Olen ollut 10 vuotta naurun alaisena.
Mies ei enää edes vaivaudu peittelemään syrjähyppyjään. Kaikki tietävät. Tänään taas lähti työmatkalle ja luulee kai raukka, etten muka tiedä mitä siellä tapahtuu. Itse olen lasten kanssa jumissa kotona vailla mitään omaa elämää. Tämän siitä sai, kun piti liian pitkää kiinni illuusiostaan hyvästä perhe-elämästä.
Miehen vaatteet haisevat joka reissun jälkeen naisen hajuvedelle, taskussa on kuitteja KAHDEN henkilön lounaista, hotellista miestä ei saa ikinä kiinni ja on minulle suoraankin sanottu, että vehtaa muiden naisten kanssa. Olen yrittänyt ajatella asiaa niin, että olen yh, jolla on rahoittaja. Omaan elämääni ei enää kuulu rakkaus toisen aikuisen kanssa.
Jos nyt lähtisin, tekisin taloudellisen itsemurhan. Enkä pärjäisi muutenkaan kouluttamattomana ja keski-ikäisenä yksin lasten kanssa.
Kommentit (26)
Mieshän suorastaan haluaa jäädä kiinni, kun ei edes vaivaudu peittelemään jälkiään. Tai on jo sitä mieltä, että teillä on avoin suhde. Ei huono idea itse asiassa?
No ehkä olis vähän aikaisemmin kannattanu miettiä millaisen miehen ottaa.
Tsemppiä ap! Pistä mies rahoittamaan elämääsi kunnolla + avaa oma salainen tili, jonne alat kerätä pesämunaa. Hitto mikä sika sulla on miehenä!
Olen surullinen puolestasi, vaikka yritätkin nähdä tilanteen jokseenkin siedettävänä. Mutta millaista tukea/apua kaipailit täältä palstalta kun tosiaan tunnut olevan kohtaloosi "tyytyväinen". Ihan oikeasti ja vilpittömästi kysyn sillä tällä palastalla saat varmaan tarpeeksi lokaa ja ilkkuja niskaasi.
Tiedän ihan lähipiiristäni.
En ole ap
ota kaikki irti minkä saat:)
T.7
No ehkä olis vähän aikaisemmin kannattanu miettiä millaisen miehen ottaa.
Tsemppiä ap! Pistä mies rahoittamaan elämääsi kunnolla + avaa oma salainen tili, jonne alat kerätä pesämunaa. Hitto mikä sika sulla on miehenä!
Tänään taas lähti työmatkalle ja luulee kai raukka, etten muka tiedä mitä siellä tapahtuu. Itse olen lasten kanssa jumissa kotona vailla mitään omaa elämää. Tämän siitä sai, kun piti liian pitkää kiinni illuusiostaan hyvästä perhe-elämästä. Miehen vaatteet haisevat joka reissun jälkeen naisen hajuvedelle, taskussa on kuitteja KAHDEN henkilön lounaista, hotellista miestä ei saa ikinä kiinni ja on minulle suoraankin sanottu, että vehtaa muiden naisten kanssa. Olen yrittänyt ajatella asiaa niin, että olen yh, jolla on rahoittaja. Omaan elämääni ei enää kuulu rakkaus toisen aikuisen kanssa. Jos nyt lähtisin, tekisin taloudellisen itsemurhan. Enkä pärjäisi muutenkaan kouluttamattomana ja keski-ikäisenä yksin lasten kanssa.
Itse myös vastaavankaltaisessa tilanteessa tällä hetkellä. En ihan samassa, mutta hyvin samansuuntaisessa. Rakkaus (ainakin mun puolelta) on kuollut ja koen miehen tuovan tähän "parisuhteeseen" ja "perhe-elämään" ainoastaan rahaa. Taloudelliset syyt pitävät meitä tiukimmin yhdessä. Ja tämän tuntuu mieskin tiedostavan. Huoh.
Elättelen toivoa jostain kypsässä iässä läydettävästä rakkaudesta ja riudun taloudellisista syistä tässä p*askassa. Erohan se on kohta pakko ottaa, jotenkin lasten takia olen yrittänyt kulissia pitää pystyssä.
Millainen perhe-elämä teillä on muuten ? Tajuavatko lapset ? Miten mies käyttäytyy, onko kuitenkin korrektia käytös sinua kohtaan ? Nukutteko samassa huoneessa / sängyssä ? Onko seksiä ?
kun ei hanki koulutusta ja jää hoitamaan lapsia vuosiksi kotiin. Sitten ei ole mitään, ja on miehestä riippuvainen. Mies vielä tietää sen, niin tietää että olet täysin avuton hänen tekojensa edessä. Voi olla ettei kunnioita enää ja haluaa vaan nöyryyttää.
Asialle voi vaikka mitä! Jos itsekunnioituksesi on sinulle tärkeämpi kuin elintasosi, niin pakkaa kamasi ja lapsesi ja lähdet. Tulette varmasti toimeen, heikommin, mutta nälkään ei kukaan Suomessa kuole. Vaatii vaan rohkeutta ja tsemppiä!
Se, ettei mies peittele vaan tulee hajuvedeltä haisevana, kuitit taskuissaan ei minun mielestäni kerro että hän haluaisi jäädä kiinni.
Minusta se kertoo siitä, miten vähän mies välittää vaimostaan. Vaimo on hänelle täysin yhdentekevä ihminen.
AP:
Keskusteletteko koskaan mistään?
Millaista teillä on kun mies on kotona?
Miten hän toimii isänä, lapsilleen?
Olet naurunalaisena enää tasan sen aikaa kun opinnot johonkin peruskoulutukseen kestävät. Kun olet valmistunut ja ammatissa, mies saa jäädä yksin naimaan muita. Saat peruselintason mutta olet vapaa, etsimään uuden tai elämään vain itsellesi. Miehesi syrjähyppyjen perusteella sinulle ei voida enää nauraa. Sen sijaan saisit annettua vähän takaisin kun "huijaisit" miestä elättämään sinut opintojesi ajan ja lähtisit sen jälkeen. Aivan kuten mies on nyt "huijannut" sinusta vaatteiden pesijän ja taloudenhoitajan saaden itselleen enemmän aikaa ja voimia kosiskella muita naisia.
Tai otat asenteen että sama parisuhde - samat tavat. Jos tekee mieli vierasta, käyt vieraissa. Jos miehesi ei peittele pettämisiään, miksi sinun pitäisi istua kotona itkemässä hänen loukkaustensa tähden? Käy kampaajalla ja kauneusoitolassa, kaupan pukeutumisneuvojalla. Maksata miehellä itsellesi uusi viehättävämpi look. Kun kerta maksaa naisilleen ravintolaillat sun muut niin saa luvan maksaa vaimolleen vähän itsetunnon kohotusta. Sitten vain ilmoitat kaipaavasi vähän omaa aikaa ja lähdet viikonlopuksi kylpylään, sinne voit mennä "uskottavasti" yksinkin. Jos saat kaverin mukaan niin alat käymään ulkona ja ehkä viikonloppu reissuissa hänen kanssaan.
Paitsi jos toisen kustantama elämä on sinulle tärkeämpi? Päätä mitä haluat eniten ja toimi sen mukaan. Miehellesi et ole enää mitään velkaa.
Voitko edes harkita, että hakeutuisit johonkin koulutukseen? Esim. lähihoitajaksi? Koulutuksia on pienilläkin paikkakunnilla, se on melko lyhyt ja töitä on varmasti. Ilmoitat ukolle, että lähdet opiskelemaan. Lapset hoitoon ja sitä rataa. Jos olet kärvistellyt jo 10 vuotta, niin voit kärvistellä varmaan pari vuotta lisää, että saat ammatin ja pystyt elättämään itsesi ja lapsesi. Tai sitten otat selvää, miten tulisit toimeen nyt heti, ja lähdet. Mutta ilmeisesti et kuitenkaan elä arvoistasi elämää nykytilanteessa.
Tosin tiesin jo ennen lapsia, että mies ei paljoa menojaan selittele.
Ajattelen niin, että lapsillani on hyvä isä ja meillä on taloudellisesti helppoa. Voin matkustella ja elää omaakin elämää, kunhan vien lapset äidilleni. Mies yrittää kysellä, mihin menen ja mitä teen, mutta vastaan yleensä, että työmatka, ei niistä kannata puhua. Jos urkkii enemmän niin muistutan, että en itsekään puutu hänen elämäänsä, oletan saman vapauden koskevan minuakin.
Lasten kanssa hän yleensä tekee jotain hauskaa, esim. vie lintsille, ostaa tavaroita, käy veneilemässä... Miehelle olen edustusvaimo, jota otetaan mukaan tilaisuuksiin ja pidetään siellä hyvänä.
Seksiä meillä on nykyään aika harvoin. Suostun aina, koska periaatteessa pidän seksistä. Rakastelua meillä ei missään nimessä enää ole.
Lapset rakastavat vanhempiaan. He ovat tottuneet tilanteeseen, sillä emme myöskään riitele tms. Olemme kohteliaissa väleissä, syömme yhdessä ja elämme ns. muromainoselämää.
Olen vasta viime aikoina alkanut ajattelemaan tilannettani tarkemmin. Eniten ehkä sitä, miten nöyryyttävää on se, että niin moni ympärilläni tietää luullen, etten itse tiedä mitä mieheni touhuaa.
Naimisiin menin hyvin nuorena osittain suvun painostuksesta. Olin kyllä ihastunutkin mieheen, jonka perhe oli huomattavasti hienompi ja varakkaampi kuin omani. Olisinkin tajunnut, että tulen olemaan pitkästynyt ja onneton hienoista puitteista huolimatta.
ap
Tosin tiesin jo ennen lapsia, että mies ei paljoa menojaan selittele. Ajattelen niin, että lapsillani on hyvä isä ja meillä on taloudellisesti helppoa. Voin matkustella ja elää omaakin elämää, kunhan vien lapset äidilleni. Mies yrittää kysellä, mihin menen ja mitä teen, mutta vastaan yleensä, että työmatka, ei niistä kannata puhua. Jos urkkii enemmän niin muistutan, että en itsekään puutu hänen elämäänsä, oletan saman vapauden koskevan minuakin.
Nostan sulle ja itsenäisyydellesi hattua! Olet todella osannut muovata epämiellyttävästä tilanteesta itsellesi siedettävän!
sinne päinkään, ihmisen irvikuva.
Turhaan te naiset tuollaista pelleä suojelette.
Rahan takia? Sitä ei kukaan täältä mukaansa saa.
niin miten lasten tilanne muuttuisi erossa? Lapset olisivat isällään sen ajan jonka isä muuten olisi kotona. Lapset tapaavat isäänsä yhtä paljon, sinun ei vain tarvitse olla paikalla silloin. Saat omaa aikaakin. Näytät ettei miehen teot enää loukkaa sinua. (Saakohan miehesi kovastikin kiksejä sinun halventamisestasi? Etkai luule että hän rakastaa sinua vaikka toimii noin?)
Muromainoselämä ei tee sinua todella onnelliseksi, miksi luulet että lapsesi ovat todella onnellisia siinä?
ja lapsetkin tottuneet tiettyyn elintasoon. Niinpä muuttaminen yhtäkkiä johonkin kaksioon ei varmaan käy päinsä.
Mutta etkö voisi silti harkita opiskella tai jotain, koska ilmeisesti asut pk-seudulla, missä on vaihtoehtoja pilvin pimein ja tuskin homma on rahastakaan kiinni? Kyllä sinun pitää saada jotain "omaa". Se ehkä piristäisi sinua kaikin puolin ja saisit uusia ulottuvuuksia elämääsi. Ehkä keksisit ratkaisun myös miten aiot elämääsi kaiken kaikkiaan.
Vaikutat varsin fiksulta naiselta, joten lähde!
niin mäkin tein ja löysin luotettavan ihanan miehen, joka oikeasti rakastaa minua. Kiduin itse 15 vuotta pettävän miehen kanssa. Meni muka aina ylitöihin ja mä uskoin. Siinä vaiheessa kun eräs nainen ilmoitti odottavansa lasta miehelleni, minulle todellakin riitti!
miettiä millaisen miehen ottaa.