Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentoisitko ääneen/mitä jos kaverisi ääneen tuskailisi sitä

Vierailija
16.06.2010 |

miten vaikea on saada 5kk vauvansa vieroitetuksi rinnasta. Tahtoisi lopettaa imetyksen koska hänelle riittää se sidoksissa olo, mutta varsinkin illat on kauheita kun vauva vaan huutaa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eikö kannattaisi kuitenkin vielä jatkaa imetystä; noin pienen vierottaminen on vaikeaa. Ja että noin pieni kuitenkin vielä tarvii rintamaidon lisäksi myös sitä imettämisessä saatavaa läheisyyttä. Ehkä nyt on vaan tiheämmän imun kausi ja siksi se tuntuu niin sitovalta? Ja auttaisiko, jos alkaisi varovasti kokeilla kiinteitä, vaikka maissia, ja pian voisi antaa maissivelliä iltatissittelyn yhteydessä ja se voisi auttaa niihin kauheisiin iltoihin.

Vierailija
2/10 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onneks mun ei tarvinnut tuskailla tollasesta kun vieroitin vasta 1v ja silloinkin lapsentahtisesti".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmasti kommentoisin, kysyisin saako lapsi muuta ruokaa kuin maitoa ja jos ei saa, niin suosittelisin illaksi velliä tai aloittamaan muuten kiinteitä. Sehän yleensä auttaa paremmin kuin väärään aikaan vierottaminen.

Vierailija
4/10 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onneks mun ei tarvinnut tuskailla tollasesta kun vieroitin vasta 1v ja silloinkin lapsentahtisesti".

Kuinkas muuten vieroitit 1 veen lapsentahtisesti? Vieroitusosion ymmärrän 1 veellä, omistani osa on tuossa iässä vieroitettu. Mutta sitä en ihan täysin ymmärrä, että miten sen hoisit lapsentahtisesti? Eiköhän tuossa kohtaa vieroitus ollut aika äidintahtinen :-). Lapsentahtisesti vieroittuminen noin pienenä kun kuulostaa aika utopistiselta :).

Vierailija
5/10 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelisin vaan :-)

Vierailija
6/10 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsi selvästi ilmaisi tahtovansa vain rintaa, niin annoin sitä. Parissa viikossa vierottui!

Kuinkas muuten vieroitit 1 veen lapsentahtisesti? Vieroitusosion ymmärrän 1 veellä, omistani osa on tuossa iässä vieroitettu. Mutta sitä en ihan täysin ymmärrä, että miten sen hoisit lapsentahtisesti? Eiköhän tuossa kohtaa vieroitus ollut aika äidintahtinen :-). Lapsentahtisesti vieroittuminen noin pienenä kun kuulostaa aika utopistiselta :).

Vierailija
7/10 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...jotain ymmärtäväisellä tyylillä. Yrittäisin lohduttaa. Siis "Juu, se on tosi rankkaa..."

Ehdottaisin että yrittäisi vieroittaa vähitellen tai antaa iltaisin pullosta korviketta jotta mies (jos sellainen on) tai mummo tms. voisi auttaa. Riippuu tilanteesta. Jos on kaveri on kovin väsynyt niin kysyisin voisinko hoitaa vauvaa nyt pari tuntia.

Kyselisin mikä vieroittamisessa on hankalaa. Eikö suostu juomaan pullosta vai mikä. Ehdottaisin erilaisia pulloja ja korvikkeita. Vielä varovasti kysyisin että miksi totaalisesti vierottaa, eikö korvike lisänä (+ kiinteät) auttaisi.

(Itse imetin esikoista 6 kk, kuopusta 1,5 v. Eskikoinen sai korviketta 5 kk iästä lähtien, kuopus vain ruoan pehmikkeenä.)

Vierailija
8/10 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miettii asiaa tarkkaan ja tekee kuten parhaaksi näkee. Vauva on onnellinen kun äitikin on imetti sit tai ei.

Vierailija
9/10 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en edelleenkään ole sitä mieltä, että se olisi lapsentahtista ;-). Lapsentahtinen vieroittuminen olisi oikeasti lapsentahtista: lapsi saisi itse rauhassa vieroittua. Siihen meillä kului vuosia ;-D

t. 5

Vierailija
10/10 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hymyilisin ja myötäilisin.

Sitten selän takana kauhistelisin kavereille =/