~Ex haahut~ vko 40
[color=6959cd][size=4]¤¤EX-HAAHUILIJAT¤¤ [/size][/color]
[color=darkviolet]Ex-haahuilijat on aiemmin keskenmenon kokeneiden odottajien oma ryhmä[/color]
[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color]
[b][color=6959cd]Nette: [/b][/color] Minä -72, mies -71, lapset -00 ja -02. Km 3/05. [color=red] LA 14.3[/color]
[b][color=darkviolet]beyond:[/b][/color] Minä -77, mies -74. Km 11/04. Esikoinen tulossa, [color=red]LA 17.10.[/color] Turun seudulta.
[b][color=darkviolet]Margariini: [/b][/color] Minä -75, mies -73, esikoinen -04. Km -03 ja 7/05. [color=red] LA toukokuussa [/color]
[b][color=6959cd]riax: [/b][/color] Minä -77, mies -72, tyttö 4/03. Km 10/04, 2/05 (kohdun ulkoiset) ja 5/05. [color=red] LA 20.4.[/color]
[b][color=darkviolet]Mauku75: [/b][/color] Minä -75, mies -69. Km 10/04. [color=red] LA 26.5 [/color]
[b][color=6959cd]ranki: [/b][/color] Km -04. [color=red]LA 24.4[/color]
[b][color=darkviolet]Melike77: [/b][/color] Minä -77, mies -73. Espoossa asutaan. Km 9/04 ja 1/05. Esikoinen tulossa, [color=red] LA 27.3. [/color]
[b][color=6959cd]_siru_:[/b][/color] Minä -74, mies -76. Pojat 9/00 ja 5/03, km 10/04. [color=red]LA 25.11.[/color] Koti Keski-Pojanmaalla
[b][color=darkviolet]miusumausu: [/b][/color] Minä 25v, mies 28v. Km 3/05. [color=red] LA 11.3[/color]
[b][color=6959cd]Helis77:[/b][/color] Km 7/04. Pk-seudulta. [color=red]LA 15.11.[/color]
[b][color=darkviolet]rouva80: [/b][/color] Minä 25v, mies 25v. Km 3/05. Oulusta ollaan. [color=red]LA 10.1 [/color]
[b][color=6959cd]Miikuko: [/b][/color]
[b][color=darkviolet]n.1979: [/b][/color] Km -97, sen jälkeen 2 lasta. [color=red] LA 19.3 [/color]
[b][color=6959cd]IinaMiio:[/b][/color] Minä -71, mies -70, tyttö 1/99, poika 9/00 ja poika 6/03. Km 1/05. Ruotsissa asutaan. [color=red] LA 22.11[/color]
[b][color=darkviolet]Pilkukas: [/b][/color] Minä 25v, mies 30v. Km 9/04. Asustelemme Turussa. Esikoinen tulossa, [color=red]LA 1.12[/color]
[b][color=6959cd]Minttuli79: [/b][/color] Minä 26v, mies 31v. Km 7/05. [color=red] LA 21.5 [/color]
[b][color=darkviolet]Sonnette: [/b][/color] Minä -73, mies -69, esikoispoika 3/03. Km 11/04. Kymenlaaksosta. [color=red]LA 7.12[/color]
[b][color=6959cd]tiitiäinen05: [/b][/color] Minä 26v, mies 29v, esikoinen 7/03. Km rv 16 5/05. Espoossa asustellaan. [color=red]LA 16.3[/color]
[b][color=darkviolet]joanna04: [/b][/color] Minä -75, mies -74. Km 10/04 ja 7/05. Esikoisen [color=red] LA 4.5[/color]
[b][color=6959cd]maaria73:[/b][/color] Minä 31v, mies 32 v. Helsingistä. Km 10/04, alkuraskauden km 2/05. [color=red]LA 30.11[/color]
[b][color=darkviolet]hilarius-hiiri: [/b][/color] Poika 2v4kk. [color=red]LA 7.12 [/color]
[b][color=6959cd]Bisquit: [/b][/color] Tyttö 2/03. Km 3/05 ja 6/05. [color=red]LA 12.5[/color]
[b][color=darkviolet]Bojo: [/b][/color] Minä 34v, poika 3/03, km 10/04. [color=red]LA 17.12[/color]
[b][color=6959cd]inkulaattori: [/b][/color] Minä 32v, mies 34v, tyttö 10/03. Km 8/04 ja 1/05. Savossa asustellaan. [color=red] LA 2.1[/color]
[b][color=darkviolet]Emmasophia: [/b][/color] Minä 27v, mies 29v. Km 12/04. Ruotsissa asutaan. [color=red]LA 14.1[/color]
[b][color=6959cd]Wilkuna-72: [/b][/color] Minä 33v, mies 32v, poika 2v3kk. Km 2/05 ja 5/05. [color=red]LA 4.4[/color]
[b][color=darkviolet]Viiru74: [/b][/color] Minä 31v, mies 35v. Poika -03, Uudeltamaalta. [color=red] LA 30.3[/color]
[b][color=6959cd].kati.:[/b][/color] Minä 31v, mies 35v, esikoinen 6/03. Km 10/04 ja 4/05. [color=red] LA 25.3 [/color]
[b][color=darkviolet]Vivu: [/b][/color] Minä -74, mies -74. Km 4/05. Esikoisen [color=red] LA 10.4 tai 14.4 [/color]
[b][color=6959cd]Fiona80: [/b][/color] Lapsi 11/04. Km 4/01 ja 12/03. [color=red]LA 29.5[/color]
[b][color=6959cd] LA:t aika järjestyksessä [/b][/color]
[color=darkviolet] beyond [b]17.10[/b]
Helis77 [b]15.11[/b]
IinaMiio [b]22.11[/b]
_siru_ [b]25.11[/b]
maaria-73 [b]30.11[/b]
Pilkukas [b]1.12[/b]
hilarius-hiiri [b]7.12[/b]
Sonnette [b]7.12[/b]
Bojo [b]17.12[/b]
inkulaattori [b]2.1[/b]
rouva-80 [b]10.1[/b]
Emmasophia [b]14.1[/b]
miusumausu [b]11.3[/b]
Nette [b]14.3[/b]
tiitiäinen05 [b]16.3[/b]
n.1979 [b]19.3[/b]
.kati. [b]25.3[/b]
Melike77 [b]27.3[/b]
Wilkuna-72 [b]29.3[/b]
Viiru74 [b]30.3 [/b]
Vivu [b]10.4 tai 14.4[/b]
riax [b]20.4[/b]
ranki [b]24.4[/b]
joanna04 [b]4.5[/b]
Bisquit [b]12.5[/b]
Minttuli79 [b]21.5[/b]
Mauku75 [b]26.5[/b]
Fiona80 [b]29.5[/b]
Margariini [b]??.5[/b]
Miikuko [b]??[/b][/color]
[color=6959cd]♥ [/color][color=darkviolet] Vauvoja: [/color][color=6959cd] ♥[/color]
[color=6959cd][b] Emmiimi [/color][/b] 24.5 [color=blue]poika [/color], 3260g, 49cm
[color=6959cd][b] tirppana-78 [/color][/b] 25.6 [color=red]tyttö [/color], 3930g, 52cm, hattu 37
[color=6959cd][b] Rilla78 [/color][/b] 9.7 [color=blue]poika [/color], 3685g, 53cm
[color=6959cd][b] Authr [/color][/b]
[color=6959cd][b] Bella_Bambina [/color][/b] 5.8 [color=red]tyttö [/color], 3750g, 51cm, hattu 35,5cm
[color=6959cd][b] amiel [/color][/b] 12.8 [color=blue]poika[/color], 4570g, 54cm, hattu 38cm
[color=6959cd][b] mindi74 [/color][/b] 15.8 [color=red] tyttö[/color], 3900g, 52cm, hattu 36cm
[color=6959cd][b] Taika-80 [/color][/b] 24.8 [color=red]tyttö[/color], 3480g, 50cm
[color=6959cd][b] napoltti [/color][/b] 4.9 [color=red]tyttö[/color], 3860g, 52cm
[color=6959cd][b] molli_sointu [/color][/b] 10.9 [color=blue]poika[/color], 4650g, 55cm, hattu 34,5
[color=6959cd][b] nelely [/color][/b] 10.9 [color=blue]poika[/color], 2325g, 45cm, hattu 31cm
[color=6959cd][b] Kiana [/color][/b] 26.9 [color=blue]poika[/color], 4360g, 55cm, hattu 37,5cm
[color=6959cd][b] huip [/color][/b] 30.9. [color=red]tyttö[/color]
[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color]
Kommentit (57)
Onnittelut Huip:lle tyttövauvan syntymän johdosta!!!
Eilen kävin neuvolassa ja Mikki on (onneksi) kääntynyt takaisin raivotarjontaan sekä laskeutunut vielä aika alaskin. Muutenkin oli kaikki ihan OK, paitsi hemppa ei ole noussut 111:sta ylöspäin vaikka syön 2 rautatabua päivittäin. Nyt ostin sitten sellaisia lastenjuomia mihin lisätty rautaa, jos niillä saisi vähän nostettua.
Mikki potkii niin kovasti pitkin päivää, että se oikein sattuu tuonne vasempaan kylkeen. Masukin on " kivikova" melkein koko ajan supistusten takia. Tuntuu välillä inhottavalta pistää noita verenonennuspiikkejä, kun " pelkää" että jos Mikki potkaseekin just silloin siihen pistoskohtaan.
Nyt täytyy mennä syömään. Tullut taas sellaiseksi että jos ei syö tarpeeksi usein, niin tuntuu että tulee huono-olo. Ja perhanan närästyskin on tullut takaisin, kun oli monta viikkoa pois.
T:IinaMiio ja Mikki 33+0
Ja mukavaa, että Neronja kävi meitä tervehtimässä! Nolottavan harvoin tulee nykyään katseltua, että mitä sinne " yläkertaan" kuuluu. Katse suuntautuu tämän pinon lisäksi lähinnä tuonne synnytysosastolle...
Niille, jotka kaipailevat sydänääniä: meillä ei terkka suostunut edes yrittämään kuuntelua ennen kuin 12 vkoa oli täynnä. Vkolla 13 oli lääkärineuvola, jossa niitä yritettiin kuunnella, mutta ei onnistunut (olin tosi yllättynyt, sillä eipä mulla ole edes mitään vararengasta ääniä vaimentamassa). Lopulta taisi olla vko 16-17, kun ensimmäistä kertaa kuultiin sydänäänet...
Joannalle tsemppiä - selkäkivut voivat olla ihan normaaleja jo tuossa vaiheessa!
Helis, 33+5
Heti alkuun huipille onnittelut tyttövauvasta! Oikein ihanaa vauvantuoksuista arkea teidän perheellenne! :)
Kiva, kun tänne ex-haahuihin on tullut vipinää. Lienee tosiaan Petjun ja Joannan ansiota. ;) Kiva kuulla, että teillä menee kivasti. Tsemppilähetys .katille, toivottavasti kaikki menee hyvin!
Itse en ole jaksanut juuri kirjoitella - eipä ole ollut mitään raportoitavaakaan. Tää on nyt tällaista tasaista loppuodotusta (onneksi!), ei oo niin hermona kuin silloin alussa. :) Vauveli liikkuu joka päivä jonkin verran ja sitten toisinaan vielä enemmän, joten enpä ole joutunut kovasti huolestumaan pikkuisen voinnista. Ainoastaan tuo perätila huolestuttaa, toivon ja odotan niin kovasti, että vauva suostuisi kääntymään raivotarjontaan, mutta siltä ei oo vielä tuntunut. Terkkarin mukaan viikolla 34-35 aletaan sitten tarkkailla vauvan tarjontaa tiuhempaan, jos on edelleen perätilassa. Siihen on enää pari viikkoa..
Hihhi, mies yritti kuunnella sydänääniä masun päältä. Kuulin, että voisi kuulua, jos vauva on kovin pinnassa. No, potkuja sai kyllä osakseen mies-parka, mutta äänistä ei ollut tietoakaan. :)
Eilen oli eka perhevalmennustunti. Olin ihan tyytyväinen, sillä mies sanoi saaneensa paljon hyödyllistä tietoa. Mulle siellä ei juuri mitään uutta ollut, mutta mikäs siellä istuessa, kun neuvolatäti on niin mukava ja asiansa osaava. :)
Joo, eipä mulla mitään ihmeempiä. Ajattelin välillä jotain raapustella, etten pääse aivan hiljaisuuteen kääriytymään. Voikaahan paksusti! Seuraavaksi odottelemmekin Beyondin vauvauutisia. :)
-Pilkku & Raggari-Ramses 31+6-
Tokavikaa sairaslomapäivää vietellään - työn merkeissä on tosin menny tämäkin päivä, mutta onneks sentään oon saanu olla kotona. Pakko myöntää, että kyllä tässä taitaa olo parantua, loma tuli siis tarpeeseen ja toisaalta tuntuu, että mahan muoto alkaa muuttua (painovoima tekee tehtävänsä ja " pallo" on ehkä aavistuksen valunut maan keskipisteen suuntaan eikä paina enää rinnan alta niin pahasti kun vielä viime viikolla). Loppuviikosta pääsee kokeilemaan työntekoa pariksi päiväksi ja ens viikko ollaankin syyslomalla koko perhe!!!
Ihanaa - päästään mökille, toivottavasti nämä kauniit syyssäät jatkuu!!! Sonnette: Me lomaillaan Tuohikotin lähellä - aloin muuten miettimään, että onkohan se sittenkään Kymenlaaksoa (Etelä-Savo tai Etelä-Karjala ois muut vaihtoehdot). Siitä ei kuitenkaan aja kun sen puol tuntia Kouvolaan (arvaa ravattiinko Tykkimäessä pojan kanssa kesällä eli ajoaika tuli mitattua moneenkin otteeseen), joten laskin sen automaattisesti Kymenlaaksoksi ; )
Taavi potkii masussa niin tasaiseen, että jos on hetken hiljaista niin oikein hämmennyn. Jotenkin tuntuu, että vaavi tajuaa mun " kuuntelun" kun yleensä vastaa tosi nopeasti odotteluun ja hiljaisuuteen. Tuon syysloman jälkeen täytyy ryhdistäytyä täällä kotona - aloittaa kaappien siivoilu, jotta saadaan tilaa vauvan vaatteille ja tavaroille ja sitten mammiksen alussa teen inventaarion esikoisen vaatteista & tavaroista ja aloitan varustautumisen. Aika huoleton olo - oon ihan varma, että menee ainakin laskettuun aikaan, joten mitään kiirettä en aio pitää.
Beoynd onkin ainoa lokakuulainen - marras- ja joulukuussa meitä onkin sitten useampia vauvanhakuvuorossa. Jännää!!!
B ja taavi 29+4
Mehän ollaan aika samoissa vielä sen sun aikaisemmankin lasketunajan mukaan ja mulla on myös ollut selkäkipua tänään! En ollenkaan ajattele, että liittyis jotenkin supistuksiin, koska aiemmissa raskauksissa supistukset on tuntuneet vain ja ainoastaan mahan puolella. Ei siis keskenmenneessä eikä kahdessa onnistuneessa raskaudessa mitään kipuja selän puolella, jotka olis olleet merkkinä mistään. Ehkä vaan kohdun kasvu vähän venyttää paikkoja tuolla ja selkä kipeytyy muuttuneesta asennosta? Luotetaan nyt, että sitä se on vaan!
Toive: täällä hermostuksen vallassa menty koko alkuraskaus ja varhaisultra hetkeksi helpotti, mutta mulla siinä ilmeni ylimääräistä seurattavaa ja nyt on taas hermot ollu pinnassa... Mies oli eilen varaamassa taas yksityiselle aikaa, vaikka polilla kontrolliultra varmaan ens viikolla. Mun hermoilu hermostuttaa hänetkin... Pikku hiljaa mennään eteenpäin ja toivotaan, että pysytään kaikki mukana ja päästään vauvaa hoitamaan!
Voi kun ihana, kun niin aikaisin Kirppu ja Riax saaneet jo liikkeitä tuntea! Kunpa minäkin! Ehkä sitten taas vähän helpottaa.
miikuko rv 9+5
En ole taas vähään aikaan kirjoitellut, mutta nyt on hyvä syy: Jee, tää tuulettaa ihan täysillä eikä hymyä saa pyyhittyä pois millään...
Olihan siellä kohdussa elämää, huikeat 11,6 mm pitkä sikiö, ja sydämenlyönnit näkyivät selvästi! Lääkärin mukaan mulla oiskin tänään jo rv 7+5, joten la olisi sitten jo 17.5, joka sattuu olemaan myös mun oma syntymäpäivä! Saatiin ultrasta mukaan söpö kuva, taidan laittaa sen jääkaapin oveen... Koko lysti maksoi 123 e, ja lääkäri suvaitsi olla 20 min. myöhässä aikataulusta, meinasin jo ihan tuskastua jännittämiseen, mutta kyllä tämä tieto nyt korvasi odotuksen ja rahanmenon moninkertaisesti. Nyt uskon että tämä on totta!
Samalla löytyi oikeasta munasarjasta iso (halkaisija 5 cm) kysta, jota seuraillaan. Onko kellään muulla ollut kystaa raskausaikana?
Terveisin huippuonnellinen Minttuli79 7+5
Ekaa sairaslomapäivää (tai iltaa) viettelen. Selkä vaivaa, jospa se siitä rentoutus, kun ei tarvi töissä istua päivät pitkät. Panadolia huiviin sano lekuri. Päiväunet maistui ainakin tänään.
Vaavi potkii hyvin ja masu sen kun pyöristyy. Ens maanantaina sokurirasitukseen. Toivottavasti selviän siitä ehjin nahoin.
Vauvavakuutuslaputkin sain tänään. Reilut 70 euroa oli varausmaksu, astuu vauvan syntyessä voimaan.
Tsemppiä kaikille! Taidan lähteä jääkaapille iltapalan tekoon :))
Rouva 26+1
Neronja; kiva että kävit tervehtimässä meitä täällä. Joka päivä olen käynyt lukemassa teidän haahu pinon, mutta harvoin viitti mitään kommentoida, kun ei halua vaan pahoittaa kenenkään mieltä. Toivottavasti sinäkin pian pääsisit siirtymään tänne puolelle, sua on jo ihan ikävä.
joanna; toivottavasti tuo selkäsärky on vaan raskauteen liittyvää. Kyllähän nuo kaikki ylimääräiset kivut säikäyttää, mutta uskon, että se ei ole mitään vakavaa. Mullakin on aika ajoin särkenyt selkää, mutta kyllä se on siitä sit ohi mennyt.
Toive06; Onnea ylläri-plussasta!! Ihan tuttuja tuntemuksia nuo on mitä kerroit. Vaikka itekkin olen jo 17 rv, niin vieläkään ei meinaa uskoa, että keväällä vauvan saisimme ihan oikeasti. Kai tuo on jotain itsensä suojelua, kun kerran on km kokenut. Meinasitko käydä alkuraskaudenultrassa?
Minttuli; Ihania ultrakuulumisia. Onneksi olkoon, nyt vaan rauhallisin mielin masua kasvattelemaan.
Sonnette; ois tosi kiva jos jaksaisit päivitellä meidän tietoja, kun ei taida hirveesti vapaaehtoisia olla
Omassa navassa ei ihmeitä. Välillä tuntuu, että jotain pieniä hentoja liikkeitä tuntuisi, mutta en ole edelleenkään varma onko nuo kaikki ihan oikeita vauvan liikkeitä, vai jotain ilmakuplia. Väsymystä on edelleen ja monesti töitten jälkeen pitää ottaa päikkärit, mutta muuten jaksan loistavasti.
Hyvää viikkoa kaikille!
Nette 17+0
Teistä on paljon enemmän apua ja lohtua kuin neuvolasta... Selkäsärky helpotti jo, onneksi. Toivottavasti ei ollut mitään vaarallista, eikä tule enää takaisin säikyttämään mua. Miikuko, mietin samaa että johtuisko kuitenkin vain kohdun kasvusta. Mulla on kohtu taaksepäin kallistunut, voiskohan tuo vaikuttaa siihen että kasvukipu tuntuu selässä... Joopa joo, on tässäkin analyysi, mutta täytyy jonkinlainen selitys kehittää itselleen. Mulla tais edellisen ultran viikon kestänyt rauhoittava vaikutus loppua just tänään. Ja hormonit (niitä on aina hyvä syyttää) pistävät pään aivan sekaisin, ei meinannut päivällä tulla itkulle loppua ollenkaan. Ja töissä sentään olin...
Minttulilla oli ihania ultrauutisia, onnea! Ja riaxin masuvaavin liikeistä, tosi varhaisista sellaisista, piti myös onnitella :)
joanna
Tytöntyllerö siis syntyi perjantai-iltana melko pikasen synnytyksen tuloksena. Aamusta asti alkoi supistelu (yö meni ihan rauhassa nukkuessa). Puolenpäivän aikaan supistelut laantuivat ja jäljelle jäi vain ikävä selänpuoleinen jomotus. Iltapäivästä supistelu alkoi taas ja melko rajuna. Miehen tultua töistä hommasimme esikoisemme hoitoon mummulaan ja lähdimme synnärille. Siellä otettiin sydänkäyrää ja muut perusjutut. Kätilö teki sisätutkimuksen ja totesi kohdunsuun olevan jo 5cm auki. Samantien meni lapsivedet. Sitten mentiin synnytyssaliin ja supistuskivut olivat jotain aivan käsittämättömän hirveitä. Itkin kivunlievitystä ja sain ensihätään paraservikaalipuudutuksen (ei paljoa auttanut). Klö teki sisätutkimuksen ja 8cm auki. Päätettiin laittaa spinaali, joka oikeasti oli enemmän kuin taivaan lahja. Kaikki järkyttävät kivut katosivat ja minä vaivuin johonkin nirvanan tapaiseen. Hetken kuluttua klö totesi kohdunsuun olevan täydet 10cm auki ja sain ponnistusluvan. Reilu parikymmentä minuuttia ponnistettiin ja spinaalin ansiosta en tuntenut yhtään mitään! Häkeltyneenä ponnistin tytön maailmaan :) Mies oli vieressä pitämässä kädestä ja näytti yhtä hikiseltä kuin minä :)
Kaikki alkoi ja meni ohi siis 3 tunnissa. Tavallaan olin nyt ensisynnyttäjä, kun esikoinen leikattiin kiireellisellä sectiolla. Pahimpien supistusten aikana rukoilin leikkausta, mutta spinaalin saatuani oli mahtava kokea synnytys " loppuun asti" .
Nyt ollaan kotona toista iltaa ja pää on vieläkin hieman sekaisin. Ihanaa kuitenkin olla omassa kodissa miehen ja lasten ympäröimänä!! Pikkuinen nyytti jaksaa hyvin ja esikoinenkin on ottanut pikkusiskonsa kiltisti vastaan..toistaiseksi :)
Kiitos vielä kerran kaikille onnitteluista ja suuri kiitos kaikille niille ex-haahuille joiden kanssa alun alkujaan haahut-ryhmää " laitettiin pystyyn" . On ollut uskomaton tuki sekä kuumeilun että odotuksen ajan!! Kaikille haahuille ja ex-haahuille sydämeni pohjasta kestävää plussaa!!
Kiittäen huip ja tytöntyllerö 4vrk (3,5kg ja 50cm)
Musta on aivan älyttömän ihana lukea näitä teidän synnytyskertomuksia!!! Joku jossain pinossa kommentoikin, että tämä " vaikeuksien kautta voittoon" tuo aina kyyneleet silmiin. Jotenkin tosi mahtavaa, että kuluneen vuoden aikana ollaan päästy takkuisista alkumetreistä tähän, että melkein joka viikko saadaan lukea näitä ihania tarinoita uusista haahu-vauvoista!!!
Mua alkaa jännittämään kohta jo oma synnytys ; ) Jotenkin esikoisen kanssa (meni viikolla yli) onnistuin olemaan ajattelematta koko juttua etukäteen ja kun viimein synnärille päästiin olin niin valmis kestämään kaiken mahdollisen että asiat otti vastaan vaan sellaisena kun ne tuli. Jostain lehtijutusta mulle oli jääny mieleen lause " Jokainen supistus ja kipuaalto vie lähemmäs vauvan syntymää" ja tää sitten pyöri mun päässä koko ajan. Saas nähdä millaiseksi tämä kakkosen loppuodotus menee!?!
Kyllä ajattelin hermojen takia käydä alkuraskauden ultrassa, jos vain tarpeeksi pitkälle päästään. Olen saanut vähän ristiriitaista tietoa sen ajoituksesta, esim. 6+ viikolla saattaa olla kait vielä liian aikaisin? Ehkä on parempi odottaa 7+ viikolle niin varmasti voidaan nähdä jo jotain? Siihen on vielä kauhean pitkä aika! Koska te muut olette käyneet ultrassa (jos olette käyneet)?
Kun välillä tulee pahan olon aaltoja on jopa oikein tyytyväinen ;), ainakin jokin konkreettinen todiste siitä että on raskaana! Pelko on kyllä läsnä joka päivä. Ei kyllä koskaan päivät ja viikot matele näin hitaasti!!
Aurinkoista keskiviikkoa kaikille!
Toive06
Jos mukaan vain mahtuu. :-) Aloevera1 -79 ja mies -72, esikoinen 06/04, km 12/04, km 04/05, km 08/04. Testi näytti plussaa ensimmäisen kerran maanantaina, mutta lasketusta ajasta ei ole tietoa, koska kuukautiset eivät ehtineet alkaa viimeisimmän keskenmenon jälkeen. Kesäkuun puolelle menee kuitenkin. :-)
Turvallista ja onnellista odotusta kaikille
toivotteleepi: AloeVera
Täällä ollaan iltavuorossa ja olo kohtuullinen. Se sunnuntai tais olla pahin päivä tähän mennessä tässä raskaudessa. Eipä tuo ruoka oo maistunu hirveesti, mutta jotain on kuitenkin saanut syötyä. Lihaa ei tulis mieleenkään suuhunsa pistää. Mies paistoi eilen lihaa ja mun oli pakko mennä ulos hetkeksi, kun tuoksahti niin etovalta.
Tilasin sitten tosiaan ajan sinne ultraan, vaikka aikaisemmin muuta ajattelin. Viime yönä näin tuulimuna- ja veriunta, eli maksan mielelläni, että saa jotain selvyyttä tuosta mahan sisällöstä. Ultra on ensi viikon keskiviikkona klo 10.20. Ihan vielä ei jännitä. Huomenna onkin muuten jo eka neuvola.
Toive: mulla on tuon ultran aikaan rv 7+5.
Mauku rv 6+5
Täällä ollaan iltavuorossa ja olo kohtuullinen. Se sunnuntai tais olla pahin päivä tähän mennessä tässä raskaudessa. Eipä tuo ruoka oo maistunu hirveesti, mutta jotain on kuitenkin saanut syötyä. Lihaa ei tulis mieleenkään suuhunsa pistää. Mies paistoi eilen lihaa ja mun oli pakko mennä ulos hetkeksi, kun tuoksahti niin etovalta.
Tilasin sitten tosiaan ajan sinne ultraan, vaikka aikaisemmin muuta ajattelin. Viime yönä näin tuulimuna- ja veriunta, eli maksan mielelläni, että saa jotain selvyyttä tuosta mahan sisällöstä. Ultra on ensi viikon keskiviikkona klo 10.20. Ihan vielä ei jännitä. Huomenna onkin muuten jo eka neuvola.
Mauku rv 6+5
Mauku rv 6+5
Mauku rv 6+5
Mä kävin rv 6+3 ja hyvin näkyi sykekin. Mut ultrattiin noiden extrojen vuoksi ja tyksissä suosittelivat viikkoja 6-7.
Mulle terkka sanoi, että pääsen kunnalliselle alkuraskauden ultraan toistuvien keskenmenojen vuoksi. Pitäisi kuulema vain ottaa tarpeeksi aikaisin yhteyttä neuvolaan, niin laittavat lähetteen. Terkka suositteli rv7+ silloin kuulema pitäisi viimeistään näkyä syke.
AloeVera
Vaikka mulla onkin sinua ja petjua ikävä tuolla haahuissa, niin en kyllä ikinä toivo, että sinä tai kukaan muukaan ex-haahu sinne joutuisi palaamaan. Niinpä lähetän hiljaisia rukouksia tuonne yläkertaan, että te nyt saisitte tämän vauvan pitää. Eli että tuo selkäsärky olisi vain normaaliin raskauteen liittyvää. Kyllähän monilla kaikenlaisia vaivoja raskausaikana on. Toivotaan, että kysymys on vain siitä.
neronja, joka palailee nyt tuonne " yläkertaan" (jos odottajat on " alakerta" ;-)