Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketään hoidoissa kys:ssä?

28.03.2006 |

Mä täällä vieläki roikun,pitäs varmaan jo muuta tekemistä tälle päivälle kehitellä :)

Kuiteski,vielä semmosta kyselen,että tietääkö kukaan moneenko mennessä kysii pitää sperma-näyte toimittaa? Tiedän että tunnin sisällä,mutta onko kellon ajalla merkitystä?En tajunnut sitä tarkistaa lääkäriltä,nyt ruvennut miettimään kun on työaikojen kanssa hankala koittaa sovitella sen vieminen. Kiva,jos joku jaksaa/pystyy vastaamaan! :)

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan osaa vastata?!

Vierailija
2/25 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymykseen en osaa vastata sillä meillä alkaa tutkimukset vasta toukokuun lopulla. Mutta olis kiva vaihtaa kuulumisia minkälaista siellä on? Lääkärit yms...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

punktio ja siirto. Ja mies on käynyt kaksi kertaa tutkittavana. En tiedä muita lääkäreitä kun Maritta Räsänen. (en ole ihan täysin varma nimestä, mutta lähelle kuitenkin) On todella mukava ja rempseä lääkäri. Ja muutenkin osastolla tuntuu olevan miellyttävä henkilökunta.

Tuohon simppanäytekysymykseen en osaa vastata.

Mutta onnea tutkimuksiin ja hoitoihin!

Vierailija
4/25 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Minulle on tehty vuoden sisään kaksi laparoskopiaa, kaksi inssiä ja yksi IVF (tammi-helmikuussa) KYS:ssa. Eka IVF epäonnistui ja ensi maanantaina olen menossa hysteroskopiaan, eli kohdun tähystykseen...

Simppanäytteen ajankohdasta en osaa tarkkaa sanoa.. Onko näyte menossa analyysiin, vai onko tarkoitus tehdä inseminaatio? Kannattaa soittaa hoitajille ja tarkistaa aika!

Kysin hoitohenkilökunta on tosi ammattitaitoista ja mukavaa!!! IVF-hoitoja tekee enimmäkseen varmaankin Maritta Hippeläinen, mutta olen käynyt aikaisemmin myös Maritta Räsäsen vastaanotolla. Molemmista lääkäreistä sekä kaikista hoitajista on ainoastaan POSITIIVISIA kokemuksia!

Kiva olisi vaihdella kuulumisia ja kokemuksia muidenkin KYS:n asiakkaiden kanssa!

Pikaista tärppiä kaikille toivottaa Mimma, jota hysteroskopia hiukkasen pelottaa...

Vierailija
5/25 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä osaa tuohon simppakysymykseen vastata, mutta muuten on kokemusta kysin lapsettomuuspolista. Meille tehty siellä kaksi ivf:ää, toisesta seurasi 5/05 syntynyt poika :) Nyt olisi alkukesästä tarkoitus mennä sinne pasiin, jos vain alkiot selviävät sulatuksesta.

Pelkästään hyviä kokemuksia ko. paikasta on mullakin, ei kerrassaan mitään valittamista. Hoitoihin on päässyt nopeasti ja asiantuntevaa sekä ihmisläheistä hlökuntaa on. Mulla on kokemusta myös tuosta yksityissektorista ja kyllä kys vie kirkkaasti voiton!

Vierailija
6/25 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Mimmalle tsemppiä hysteroskopiaan myös!

Vierailija
7/25 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On Maritta Hippeläinen. Ihan mukavan tuntuinen lääkäri,oli vaan hieman aikataulusta jäljessä silloin kun olin vastaanotolla ja tuntui vähän hermostuneelta ja kireeltä,mut ihan jees. Hoitaja oli mukava,hieman vanhempi nainen.

Hmmh,mulla ohjeet,että kun menkat alkaa,ni pitää soittaa yhteen numeroon niin kai kattoovat ajan tuubaultraan,voinkohan samalla kysyä tota simppa-hommaa josta eka viestis kyselin?Tuhruttanu on enemmän ja vähemmän 3 päivää,että kaipa ne menksut sieltä alkaa,mut ihan kivapa jos ne alkaa esim. viimenen päivä ja ultran pitäs tehä kp 8-10,niin sepä sattuu just vkonlopuks!Noh, pe on 7. ja ma on 10,mut eipähän sitä tiiä onko niitä aikoja mihinkään väliin.

Taas mä toivon,ettei menkat tuliskaan-->rinnat kipeet ekaa kertaa ikinä ja turhia alan taas kuvitella..:/ Toisaalta ootan,että alkaisivat äkkiä ni pääsis hommas eteenpäin.

Mites teillä muilla homma etenee ja missä nyt menette,jos saan kysyä? :)

Kiva,kun muitaki löyty jotka käy kysillä! :)

Vierailija
8/25 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että simpat on menossa analyysiin. Mitäs jos nyt käyki niin että tuubaultraan en pääse syystä tai toisesta just silloin kp 8-10,niin pitääkö sit taas kuukausi ootella?Eivät siis tee ultraa tuon myöhemmin?Oviskin saattaas hyvällä lykyllä olla kp 10..

Vierailija
9/25 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ti 28.3 ensi käynti kysn polilla, ivf hoito menee syksyyn, elokuun menkoista ilmoitettava polille, jos on vielä tarpeen saada heiltä hoitoja. Me olemme nimittäin In-tiimissä hoidossa samalla. Yksi ivf takana, tuoresiirto joulukuussa ja 1. pas helmikuussa, joista negat. Nyt on pp12 2. passista. Sunnuntaina olisi tarkoitus testata. Meillä tarkoituksena ottaa yksityiseltä niin paljon hoitoja kuin tarpeen ennen kuin pääsemme kysn hoitoon. Pakkasessa ei ole enää alkioita, joten ensi kiertoon uusi ivf, ellei nyt plussa yllätä meitä. Meillä lääkärinä kysllä oli Marita Räsänen, mukana oli lääkäriopiskelijoita. Marita oli hyvin miellyttävä. Meitä ei kysllä sen enempää tutkita, koska alku tutkimukset on tehty jo yksityisellä, kys saa tiedot sieltä mitä tarvitsee.

Vierailija
10/25 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille, hyppään mukaan myös tähän ketjuun. Ollaan hoidossa kyssissä ja meillä lääkärinä viimeksi ollut Maritta Hippeläinen ja minun mielestä on todella hyvä lääkäri. Olen ollut tyytyväinen joka käynneillä mitä ollaan kyssissä käyty. Lääkärit ja hoitajat on todella ihania. Meillä on edessä toinen ivf/icsi ja odotukset on jonkinlaiset. Meillä on noin vajaan tunnin ajomatka sairaalaan ja mies on kotona antanut näytteen mikä on viety sitten kyssiin, eli siinä tunti menee.

Mukavasti on meidän hoidot aina menneet ja ei ole pitkiä aikoja tarvinnut odotella. Erittäin tyytyväinen potilas olen.

Vierailija
11/25 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hyvä hoitopaikka! Hoitajat ja lääkärit ovat todella mukavia :) Yhdestä lääkäristä huonompi kokemus..

Meidän lääkäri on Räsäsen Maritta, mutta siirron on tehnyt Hippeläinen Maritta, en ole tykännyt hänestä kovin paljon. Hyvä ja kokenut lääkäri on varmasti, mutta oli vähän tylympi ja kovakouraisepmi kuin Räsänen. Eikä herunut tippaakaan ymmärrystä meidän tilanteeseen: Ivf oli luovutetuilla siittiöillä, mutta onnistuttiin saamaan omillakin yksi alkio aikaseksi, niin hän oli sitä mieltä ettei olla mietitty yhtään onko tässä hommassa järkeä! (periytyvä y-kromosomimuutos kyseessä). Sanoi vaan, että annetaan nyt TÄLLE alkiolle mahdollisuus, mutta sitten meidän on pysähdyttävä ja mietittävä, mitä ollaan tekemässä. Oli " tunnelmallinen" siirto kerrassaan. :( Kiva oli kuukausien itkujen ja miettimisen jälkeen kuulla tuollaista, olis itse samassa tilantaassa, ei varmasti olisi sanonut näin..

Seurantaultrojan aikana sanoi että kohtu on oikein kaunis yms. Sanoin että syön Omegaa-vitamineja, varmaan auttavat. Hoitaja rupesi kertomaan että " näki just ohjelman, jossa..." Lääkäri keskeytti: ei niillä vitamineilla mitään väliä ole, hormonilääkitys vaan auttoi! Tulipa siitäkin hyvä mieli :( Kun yrittää itsekin tehdä jotain mahdollisesti hyödyllistä hoitoa varten, niin ei tippaakaan kunnioitusta..

Nyt on PAS edessä ja taas joudun Hippeläisen luo, kun oma lääkäri lomalla... En halua :(

Vierailija
12/25 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat alko just ja soitin kysille tuubaultra-aikaa.Noh,ylläri että lääkäri on lomalla ja tulee vasta huhtikuun puoles välis!Seuraavat menkat alkaa huhtikuun toiseks viimesel tai viimesel viikolla ja näin ollen ultra onpi sitten toukokuun alussa ja kun laskin sen 8-10 pvää niin sepä sattuu viikonlopulle! Ei voi olla totta..just mun tuuria! :' (

Just ku aattelin tänään, että eipä mitään vaikka menkat alkaski,ku pääsee sit eteenpäin,p*skat! Miks näin käy just meille?!

Vierailija
13/25 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voinkohan mä vaik huomenna soittaa kysille ja kysyy,että eikö mitenkään ois aikaa toiselle lääkärille siihe tuubaultraan.On nimittäin 3 vuotta jo lasta ooteltu ja nyt kun tutkimuksiin päästy,ni eipä paljo huvita enää yhtään ylimääräsiä ootella!

Stempatkaa mua..masentaa ja suututtaa!!!! :(

Vierailija
14/25 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen soittamaan vielä! Olen monesti saanut ajan, kun olen vaatinut. Hoitoajoista en tiedä, mutta ainakin vastaanotolle olen saanut aikaistettua ajat! Minäkin pääsen pas-ultraan vasta vähän liian myöhään niiden tämän kiireen takia..

Paljon voimia sulle! Tsemppiä!

Vierailija
15/25 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin siellä ex mieheni kanssa hoidossa ja meitä ymmärrettiin tosi paljon kaikkine suruinemme.Henkilö kunta oli siellä tosi tosi ihanaa.

Maritta Hippeläinen oli lääkärinä silloinkin ja eka hoito kerralla tärppäsi ivf:hoidolla ensin odotin kaksosia ja toinen jäi vai henkiin toinen poistui /hävisi jonnekkin 10 vk:lla.Mutta jo samana vuonna sain toisen pojan ihan normaalisti .Kun tää poika syntyi laitoin heti hoitohenkilö kunnan kautta menemään pienokaisen kuvan Marittalle ja kiitin sitä vauvastani....

Toivotan sinulle onnea hyvissä käsissä olet....

Vierailija
16/25 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli meillä on toukokuussa varattu eka käynti kyssille. Silloin aletaan tutkimaan mistä johtuu useat keskenmenot. Onko jotain papereita mitä tarvii ottaa matkaan? pitääkö mies olla matkassa? Lähete mikä tuli kotiin niin siinä sanotaan vain että kela kortti ja nykyiset lääke reseptit. Onko jotain muuta?? Meiltä on myös n.tunnin ajo matka kysiin..

Vierailija
17/25 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ollu mitään muuta kun se kaavake missä oli kyselyjä kuukautisista jne. Eivät ees kela-korttia kysyneet. Miehen olisi hyvä olla matkassa,omani ei päässyt silloin ja jos rehellisiä ollaan,en olisi halunnutkaan ekalla kerrallla häntä mukaan: halusin ensin itse selvittää itselleni sen, että se on menoa nyt...tai jotain. Mutta meidän menopa tyssäsikin,kirjottelin tuossa ylempänä.

Vierailija
18/25 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua masentaa ihan kympillä,kun ei nyt sitten päästäkään eteenpäin tässä hommassa. Miksei ne kysiltä voi ihan automaattisesti tarjota toiselle lääkärille,jos oma lääkäri on lomalla?! Onkohan se ihan tyhmää jos soitan huomenna ja kysyn että eikö millään toinen lääkäri voi tuubaultraa hoitaa.Meneehän se tieto sitten omalle lääkärille,jos mitä löytyy..Tosin nyt menossa kp 4 ja simppojakaan ei oo vielä kysille viety,ne kuitenkin pitäs olla siellä kun menen sinne..ei siis taida kp:en mukaankaan onnistua,vaikka toinen lääkäri löytyiski. Tulevalla vkolla pitäs kuitenkin homma hoitaa..Mutta pitää sitten toivoo että tästä kierrosta saatas plussa (niimpähän varmaan!) niin ei tartte mitään kysiä ja lääkäreitten lomia enää miettiä.Kun siis oikeesti tää homma voi olla jäissä helpostikin heinäkuulle ja sittenhän naistentautienpoli on kiinni 3 kk.

Voi jösses!

Vierailija
19/25 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Önnimönni, kirjoitit, että poli on kiinni 3kk, milloin?

Vierailija
20/25 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä varmaks,mutta lääkäri sanoi jotain että jos en kesän aikana tule raskaaksi,niin syksyllä sitten hoitoja,ennen ei ehi,kun poli on kiinni 3kk tai jotain,jonkun jutun (remontin?) takia. Satavarma en oo,mutta semmonen mulla jäi kaikumaan mieleen..Nyt ei kannata mun kertomaan luottaa,en tosissaan mee vannomaan..mutta niin käsitin ja varsinkin nyt se mietityttää kun omat hoito-hommat pysähty ja silläpä tuo polin mahdollinen kiinni oleminen vaikuttaa meihin niin,että hommassa edetään seuraavan kerran tosissaankin vasta syksyllä..Sorry,sekava sepostus :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi