Sopiiko jackrusselin terrieri lapsiperheeseen?
Kommentit (23)
Onko kyseisen ketjun lukeneilla tai tämän rodun uutena ottaneilla tullut lisää kommentoitavaa valinnastaan? Mietin juurikin tämän rodun ottamista perheeseen (kohta 3v ja 10v lapset). Noin 3 vuotta sitten meillä oli viimeksi "minun" 16 vuotiaaksi elänyt sekarotuinen, kiltti kuin mikä mutta myös jääräpäinen. Näin jälkeenpäin tätä aina (ja sen eläessä) mietittiin mitä rotua tuo mahtoi olla. Päälimmäisenä vaihtoehtoina olivat "jokin terrieri" ja mahd. ajokoiran mixi. Ainakin Russelin luonteeseen nyt tutustuessani tämä voisi hyvinkin sopia taudin kuvaan:) Tuo oppiminen oli myös tämän sekarotuisen vahvapuoli ja älykkyyttä löytyi, kun jaksoi sinnikkäästi pitää oppimista yllä, myös jonkinlainen metsänkutsu oli tällä kova ja siellä tonkiessaan oikein elementissään.
Nyt on 3 vuotta mennyt ilman koiraa ja ajateltiin ottaa tämä jotenkin edellistä koiraa muistuttava, mutta puhdasrotuinen sellainen. Ainut este ehkä tosiaan on että ei haluta mustasukkaista yhteen ihmiseen vahvasti leimautuvaa koiraa, joka murmuttaa perheen muulle väellä jos isännän/emännän sylissä möllöttää.
Meillä 2 russelia, molemmat uroksia- ei mitään ongelmia.
Energisiä? Kyllä, mutta liikunnalla ja normaalilla huomioimisella ovat kasvaneet molemmat.
Lasten kanssa ei ongelmia, alkuun kävivät ihmettelemässä, mutta kun kerroimme lasten kuuluvan "laumaan" , asia oli sillä selvä. Alkuun toki pidimme silmällä tilannetta, koirat ovat kuitenkin koiria, mutta mitään ongelmia ei ole ollut.
Onpa outoja vastauksia mun korvaan! Itselläni on kaksi russelia, ja lapsia enemmän rakastavia koiria saa hakea! Ovat ihan hulluin lapsiin ja leikkivät innoissaan niiden kanssa, jopa vauvojen. Ymmärtävät myös, että lapset on lapsia, ja leikkivät niiden kanssa hellemmin, eivät murise jne., tuovat palloa ja lelua viereen ja kärsivälllisesti odottavat, että taapero saa sen noukittua ylös, juoksevat innosta hihkuvan taaperon perässä. Meidän russelit eivät todellakaan ole vihaisia, vaan todella lempeitä koiria. Hirveästi energiaa niillä kyllä on ja ne kaipaavat yhtä paljon liikuntaa kuin isot koirat, mielellään niiden pitäisi antaa juosta vapaana metsässä joka päivä, että saavat purkaa höyryt pihalle. Mä ainakin voisin suositella lämpimästi!