Tempakan vauva oli tänään hesarissa, lehden mukaan Alliisan laskettu aika on maaliskuussa.
Kommentit (94)
Tempakka:
Helppohan se on jonkun heteron hurskastella perhesuunnittelusta, kun se ei hänen kohdallaan ole kiinni mistään eduskunnista ja laeista. Naispareilla ei ole ollut viime aikoina yhtä hyvää mahdollisuutta miettiä, milloin ja millä ikäerolla lapsia tekisi.
Se kun ei ole normaalia luonnonmukaista lisääntymistä tuo teidän homma, siksipä meille heteropareille ei tuollaisia lakeja säädelläkään. Kyllä lapsella on oltava normaalisti isä ja äiti. On toki tilanteita joissa toinen vanhemmista on kuollut, mutta se on luku erikseen.
Mutta jos naispareille taataan oikeus saada biologinen lapsi, niin eikö miespareillakin pitäisi olla sama oikeus? Luovutettuja munasoluja ja vuokrakohtuja vaan peliin!
Tuo on sinun mielipiteesi ja hyvin subjektiivinen sellainen. Enpä kommentoi sitä sen enempää.
Minä olen periaatteessa halunnut lapset pienellä ikäerolla, mutta kokonaistilanne huomioon ottaen olisi ollut mahdollisesti parempi odottaa toisen lapsen kanssa hieman pidempään. Lähinnä käytännön syistä, on ollut tosi rankkaa, kun Alliisalla on ollut paha raskauspahoinvointi, hoitaa vastasyntynyttä. Ajattelen kuitenkin niin, että koska tuo toinen niin hanakasti alkoi heti meille tulla, on siihen varmasti joku tosi hyvä syy =)
Tuollaisen asenteen omaavat ihmiset saisi painua hel****in!!
Vierailija:
Kyllä lapsella on oltava normaalisti isä ja äiti. On toki tilanteita joissa toinen vanhemmista on kuollut, mutta se on luku erikseen.
Ja jos joku kokee kykenevänsä lahjoittamaan miesparille synnyttämänsä lapsen, olisi se mielestäni sallittava. Kaikkein paras ja ensisijainen vaihtoehto olisi kuitenkin mielestäni sallia adoptio myös homoseksuaalisille. Maailma on pullollaan lapsia, joille kyllä rakastava koti kelpaisi.
hurskastelijat ja tuomitsijat tyyliin: " YÖÖÖÖK" ja " lapsi-polot" !
Nais- (tai mies-)pareilla on tasan samanlaiset mahdollisuudet kasvattaa tasapainoinen ja onnellinen lapsi kuin heteropareillakin. Kuinka monta homoparin lasta tiedät, jolla on esim. sosiaalisia tai emotionaalisia ongelmia? Mielipiteistänne päätellen pilvin pimein, kun tuollaisia johtopäätöksiä vedetään?? Pääasiahan on se, että perhe voi hyvin, oli vanhemmat sukupuoliselta suuntautumiseltaan sitten mitä tahansa.
Mikä esim. lesbopareissa on vikana, että heille ette lapsensaantia suo? He ovat kuitenkin samanlaisia ihmisiä kuin me muutkin; vikoineen ja hyvine puolineen.
Olen mielestäni suvaitsevainen ihminen, mutta toisten elämäntapojen arvostelijoita en ihan helposti sulata (eri asia on tietysti, jos kasvatuksessa ja perheoloissa on jotain vialla -heittellejättöä, alkoholismia, väkivaltaa...- mutta se on sitten jo eri asia).
Kyllä, olen rasisti... en pidä somaleista, nekruista, lesboista yms. En ala sitä millään tavalla perustelemaan miksi olen rasisti. Olen vaan ja sillä selvä. En aio vaikeuttaa em. ihmisten elämää millään tavoin, mutta Suomessa on sananvapaus joten oletan että minullakin on oikeus sanoa tästä hedelmöityshoito-jutusta oma mielipiteeni.
t.43
Onhan yksinhuoltajan lapsillakin isä/äiti vaikka eivät yhdessä olekaan, silti lapset on saatettu " luonnonmukaisesti" maailmaan.
En mä tässä mistään helvetin yh:sta puhunut, älä vedä hernettä neesuun!
t.43
"
hurskastelijat ja tuomitsijat tyyliin: " YÖÖÖÖK" ja " lapsi-polot" !
Nais- (tai mies-)pareilla on tasan samanlaiset mahdollisuudet kasvattaa tasapainoinen ja onnellinen lapsi kuin heteropareillakin. Kuinka monta homoparin lasta tiedät, jolla on esim. sosiaalisia tai emotionaalisia ongelmia? Mielipiteistänne päätellen pilvin pimein, kun tuollaisia johtopäätöksiä vedetään?? Pääasiahan on se, että perhe voi hyvin, oli vanhemmat sukupuoliselta suuntautumiseltaan sitten mitä tahansa.
Mikä esim. lesbopareissa on vikana, että heille ette lapsensaantia suo? He ovat kuitenkin samanlaisia ihmisiä kuin me muutkin; vikoineen ja hyvine puolineen.
Olen mielestäni suvaitsevainen ihminen, mutta toisten elämäntapojen arvostelijoita en ihan helposti sulata (eri asia on tietysti, jos kasvatuksessa ja perheoloissa on jotain vialla -heittellejättöä, alkoholismia, väkivaltaa...- mutta se on sitten jo eri asia)."
Ei kai ne homoseksuaalit sen kummoisempia kasvattajina taida olla. Pahempia on taatusti ongelma perheet esim. alkoholistit ja narkit.
Lisäisin vielä, että jos on niin kovin ahdasmielinen homoseksuaalisuutta kohtaan, niin pelkääkö silloin omaa homoseksuaalista puoltaan. Tarkoitan, että nainenkin voi viehättyä naisesta olematta silti " oikea" lesbo. Ahdistaakohan tämä toisia niin paljon, että pitää tuomita kaikki syntisiksi ja likaisiksi??? Suvaitsevaisuutta peliin!
Selvennyksen vuoksi kerrottakoon, että olen itse ns. 100% hetero.
Se että sinä olet lesbo, se on sinun ongelmasi. (kuten sanoit että rasistina olo on minun ongelmani.) Niin ja en muuten pidä sitä ongelmana muulloin kuin silloin kun vastaan asettuu joku ei-rasisti, silloin siitä TULEE ongelma.
t.43
Ei tainnut ihan vahinko olla Alliisan raskaus... Ei voi kyllä sanoa, että HANAKASTI :D Olettepa hyvittavia :D
Eivät olisi muuten edes antaneet, vaikka olisi halunnut mulattilapsosen =)
Mutta vääntäkää nyt ja kääntäkää, jos se elämäänne helpottaa. Me täällä päässä olemme onnellisia lapsistamme ja elämme iloisina eteenpäin =)
Väliä millään muulla kuin sillä, että saadaan lapsi. Tietty itsekkyys pitää olla olemassa, mutta tuo itsekkyys täysin lapsen kustannuksella (ja kohta toisen lapsen kustannuksella) on oksettavaa. Todistelettepa mitä tahansa lapset tulevat varmasti aikanaan kärsimään teidän tekojenne seurauksista. Maailma on täynnä ihmisiä, jotka eivät hyväksy homoutta ja varmasti se peilautuu heidän lapsiinsa. Takuulla esiintyy koulukiusaamista (joo, todennäköisempää valitettavasti on, että teidän lastanne kiusataan kuin sitä takapulpetissa olevaa rillinörttiä.) Ei tarvitse kuin yhden päästää suustaan piruja niin kaikki kiusaavat. Vanhemmat tietty kasvatuksellaan voivat yrittää ehkäistä tuota kiusaamista, mutta mä en ainakaan kasvata lastani periaatteideni enkä minkään muun vastaisesti.
Tempakka:
Eivät olisi muuten edes antaneet, vaikka olisi halunnut mulattilapsosen =)Mutta vääntäkää nyt ja kääntäkää, jos se elämäänne helpottaa. Me täällä päässä olemme onnellisia lapsistamme ja elämme iloisina eteenpäin =)
turha sinun on vaivata päätäsi asiaa pohtimalla, voit aivan hyvin lukea aiheesta tehtyjen kymmenien, jopa satojen tutkimusten tulokset. Ja referoin ne sinulle: sateenkaariperheiden lapsia ei kiusata sen enempää kuin heteroperheidenkään lapsia. He voivat aivan yhtä hyvin kuin heteroperheidenkin lapset. Sama prosentuaalinen määrä heistä on heteroita, homoja ja biseksuaaleja sekä transsukupuolisia kuin heteroperheidenkin lapsissa. Ainoa ero, mikä on huomattu on, että sateenkaariperheiden lapset ovat hivenen heteroperheiden kasvatteja suvaitsevaisempia.
Turha siis murehtua, rakas ihminen.
Nyt lähden laulutunnille.
nähnyt Hesaria tai seurannut T:n ja A:n kuulumisia. Haluanpahan vain toivottaa teille molemmille onnea sydämeni pohjasta. On aina ihanaa kuulla, että lasta odotetaan turvalliseen ja rakastavaan perheeseen...
adoptoida toista? Teillähän on jo yksi " biologinen" vai haluaako Alliisa nyt *oman*? Tähän voi sujuvasti vastata, että on luonnollista haluta toinen lapsi, mutta kun teidän kohdalla se ei ole luonnollista. Miksi ei adoptiota??? Hah, siksi kun sairaille lesboille ei onneksi anneta adoptiolasta!!!!!!!
Kun kerran olisitte halunneet vielä odottaa ennen toista ja nyt joudutte sitten paniikissa tekemään. :/ No, onneksi teitä on kaksi synnyttävää osapuolta!
Onnea ja JAKSAMISTA! :D
PS. Toivon mukaan eduskunnassa on tarpeeksi järki-ihmisiä kumoamaan em. lain. Sattuisihan se heteroparienkin nilkkaan se luovuttajan nakittaminen isän rooliin lain edessä. Taitaisi tulla luovuttajista pulaa...