Teidän perheen hyvänyöntoivotus?
Meillä se on "Hyvää yötä, huomenna nähdään" Pusut ja halit tietenkin kans.
Kommentit (37)
Pusu poskelle,"hyvää yötä,kauniita unia enkelin kuvia ", halaus ja peittely.
armo siunaukses suo. Tue pientä horjuvaa, johda tietä oikeaa, aamen)sitten hyvää yötä, nuku rauhassa, mä rakastan sua kovasti, olet maailman paras X. Tai sitten hyviä unia, enkelin kuvia.
Hyvää yötä ja kauniita unia. Tänään sain vieraiden miesten munia. Maistuivat ne hyvältä, samaa ei voi sanoa sinusta, olet syvältä. Et koskaan kotitöissä auta, niin nyt se on loppu ukko jumalauta. Olen koittanut kauniisti sulle sanoa, mutta enää en aio päätä seinään takoa. Niin että talo, auto ja lapset mulle jätä, äläkä enää ruikuta jos tulee hätä.
Sitten vielä kimppahalit ja joka ilta kerrotaan, että äiti ja isi rakastaa :). Kuulostaa imelälle, mutta ei mee överiksi :D
"Hyvää yötä kulta, nyt nukutaan, äiti on olohuoneessa". Tätä ennen on annettu pusut.
Lapsi 1v11kk.
Samalla tavalla toivotin itse lapsena hyvät yöt vanhemmilleni.
Tavallisin: Iltasadun jälkeen iltapusut ja hyvän yön toivotukset.
enkelien kuiskauksia, rakastan teita mussukkani, nukkukaa hyvin :)
miehelle: öitä- omaan huoneeseen nukkumaan
mutta sittemmin muutin niitä. Aiemmin siis jutusteltiin vielä sängyssä päivän asioista, luettiin satu ja varmisteltiin moneen kertaan, että äiti ja isi nukkuvat seinän takana (esikoinen itse kyseli tätä moneen kertaan). Hän myös heräili moneen kertaan yöllä ja varmisteli, että olemmehan me siellä seinän takana. Kuopuksen syntymän myötä, eli noin vuosi sitten, muutin iltarituaaleja niin, että kun illalla imetin vauvaa, siinä samalla juttelin esikoisen kanssa päivän kulusta, jonka jälkeen menimme hammaspesulle, luimme iltasadun ja sitten totesin, että hyvää yötä, nuku hyvin, aamulla nähdään. Pari viikkoa jatkui vielä yölliset heräilyt, mutta sitten ne loppuivat, ja esikoinenkin alkoi nukkua yönsä läpi aamuun asti. Näinkin yksinkertaisen asian kun olisi tajunnut aiemmin, olisi ehkä säästynyt pari vuotta yöherätyksiltä...
"hali...suukko...tykkäänrakastan..hyvää yötä, kauniita unia."
Hali ja suukko siis myös toteutetaan, lopuksi vilkutetaan kun isänsä vie lapsen aina nukkumaan, mä jään alakertaan. (lähes poikkeuksetta mies siis vie lapsen nukkumaan, minun kanssa hyvät yöt toivotellaan jo alakerrassa ennenkuin ne menee yläkertaan makkariin.)
Hyvää yötä kulta, kauniita unia ja oman kullan kuvia
- iltasatu
- iltalaulu, lapin äidin kehtolaulu
- iltarukous
- "hvyää yötä, isi, äiti ja sisko rakastaa, nuku hyvin"
- monta halia ja monta pusua
- "Hyvää yötä, aamulla nähdään!"
iltapesujen jälkeen jutellaan vähän menneestä ja seuraavasta päivästä. Sitten sanon isommalle "hyvää yötä X" ja yritän antaa pusun (6 v poju rimpuilee vastaan, mutta on sitten kuitenkin tyytyväisen oloinen, kun saan osuman poskelle)
Pienemmälle sanon samalla tavalla, yleensä sängystä kuuluu vitsailuäänellä "eeii... Minulle huonoa yötä", jolloin toistan "huonoa yötä, Y", reaktiona kikatusta. Vajaa 3-veellä alkaa huumorin kukka kukkia. Pusu ja ovi kiinni.