Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten jaatte rahanne?

Vierailija
15.06.2010 |

yhteiset, omat vai sekä, että rahat? Kuka maksaa ja mitä?

meillä omat tilit ja yx yhteinen. minä käyn kaupassa ja ostan vauvalle vaatteet (kirppis) mies maksaa auto- ja talo lainat. ite oon äitiyslomalla ja miehellä viis kertaa paremmat tulot ku mulla.

yhteiseltä tililtä maksetaa sähkö ja vesi. ja jos tulee jotain yllättävää korjattavaa tai ostettavaa.

Näin meillä ja hyvin toimii :)

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

helppoa.

Vierailija
2/14 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmilla on omat tilit, lisäksi yksi yhteinen (säästötili). Minä hoidan yleensä ruokaostokset, lasten päivähoitomaksut, lasten vaatteet, harrastusmaksut, vakuutusmaksut, autooni liittyvät kulut ja omat henkilökohtaiset menot. Mies taas hoitelee asumiseen liittyvät kustannukset ja lainanlyhennykset. Mutta tämä vain suuntaa antavasti. Yllättävät laskut maksaa se, joka sattuu ehtimään tai jolla on rahaa. Tämä systeemi toimii meillä loistavasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

omat tilit (mies töissä, minä ä-lomalla). Se maksaa, jolla on rahaa tilillä. Mies kuitenkin maksaa yhtiövastikkeen aina.

Vierailija
4/14 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies maksaa asuntolainan ja enemmän laskuja. Mä hoidan oikeastaan kaikki lasten menot ja ruuat maksaa se, joka käy kaupassa :D

Oman tilin rahoja saa käyttää itse omiin menoihinsa, pääasia on vaan että perheen talous ei kärsi. Itse olen ollut viimeiset 5 vuotta kotiäitina ja mies töissä, talokin on rakennettu kotiäitivuosien aikana eikä koskaan ole rahasta tapeltu!

Vierailija
5/14 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä rahaa siis laskut ym.

Vierailija
6/14 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilit. Menot on jaettu suunnilleen tulojen suhteessa ja yllättävien isojen kulujen maksusta sovitaan erikseen. Minä tienaan noin kaksi kertaa niin paljon kuin mieheni. Lisäksi minulla on hieman perintönä saatua omaisuutta. Meillä on myös avio-oikeuden täysin poissulkeva avioehtosopimus. Miehelläni on harrastus joka vie käytännössä kaiken "ylimääräisen" rahan. Hän hoitaa kyllä osuutensa perheen kuluista, mutta säästöön ei jää mitään. Minä taas saan joka kuukausi säästettyä muutaman satasen. En todellakaan halua, että esim avioerotilanteessa jotuisin maksamaan miehelleni perintöni tai säästöjeni vuoksi, kun molemmilla on ollut vapaus käyttää "ylimääräiset omat" rahansa haluaa: minä säästänyt ja mieheni harrastanut.

Vierailija
7/14 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia käytetään samoilla pankkitunnuksilla. Mun rahat on mun rahoja ja miehen rahat on omeidän molempien. Toimii.

Vierailija
8/14 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

omat tilit ja kaikki maksetaan puoliksi. Ihan kaikki laskut, ruoat ja yhteiset menot ja omat ostokset makssetaan itse.

Vierailija
9/14 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä juuri tarvitse miettiä kumpi mitäkin maksaa, kun kummallakaan ei ikinä ehdi tili tyhjäksi ennen seuraavaa...

Vierailija
10/14 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

= 2000 e netto x 2

Vierailija
11/14 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on yhteisiä. Asuntolainat menee suoraan miehen tililtä, muuten maksetaan kaikki sekaisin eli ei ole tiettyjä kohteita mitä toinen tai toinen maksaa.

Vierailija
12/14 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

omat tilit ja niistä kyllä menee molempien rahat arjen menoihin.Myös säästötili,johon yritetään laittaa rahaa vähän syrjään lomamatkoja varten.

Vierailija
13/14 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat kulunsa hoitaa kumpikin itse. Mies vastaa pääosin lasten kuluista, minä maksan tv-luvan ja lehdet ym.

Vierailija
14/14 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteinen tili minne molempien tilit tulee ja sieltä kaikki menot menee

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä