~Ex haahut~ vko 40
[color=6959cd][size=4]¤¤EX-HAAHUILIJAT¤¤ [/size][/color]
[color=darkviolet]Ex-haahuilijat on aiemmin keskenmenon kokeneiden odottajien oma ryhmä[/color]
[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color]
[b][color=6959cd]Nette: [/b][/color] Minä -72, mies -71, lapset -00 ja -02. Km 3/05. [color=red] LA 14.3[/color]
[b][color=darkviolet]beyond:[/b][/color] Minä -77, mies -74. Km 11/04. Esikoinen tulossa, [color=red]LA 17.10.[/color] Turun seudulta.
[b][color=darkviolet]Margariini: [/b][/color] Minä -75, mies -73, esikoinen -04. Km -03 ja 7/05. [color=red] LA toukokuussa [/color]
[b][color=6959cd]riax: [/b][/color] Minä -77, mies -72, tyttö 4/03. Km 10/04, 2/05 (kohdun ulkoiset) ja 5/05. [color=red] LA 20.4.[/color]
[b][color=darkviolet]Mauku75: [/b][/color] Minä -75, mies -69. Km 10/04. [color=red] LA 26.5 [/color]
[b][color=6959cd]ranki: [/b][/color] Km -04. [color=red]LA 24.4[/color]
[b][color=darkviolet]Melike77: [/b][/color] Minä -77, mies -73. Espoossa asutaan. Km 9/04 ja 1/05. Esikoinen tulossa, [color=red] LA 27.3. [/color]
[b][color=6959cd]_siru_:[/b][/color] Minä -74, mies -76. Pojat 9/00 ja 5/03, km 10/04. [color=red]LA 25.11.[/color] Koti Keski-Pojanmaalla
[b][color=darkviolet]miusumausu: [/b][/color] Minä 25v, mies 28v. Km 3/05. [color=red] LA 11.3[/color]
[b][color=6959cd]Helis77:[/b][/color] Km 7/04. Pk-seudulta. [color=red]LA 15.11.[/color]
[b][color=darkviolet]rouva80: [/b][/color] Minä 25v, mies 25v. Km 3/05. Oulusta ollaan. [color=red]LA 10.1 [/color]
[b][color=6959cd]Miikuko: [/b][/color]
[b][color=darkviolet]n.1979: [/b][/color] Km -97, sen jälkeen 2 lasta. [color=red] LA 19.3 [/color]
[b][color=6959cd]IinaMiio:[/b][/color] Minä -71, mies -70, tyttö 1/99, poika 9/00 ja poika 6/03. Km 1/05. Ruotsissa asutaan. [color=red] LA 22.11[/color]
[b][color=darkviolet]Pilkukas: [/b][/color] Minä 25v, mies 30v. Km 9/04. Asustelemme Turussa. Esikoinen tulossa, [color=red]LA 1.12[/color]
[b][color=6959cd]Minttuli79: [/b][/color] Minä 26v, mies 31v. Km 7/05. [color=red] LA 21.5 [/color]
[b][color=darkviolet]Sonnette: [/b][/color] Minä -73, mies -69, esikoispoika 3/03. Km 11/04. Kymenlaaksosta. [color=red]LA 7.12[/color]
[b][color=6959cd]tiitiäinen05: [/b][/color] Minä 26v, mies 29v, esikoinen 7/03. Km rv 16 5/05. Espoossa asustellaan. [color=red]LA 16.3[/color]
[b][color=darkviolet]joanna04: [/b][/color] Minä -75, mies -74. Km 10/04 ja 7/05. Esikoisen [color=red] LA 4.5[/color]
[b][color=6959cd]maaria73:[/b][/color] Minä 31v, mies 32 v. Helsingistä. Km 10/04, alkuraskauden km 2/05. [color=red]LA 30.11[/color]
[b][color=darkviolet]hilarius-hiiri: [/b][/color] Poika 2v4kk. [color=red]LA 7.12 [/color]
[b][color=6959cd]Bisquit: [/b][/color] Tyttö 2/03. Km 3/05 ja 6/05. [color=red]LA 12.5[/color]
[b][color=darkviolet]Bojo: [/b][/color] Minä 34v, poika 3/03, km 10/04. [color=red]LA 17.12[/color]
[b][color=6959cd]inkulaattori: [/b][/color] Minä 32v, mies 34v, tyttö 10/03. Km 8/04 ja 1/05. Savossa asustellaan. [color=red] LA 2.1[/color]
[b][color=darkviolet]Emmasophia: [/b][/color] Minä 27v, mies 29v. Km 12/04. Ruotsissa asutaan. [color=red]LA 14.1[/color]
[b][color=6959cd]Wilkuna-72: [/b][/color] Minä 33v, mies 32v, poika 2v3kk. Km 2/05 ja 5/05. [color=red]LA 4.4[/color]
[b][color=darkviolet]Viiru74: [/b][/color] Minä 31v, mies 35v. Poika -03, Uudeltamaalta. [color=red] LA 30.3[/color]
[b][color=6959cd].kati.:[/b][/color] Minä 31v, mies 35v, esikoinen 6/03. Km 10/04 ja 4/05. [color=red] LA 25.3 [/color]
[b][color=darkviolet]Vivu: [/b][/color] Minä -74, mies -74. Km 4/05. Esikoisen [color=red] LA 10.4 tai 14.4 [/color]
[b][color=6959cd]Fiona80: [/b][/color] Lapsi 11/04. Km 4/01 ja 12/03. [color=red]LA 29.5[/color]
[b][color=6959cd] LA:t aika järjestyksessä [/b][/color]
[color=darkviolet] beyond [b]17.10[/b]
Helis77 [b]15.11[/b]
IinaMiio [b]22.11[/b]
_siru_ [b]25.11[/b]
maaria-73 [b]30.11[/b]
Pilkukas [b]1.12[/b]
hilarius-hiiri [b]7.12[/b]
Sonnette [b]7.12[/b]
Bojo [b]17.12[/b]
inkulaattori [b]2.1[/b]
rouva-80 [b]10.1[/b]
Emmasophia [b]14.1[/b]
miusumausu [b]11.3[/b]
Nette [b]14.3[/b]
tiitiäinen05 [b]16.3[/b]
n.1979 [b]19.3[/b]
.kati. [b]25.3[/b]
Melike77 [b]27.3[/b]
Wilkuna-72 [b]29.3[/b]
Viiru74 [b]30.3 [/b]
Vivu [b]10.4 tai 14.4[/b]
riax [b]20.4[/b]
ranki [b]24.4[/b]
joanna04 [b]4.5[/b]
Bisquit [b]12.5[/b]
Minttuli79 [b]21.5[/b]
Mauku75 [b]26.5[/b]
Fiona80 [b]29.5[/b]
Margariini [b]??.5[/b]
Miikuko [b]??[/b][/color]
[color=6959cd]♥ [/color][color=darkviolet] Vauvoja: [/color][color=6959cd] ♥[/color]
[color=6959cd][b] Emmiimi [/color][/b] 24.5 [color=blue]poika [/color], 3260g, 49cm
[color=6959cd][b] tirppana-78 [/color][/b] 25.6 [color=red]tyttö [/color], 3930g, 52cm, hattu 37
[color=6959cd][b] Rilla78 [/color][/b] 9.7 [color=blue]poika [/color], 3685g, 53cm
[color=6959cd][b] Authr [/color][/b]
[color=6959cd][b] Bella_Bambina [/color][/b] 5.8 [color=red]tyttö [/color], 3750g, 51cm, hattu 35,5cm
[color=6959cd][b] amiel [/color][/b] 12.8 [color=blue]poika[/color], 4570g, 54cm, hattu 38cm
[color=6959cd][b] mindi74 [/color][/b] 15.8 [color=red] tyttö[/color], 3900g, 52cm, hattu 36cm
[color=6959cd][b] Taika-80 [/color][/b] 24.8 [color=red]tyttö[/color], 3480g, 50cm
[color=6959cd][b] napoltti [/color][/b] 4.9 [color=red]tyttö[/color], 3860g, 52cm
[color=6959cd][b] molli_sointu [/color][/b] 10.9 [color=blue]poika[/color], 4650g, 55cm, hattu 34,5
[color=6959cd][b] nelely [/color][/b] 10.9 [color=blue]poika[/color], 2325g, 45cm, hattu 31cm
[color=6959cd][b] Kiana [/color][/b] 26.9 [color=blue]poika[/color], 4360g, 55cm, hattu 37,5cm
[color=6959cd][b] huip [/color][/b] 30.9. [color=red]tyttö[/color]
[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color]
Kommentit (57)
Onnea huipille ihkauudesta vauvasta!
Kyllä noi joanna ja petju on viisaita naisia :) Rv vaihtui, niin myös oireet ilmaantui. Öklöttää, eikä ruoka maistu. Tänään oon syönyt pari jukurttia ja juonu vähän teetä. Pönttöä ei vielä oo tarvinnu halailla. Sängyssä kylkeä kääntäessä sattuu kovasti rintoihin ja muutenkin niitä suorastaan viiltelee välillä. Neuvolaan sais mennä sitten torstaina. Taitaa kyllä jäädä tuo alkuraskauden ultra multa väliin, kun hinnaksi tulis 110 ¿... Ei oikein malttais laittaa sellasta summaa menemään.
Stressiäkin tuossa viikonloppuna tuli ja todella huonosti on nukuttu. Mun isä nimittäin sai perjantai-iltana sydäninfarktin aivan yllättäen ja sitä piti olla sairaalassa kattomassa ja kotosalla sitten vaan murehtia. Onneksi hän kuitenkin on melko hyvin toipunu. Kovasti kyllä pysähdytti ajattelemaan tuo tapahtuma.
No niin, eiköhän tämä tästä! Hyvää viikkoa jokaiselle!
Mauku rv 6+2
Kiitti Sonnette! Saat mun puolesta mielellään hoitaa listaemon pestiä nyytin saapumiseen saakka! Toivottavasti teidän pikkuinen malttais kohta pyörähtää..
Niin Mauku, eikös ollakin Petjun kanssa viisaita! Ja kokeneita, etenkin minä, hurjat 10+0 kasassa esikoisen odotusta. No niin, sitten vain yökkäillään koko alkuraskausporukka :) Samoissa merkeissä alkaa munkin päivät. Mites miikuko on voinut?
Äh kun en osaa nauttia olostani... KAIKKI pelottaa ja koko ajan itkettää, ja sitten on huono omatunto; munhan pitäis olla onnellinen, kun tämä vihdoin on totta, vauva kasvaa masussa... Kaipa tämä johtuu hormoneista..? Toisinaan on kyllä oikein hyvä olo, kuten eilen illalla kun miehen kanssa oltiin saunassa. Mies oli niin aidosti ihastuksissaan mun uusista muodoista (!), että tuli tosi viehkeä olo! Kunnes piti rynnätä ulos kun iski oksetus siinä kuumuudessa :)
joanna 10+0
mun la on 30.4.2006, jos muistat seuraavaan päivitykseen laittaa. Vaikka ehtiihän tuon korjata moneen kertaan ennenkuin Vappuun asti selvitään ;)
joanna
piti toivottaa ensiksi kianalle ja huipille onnittelut
itse kävin tänään lapsivesipunktiossa ja näytteen otto oli just niin kamala kuin olin kuvitellutkin, olen nimittäin aika kipuherkkä.nyt sitten odotellaan tuloksia parin viikon päästä. sen verran tuli nukuttua huonosti muutamana yönä ja jännitettyä että vielä en jaksa murehtia tuloksia, sais tän väsymyksen pois, muuten pahoinvointi on loppumaan päin, toivottavasti. vieläkintosin joskus iltaisin täytyy käydä oksentelemassa ja jos ruokailuväli on pitempi kuin tunti niin taas pahaolottaa
Onnea Huipille ja koko perheelle. Niin näitä vauvoja ja uusia plussanneita tasaiseen tahtiin tulee tasapainon ylläpitämiseksi.
Kiitos Joanna kysymästä, eipä vieläkään voi oireilla pröystäillä, mutta en ole sillä nyt vaivannut mieltäni enää. Luotan, että ei merkitystä raskauden onnistumisen kannalta.
Mutta raivo nousi pintaan tänään! Soittelin viime perjantaina neuvolaan ja kyselin milloin kannattais tulla, että sydän äänet kuuluis, jos on kuuluakseen ja varasin ajan ens maanantaille. En haluais sitä kontrolliultraa ja neuvolaa ihan peräkkäin niin sais aina vähäks aikaa mielenrauhan. Neuvolan täti sitten ihmetteli, että miten sitä ultra aikaa ei oo vieläkään tullu, kun senhän pitäis jo olla näihin aikoihin (olin siis selittäny tilanteeni) Käski soittelemaan ja kysymään missä aika viipyy. Niinpä sitten tänään soitin, kun ei vieläkään posti tuonut aikaa, niin - eipä ole koko lähete koskaan mennytkään polille asti! Saahan sitä sitten odotella! Ja kun vielä soittelin tietenkin sinne lääkärikeskukseen, että saisinkos sen lähetteen kirjoittaneen lääkärin kiinni ja kysyä mihin se on unohtunu, niin vastaanottovirkailija sanoi, että hän tulee seuraavan kerran tänne ensi maanantaina. Paloiko mulla hihat?! Sanoin, että se on kuule nyt vaan saatava eteenpäin ennen sitä, kun ultran piti olla parin viikon päästä ja nyt edes lähete ei ole parin viikon päästä polilla. No löytyi sitten keino saada se lähete huomiseksi polille. ÄRSYTTÄÄ! Oon kiltisti vaan odotellu sitä aikaa, mutta eipä olis koskaan tullu, jos en olis soitellu! ARGH! Nyt sitten ehkä huomenna jonoon pääsen, tai ylihuomenna, tai ehkä ainakin tällä viikolla...
Nyt ulos tuulettumaan. Pakko käydä vähän käveleen, että saan tätä puhinaa pihalle...
miikuko rv 9+4
Jos joku osaava vois laitta tuon lasketunajan mulle, eli 4.5. jos sinne asti päästään...
Onneksi toimenpide on nyt ainakin ohi, vaikka piinaavaa odotusta on vielä pari viikkoa edessäpäin. Millä viikolla olet? Oikein kovasti peukkuja, sydämestäni toivon että oli pelkkä väärä hälytys, ja saisit parin viikon kuluttua mitä parhaimmat uutiset! Minä en taida uskaltaa mennä siihen seerumiseulaan, varasin ajan pelkkään np-ultraan... Jos siitä selviän, niin se saa riittää.
Miikuko, ikävää tuollainen unohdus! Aika usein näyttäis lähetteet unohtuvan jonnekin matkan varrelle... Tosi kurjaa, mutta onneksi järjestyi! Toivottavasti ehdit vielä saada sen ajankin " oikeeseen" aikaan.
Niin mun pitikin kysyä, että mistä viikosta alkaen sydänääniä voi kuunnella neuvolassa, siis yleensä? Mietin että saisinkos rauhallisemman mielen jos kysyisin neuvolasta voisinko käydä kuuntelemassa... Mutta vielä ei taida kuulua, vai miten on (10+0)?
joanna
.kati. varmasti monin verroin enemmän ahdistusta teillä siellä odotellessa ja omaani vaan ruikutan. Anteeksi itsekeskeisyyteni! Piti kysyäkin, että mitä mieltä olet nyt, menisitkö seulontaan? Pähkäilen itse sitä ja sanoin kuitenkin neuvolan terveydenhoitajalle, että haluan sen lähetteen sinne verikokeeseen. Välillä päätän, etten halua lisää hermoiltavaa, mutta luultavasti menen kuitenkin. Mutta tuo mahdollinen odotus sen jälkeen, hermostuttaa pelkkä ajatuskin!
Joanna: meidän terkka sanoi, että tän neuvolan laite lupailee, että viikon 10 jälkeen kuuluis sydänäänet ja meen siis kun on 10+4. Varoitteli kyllä, ettei saa hermostua, jos ei kuulu. Totesin, että kyllähän hermostun, mutta tuun silti. Ja sillä ultrallahan ei sinäänsä ole kiire kuin mun mielenrauhan takia. Nyt kuitenkin jo näkyis onko se veri kohdun alapuolella lisääntyny tai vähentyny ja onko istukka kiinni vai reunasta irrallaan. Eli kuitenkin suhteellisen vakavia juttuja, vaikka mitään ei voi joka tapauksessa tehdäkään, mutta haluaisin toki tietää kannattaako edes haaveilla, että tää vauva saatais...
Jätänpä tilaa positiivisemmille kirjoituksille! Pahoittelen negatiivisuuttani!
pessimisti miikuko
seulontaan, mullahan niskaturvotus oli kuitenkin ok.
meidän sairaalassa tuo verikoe kuului automaattisesti osana tuota seulontaa, eli ensin ultrattiin, sitten labraan verikokeeseen, joten en siinä vaiheessa edes ajatellut että olisi voinut vaan käydä ultrassa.
Seulonnoista vielä. Sain sairaalan ohjeet jossa sanottiin että voi valita haluaako pelkän ultratutkimuksen vai ultran+verikokeen. Mietin asian omassa päässäni niin että jos ultrassa kaikki on kunnossa, en ehkä menisi verikokeeseen. Jos taas ultrassa on jotakin pientä edes, niin sitten menisin myös verikokeeseen. Tyhmäähän tällainen puolittainen tutkiminen kai olisi, järkevintä varmaan olisi valita meneekö vai eikö mene, ja jos menee niin sitten ottais kaikki mitä tarjotaan. Nämä ajatukset ehtii muuttua moneen kertaan 2,5 viikon aikana, viimeistään siellä sairaalassa kun hoitajan kanssa olen jutellut.
Mun tarvii varmaan kysellä neuvolasta milloin sydänäänet vois kuulua. Mulle jäi sellainen kuva että siellä olis huonot laitteet...
Selkää on taas särkenyt, se huolestuttaa hieman. Onneksi olo on edelleen tarpeeksi huono, ei ainakaan tarvii murehtia vähenevistä oireista :)
Mitäs petjulle kuuluu? Joko vihlominen loppui?
joanna 10+1
Kannattaa sitä kuuntelua ainakin kysyä. Mulla nimittäin kuului jo viikolla 9+4 eikä laitteet mitkään hyvät olleet. Sattui vain niin hyvä tuuri, että vauva oli justiinsa hollilla.
Täällä menossa viikko 17+4 ja huomenna meen kuunteluttamaan sydänääniä.
Huomenna olisi myös edellisen vauvelin LA...
Tsemppiä vielä punktiotuloksia jännittäville.
Piti tulla teitä tänne tervehtimään, kun tuolla haahuissa on nyt niin hiljaista. Johtuuko se siitä, kun joanna ja petju siirtyi tänne exiin. Ilmeisesti ;-).
Suurimmalla osalla ex-haahuista taitaa asiat olla tällä hetkellä hyvin tai peräti tosi hyvin. .kati.lla oli ilmeisesti jotain seulonnoissa (en ole lukenut niin kauas taaksepäin, että tietäisin tarkemmin), mutta toivottavasti asiat on kuitenkin kunnossa! Seulonnoista vielä sen verran, että itse en ole käynyt missään muussa kuin np-ultrassa. Olen ajatellut, että jos siinä on kaikki kunnossa, niin kai se riittää. Ja itse asiassa tuo punktio on tuntunut minusta liian pelottavalta... Saa nyt sitten nähdä, miten ensi kerralla teen, jos nyt ikinä maailmassa pääsen enää sinne asti.
Onnittelut kaikille vauvan saaneille ex-haahuille! Loppu hyvin, kaikki hyvin. Ja onnellista odotusta vielä kaikille muille :-)!
Joanna, syötkö minidisperiiniä edelleen annostuksella 50mg/päivä? Kiinnostaa omaa tulevaisuuttani ajatellen.
Haahuterveisin
neronja kp15 (voi kun pääsis vielä joskus niitä rv:itä laskemaan)
Paljon onnea Huipille nyytistä! Mielenkiinnolla odotellaan synnytyskertomusta.
Omassa navassa ei kai kummempaa. Eilen kävin taas kuunteluttamassa sydänäänet ja siellähän se kirppu köllötteli. Tai oikeastaan jumppasi taas kovasti. Kyllä helpotti taas hetkeksi. Liikkeet on tähän asti olleet todella hentoisia ja harvoin olen tuntenut. Ekat hipaisut tunsin 12+ ja siitä oikeastaan viikoin välein jotain hyvin pientä. Eilen illalla sitten telkkaria katsoessa tunsin muutamia kunnon töytäisyjä ja pieniä potkuja päälle. Samaten nyt aamupäivällä olen muutaman pienen tuntenut. Kaipa ne sitten sieltä vahvistuu piakkoin. :)
Mitään varsinaisia vaivoja ei vielä ole, paitsi selkä kipeytyy kun joutuu koko päivän istumaan päätteen ääressä. Ja silloin tällöin tulee muutamia supistuksia. Saa nähdä joudunkin nytkin sairaslomalle. Esikoisesta jäin noin 5 viikkoa ennen äippälomaa. Työmotivaatiota ei kyllä ole juurikaan enää.
Viikko seuraavaan neuvolaan ja kolme viikkoa rakenneultraan.
Tiitiäinen ja kirppu 16+4
Selkäsärky jatkuu ja km-pelko on tietysti valtava... Soitin äsken neuvolaan (puh.aika). Siellä vastasi se sama harjoittelija joka yritti huonolla menestyksellä ottaa multa verikoetta viime viikolla. Kysyin selkäsärystä, hän kuiskaili kaiken mitä sanoin vieressä istuvalle terkalle, ja vastaili sitten sen mukaan mitä terkka sanoi. Jos pahenee niin sitten pitäis varata aika lääkärille ja jos vuotoa niin sitten polille. Apua, mua pelottaa ihan hirveesti eikä tuo puhelu todellakaan auttanut... Olisin sata kertaa mieluummin puhunut neuvolantädin kanssa, jos hän olisi osannut kokemuksesta kertoa voiko tämä olla ihan normaalia vai onko aihetta huoleen, sellainen auttaisi paljon enemmän kuin pelkkä ohje ottaa yhteyttä lääkäriin jos pahenee... Sen kai tajuan itsekin :´( Sanoin kyllä että pelottaa kamalasti kun on keskenmenoja ollut, mutta eipä hän siihen mitään kommentoinut. Oli vain ihan selvästi kovin hermostunut ja tuli sellainen olo että hän halusi nopeasti musta eroon kun ei oikein tiennyt mitä sanoa.. Ehkä mun kysymys sitten oli ihan tyhmä, kesken menee jos on mennäkseen, ei siinä neuvola voi auttaa. Mutta pientä lohdutusta ja rohkaisua olisin kaivannut.
Kysyin sydänäänien kuuntelusta, rv12 kuuluu heidän laitteilla. Mullahan alkaa 12. viikko ensi viikolla. Ei tämä harjoittelijatyttö kyllä sanonut että saisin tulla " ylimääräiselle sydänäänien kuuntelukäynnille" , mutta voisin tietysti kysyä sitä sitten ensi viikolla.
joanna
Hih, joo, olen siirtynyt tämän pinon terrorisointiin, kuten huomaat... Noin joka kolmas viesti multa...
Syön edelleen disperiiniä 50 mg joka ilta. Kysyin viimeksi lääkäriltäni, ja hän oli tällä kertaa paljon myönteisempi, sanoi että jatka vaan, voihan siitä olla apua! Viimeksi hän ei oikein ottanut kantaa, sanoi vain että ei siitä haittaakaan ole. Enpä uskalla lopettaakaan, ja nyt on ihan hyvä fiilis tuon suhteen, olen siirtynyt murehtimaan muista jutuista kun olen saanut itseni vakuuttuneeksi että d on ihan ok! Aina pitää päätänsä näköjään jollakin asialla vaivata!
Ihanaa tiitäinen että liikkeet tuntuvat! On se varmaan ihan uskomaton tunne.
joanna
Kianalle ja Huipille!! Ja Kianalle vielä kiitokset synnytyskertomuksesta, rankalta kuulosti, mutta onneksi lopputulos oli hyvä. Toipumisia sinne päin!
Täällä alkaa odotus tosiaan tuntua jo, univaikeuksia ja kolotuksia löytyy, onneksi ei vielä ihan hirvittävästi. Olin eilen siellä painoarviossa, aivan normaalikokoinen vauva (nyt 3,3-3,4 kg) sieltä on tulossa :) Ja se ultraaja oli supermukava, enää ei harmita se lääkärikäyntikään (mielialan vaihteluita on muuten ollut myös havaittavissa, ja paljon ;))
Uusi tulokas aikoo myös pitää vanhempiaan jännityksessä aivan loppuun asti, sukupuoltaan ei näyttänyt vieläkään. Jo rakenneultrassa vauva oli " intiaani-istunnassa" ja veti vaan jalkojaan enemmän kippuraan. Tällä kertaa vaavi laittoi jalat iahna kummalliseen solmuun ja sitten vielä käänsi pepun eteen. Ainoa kommentti minkä ultraaja uskalsi sanoa oli se, että hän ei löydä mitään merkkejä pojasta mutta tuollaisen asennon takia kaikki on mahdollista. Eihän se niin väliä ole vaikkei sitä etukäteen saakkaan tietää, mutta en olisi sitä pahaksenikaan pistänyt jos se olisi selvinnyt. Mutta jännitys säilyy siis loppuun asti :)
B, rv 38+1 (hui, olen jo listan ensimmäinen...)
Katille tsemppiä tiedon odottamiseen, epätietoisuus on aina inhoittavaa.
Joanna: Mulla terkka kuunteli sydänäänet heti ekalla kerralla, rv 9+0 ja ne kuuluivat. Varoitti kyllä etukäteen että joskus niin aikaisilla viikoilla ei kuulu, mutta halusi yrittää kuitenkin.
Joanna, sydänäänet eivät vielä 9+0 kuuluneet, mutta 10+6 jo kuuluivat. Laite kyllä tuntui olevan aika antiikkinen. Kannattaa sitä ainakin yrittää!
Omassa masussa käy sen päiväinen möyrintä, että ei ole enää epäilystäkään, etteikö nämä olisi liikkeitä. Taitaa tulla samanlainen menijä kuin esikoisestakin! Paha olo vaivaa edelleen ja tuntuu taas pahentuneen - kyllästyttää jo! Elämä on aika tylsää nykyään, kun töissä en saa mitään aikaiseksi, illat makaan lahnana sohvalla ja yhdeksään mennessä on taju pois. Aamuyöstä heräänkin pyörimään sitten jo klo 4-5, vain ollakseni todella väsynyt kellon soidessa. Oi energinen keskiraskaus, ala jo!!!
Riax rv 11+4
Täällä uusi ex-haahu, joka tosin vielä palstailee haahuissakin. Ehdin juuri liittyä haahuihin ja sitten tulikin ylläriplussa, ekasta kierrosta km:n (rv 6+) jälkeen! Kotona ilahduttaa 2v esikoistyttö.
Tänään on huikeat 5+1 kasassa. Huoli raskauden jatkumisesta on aivan järkyttävä. Koko ajan tarkkailen oloani, ravaan vessassa tarkistelemassa tilannetta yms. yms. mikä teille, kanssasisaret, on varmasti myös tuttua.
Parhainta mitä voisi nyt tehdä on se, että ' unohtaisi' raskauden vähäksi aikaa kokonaan. Joopa joo, tosi helppoa. Onko teillä jotain vinkkejä oman mielen rauhoittamiseksi? Tätä piinaahan on edessä monta monta viikkoa (toivottavasti) ja tulen kyllä hulluksi tätä menoa. Töissä on myös tosi vaikea keskittyä kun ajatukset kiertää sitä yhtä ja samaa rataa.
Moi,
Laitoin nyt uuden pinon alulle kun edellisessä oli jo 75 viestiä! :-) Eikös kukaan nyt tahtoisi ottaa listaemon pestiä itelleen... ? Jos kukaan ei tahdo, niin voinhan minäkin hommaa hoitaa tulevat pari kuukautta.
Huipille vauvaonnitttelut ja Kianalle kiitokset synnytyskertomuksesta. Loppu hyvin kaikki hyvin.
Bojo: Juu, yllättävän ylös nuo meidän nimet on tuossa listassa kivunneet. :-) Olisihan se kyllä jo mukava saadakin käärö kainaloon - minä nyt lähinnä odottelen hipun kääntymistä, ettei vaan tarvitsisi turvautua sectioon. Alakautta en perätilassa olevaa kyllä uskalla synnyttää ja haluaisin kovasti kokea vielä toisen synnytyksen ihan perinteiseen tyyliin. Esikoisen synnytyksestä jäi niin hyvät muistot. Haminassa asustelen tosiaan - tosin olen Kotkan puolella töissä ja Kotkasta kotoisin, joten molemmat on tavallaan " kotikaupunkeja" . Eikä tuo Pohjois-Kymenlaaksokaan ihan vierasta seutua ole, kun sielläkin on tullut pari vuotta asuttua. Missä päin Kymenlaaksoa te mökkeilette?
Beyondille piti vielä laittaa sympatiahalit kurjan lääkärikokemuksen takia. Vähän liukuhihnakohtelua minäkin olen monesti neuvolalääkäriltä saanut ja meidän vakilääkäri neuvolassa on lisäksi aika kokematon. Th jo viime neuvolassa sanoikin, että hän haluaa tarkistaa tarjonnan sitten kun mulla on aika vimppoon lääkärineuvolaan, kun ei se lääkäri osaa... :-/
Mitäs muuta - otsikko kertoneekin kaiken. :-) Me ollaan koko viikonloppu purettu meidän keittiötä - tänään on vuorossa putkimiehen visiitti meillä - toivottavasti. Sen piti tulla jo torstaina ja sitten taas perjantaina ja viel ei oo äijää näkyny. Jospa kolmas kerta sanoisi toden. No viikon päästä meidän oma urakka on ohi, kun annetaan vuoro uuden keittiön asentajile, mutta sitä ennen kotona odottaa aina toinen työvuoro kun täältä työpaikalta lähden. No, meneepä vimpot viikot ennen äitiyslomaa vähän kuin huomaamatta...
En nyt enää muista pitikö vielä jollekin kommentoida, mutta onhan tässäkin jo tarinaa jonkun verran. :-) Lisää sitten kun mieleen tulee.
Sonnette & hippu 30+5