Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

parhaat kalangrillausohjeesi?

Vierailija
18.06.2010 |

syön tai söisin mielelläni kalaa, mutta kesällä ei viitsi lämmittää uunia eikö mökillä oikein toimikaan. Grillata taas en oikein osaa, paitsi savustaa. Kertokaa suosikkikalangrillausohjeenne, please.

Mä voin aloittaa sillä savustusohjeella:

Otetaan kala, hierotaan siiihen merisuolaa. Otetaan savustuspänikkä, pannaan pohjalle lepänlastuja ja pari palaa sokeria, pannaan kalat ritilälle ja sitten odotellaan noin 20-40 min riippuen kalan koosta. Näin tulee hyvää perinteisten lohen ja siian lisäksi muunmuassa lahnasta (vaikkei sitä nyt vielä järvestä saakaan).

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohipala folioon, päälle ripaus suolaa, siivu vuohenjuustoa ja n. teelusikallinen hunajaa. Folio kiinni ja grilliin. Ihanaa, edellyttäen tietysti, että pitää vuohenjuustosta.

Vierailija
2/3 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellainen ongelma, että aina pelkään kalan jäävän raa'aksi grillissä. Niinpä mä teen vain nyyttejä, joissa on kasviksia ja kylmäsavu-tai graavilohensuikaleita, suolaa ja pippuria. Ei haittaa, vaikkei kunnolla kypsentyisikään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paloittele vartaisiin rasvaista kalaa, esim. lohikalat sopivat hyvin. Lisäksi vartaisiin esim. jättikatkaravunpyrstöjä ja vihanneksia maun mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme