HAAHUJEN loppuviikko
Kommentit (50)
Porkkanalle voimia heti näin ens alkuun!
Olen ollut palstatauolla. Kun työt loppui syyskuun alkuun ja opinnot taas alkoi, niin koneen ääressä ei ole tullut istuttua minkään vertaa. Täällähän oli plussalista kovasti kasvanut ja ihania ultrakuulumisiakin lukaisin jossain vaiheessa. Onnittelut kaikille!
Pitkäkiertolaisella tämä kierto lähestyy taas loppuaan, nyt kp 32/31-37. Puuhapäivät jäi tosi vähiin tässä kuussa vaikka tunnistin oviksen tosi selkeästi kp 20 ja olikin niin mallikelpoisen oloinen että. Toisaalta on ollut ihana ottaa kerrankin rennosti eikä ole tarvinut oireita tiirailla. Just sopivan menkkamaisesti mahaa taas vääntelee ja kuumottaa että varmaan kohtapuolin alkaakin ja pääsee sitten seuraavan kierron pariin.
Kylläpä tuo viikko meni taas niin nopeasti. Nyt on jo perjantai ja ihanaa kun viikonloppu tulossa. =)
Vaikka olis saanut nukkua pitkään niin eikös tämä rouva herännyt sitten siinä samalla kun mies lähti töihin. No, nyt on enemmän aikaa touhuilla kaikkea muuta.
Oma napa: Edelleen on tuntemuksia kuin olis ovis, vaikka täti lähti tuossa pari päivää sitten. Lämmöt oli 36,33 mittasin kyllä tuon puoli tuntia aikaisemmin mitä yleensä. Muuten omaan napaan ei kuulu mitään ihmeellistä. Ensi viikolla tikuttelen ovista, vaikka nuo ovis tuntemukset on nyt jo.
Mitenkäs teillä muilla haahusiskoilla on perjantai sujunut?
Porkkana: Mikä olo sinulla on? Toivon mukaan vuoto olis loppunut ja ne eiliset tuntemukset hävinnyt myös.
Aamupäivän jatkoja!
Nonna, onko sulla ollut jo se aika gynelle? En muista lukeneeni mahdollisesta käynnistäsi ja tuloksista..
Porkkanalle edelleen vaan jaksamista!!
Neronja, sä pääsitkin jo piinailemaan! Tsemppiä vaan kauhia pal!
Missäs Masunasu luuraa?? Ei ole aikoihin mitään kuulunut...Kuulumisia vaan olisin kysynyt. Tietääkö kukaan?
Oma napa: Eli äsken tulin follikkeliultrasta, ja niin kuin sanoin jo aiemmin, että ihan turha mua on ultrata kp11, jos ovis on tikutuksen mukaan vastakp18--> Ei siis näkynyt yhtään johtofollikkelia. :( Maanantaina pitäisi mennä uudestaan katsomaan tilanne, ja jos ei sittenkään näy mitään, saan keltarauhashormonit säännöllistämään kiertoa. Ja tod.näk. ultrataan vielä toisenkin kerran ensi viikolla, jossa katsotaan onko ovis tapahtunut. Hormonit oli ihan kunnossa, ihme kyllä. Jotain hyvää tässä kurjuudessa!
On vaan vähän vaikea näin yrittäjänä järjestää aikaa sinne, koska nuo ajat tietävät mulle suurta ansionmenetystä +bensat 66km +polik.maksu 22e...Ajattelinkin mennä yksityiselle. Maksaa sekin, kun ei ole vakuutusta, mutta pääsenpähän sitten aamulla tai vasta töiden jälkeen. Ja Kela maksaa tietty osan kuluista.
Ai niin, katsoín lääkärin olan yli papereitani, ja huomasin siellä sellaisia tietoja itsestäni, jotka ei pidä paikaansa, kuten että minulta olisi jäädytetty kondyloomaa useasti, ja että polveni on leikattu kahdesti. Ja että muuten rouva on terve. Huomautin tästä lääkärille, joka vaan totesi, että aha, pyyhitäänpäs yli, on vahingossa näköjään jonkun toisen tietoja (sp-tauteineen!) tullut mun papereihin! Ja mun nipussa oli tämän toisen naisen muitakin papereita. Ihan kiva, jos noin huolellisia ovat tietojen kanssa! Täytyy näköjään olla tarkkana.
No joo, täytyykin rientää töihin. Oikein mukavaa ja rentoa viikonloppua kaikille!! Me lähdetään huomenna käymään Tallinnassa hakemassa tupaantuliaisjuomaa-ja ruokia..
Ulriina kp11
Yöllä meinas olla tosi huono olo, kun en ollut vielä ehtinyt edes nukahtamaa ja sitten kuopukselle iski joku kumma itkukohtaus. Nousin, en saanut rauhoittumaan ja käskin miehen mennä katsomaan. Sai pojan rauhoittumaan lopulta. Mä menin takas sänkyyn ja meinas oikein oksettaa. Päätäkin särki. Miehelle totesin, että on sen verran univelkaa, että tulee ihan kaamee olokin jo. Ja loppuyön pyörin sängyssä. Ei saa nukuttua niin ei saa. Blääh.
No joo, se siitä valituksesta. Väsymys vaan on kyllä ihan kamala.
Eilen mä jo mietin, että soittelisin alkuviikosta gynepolille, jos tää tilanne pysyy tälläisenä. Mutta, taas on hetkellisesti parempi olo, joten yritän selvitä sinne perjantaihin asti. Eipä tälle tilanteelle kerran mitään voi tehdä ja parempi mennä vasta pe, niin pystyypä ainakin paremmin toteemaan, että onko alkio kasvanut (vai onko edes hengissä).
Tuossa aamulla kun vähän öklötti, niin muistelin kuinka km jälkeen mietin, että sitten jos seuraavassa raskaudessa on raskausoireita niin voi huokaista helpotuksesta. No joo, eipä ihan näin sitten olekaan.
Ulriina: onpa tosi kiva, jos papereissa on jotain ihan vääriä tietoja!!
Olispa kiva kyllä päästä tsekkaamaan omat paperit. Ihan jo senkin takia, että näkis mitä lääkärit on niihin runoilleet. Monesti kun lyhentelevät lauseita jne. niin niistä voi saada ihan väärän käsityksen.
On monesti tehnyt mieli tilata sairaalasta mm. gynepolikäynneistä paparut sekä synnytyksistä. Mutta on aina jäänyt, kun en ole tiennyt että mihin ottaa yhteyttä.
-Porkkana-
Mä pakkailen vauvanvaatteita ym. pieneksi käyneitä vaatteita varastoon. Ja pinnasängyn vien myös. Olen vaan sinnikkäästi säilyttänyt noita kaikkia täällä sisällä, vaikka tilanahtautta on. Lopulta lastasin kaikki " ylimääräiset" (toivottavasti ovat ylimääräisiä vain väliaikaisesti) vaatteet muovipusseihin ja pussit pinnasänkyyn. Ajattelin, että jos me se nyytti saadaan, niin ei tarvii puhtaita vaatteita vain sen takia ruveta pesemään, että niissä on paha haju. No, nyt mä olen jemmannut niitä ihan tarpeeksi kauan täällä sisällä. Nyt ne saa lähteä varastoon.
Mulla on tuossa siivousprojektissa sellainenkin ajatus, että jos mä saisin tällä tavoin suunnan onnenpyörässä kääntymään eli huijaustaktiikka siis ;-). No, toisaalta poika on kyllä jo pari yötä nukkunut tuossa huoneessa, jossa pinnasänky on, ja puhuukin huoneesta jo omanaan eli pakko sieltä on viedä kaikki sellainen pois, mikä ei pojan tavaroihin kuulu. Täytyy sisustaa poikamaiseksi ja muutenkin käytännölliseksi. Tähän asti huone on ollut vaan vähän sellainen sisävarasto ja vierashuone. Meidän kuopuskin on nyt nukkunut jo useamman yön isosiskonsa sängyssä jalkopäässä. Itse sinne haluaa. Tuntee vissiin olevansa jo iso tyttö ja haluaa sinne, missä toisetkin on. Turvallisinta näkyy kuitenkin olevan isosiskon sängyssä.
Aapelille tsemppiä! Eiköhän sulla aivan lähipäivinä menkat ala ellei sitten olekin iloisempia uutisia luvassa. Kerroit ovisplussasta olleen eilen 14 päivää (jos muistan oikein), joten eiköhän pian ala tapahtua.
Porkkanalle edelleen jaksamista toivottelen. Ei käy kateeksi tuo tilanteesi. Voi kun pääsisit jo pian nauttimaan raskaudestasi!
Ulriina, ihmettelen, ettei lääkäri vieläkään puhu clomien käyttöönotosta. Mulla on ainakin sellainen kuva, että teroilla kierron korjaaminen tapahtuu hitaasti. Aika törkeää, että ihmisten tietoja on sotkettu tuolla tavalla. No, jospa se johtofollikkeli sieltä kuitenkin löytyy ja tärppäisi tästä kierrosta!
Mies lähtee kohta serkkunsa hautajaisiin. Täytyy ruveta paita silittämään.
Täällä lähti vihdoin uusi kierto käyntiin, eilen kp 34 vaihtui kp 1, tänään siis kp2/33?
Eilen vietin miehen simpat tutkittavaksi, n.10pv päästä saamme tulokset. Jännittää kovasti. Tuli myös sairaalasta kirje että lähete on tullut perille ja ovat arvioineet kiirerllisyyden, kirje tai puhelinsoitto tulee kun meille on varattu aika. Lääkärini arvioi että menee ensi vuoden puolelle. Lapsettomuustutkimuksiin siis oli tuo lähete. Alustavat tutkimukset tehty jo terkkarissa (ultra ja kahden kierron verikokeet).
Olimme myös pojan silmälääkärissä ja toisessä silmässä on huonompi näkö :( Lappu tulee nyt sitten toisen silmän päälle. Äiti taitaa ottaa tämän raskaammin kuin itse potilas, tosin pojalle en sitä näytä vaan olen reippaasti kannustanut ja selitellyt mitä on edessä.. iltaisin mua sitten itkettää:( ehkä siksi kun tämä on peritynyt minulta. Minulla näkö parani muutamassa vuodessa vaikka oli paljon huonompi näkö kuin pojalla. Mutta kun lääkäri sanoi että voi mennä tosi monta vuotta.. mutta onneksi on mahdollisuus että näkö parantuu kokonaan.
Poika lähtee tänään mun porukoille viikonlopuksi, minulle iski tietenkin ikävä valmiiksi jo eilen :D Mutta olemme kyllä miehen kanssa hellimisloman tarpeessa ja poikakin niin viihtyy mommon ja moffan luona että eiköhän me selvitä kaikki.
Ai ihana tämä laulu Möhköfantti -leffasta *fiilistelee*
MUKAVAA VIIKONLOPPUA KAIKILLE :)
ja porkkanalta hus hus vuodot pois. Toivotaan sinulle parasta.
Kuume alkaa taas nostaa päätään kovasti, kun kohdun ulkopuolisen vuodot on loppu.. Tilasin jo aconin testitki, aikasemmin en oo ikinä testejä tilannu netistä. :) On jo tullut mieleen että oiskohan mahdollista että ois jo tärpänny, ku välillä muka oireita tuntuis, väsymystä ja huonoa oloa.. ;) Aikamoinen ihme se kyllä ois jos niin ois käyny. Luultavammin flunssa on iskemässä päälle, ku lapsetkin on ollu kipeitä..
Kertoisko joku mulle tuosta oviksesta, ku en oo sitä oikein ikinä bongannu mitenkään.. Oon vaan laskenu päiviä.. Mutta nyt ajattelisin että oisko ovislimat kyseessä?? Eli koska se itse ovis tapahtuu, tarkottaako limat että ovis on sillon vai tulooko se vasta jälkeenpäin? Tunnen itseni tyhmäks, mutta kysymällä kait sitä viisastuu.. ;)
Hyvät viikonloput! Ja jos testaajia on niin +++++++++++++++ säteitä heille kaikille!
Sani, käypäs lukemassa oviksen tunnistamisesta tässä osoitteessa: http://metku.net/~pesu/ovulaationtunnistaminen.html#ovis. Luulisin, että saat sieltä vastauksia kysymyksiisi.
On se odottavan aika pitkä. Nyt on kp18/28 ja tuntuu, että päivät menee matelemalla. Onneksi tässä on lähipäivinä ohjelmaa. Huomenna mennään taas tyttöjen kanssa tallille. Su:na pitäis tulla äitini tänne. Jospa pääsisin vielä puolukoita keräämään, kun en vaan kerta kaikkiaan ole saanut itseäni tuonne puolukkamättäille. 10 l kylläkin jo pitkä aika sitten keräsin, mutta puolet annoin miehen tädille. Ma:na lähdetään Vuokattiin lomailemaan, torstaina tullaan pois. Eiköhän se piinailu vähän unohdu ja yhtäkkiä huomaankin, että on viimeiset päivät käsillä.
Aloitin muuten luget ekaa kertaa eilen. Kun nyt vaan muistaisin ottaa ne aamuin illoin. Olikos se niin, että luget nostaa lämpöjä? Voiko siis aamulämpöihin luottaa ollenkaan mahdollista raskautumista ajatellen? Massua turvottaa ja alamahaa nippailee. Mistä sitten mahtaa johtuakaan.
LT: Eilen kävin 50 min sauvakävelyllä ja sitten jumppasin 30 min. Näyttää siltä, että nyt tuo painon tippuminen hidastui. En ole edelleenkään muistanut ostaa kunnon mittanauhaa, että saisin vyötärön mitattua. Pitäis vissiin keksiä joku muu ratkaisu. Olen muuten alkanut juoda taas kahvia, kun siitä ei tule yhtään pistettä. Olen jo vuoden juonut cappuccinoa, koska sitä maha on hyvin kestänyt. Siitä vaan tulee 1,5 pistettä joka kerta, joten olen alkanut siirtyä laihaan kahviin. Saa nähdä, kauanko maha antaa juoda sitä.
Osaako joku kertoa tuosta painonvartijoiden systeemistä, kun mullahan aluksi sallittu pistemäärä oli 20, mutta nyt se on jo toista viikkoa 19? Mahtaako se sitten kohta olla 18, sitten 17 jne.? Tietäisköhän joku? Vai meneekö se painon mukaan? Mähän olen laihtunut, joten laskeeko pistemäärä sitä mukaa?
Nyt on ollut hauska huomata, että alussahan mulla oli AINA nälkä, mutta nykyisin ei useinkaan. Jos aterioitten väliä on monta tuntia, niin sitten voi olla kiljuva nälkä, mutta vain kerran tai pari päivässä. Aika hyvin olen siirtynyt vähärasvaisiin ruokiin. Käytän paljon kanaa ja kalkkunaa ja juusto on 5%:ista, jugurtti rasvatonta. Paistijauhelihaa en ole vielä raskinut ruveta ostamaan, vaan ostan nautajauhelihaa. Leivälle laitan vähärasvaista juustoa tai kalkkunaleikkeen. Rasvaa en laita välttämättä ollenkaan.
No joo, eiköhän tässä tullut jorinoita ihan tarpeeksi. Hommiakin ois, mutta tuntuu, etten saa nyt mitään aikaan. Pakko ruveta lohi laittamaan uuniin, ettei mene vanhaksi. Käykäähän haahu-ystävät kirjoittelemassa, niin pääsee edes muitten kuulumisia lukemaan :-).
Plussaonnea kaikille piinapäiviä viettäville!!!!!
Vielä palailin, vaikkei pitänytkään..:)
Neronja, clomeista: gyne meinasi, että katsotaan nyt tämä kierto loppuun mahdollisen keltarauhaskuurin kanssa, ja sitten clomit tarvittaessa. Kun puhelimitse peruin maanantaisen ultra-aikani (menen yksityiselle), sairaanhoitaja tmv. sanoi, että ensi kierron kp10 tehtäis munasarjojen aukiolotarkistus(?), koska se kuuluu lapsettomuustutkimuksiin rutiininomaisesti.. Tuosta ei gyne maininnut mitään. Ja ei ehkä vielä ole kyse lapsettomuushoidoista, kun kerran tulen raskaaksi, mutta vaan hitaasti/vaikeasti. Meniköhän hoitsu vähän tehtäviensä edelle..? Ja tämän päivän lääkäri oli eri, kuin edellinen, tietysti :( Ja se edellinen puhui clomeista, ja oli muutenkin pätevämmän oloinen, ihan lapsettomuuslääkäri, joka sanoi, että aloittaisin kuurin ensi kierrosta, jos ovista ei tapahdu tässä kierrossa ollenkaan. Tämänpäiväinen gyne taas totesi, että eihän tässä ole mennyt vasta kuin vuosi, eihän tässä mikään kiire ole.. Jos mun mielipidettä kysytään, haluan clomit ehdottomasti, jos ei mun oma horminitoiminta riitä " oikeaan" ovikseen. Ja aion niitä pyytää, se on varma. Ainakin tuolta yksityiseltä omalta gyneltäni, jos yleiseltä ei anna.
Kysyin tänään myös ovistikuista, että onko ne luotettavia, ja vastaus oli myöntävä. Kysyin myös siitä, että voiko näyttää plussaa, vaikka munasolu ei irtoaisikaan, ja vastaus oli siihenkin kyllä, että jostakin syystä munis ei aina pääse irtoamaan, vaikka testi näyttäisikin ovisplussaa/LH-piikkiä. Ja mun kohdallanihan tuon täytyy johtua lievästä PCO:sta. Tämäkin lääkäri ihmetteli tuota PCO:ta, kyseli BMI:t ym. Ja normaalipainoinen olen. Olen vaan joku friikki...:)
Eli maanantaina taas ihmetellään ultrassa...En kyllä usko, että silloinkaan vielä mitään näkyy. Toivoa voi toki.
Mutta taas toivotan mitä parhaimmat viikonloput kaikille haahuystäville!!
Ulriina
Aloitin lohtusyömisen, joten laihdutusurakka tyssäsi. En ole onneksi lihonnut, mutta en laihtunutkaan... Koirien kanssa lenkkeillään. Uusi himoni on toffee. Yritetään taas ensiviikosta alkaen
Lääkärissä ei löytynyt syytä kipuiluun (tai sitten mulla viiraa ja kuvittelen omiani). Odotellaan ja ultrataan mahdollisesti, jos ei lopu. Niin ja ovuloimattomuudelle ei tehdä mitään, ennen kuin on vuosi kulunut yritystä. Kiva! Ajattelin juuri eilen, että en jaksa testailla ovista, kun testit vaan näytää negaa. Tänään juuri vihloi tosi tuntuvasti oikealta. Jo on kumma, jos ovistesti näyttää negaa. Nyt olisi la-ti " parhaatPäivät" . Pitäis kai testata. Tuntuu vaan, että ei jaksa. Negatiivisuus on taas päässyt valloilleen. Menee hyvä hetki ilmeisesti sivu suun.
Toivotaan parempaa onnea muille. Onko piinailijoita?
kp 10/25-30?
oletko käynyt koko ajan samalla gynellä? Ajattelin vaan, että aika tyhmää vaatia vuosi yritystä, jos ei edes ovuloi! Se on ehkä normaalia, että joka kierrossa ei ovuloi, mutta jos se on jatkuvaa, niin jotain hoitoa kannattaa alkaa vaatia. Suosittelen siis gynen vaihtoa... Mun lääkäri sanoi, että puoli vuotta pitäis odotella, mutta toisaalta taas työterveyslääkäri oli sitä mieltä, että pari kiertoa riittää ja sitten tueksi clomeja.
Mulla ei siis ole näissä kahdessa km:n jälkeisessä kierrossa ollut ovulaatiota. Olen testannut tikuilla ja haamuviivoja/tyhjää vain tulee. Silti on ollut normaalit ovulaatio-oireet - onneksi tein testit, niin ei tarvitse piinailla!
neronja, itselläni ainakin nosti lämpöilyä, mutta kurvan piirsin kaikesta huolimatta ja joka kerta ovis löytyi ja merkit antoi lämpödippauksista sun muista.Onnea taas loppukiertoon!!
ja kaikille muillekkin hyvää jatkoa
petju
Tervehdys sisaret:)
Meillä syksy kantaa yllätyksiään..päiväkotimme meni konkkaan, hoito/ arkijärjestekyt meni aivan uusiksi ja tapaamme miehen kanssa romanttisesti illalla sängyssä ja sanomme hyvää yötä toisillemme. Lähden aamuvarahissa ja vaihdamme keskipäivällä. Noh, nyt vain enää viikko jälellä, kun harjoittelu on melkis loppu.
Muistaisin, että jutustimme taannoin km.n jälkeisistä munasolun irtoamismuutoksista? ekat menkat oli kp 37 ja ovis kp 26. Eli tosi myöhään. Nytkin on jo kp 21 ja oviksesta ei tietoakaan ja lämmöt on 37,1. Oikeaa munasarjaa oikein särki viikolla ja tänään oli tosi kipeä. Mutta ei kuulu ei näy:(. ONKO tällainen muille tuttua km.n jälkeen?? Kauanko tässä nyt sitten voi taas mennä, vai tarviiko tilanne avustusta lekurilta?
Nyt on pakko alkaa tekemään raportteja, niitä piisaa!! :((.
Iloista ja aurinkoista vkk.loppua kaikille!
neronja; kiitoksia terveisistä, joita laitoit alkuviikon pinossa, vai on meillä ollut melkein sama nicki.
porkkanalle; voimia ja kärsivälisyyttä jaksaa tota epätietoisuutta. Toivon, että kaikki olisi vuodosta ja kivuista huolimatta hyvin.
Olen melkein päivittäin käynyt lukemassa ensin haahupinon ja vasta sitten mennyt tuonne odotuspuolelle. Täältä sai silloin aikoinaan niin paljon tukea, että on vaikea " hylätä" teitä kokonaan.
Plussarikasta lokakuun jatkoa ja Hyvää viikonloppua kaikille!
Nette ex-haahuista
UUSINUPPU: Oli pakko tulla kommentoimaan... Mulla kävi näin edellisen km:n jälkeen... En tuntenut ovista ollenkaan 4:ssä ekassa kierrossa, mutta tikutin, joten kyllä se siellä oli kuitenkin ollut ja 5:s kierto oli sitten vasta kipuineen ja limoineen normaali ja siitä tuli myös tärppi!! Uskoisin, että sulla kanssa toi ovis on ollut, kun lämmöt on kerta koholla!! Mulla km:n jälkeen eka kierto oli 35 (ovis joskus kp 24), mut sit seuraavat jo ihan normaalit 26-28 päivää ja ovis aina siinä kp 12-14!!
NERONJALLE, NONNALLE ja WBM:LLE terkkuja!!
Mellu " alakerrasta" rv 15+5
neronja: tarkistin pv pisteet.
naiset:
70kg tai alle 18 pistettä
71-80kg 20 pistettä
81-90kg 22 pistettä
91-100kg 24 pistettä
yli 100kg 26 pistettä
edelleen seuraan jännittyneenä porkkanan piinaa, voimarutistus!
(.) laihis alkoi ja loppui samana päivänä, viime maanantaina. sain silloin lähetteen labraan, ja käskettiin kokeita edeltävät päivät syödä kuten tavallisesti.. minä tyttö tein sitten työtä käskettyä, joskin sama jatkuu, vaikka labra oli jo perjantaina (nyt on la-su yö). tulokset saan 17.10.
yritän nyt lietsoa itseäni uuteen ohennusvimmaan..
tänään on kp5. (vuoto alkaa onneksi jo laantua, 2-3 ekaa päivää per** vuotaa kuin seula..)
3 päivänä olen clomeja nappaillut, (ja unettomuus niiden takia jyllää..) ja piikit oottaa kaapissa. ens pe 14.10. olis follikkeliultra, ja miehen simppakokeiden tulokset tulee 13.10. saa nyt nähdä, tuleeko se inssi, mitä lääkäri meinasi.
yllätin itseni lukemalla Harry Potter : Feeniksin killan kahdessa ja puolessa päivässä (lue yössä, ne clomit valvottaa..), noin niinkuin pojan 1v. ollessa hereillä se lukeminen ei tietenkään onnistu.. no, sivuja kunnioitettavat 1045.
nyt mietin mitähän sitten lukisi, kun en kirjastosta ottanut enempää luettavaa, kun ajattelin sen potterin riittävän ainakin viikonlopun yli..
...ja uni ei tule..
-ennis- kp5
Ennis, kiitos noista pistetiedoista. Mä pääsen näköjään kohta siirtymään tuohon 18 pisteeseen, kun vaaka näytti aamulla vain 70,5 kg! Eli 4,5 kg olis lähtenyt tämän laihdutuksen aikana. Katsoin vaakaa ihan äimänä ja ihmettelin, voiko tämä näyttää oikein. Tällä viikolla liikunta on jäänyt vähiin, vain kahtena päivänä olen harrastanut. Jospa tänään vielä pääsis sauvakävelylle ja jumppaamaan.
Eilinen päivä meni kaupungilla. Ensin oltiin tyttöjen kanssa tallilla. Tytöt ratsasti ekaa kertaa pikku poneilla ja näytti kyllä aika hauskalta, kun on tottunut näkemään ne ison hevosen selässä. Mutta tytöt tykkäsi todella paljon ja saahan ne enemmän irti, kun ratsastavat poneilla. Pienimmät ratsastajat lähtivät ensin taluttajien kanssa maastoon. Yhden toisen äidin kanssa ihmeteltiin tallin edessä, että maastoonko ne jäivät koko tunniksi ja marmatettiin. Mentiin tunnin melkein kuluttua ulkona isompia ohjaavalle naiselle sanomaan, että maastoonko ne jäi koko tunniksi. Nainen sanoi, että ei kun tuollahan ne on maneesissa olleet jo pitkään... Eli olivat toista kautta kiertäneet maneesiin. Vähänkö harmitti, kun jäi näkemättä, mitä kaikkea ovat tehneet. Muutaman minuutin vain loppua näin. Tekivät tasapainoharjoituksia ja makasivat ponin selässä poikittain ;-). Varsinkin vanhempi tyttö oli tosi innoissaan, suu niin muikeassa hymyssä ja kehui, että olipa tosi kiva poni :-). Voi kun olis itsellä tieto-taitoa hevosista, niin hommattais itselle pari pikku ponia. Kai sitä tieto-taitoa täytyis ruveta pikkuhiljaa hankkimaan...
Sitten tosiaan kierrettiin kauppoja, kun etsin pojan tulevaan huoneeseen kivoja verhoja. Mieluiten motocrossi-kuviolla. Kangasliikkeessä olikin sellaista kangasta, mutta en vielä ostanut, kun ajattelin, että jos jostain löytyis väriltään parempaa. Prismassa oli lastenpäivä ja alennuskoreja hirveästi. Ei meinattu selvitä sieltä pois. Siinäpä se päivä vierähti. Poika oli sillä aikaa käynyt isänsä kanssa ostamassa motocrossipyörän. Sillä se on nyt ajellut.
Täytyy tästä yrittää lähteä vielä niitä puolukoita keräämään.
Lauris, ihmettelen todella, että sinun pitäisi vuosi odottaa ovuloimattomana ennen kuin saat mitään apuja! Kannattaa ehdottomasti käydä eri lääkärillä, jos et todellakaan tältä lääkäriltä saa clomeja tms.
Kiitos kaikille ex-haahuille muistamisesta :-). Onnellista odotusta teille!
Aivan aluksi porkkanalle voimahali!
Minä olen tässä pähkäillyt että milloin tästä elämästä tuli näin kiireistä, kun tuntuu ettei muuta ehdi kuin töissä käydä ja nukkua ja jotenkuten tehdä pakolliset kotityöt. Ilmeisesti mulla on vieläkin jonkunlainen kriisi tämän työelämään siirtymisen kanssa, kun melkein 8 vuotta ehdin viettää opiskelijaeläämää ennenkuin sitten alkuvuodesta valmistuin ja siirryin työelämään. Opiskelijaelämässä oli kuitenkin omat hyvätkin puolensa, nimittäin se vapaus. Jos ei huvittanut mennä aamulla kahdeksalta luennolle niin ei sinne ollut pakko mennä. Nyt ei voi vain jättää aamulla menemättä töihin vaikka kuinka ei huvittais mennä. Toisaalta kuitenkin on tuoreessa muistissa se opiskeluajan ainainen rahapula ja siitä muistutuksena melkoinen opintolaina, jota pitäs kai alkaa pikkuhiljaa lyhentelemään=(
Tänään kp muistaakseni 18/27-28 ja heti aamusta on alavatsaa vihlonut ja säteillyt tuonne vasempaan nivuseen. Voisko olla kiinnittymiskipua..ovistesti oli plussaa kp 13. Toisaalta voi olla kyllä tätioireitakin, jotka mulla alkaa yleensä hyvin varhaisessa vaiheessa. Pitkä piinailuvaihe on siis edessä.
Neronjan kans mentiin ilmeisesti melkein samoissa päivissä. Onko sulla vielä minkäänlaisia tuntemuksia?
Hyvää sunnuntaipäivän jatkoa kaikille!
Porkkanalle voimia!
Täällä odotellaan tätiä, ei siis näy edelleenkään. Mistä muuten tilaatte noita testejä? Meidän pikkupaikkakunnan apteekkiin kun ei voi mennä moisia hakemaan :)
Ikkunaan tömähti lintu, täytynee lähtä tutkimaan tilannetta.
t.Pikkunasu