Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Stressi vauvan syömisistä (tulevista varsinkin!!)

Vierailija
17.06.2010 |

Vauva kohta 6kk ja mulle on tullut aivan kamala stressi vauvan syömisistä. Siis siitä etten osaa antaa vauvalle kaikkia mitä tarvitsee..

Meillä tällä hetkellä menee päivässä korviketta n.5-8dl, aamu- ja iltapuuro, vihannes/kana sose (melko vähän) ja yks hedelmäsose kerta. Vihannes soseen päälle menee joskus vielä hedelmää.

No mutta kuitenkin, tulevaisuus mietityttää enemmänkin, missä vaiheessa siirrytään korvikkeesta pois, milloin samaa ruokaa kun itse syömme.. Emme itse syö mitenkään päin terveellisesti, niin siksi tämä asia huolettaa.. :(

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onkin sit hyvä aika teidänkin aloittaa syömään terveellisesti.. Mutta jäin miettimään, minkälaista epäterveellistä ruokaa yleensä syötte?

Vierailija
2/5 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja varsinkin syöttämään lasta, muuten se ei opi lentämään ja siivet katkeaa, pyrstökin voi jäädä kasvamatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syödään nykyisin melko usein "helppoa ja nopeaa" ruokaa eli pakastepitsaa, juustopastaa, nuudeleita.. Kasviksia tai hedelmiä ostetaan harvoin. Valmissalaatteja kyllä syodään..

onkin sit hyvä aika teidänkin aloittaa syömään terveellisesti.. Mutta jäin miettimään, minkälaista epäterveellistä ruokaa yleensä syötte?

Vierailija
4/5 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kannattaa lukea ensin se neuvolasta saatava ohjevihko vauvan ruokailuista. Sitten vaan opettelette tekemään kotona ruokaa. Vuoden iässä lapsi voi syödä ihan samaa kuin tekin ei ole enää mitään rajoituksia.

Vierailija
5/5 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun on aikaa ja intoa niin tehdään kyllä ihan kunnon ruokaa. Tummaa pastaa ja riisiä syödään, kuin myös tummaa leipää. Pottuja myös melko usein. Rasvatonta maitoa juodaan.

Pitäis rueta syömään enemmän vihanneksia ja hedelmiä, en ikinä ole niiden ylin ystävä ollut, mutta eiköhän tuo olis jo aikakin.

Vauvan vihannessoseet ja lihat olen itse tehnyt ja niin aion tehdä myös tulevaisuudessa. Hedelmät ja marjat on tähän asti tullut purkista.