Monesti se amis vaan on järkevämpi vaihtoehto kuin...
lukio. Miksi mennä lukioon jos tietää mitä tahtoo eikä siihen tarvi yo-todistusta? Vai onko niin, ettei palstamammoille kelpaa sellainen nuori joka haluaa jotain mihin ei tarvita lukiota? Siskonpoika jätti lukion kesken ja opiskeli sähköasentajaksi. Nyt ikää 21v ja tienaa ihan kivasti sekä tykkää työstään. Fiksu nuori kun tiesi mitä halusi ja ennen kaikkea tiedi MITÄ EI HALUA.
Kommentit (23)
eikä sinne kannata mennä jos tietää että amiksesta löytyy jotain mikä kiinnostaa enemmän.
vaihtaa syksyllä lukioon. Totesi, että sillä 7.7 keskiarvolla hän kyllä pystyy ihan järkeväänkin opiskeluun. Ei kannata olla edes toivealallaan amiksessa, jos opetus on löperöä.
äiti käskee...onneksi.
keskeyttävät jopa 6 eri keskiasteen opinnot, koska äiti ei käske yhtän mitään ja olis niin kiva tehdä vähä sitä ja tätä.
opiskelin 2 vuotta amiksessa
kolme vuotta töissä -yksi lapsi siinä välissä
sen jälkeen 4 vuotta amk:ssa
sieltä suoraan yliopistolle, maisterinkoulutusohjelmaan
olen nyt valmis maisteri (ilman ylioppilastutkintoa siis)
olen 27 vuotias =)
kannustakaa lapsianne, jotta tietävät mitä haluavat!
Löytävät sitten aikanaan sen oman tiensä. Painostus tässä koultusasiassa on pahinta mitä voi tehdä.
sieltä suoraan yliopistolle, maisterinkoulutusohjelmaanolen nyt valmis maisteri (ilman ylioppilastutkintoa siis)
olen 27 vuotias =)
menin suoraan yliopistoon, opiskelin maisteriksi 2,5 vuodessa ja tein siinä yhden lapsenkin. Kyllä olet tuhlannut aikaa ja yhteiskunnan varoja!
Niistä "kukaan ei välitä" -tyypeistä kun pääsääntöisesti ei tule mitään. Koskaan.
Miksi muu ei mammoille kelpaa sitä mä ihmettelen! Eikö olis tärkeintä että nuori löytää sen oman juttunsa eikä äidin juttua!
lääkäri, sairaanhoitaja tai kampaaja.
sieltä suoraan yliopistolle, maisterinkoulutusohjelmaanolen nyt valmis maisteri (ilman ylioppilastutkintoa siis)
olen 27 vuotias =)
kannustakaa lapsianne, jotta tietävät mitä haluavat!menin suoraan yliopistoon, opiskelin maisteriksi 2,5 vuodessa ja tein siinä yhden lapsenkin. Kyllä olet tuhlannut aikaa ja yhteiskunnan varoja!
Valitettavasti oleilu Goalla ei loppupelissä elätä, niin kivaa kuin se onkin.
se amis kyllä elättää ystävä hyvä :D tosin sillä ei välttämättä ostella kivikartanoita eikä leveillä statuksella mikä tuntuu olevan toisille kovin tärkeää :D
Peruskoulun loppuessa olit oletettavasti 16.
16+2+3+4=25
Valmistuitko todella 2 vuodessa maisteriksi?
olen 27 vuotias =)
Minä menin lukioon, koska luulin itsestäni suuria.
Sitten opiskelin ensimmäisen ammatin ja sanin 22v iässä viran. Työn ohessa opiskelin toisen, aivan eri alan ammatin ja tein sitä työtä yli 10 vuotta, kunnes hoitovapaalla älysin, että en halua palata takaisin.
Niinpä hain ja pääsin yliopistoon, maisteriksi 2½ vuodessa ja samantien uudelle alalle töihin.
Minusta on tärkeämpää hankkia yksi ammatti ennen kuin täyttää 25v kuin huuhailla kaikenlaista vedoten siihen, että ei päässyt unelma-alalle. Kyllä sinne lopulta pääsee, jos on tahtoa. Suora tie ei ole se ainoa.
tai joutuvat menemään koska niiden todistuksella ei yksinkertaisesti pääse muualle tai edes kannata yrittää muualle.
Amikseen tarvitaan jo kohtuullinen keskiarvo, jotta pääsee sisälle.
Peruskoulun loppuessa olit oletettavasti 16.
16+2+3+4=25
Valmistuitko todella 2 vuodessa maisteriksi?opiskelin 2 vuotta amiksessa
olen 27 vuotias =)
2,5 vuotta, tarkkaan ottaen kaksi vuotta ja kahdeksan kuukautta. Opiskelin myös kesän ja gradun tein kahdessa kuukaudessa. Olen aina ollut aikaansaapa. Samassa ajassa valmistui muuten kaksi muutakin opiskelutoveriani.
se juttu on oleilu Intiassa tms.
Jos äiti ei kerro nuorelle (painosta!) että ammatti on hankittava, niin ei se laiska nuori amikseen mene!
se amis kyllä elättää ystävä hyvä :D tosin sillä ei välttämättä ostella kivikartanoita eikä leveillä statuksella mikä tuntuu olevan toisille kovin tärkeää :D
tai joutuvat menemään koska niiden todistuksella ei yksinkertaisesti pääse muualle tai edes kannata yrittää muualle.
Amikseen tarvitaan jo kohtuullinen keskiarvo, jotta pääsee sisälle.
Lähde: www.haenyt.fi