Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et käytä pyöräilykypärää? ev

Vierailija
17.06.2010 |

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hihna kutittaa enkä kuule kunnolla.

Vierailija
2/18 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja näyttää muutenki urpolta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tarvi kun en koskaan kuitenkaan joudu onnettomuuteen/jonkun tutkimuksen mukaan ei lisää turvallisuutta. Siinäpä ne pähkinänkuoressa.

Ainoa todellinen syy lienee se, että jotkut pitävät kypärää hölmön näköisenä ja se ajaa turvallisuuden edelle. Kaikki muu on selittelyä.

Vierailija
4/18 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole kuullut yhtään hyvää syytä olla käyttämättä pyöräilykypärää.

Vierailija
5/18 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siksi käytän, että haluan antaa esimerkkiä lapsilleni. Itse en ole koskaan kaatunut pyörällä ja sen puoleen en koe kypärää niin tärkeänä, mutta koska haluan että lapsetkin käyttää, niin käytän itsekin. aina.

Vierailija
6/18 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tosi typerän mallisia on ne kypärät.

Vierailija
7/18 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se tuntuu hankalalta ja ikävältä ja hätävarjelun liioittelulta. En väitä että olisi hyvä syy mutta nuo on ne rehelliset syyt miksen käytä.

Olen koko ikäni kulkenut pyörällä joka paikkaan, kaikki koulut, opiskelut, harrastukset, kyläilyt, kauppareissut jne jne joten en osaa näin vanhoilla päivilläni ytäkkiä ruveta käyttämään kypärää.

Ainoa todellinen syy lienee se, että jotkut pitävät kypärää hölmön näköisenä ja se ajaa turvallisuuden edelle. Kaikki muu on selittelyä.

Vierailija
8/18 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mitä mä kypärällä

Vierailija
9/18 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se kieltämättä vähän typerän näköinen, mutta toisaalta en ole pyörän selässä esittelemässä itseäni.

Vierailija
10/18 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa sinne alle hiuksia hyvin. Jossain vaiheessa matkaa ne tursuaa ja hulmuaa jostain rakosesta, kun kaikki ei kuitenkaan pysy kiinni. Ja miltä ne näyttää, kun kypärän ottaa päästä pois? Sille ei myöskään ole paikkaa esim. kauppareissun ajaksi. Pyörään ei uskalla jättää, mutta kaupassakaan ei viitsi raahata.

Minäkin pidin turhana, koska melkein 30 vuotta pärjäsin ilman, vaikka päivittäin ajankin. Olen nyt muutaman vuoden kuitenkin opetellut käyttämään, tosin vain lenkeillä. Kauppareissuille ym. "turvallisille" pikkumatkoille se jää kotiin. Siellä se tuntuu edelleen turhalta. Vauhtia on vain jotain 20km/h ja koko matka on rauhallista pyörätietä. Pyörälenkillä ajan mutkaista, mäkistä ja kapeaa autotien laitaa linja- ja kuorma-autojen seassa ja alamäissä vauhti nousee yli neljäänkymppiin. Naurettavaa on sekin, että se tuntuu pahalta vain silloin kun sen päähän laittaa, se unohtuu äkkiä. Vielä on totuttelemista, mutta alkuun olen sentään päässyt. :)

Vierailija
11/18 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että evoluutio karsii tyhmät ja turhamaiset yksilöt.

Vierailija
12/18 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että evoluutio karsii tyhmät ja turhamaiset yksilöt.

miten evoluutio liittyy typerä'n liikennekäyttäytymiseen?

meillä käyttää kaikki jokka haluaa pyörällä kulkea!!

Vierailija
13/18 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on hätävarjelun liioittelua (vrt. tyynyjen teippaaminen kiinni ihmiseen tai turvaviiri aikuisella lisäisivät myös turvallisuutta, mutta hyvin harva aikuinen tuohon olisi valmis turvallisuusnäkökulmasta huolimatta).

En ikinä laittaisi moista kapistusta päähäni. Lapset käyttävät, koska he koheltavat enemmän liikenteessä.

Vierailija
14/18 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tarvi kun en koskaan kuitenkaan joudu onnettomuuteen/jonkun tutkimuksen mukaan ei lisää turvallisuutta. Siinäpä ne pähkinänkuoressa. Ainoa todellinen syy lienee se, että jotkut pitävät kypärää hölmön näköisenä ja se ajaa turvallisuuden edelle. Kaikki muu on selittelyä.

jos makaat kadulla kallo halki?

Vierailija
15/18 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan tullut sellainen olo, että pitäisi ostaa itsellekin, vaikka lapsille tietenkin on kypärät hankittu. Ehkä jos pyöräilisin enemmän ja vilkkaan liikenteen keskellä, niin sitten vois tulla sellainen olo. Hankin sitten kun on pakko.

Vierailija
16/18 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurimmalla osalla on sellainen kanelipullan näköinen torttu päälaella. Pitäis olla sivuillekin menevä, että uskoisin siitä olevan jotain hyötyä tosipaikan tullen.

en tarvi kun en koskaan kuitenkaan joudu onnettomuuteen/jonkun tutkimuksen mukaan ei lisää turvallisuutta. Siinäpä ne pähkinänkuoressa. Ainoa todellinen syy lienee se, että jotkut pitävät kypärää hölmön näköisenä ja se ajaa turvallisuuden edelle. Kaikki muu on selittelyä.

jos makaat kadulla kallo halki?

Vierailija
17/18 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin lapsi, ei ollut kyparia. Eli siihen tapaan kasvoi. SIlloin ei myoskaan kaytetty turvavoita, mutta kun vanhenin ja viisastuin niin opettelin uuden ja paremman tavan ja aloin kiinnittaa turvavyon aina autoon istuessani ennen liikkeellelahtoa.

Nyt kun minulla on omia lapsia, heille olen opettanut etta pyoralla ei lahdeta minnekkaan ilman kyparaa. Toisella lapsella on mieleisensa Power Rangers- kypara ja toisella on sininen johon yhdessa liimattiin Tuomas-Veturi -tarroja. Itsellani ei ole viela kyparaa kun en ole paljon lastensaannin jalkeen ajellut, mutta nyt olen paattanyt kayda sen hankkimassa nayttaakseni hyvaa esimerkkia.

Harmittaa tietysti kun naapurin kauhukakarat kiusaavat omiani kyparasta, ja saan olla koko ajan sanomassa etta ne ovat turvallisuutta varten siina kuin autossa turvavyot. Ja etta kyparat ovat "tosi siisteja", palomiehilla, joillakin poliiseilla ym. on kypara, eika se nayta tyhmalta. :-)

Aikuisille olen sanonut etta minulla on kaksi rakasta suvunjasenta elossa kyparan ansiosta. Toisen ajoi auto kumoon ja toinen ajoi yllattavaan kuoppaan tiessa ja lensi ohjaustangon yli.

Vierailija
18/18 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin kävellä lyhyen työmatkani ilman sitäkin. Samoin en koe tarvetta istua ratikassa pyöräilykypärä päässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme