Feikki Mariskooli lahjaksi.
Rakas äitini oli omasta mielestään keksinyt hyvän idean.
Olemme menossa yhdessä serkkuni häihin ja lahjalistassa oli toiveena kaksi eriväristä Mariskoolia.
Äitini oli sitten ostanut jostain halpismyymälästä feikki mariskooleja. Oli sitä mieltä, että ihan hyvin voidaan viedä lahjaksi eihän sitä eroa kukaan huomaa :)
Yritin selittää että kaikki eron huomaa mutta pystyi kannassaan tiukasti. Kun tällä tavalla säästetään pitkä penni.
Ilmoitin, että ostamme sitten ihan oman lahjan meidän perheeltä, emmekä ole hänen kanssaan kimppalahjassa mukana.
Katsotaan tuoko mamma "Mariskoolit" häihin.
Kommentit (76)
mikä niissä on eroa, mikä pistää silmään?
En kyllä antaisi itse sellaisia lahjaksi. Eron kyllä huomaa ja vielä häistä kyse niin itse morsiamena ehkä loukkaantuisin tai en nyt ainakaan mitenkään ylistäisi kenellekkään että "katsokaan miten hienot feikit" :D Mutta kukin tyylillään. ei kaikkia häiritse se ettei ole aitoa.. Ja nei feikit on kyllä erivärisiä kun aidot.
lasikippo kuin lasikippo, onko sillä tämän elämän kanssa suurempaa merkitystä, mistä kiposta niitä joulukaramellejä tarjoat, jos vielä näyttää kivalta kipolta?
Teitähän ne kippojen valmistajat ku*ettavat, kun vetävät hirveitä hintoja jostain lasikipoista, kun tosiaan samanlaisen kipon saat paljon halvemmallakin!!!!!
boikottiin siis kaikki marimekon ylihintaiset kipot!!
Mun mielestä jo mariskoolit on niin kamalaa katsottavaa, että olisi ihan sama saisinko lahjaksi aidot vai feikit. Kiertoon menis joka tapauksessa...
Ihan lapsesta asti on nämä kipot pistäneet silmääni kuin tikku, mauttomia klönttejä.
Mutta mielestäni lahjan saajaa pitää kunnioittaa niin paljon, että ei vie mitään halpoja kopiota lahjaksi.
Itselläni on merkittömiä ja brändi astioita ja käytän niitä kattauksissa sekaisin. Mutta enminä merkittömiä astioita veisi lahjaksi jos ei niitä olisi pyydetty. Mielestäni kaikki astiat ja sisustukseen liittyvät jutut ovat sellaisia, että niissä pitää noudattaa lahjan saajan toiveita.
En haluaisi omaan kotiin esimerkiksi jonkun toisen valitsemaa taulua.
Äitini oli soittanut Sokoksen lahjapalveluun ja pyytänyt merkitsemään lahjalistaan että mariskoolit on ostettu. Että kaipa se ne meinaa juhliin tuoda.
Ap
esim. tuliaisena tai sitten sellaiselta henkilöltä, jolla on vain vähän varaa. Itse ostin feikit kulhot itselleni keittiökulhoiksi ihan värin takia.
Mutta häälahjaksi!!! Se on ihan huippunoloa! Jos hääpari pyytää Mariskoolia ja vieläpä tietyn värisiä, niin ei sitten todellakaan käy feikit. Häälahjaksi ei yleensäkään viedä feikkejä. Jos pyydetään Savonia-sarjan aterimet, ei sinne viedä mitään Tarjoustalo-kamaa.
Muutenkin tällaiset suuret juhlat, joihin laitetaan paljon rahaa, on sen verran tärkeitä kutsujalleen, että kannattaa tarkkaan valita se lahja. Eri juttu on sitten jotkut tusinasynttärit, johon yhtä hyvin voisi viedä kukkakimpun. Silloinkin kyllä miettisin kahdesti, kannattaako krääsää viedä, koska yleensä sellaiset joutaa suoraan roskiin. Inhoan itsekin muiden tuomaa krääsää, koska en tee sellaisilla mitään. Ostan itse sen, mitä tarvitsen ja vain ihan tarkoituksenhakuisesti tiettyä asiaa palvelemaan enkä tarvitse kaappeja täyteen turhaa kamaa. Sen takia ne lahjalistatkin on olemassa.
lasikippo kuin lasikippo, onko sillä tämän elämän kanssa suurempaa merkitystä, mistä kiposta niitä joulukaramellejä tarjoat, jos vielä näyttää kivalta kipolta? Teitähän ne kippojen valmistajat ku*ettavat, kun vetävät hirveitä hintoja jostain lasikipoista, kun tosiaan samanlaisen kipon saat paljon halvemmallakin!!!!! boikottiin siis kaikki marimekon ylihintaiset kipot!!
Valitettavasti materialistit ei tunne sympatiaa, joten ehkä heille parempi lahja oliskin joku kasvattava kirja?
on sitten kyseessä ainot tai ei.
Mutta kauneus on katsojan silmässä. Joku voi oikeasti haluta niitä lahjaksi.
II-luokan lautasia. Samalla tavalla niistä tulee syötyä kuin I-luokan mutta vierekkäin niistä huomaa selvän sävyeron...
Veisin itse aidot mariskoolit lahjaksi, kertoisin sen myös äidillenikin, jos vaikka haluaisi lahjaan osallistua. Saisi hääpari kuitenkin ne aidot mariskoolit.
II-luokan lautasia. Samalla tavalla niistä tulee syötyä kuin I-luokan mutta vierekkäin niistä huomaa selvän sävyeron...
Minulla on useita astioita, jotka ovat II-laatua Iittalan tehtaanmyymälöistä. Mutta ainoatakaan Iittala-feikkiä kapinetta en kotiini huolisi. Esim. Paratiisi-lautasissa värieron huomaa, mutta Teemassa ja Verna-laseissa eroa ei huomaa.
Mutta häälahjan ostaminen Tiimarista ja vielä feikkikopio - hoh hoh!
Minun äitini on 84-vuotias ja ylpeä niistä muutamista aidoista skooleista, jotka olemme siskoni kanssa hänelle ostaneet.
mitä eroa on aidolla ja kopiolla. yhtä rumia olivat kumpainenkin.
koska en viitsinyt mökkiastioihin laittaa hirveästi rahaa. Kotona on kyllä ihan aitoja. Mutta niistä feikeistä: niistä lähtee pesussa pikkuhiljaa värit, koska niissä on vain pinnassa ns. värikalvo. Lopulta kyllästyin kirjaviin feikkiskooleihin ja vein ne kotiin astianpesukoneeseen, jonka jälkeen meillä on nyt mökillä kaksi kirkasta skoolia. Kannattaa ainakin tämä kertoa äidille, jos tosiaankin meinaa kyseiset feikit antaa lahjaksi.
päätyisin hankkimaan oman lahjan.
Mitä muuten tulee lahjalistoihin ja Mariskooleihin, niin jotenkin tympii kyllä koko meininki.
onko tama tuleva aviopari nyt vasta muuttamassa yhteen, ovatko molemmat siis olleet omillaan ennen haita? jos he ovat asuneet avoliitossa saman katon alla jo jonkun aikaa niin sitten LAHJALISTA on noloa, ei niinkaan feikkimariskoolit
Mutta mielestäni lahjan saajaa pitää kunnioittaa niin paljon, että ei vie mitään halpoja kopiota lahjaksi.
Itselläni on merkittömiä ja brändi astioita ja käytän niitä kattauksissa sekaisin. Mutta enminä merkittömiä astioita veisi lahjaksi jos ei niitä olisi pyydetty. Mielestäni kaikki astiat ja sisustukseen liittyvät jutut ovat sellaisia, että niissä pitää noudattaa lahjan saajan toiveita.
En haluaisi omaan kotiin esimerkiksi jonkun toisen valitsemaa taulua.
Äitini oli soittanut Sokoksen lahjapalveluun ja pyytänyt merkitsemään lahjalistaan että mariskoolit on ostettu. Että kaipa se ne meinaa juhliin tuoda.
Ap
Haluaisin että tulet kertomaan tänne näistä kipoista sitten häiden jälkeen... että siis millaisen reagtion ne aiheutti hääparille :D Olen hieman utelias.. voihan se olla että heitä ei haittaa se ettei ne ole aitoja, mutten usko että he olisi niitä pyytänyt häälahjaksi jos feikitkin kävisi --> olisi jo aikoja sitten itse ostanut ne feikit kun ne ei maksa kun jonkun 5e kpl..
Kyseisellä parilla ei mielestäni ole lahjalistassa mitään öky töiveita, normaalia käyttötavaraa.
Selkeasti arvostavat suomalaista muotoilua ja toivovat lahjaksi pitkäaikaisia lahjoja.
Ovat molemmat varsin äskettäin valmistuneita ja tähän asti kodin sisustus on ollut sellaista opiskelijaboxi tyyliä. Astiat eriparia, huonekalut sukulaisilta.
Ostivat jokin aika sitten oman asunnon ja selkeästi haluavat päästä eroon opiskelijaboxi tavaroista.
Itse haluan panostaa kyseisen parin lahjaan koska morsian on minulle todella läheinen. Opiskeli samalla paikakunnalla kun me asumme ja oli paljon lapsenvahtina jne.
siitä, että puuttuu se i-tarra!
Siis kyllä ihmiset voi olla tyhmiä... Mulla eksä kanssa tiesi, että halusin Mariskoolin lahjaksi, niin osti feikin. Ja kun tiesi, että keräsin Pentikin Omenaa, lupasi ostaa joululahjaksi Omenaa. Toi sitten lahjaksi vanhoja Pentikin ruskeita kahvikuppeja, joita oli löytänyt vintiltä edellisen asukkaan jäjiltä. Aivan kamalan näköisiä. Vein ne seuraavalla viikolla kirppiselle ja sanoin, että romu on romua...
mutta toisaalta jos saisin vaikka joltain vanhukselta lahjaksi niin voisin pitää suorastaan liikuttavana lahjana