Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juon alkoholia lähes päivittäin. Onko se alkoholistin oire?

Vierailija
18.06.2010 |

siis joka/jokatoinen päivä otan oluen ruoan kanssa työpäivän päätteeksi. Viikonloppuna saatetaan avata miehen kanssa viinipullo ja juoda lasit ruoalla ja illalla toiset lasten nukkuessa. Kärsiikö lapset? 6v ja 3v? eivät ole ihmetelleet vaan saavat itsekin viikonloppuna limua kun aikuiset juovat viiniä. Arkena heillä maitoa.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten ollaankin suossa kaulaa myöten. Jätä ne viikon oluet pois ja tyydy siihen puolikkaaseen viinipulloon lauantaisin.

Kyllä lapset ennenpitkää kärsii, jos siitä tulee oikeasti ongelma. Joten parempi olisi karsia määrää jo nyt, jos asia sinua jo huolestuttaa.

Vierailija
2/9 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta, jos asia sinua askarruttaa, niin vähennä juomista ihmeessä vaikka viikonlopun viiniin. Tuo olut ärsyttävästi kerääntyy vyötäröllekin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yhteen lasiin viinia niin ei tuo kuulosta pahalta. tarkkaile ettei lipsahda pariin lasilliseen ja siita sitten enemman pikkuhiljaa..

Vierailija
4/9 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä nyt tota kovin pahana pitäisi... Tuskin lapset tosta hirveesti kärsii, kun ei joku yksi viinilasillinen tai olut sun käytökseen varmaan hirveesti vaikuta. Tietysti välillä olisi varmasti ihan tervettä olla ihan kokonaan ilman alkoholia, mutta en mä sua nyt ton perusteella minään alkoholistina pitäisi.

Vierailija
5/9 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin suuri osa maailmaa käyttää alkoholia kuten kuvailit. Eikä tosiaan ole mitään syytä miksi "määrien" pitäisi lähteä tuosta kasvamaan, jos itse päätät etteivät kasva. Tietysti jos lähisuvussa on alkoholiongelmaisia niin asia on vähän eri, mutta tunnen 80-90 vuotiaita (ei tosin suomalaisia) jotka ovat koko ikänsä käyttäneet alkoholia noin kuin kuvailit eivätkä ole koskaan siitä mitenkään lipsuneet.

Vierailija
6/9 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomaat, että viikkoannoksesi määärä voi olla tuolla tavoin yllättävän suuri..

Vaikka et alkoholisti olekaan niin tuo voidaan jo mieltää alkoholista riippuvaisuudeksi sekä enemmän kuin kohtuukäytöksi, jos säännöllisesti viikkoannokset on tuota luokkaa.

Vierailija
7/9 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riskikäyttöä naisellahan on 16 annosta viikossa ja 5 annosta kerralla.

Omassa lapsuudenperheessä vanhempani käyttivät alkoholia samalla tavalla kuni te. Seurauksena oli se, että join ensimmäisen kerran alkoholia 17-vuotiaana (lomalla Itävallassa vanhempien kanssa jossa ikäraja 17, lasi viiniä ruuan kanssa), Suomessa vasta kun olin 18. En ole koskaan ymmärtänyt kännäämisen viehätystä.

Vierailija
8/9 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin minä itsekin käytän sitä useampana päivänä viikossa, joskin vain pienen määrän kerrallaan. Toisaalta saatan olla helpostikin viikkokausia ilman. Enkä tarvitse alkoholia rentoutumisen tms.

Vierailija
9/9 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla viikkopari ilman alkoholia ja jos tuntuu ettet kestä kannattaa ehkä miettiä jatkotoimenpieitä, yrittää ainakin vähentää, vain vkl ja esim saunakalja. Mutta jos pari viikkoa ilman alkoholia ei muuta arkielämääsi mitenkään niin sitten en näkisi sitä ongelmana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän