itsesi arvoisillesi ystäville! Iloista elämää sinulle ja perheellesi!

Vierailija
30/48 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta pystyy keksimään jotain positiivista sanottavaa, jos haluaa. Vaikka sisustus tm. ei olisi yhtään omaan makuun, voi sanoa vaikka että olettepa onnistuneet tekemään aivan teidän näköisen ja teille sopivan kivan kodin! (Voi itse olla rauhassa sitä mieltä, että sisustus on kaamea mutta asian voi esittää myös kehuna ja tehdä toiselle hyvän mielen!) Tee se muille mitä haluat itsellesi tehtävän tai vaikka wicca-tyyliin: universumi palauttaa kaiken mitä teet itsellesi takaisin kolminkertaisena. Katkeruus ja viha kimpoaa takaisin, samoin positiivinen ajattelu, toisen arvostaminen ja toiselle hyvän mielen aiheuttaminen.

Karppaaja olisi kyllä esim. rasvaisia juustoja pystynyt ihan hyvin syömään, samoin katkarapuruokaa. Oli kateellinen, ahdistunut ja katkera. Vika ei ollut sinussa, ap. Et tarvitse moisia "ystäviä", säästä kiva itsesi arvoisillesi ystäville! Iloista elämää sinulle ja perheellesi!

Mutta kolahti kyllä tuo wicca-tyyli. Vaikken wicca olekaan, olen samaa mieltä. Kun laitat hyvän kiertämään, se tulee takaisin sinulle. Vähän kuin karman laki. Hyvä synnyttää hyvää - paha pahaa. Tämä kannatta miettiä myös parisuhteessa ja lasten kanssa. Fyysisesti kuritetut lapset hyvä esimerkki...

Vierailija
31/48 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukee että raskauskiloista osa on ihan rasvaa mitä elimistö kerää vararavinnoksi raskauden aikana. Se on sitten yksilöllistä kuinka paljon niitä tulee.

Menee ohi aiheen, mutta

minulla on 4 raskautta takana ja jokaisen raskauden aikana on tullut 15-20 kg vähintään. Ylensyönnistäkö?!? kaikkea muuta, kun ensimmäiset 5 kg tulivat jo ihan ensimmäisten raskausviikkojen aikana, että kun ensimmäinen neuvolakäynti oli, oli painoa tullut lisää muutama kilo.

Minun kohdalla kyse on hormonaalisesta lihomisesta, koska en ylensyö raskauden aikana, enkä oikeastaan tee yhtään mitään, jotta kilot lähtisi pois - ja silti olen aina laintunut takaisin normaalilukemiin, 3-6 kk sisällä synnytyksestä.

Hormonitoiminnalla on merkitys laihtumiseen, sillä yhden lapsen kohdalla kävi niin, että vauva oli 8 kk ikäinen ennenkuiin ensimmäiset menkat tulivat. Ja näistä raskausaikaisista kiloista pääsin lopullisesti pois vasta kun kuukautiset taas alkoivat.

Vierailija
32/48 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei heti kehu toisen asuntoa, on kateellinen?! Kannattaisi ottaa se pää pois sieltä omasta navasta, suosittelen! En muista, että olisin itse aina jotain kovin ihmeellisiä ylisanoja kommentoinut ystävieni uusista tai uusvanhoista asunnoista - viimeksi kyllä, koska paikka oli aidosti ihana. Olen kyllä mielenkiinnolla kuunnellut remppajuttuja tms. mutta jonkun tylsän standardiasunnon ihastelu ei kuulu itsellä tapoihin, tosiystävä antaa mielestäni aitoa palautetta eikä kehu vaan tavan vuoksi. Ne vasta kieroja selkäänpuukottajia ovatkin, jotka kehuvat edessä ja haukkuvat selän takana (olipas tosi mauton sisustus tms.)

Aika ihmeellinen tämä ap:n yliherkkä avaus kyllä on...

Vierailija
33/48 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellinenhan hän ilmiselvästi oli ja omaan elämäänsä lopen kyllästynyt ja ahdistunut. Olisi luullut aikuisen, koulutetun naisen silti osaavan käyttäytyä. Ja erityisesti jos hän on olevinaan ystäväsi!

Mutta et kai sinä hänen kehujaan ja ihastelujaan tarvitse: etenkin kun olet niitä jo muilta niin paljon saanut! Pääasia että koti on teidän siellä asuvien mielestä ihana ja täydellinen, muiden sanallista pönkitystä ei itsetunnoltaan vahva ihminen omaisuudelleen tarvitsekaan. Uskon muuten myös jonkinlaiseen karman lakiin ja tuohon "hyvä tulee hyvän luo" -ideologiaan.

Vierailija
34/48 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi keksii aina tavatessamme jotain negatiivista kodistamme tai lapsistamme. En jaksa enää tavat moista ilmapiirin myrkyttäjää.

Nuo sun tarjottavat oli muuten ihan hyviä karppaajalle, eli valehteli kyllä sinulle. Ehkä porkkanakakku ei sovi, mutta kaikki muu oikein hyvin!

Vierailija
35/48 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mielellään kiitos kokonaisuudesta, tämään vietaan käytöksestä kokonaisuudessaan eikä pelkästään yhteen asiaan takertumista.

Mikään noista ap:n kertomista ei yksinään vielä olisi kovin kamala asia ollut mutta...no niin, sitä analyysiä kiitos?

Vierailija
36/48 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kädellä naputellessa herkästi tulee (imetän samalla). t. 37

Vierailija
37/48 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tosiaan olette läheisiä, hän ei ehkä vain ajatellut että kaipaat kohteliaisuuksia, etenkään jos hän on luonnostaan tällainen 'länsisuomalainen'. Kaikille ei vain aina tule mieleen ns. imarrella. Jos olet vain herkemmällä tuulella ja tulkitset?

Mutta etäisemmälle kaverille on tapana yleensä olla kohteliaampi, ja jos hänen tyylinsä muuten on kovin toisenlainen, olet varmaan loukkaantunut aiheesta.

Vierailija
38/48 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaiskaan.. Ilmiselvä vanhapiika tuo sinun ystäväsi, häijy ja kateellinen. Anna ens kerralla takaisin samalla mitalla, ei tuollasta tarvitse kuunnella. Ja ihan sama onko hän opettaja taikka vaikka lastenhoitotäti, ilman omaa lasta se on yhtä tyhjän kanssa.

Vierailija
39/48 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaiskaan.. Ilmiselvä vanhapiika tuo sinun ystäväsi, häijy ja kateellinen. Anna ens kerralla takaisin samalla mitalla, ei tuollasta tarvitse kuunnella. Ja ihan sama onko hän opettaja taikka vaikka lastenhoitotäti, ilman omaa lasta se on yhtä tyhjän kanssa.

Vierailija
40/48 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku vanhapiikako se siellä?