sain sähköpostia kazakstanilaisesta osoitteesta
viestissä suomenkielinen otsikko. Voiko tulla viruksia, jos avaan viestin, mutta en mahdollisia liitetiedostoja? vai onko parempi jättää avaamatta ja laittaa suoraan roskikseen? mistä joku kazakstanissa on tonkinut osoitteeni ja onko kenties salasananikin hakkeroitu?
Kommentit (4)
mistä tuo saavat noita osoitteita, kun osoitteeni ei ole missään julkisessa tiedossa?
Kyllä mulle ainakin tulee, useinkin. Oon kans miettinyt, mistä nuo mahtavat osoitteet saada mutta esim. facebook on yksi paikka. Vaikka sen piilottaisi kavereilta sun muilta, periaatteessa itse sivusto voi jakaa sitä mainostajille jne.
Kyllä mulle ainakin tulee, useinkin. Oon kans miettinyt, mistä nuo mahtavat osoitteet saada mutta esim. facebook on yksi paikka. Vaikka sen piilottaisi kavereilta sun muilta, periaatteessa itse sivusto voi jakaa sitä mainostajille jne.
olen kyllä joihinkin suomalaisten firmojen arvontoihin tms osallistunut ja niihin ilmoittanut osoitteeni. Tuntuu aika epämiellyttävältä.
suoraan vain poistaa, koska pelkkä viestin avaaminen voi altistaa koneen virukselle.