Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millon vauvat isälle yökylään, montako yötä?

Vierailija
18.06.2010 |

Me erosimme lasteni isän kanssa jo raskausaikana (laskettuun aikaan oli sillon 2kk) ja mies muutti melkein heti pois. Taapero (2v) on ollut isällään säännöllisesti yötä eromme jälkeen ja joinakin iltoina. Kaksosten synnyttyä isä on ollut muutamia tunteja hoitamassa kaksosia ja taaperoa meillä, koska alkuun ei pullo kelvannut kummallekaan ja kaksoset ovat olleet todella itkuisia ja se on vaatinut voimia ja tuonut univelkaa.

Nyt kun kaksoset ovat kohta 3kk niin pullokin on alkanut kelvata ja voisin periaatteessa antaa heidätkin yökylään isän luokse. Isä on ollut tässä meillä muutamana yönä hoitamassa kaksosia ja kaikki on mennyt hyvin.

Minä kuitenkin vielä toivun erosta (se tuli kun salama kirkkaalta taivaalta enkä osannut sitä odottaa) enkä haluaisi miehen olevan täällä. Tiedän, että lasten takia on oltava jatkossakin tekemisissä, mutten oikeasti jaksa sitä, että mies ainakaan enää kauaa hoitaa meillä kaksosia öisin.

Eikä tarvitse tulla ihmettelemään, että miksi erositte, se oli miehen päätös...

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin, niin ilman muuta anna yökylään vaikka heti. Mutta vauvat niin pieniä, että jopa kerran viikossa voisi olla hyvä jos isä hoitaa apri tuntia ja sitten sitten 1 yönä kylään.

Minun mielestäni voit hyvillä mielin antaa jos itse vain haluat.

Vierailija
2/11 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi että kyseessä vain yksi vauva ja isommat lapset 2,5v ja 4v. Isommat oli isällään 2-3viikonloppua ja näkivät myös viikolla. Vauva oli ensimmäisen kerran isällään yötä 5viikon ikäisenä. Ennen tuota yökyläilyä isä oli hoitanut vauvaa 2-5kertaa viikossa muutamia tunteja ja lisäksi kerran isä hoiti vauvaa meillä ja sen jälkeen vauva meni isänsä luo yökylään.

Vauva oli yökylässä kerran viikossa ja yhden yön kerrallaan ja lisäksi 1-3kertaa viikossa iltaisin isä hoiti vauvaa. Tämä toimi meillä hyvin ja ihan fiksu teini tuostakin vauvasta kasvoi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden ikäisenä

Kyllä voit ap antaa vaikka heti kaksoset isälle yökylään, mutta ei ehkä pidempään kun yksi yö kerrallaan.

Vierailija
4/11 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

isän luokse ei mennä hoitoon tai yökylään vaan mennään asumaan isänluokse :)

Anna vaan vauvat isälle. Tulee nopeammin tutuksi ja läheiseksi isän kanssa. Joskus voit antaa vaan toistaa vauvaa niin saa kummatkin kahdenkeskistä aikaa :)

Vierailija
5/11 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pullovauvat isälle yöks vaikka heti!

tiedän kaksostapaukset, olivat isällä yökylässä muistaakseni 2kk ikäsinä ekan kerran..ja siitä lähtien ihan niinkun muutkin lapset, joka toinen vkonloppu.

Vierailija
6/11 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät lapset mene etävahemmalle _kylään_ eronjälkeen.

Ja sitten tuo aika, milestäni voit antaa heti kun juovat pullosta/ höryttämällä.

Vierailija
7/11 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siis niin päin, että mieheni on lapsen isä. Lapsi sai alkunsa syrjähypystä ja on nyt 5kk ikäinen. Vauva on ollut meillä ekan kerran tasan 4 vkon ikäisenä yötä ja sen jälkeen säännöllisesti joka viikko yhden vuorokauden. Ihan hyvin on mennyt, äitinsä lypsi alussa maitoa pakastimeen, mutta nyt ollaan annettu Nania ja syö jo kiinteitäkin. Meidän oma kuopus on 2-vuotias, joten vauvan hoito on vielä tuoreessa muistissa.

T. Äitipuoli

Vierailija
8/11 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siis niin päin, että mieheni on lapsen isä. Lapsi sai alkunsa syrjähypystä ja on nyt 5kk ikäinen. Vauva on ollut meillä ekan kerran tasan 4 vkon ikäisenä yötä ja sen jälkeen säännöllisesti joka viikko yhden vuorokauden. Ihan hyvin on mennyt, äitinsä lypsi alussa maitoa pakastimeen, mutta nyt ollaan annettu Nania ja syö jo kiinteitäkin. Meidän oma kuopus on 2-vuotias, joten vauvan hoito on vielä tuoreessa muistissa.

T. Äitipuoli

Monesta naisesta ei tuohon olisi.

Vierailija
9/11 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyrkkisääntö on yö/vuosi

meillä oli tilanne, että olin raskaana kun erosimme.

Taapero ole alkuun (oli vuoden vanha) yksi yö joka toinen viikonloppu.

ex kävi yhtenä iltana viikossa hoitamassa mun luona ja vein lapsen exän luokse sunnuntaiksi kun oli 10 kk vanha ja kun täytti vuoden oli sen yhden yön.

Pyydä apua neuvolassa ja saat jonkun kotiin auttamaan.

Vierailija
10/11 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo on sitä normaalia vauva-arkea, koita jaksaa. Onnekseni isä on osallistuva, vaikkemme samassa taloudessa asu ja olen saanut nukkua pahimmat univelat pois kun isä hoitanut lapsia.

Isä on siis nyt ollut kaksosia hoitamassa 2-4kertaa viikossa päivällä/illemmalla ja ollut muutaman tunnin ja nyt kun reilun pari viikkoa on pullokin kelvannut niin isä on ollut kolmena yönä hoitamassa kaksosten yöheräilyt.

Minä kyllä jotenkin mieltäisin tuon säännön yö per ikävuosi siihen, että jos lapsi menee vieraalle hoitoon eikä isä ole tässä meidän tapauksessa vieras vaan toinen vanhemmista. En siis kyllä aio odottaa tuonne vuoden ikään, että kaksoset menevät yökylään.

Sinä joka sanoit, että erosimme turhaan, mistähän sen tiedät kun en ole sanallakaan maininnut eromme syytä, koska sillä ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä.

ap

Nyrkkisääntö on yö/vuosi

ex kävi yhtenä iltana viikossa hoitamassa mun luona ja vein lapsen exän luokse sunnuntaiksi kun oli 10 kk vanha ja kun täytti vuoden oli sen yhden yön.

Vierailija
11/11 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyrkkisääntö on yö/vuosi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi