Tempakan vauva oli tänään hesarissa, lehden mukaan Alliisan laskettu aika on maaliskuussa.
Kommentit (94)
Mikä on tutkimusten luotettavuus ja millä aikavälillä tutkimukset on tehty ja kuinka paljon niihin on osallistunut vastaajia?
Sulla on vääristynyt kuva jos suljet silmäsi siltä todellisuudelta, että todennäköisesti lapsianne kiusataan :(
meidän Ville kiusaisi lesbojen lasta. Muita lapsia ei sitten tarvitsekkaan kiusata. Olen rasisti.
Tempakka ja Alliisa asuu Helsingissä ja vieläpä ihan keskustassa. VÄitänpä, että täälläpäin onneksi ovat aika harvassa nuo rasistit ym. jonkun ulkoisen asian perusteella ihmisä luokittelevat tyypit. Täällä nimittäin asuu melkoisesti maailmaa nähnyttä ja koulutettua porukkaa.
(Rasistiset asenteethan ovat tunnetusti matalan sosiaaliluokan ihmisten ongelmia)
Vierailija:
meidän Ville kiusaisi lesbojen lasta. Muita lapsia ei sitten tarvitsekkaan kiusata. Olen rasisti.
Ja noiden joidenkin epäkypsien kommentit voi todellakin jättää ihan omaan arvoonsa...
kotona. YLEENSÄhän nimittäin koulutus opettaa ajattelemaan asioita monisyisemmin ja teoreettisemmin, ei pelkkää tunnepohjaista hölynpölyä.
Jos kävisin kouluja, minusta tulisi varmaan lesbo tai alkaisin vaihtaa väriä ;) (Ja tuo oli sitten vitsi)
Toivottavasti te rasistit ette tartuta ajattelutapaa lapsiinne!
Niin ja onnea Tempakalle ja Aliisalle :)
mutta nepä saakin molemmat vauvat pitää synnyttäneen äitinsä sylin, kun on kaksi äitiä! Paljon rankempi kokemus on vuosikkaalle kasvaa isoksi ja tehdä tilaa vauvalle äidin syliin.
Voiko näin suvaitsematonta ja typerää porukkaa oikeasti olla olemassa?
Oletteko tosiaan naisia ja äitejä?
Itse pidän ohjenuoranani luonnollisuutta. En hyväksy edes lääketieteellistä toisen miehen spermalla hedelmöittämistä heteropareilla, saati sitten samaa sukupuolta olevilla pareilla. Sen sijaan homoseksuaalisuus sinänsä on ihan hyväksyttävää, sehän on luonnollista, sitä on ollut aina. Mutta lisääntykööt he edelleenkin esim. tutun homomiehen avulla. Missään nimessä yhteiskunnan ei pidä tukea lääketieteen nimissä tehtävää vauvatehtailua, eikä sallia sitä tehtävän yksityisestikään.
Eli mitä ihmiset itse omissa kodeissaan saavat aikaan tällä saralla, siihen ei ole syytä lainsäädännön keinoin puuttua. Mutta julkisesti/virallisesti ei vauvoja pidä lähteä suunnittelemaan ja tehtailemaan.
(Olen myös akateemisesti koulutettu ja lähipiirissäni ihan nykyaikaisena ja suvaitsevaisena ihmisenä tunnettu.)
Ainoa mikä Tempakan viestissä jäi mietityttämään oli tuo, että " tutkimuksissa sateenkaariperheiden lapset on todettu muita suvaitsevaisemmiksi" . Tuollaisista lauseista näen aina vähän punaista.
Kasvatan omat lapseni kristillisten arvojeni mukaan, mutta teen selväksi myös, että kaikki eivät usko/elä niiden mukaan, eivätkä esim. Raamatun ohjeet tällöin heitä elämäntapavalinnoissaan sido. Toivon, että lapseni voivat siis suhtautua luonnollisesti erilaisuuteen, sillä tulevathan hekin jossain määrin toiseutta kokemaan maallistuneessa yhteiskunnassa tullessaan kristitystä kodista. Toivottavasti varjelus kantaa myös kasvatuksen kautta. Omaan vakaumukseen kaikilla on siis oikeus, on vaan eri asia, miten sen tuo esille. Suvaitseminen ja hyväksyminen ovat todellakin eri asioita.
Mutta vielä kerran, ihan vilpittömästi siis onnea Tempakalle ja Alliisalle. Kohteliaat käytöstavat ja erilaisuuden sietäminen saisi tulla kyllä hyveeksi myös AV:lle...
Alliisa ja Tempakka!!!
Toinen vaavi, eikö olekin ihanaa! Myönnän olevani hieman kade...
Voimakasta raskauspahoinvointia voidaan pitää psykosomaattisena sairautena. Myötävaikuttavina tekijöinä on esitetty sosiaalista stressiä, seksuaalisia häiriöitä ja negatiivista äiti-tytärsuhdetta. Psykoanalyyttisen tulkinnan mukaan pahoinvointi kuvastaisi vastenmielisyyttä ja oksennus puolestaan symbolista keskenmenoa heijastaen tiedostamatonta raskauden torjuntaa
ihmiset, jotka kasvatatte lapsianne rasisteiksi, homovihaajiksi ym. Surullista siis lastenne kannalta, vaikeuksia heille vaan tulee jäykistä asenteistaan koko ajan moninaistuvassa yhteiskunnassa. Mun villi veikkaus on, että tulevaisuudessa enemmän kuin homojen tai tummaihoisten lapset kärsimään tulevat juuri jäykän asennekasvatuksen saaneet suvaitsemattomat lapset/ihmiset, joille elämä voi olla aika kovaa kun pitää pitää kiinni järjettömistä käsityksistään.