Milloin sinulla oli omia iltamenoja / tyttöjen ilta / biletystä tms. vauvan saannin jälkeen?
Itse kävin leffassa tyttöporukassa, kun vauva oli 4kk, samalla viikolla parilla siiderillä kavereiden kanssa ja siitä viikon päästä pitkällä ja kostealla lounaalla. Hoitajana vauvan isä tai mummi, lypsymaitoa jääkaapissa :) Ekat kuukaudet itsellä meni niin sumussa, etten kaivannut yksin mihinkään, mutta 4kk kohdalla alkoi tehdä mieli saada omaakin aikaa ilman vauvaa, ja myöskin pientä rentoutusta siiderilasin kanssa.
Kommentit (54)
Vauva mummulaan yökylään, minä paikalliseen kuppilaan istumaan iltaa ihan itsekseni. Tais tosin olla maanantai-ilta, eli olin ulkona vaan puolille öille asti. Olen totaali-yh, eli tosiaan tuli tarpeeseen olla ihan yksistään hetki, tuohon asti olin ollut 24/7 kaksistaan vauvan kanssa.
paremmin senkin mitä toinen oikeastaan tarkoittaa kirjoittaessaan muuta?
Ei itseään tarvitse unohtaa, mutta priorisoida pitää. Aika surullista, jos pienen vauvan äidin minuus on kännäyksen ilmaisemista.
Pisin aika mitä olen ollut pois lapsen luota on ehkä 3 tuntia. Ei ole kiinni siitä, ettenkö haluaisi mennä joskus jonnekin, mutta en vain jaksa alkaa järjestää kun olen aina niin väsynyt (on kaksi vanhempaakin lasta). Meillä ei myöskään ole oikein ketään, jolle jättää lapsia hoitoon, joten vaikea edes muistaa koska olisimme olleet jossain miehen kanssa kahdestaan. Olisihan se ihanaa joskus, mutta...
tais olla kun oli miehen työpaikan pikkujoulut. En kyllä juonut mitään ja olin ajoissa kotona "nukkumassa".
sitä kohtuudellakin nauttiva on "doku" ja "minuuttaan kännäyksellä ilmaiseva", ja äidiksi tulleen ei sovi ystäviensä kanssa rupatellessa nauttia vaikkapa paria lasia shampanjaa, vaikka kotona on tuttu ja rakastava huoltaja vauvan kanssa. No, tämä lienee sitä kuuluistaa "av-mammojen" egonpönkitystä, kukin tyylillään sitten vaan.. Priorisoin vauvani etusijalle aina ja kaikessa, myös näinä kolmena kertana, kun olen ollut pois muulloin kuin hänen vaunulenkkinsä=päiväunien aikaan varmistamalla että hänen hoitonsa (osaava ja rakastava isä) ja ruokintansa (pumpattu maito) on asianmukaisesti järjestetty. Päiväaikaan pääsen itse lenkille/tavalliselle lounaalle/jumppaan yms. päikkäriaikana, mutta ilta-aikaan pitää järjestellä vähän enemmän enkä näe ongelmaa siinä, että näihin harvoihin poissaoloihin kuuluu myös pari lasia alkoholijuomaa. Niin paitsi leffassa oli lasissa kyllä ihan kokista ;D Itse en "biletystä" (yökerho tms) enää harrasta, kun olen liian vanha tämän kaupungin menomestoihin..
AP
paremmin senkin mitä toinen oikeastaan tarkoittaa kirjoittaessaan muuta? Ei itseään tarvitse unohtaa, mutta priorisoida pitää. Aika surullista, jos pienen vauvan äidin minuus on kännäyksen ilmaisemista.
Minä ainakin tykkään käydä ulkona ystävieni kanssa ja se on minulle tärkeää, joten todellakin olen tehnyt sitä myös lapsen hankkimisen jälkeenkin. Ekan kerran vauva jäi kotiin isän kanssa muistaakseni noin kolmen kuukauden iässä ja kaikki meni tosi hyvin!! :-) Pumppasin maidot valmiiksi jääkaappiin.
Ei minua kiinnosta muiden juhlimiset tai juhlimatta jättämiset, mutta joillekin toisten äitien ulkona käyminen tuntuu todellakin olevan _erittäin_ tärkeä asia..
voi ärsyttää niin kovasti muiden menemiset.
Itse en juo yhtä lasillista enempää ja ensimmäisen kerran lapsi oli yön hoidossa 11kk ikäisenä kun juhlittiin miehen kanssa hääpäivää kylpylässä.
Ei ole oikein ollut tarvetta laittaa lasta hoitoon ja lähteä "tuulettumaan", alkuun ei oikeastaan onnistunutkaan, kun vauva ei pulloa koskaan huolinut.
Ymmärrän kuitenkin myös vanhempia jotka laittavat lapsen hoitoon ja ottavat omaa aikaa, ei se ole minulta pois vaikka joku toinen äiti viettäisi tyttöjen iltaa vauvan olessa 3kk!
Miten ihmeessä jonkun toisen menemiset jaksaa joitakin kiinnostaa ja ärsyttää niin kovasti.
Minä ainakin tykkään käydä ulkona ystävieni kanssa ja se on minulle tärkeää, joten todellakin olen tehnyt sitä myös lapsen hankkimisen jälkeenkin. Ekan kerran vauva jäi kotiin isän kanssa muistaakseni noin kolmen kuukauden iässä ja kaikki meni tosi hyvin!! :-) Pumppasin maidot valmiiksi jääkaappiin.
Ei minua kiinnosta muiden juhlimiset tai juhlimatta jättämiset, mutta joillekin toisten äitien ulkona käyminen tuntuu todellakin olevan _erittäin_ tärkeä asia..
Ei siihen tarvitse olla selvänäkijä. Riittää että osaa suomen kieltä.
Ei siihen tarvitse olla selvänäkijä. Riittää että osaa suomen kieltä.
kun lähdin viettää tyttöjen iltaa.. muutaman siiderin join ja tulin kotiin.. oli ihana kesä päivä joten mikäs siinä. Tyttö ollu alusta asti hyvä nukkumaan ja ei tarvinnut ku kerran syöttää yössä. Pumppasin yömaidot pakkaseen ja isi syötti pullosta. Kivaa oli :D
"Kosteat juhlat tarkoittavat juhlia joissa käytetään runsaasti alkoholia."
Eli kostea lounas on lounas, jolla nautitaan runsaasti alkoholia. Runsaasti alkoholia ei tarkoita kahta viinilasillista.
Tämä löytyy ihan Suomen kielen perussanakirjasta.
Olin kavereiden kanssa syömässä ja baarissa. Tasaisin väliajoin olen käynyt jossain, miehen tai kavereiden kanssa tai työmenoissa.
Joskus oikein kännäilemässä, mutta eipä sitä enää oikein jaksa, vanhaksi tullut :)
mutta epä ole ollut tarve lähteä viettämään tyttöjen iltaa tms ilman lapsia.
Lapset ovat olleet 3-5kk kun olen alkanut käymään silloin tällöin ulkona bilettämässä kavereiden kanssa. Siinä vaiheessa kun ovat nukkuneet jo suht hyvin. Laitoin vauvan nukkumaan ja olin ennen aamua takaisin, joten eipä tuosta paljoa vaivaa tai haittaa ollut. En juo alkoholia, joten ei siitäkään ole mitään jälkiseurauksia. Nykyisin käyn ulkona ehkä 1-3krt/kk joskus en pariin kuukauteen ollenkaan.
että jokainen lataa käsitteille omia arvokäsityksiään, konnotaatioita. Mikä sitten on runsasta kenellekin. Minulle tuleva lounas tulee olemaan "kostea", koskapa aion nauttia sen aikana viiniä, toisin kuin kertaakaan viimeisen vuoden aikana. Määrässä arvioisin, että viiniä kuluu 24cl eli pari lasia.
"Kosteat juhlat tarkoittavat juhlia joissa käytetään runsaasti alkoholia." Eli kostea lounas on lounas, jolla nautitaan runsaasti alkoholia. Runsaasti alkoholia ei tarkoita kahta viinilasillista. Tämä löytyy ihan Suomen kielen perussanakirjasta.
kyllä usko, että kakkonenkaan mitään leikkielämää tarkoitti, vaan muuta elämää, mitä oli ennen vauvaa. En minäkään oikein ymmärrä, että koko minuus uhrataan ja unohdetaan koko muu elämä vauvan tulon jälkeen...
AP