Miksi pojista tulee kouluiässä ärsyttäviä
tai siis ei tietenkään kaikista mutta ainakin hyvin monesta tuttavan pojasta on tullut. Ennen niin ihanat pojat nykyään vaan puhuvat törkeitä, uhkailevat kukkoilevat ovat aggressiivia ja uhkailevat rupaan vedolla jne. Siis ei mua mutta muita lapsia. Tytöissä en ole huomannut vastaavaa muutosta ilkeempään suuntaan. Onneksi on olemassa poikkeuksiakin.
Kommentit (13)
hänessä sen pehmeyden ja herkkyyden. Surettaa jo tuollainen mahdollinen muutos :( Mies samoilla linjoilla...ap
jotka esittävät, juonittelevat, honottavat ja kihertävät parhaan kaverinsa kanssa aina kun eivät ole ekstrasuosion toivossa kantelemassa jostain kolmannesta osapuolesta äidille, opettajalle tai kenelle tahansa aikuiselle joka osuu näköpiiriin.
Enpä ole useimmissa tytöissä tuollaista havainnut vaikka sellaisia varmaan onkin. Vikansa varmaan molemmissa sukupuolissa mutta ei kannata nyt alkaa vänkäämään. Itse silti pidän tuollaista juonittelua vähemmän pahana jos vertaa uhkailuun ja turpaan vetämiseen koulumatkalla. ap
mutta ette tekään naisina halua miestä, joka katsoo Lumikkia punaisissa kumisaappaissa. Kyllä minäkin pidän 6-vuotiaasta pojastani tuollaisena LAPSENA, jollainen hän nyt on. Mutta jos elämässä aikoo pärjätä saamatta joka päivä turpaansa, jossain vaiheessa täytyy tulla se äijävaihekin.
tytöistä tosin tulee ärsyttäviä siinä n. 5-6-vuotiaina:/
t. äiti, jolla sekä tyttöjä että poikia
lämmin, tunteensa osoittava ja kiltti mies eikä mikään uhitteleva possu. Sellaiseksi haluan myös poikani kasvavan. Mieheksi joka ei uhkaile tai ilkeile...tiedoksi vaan että mun mies on pärjännyt elämässään hienosti vaikka ei olekaan mikään kukkoileva pelle. ap
oli 8 kpl paikalla :D todella hyväkäytöksisiä ja kivoja. Nauravaisia ja iloisia eikä kukaan riidellyt. Ihania ovat!
tulivat pihaamme leikkimään mun 1veen kanssa, pitivät hyvänä jne kun taas naapurin pari poikaa yrittivät syöttää lapselle muurahaisia ja nauroivat päälle. Oli siinä hermoissa pitelemistä kun passitin pojat tiehensä.
Tiedoksi ap, että se vaan menee kehityspsykologiankin mukaan niin, että pojat samastuvat raavaisiin miehiin ja haluavat olla "maailman vahvimpia". Ja tytöt maailman kauniimpia. JOku asiaan perehtynyt voisi vielä tarkentaa tätä.
Poikien ylilyönnit pitää tietenkin oikaista ja ohjata niissä. Mutta kaipa se vaan kuuluu asiaan. Käytöstavat olisi tietysti silti hyvä hanskata. Ja muut sosiaaliset taidot. NIitä opetellessa.
lämmin, tunteensa osoittava ja kiltti mies eikä mikään uhitteleva possu. Sellaiseksi haluan myös poikani kasvavan. Mieheksi joka ei uhkaile tai ilkeile...tiedoksi vaan että mun mies on pärjännyt elämässään hienosti vaikka ei olekaan mikään kukkoileva pelle. ap
tekemällä puutöitä tai lekkimällä sankarileikkejä jne mutta eivät uhkaile naapurin lapsia turpaan vedolla...ap
av-mammoja pahimmasta päästä. Mitä sitä voi odottaa tytöiltä, kun lueskelee tämänkin palstan pikkusieluisia ja tuomitsevia kirjoituksia.
jotka esittävät, juonittelevat, honottavat ja kihertävät parhaan kaverinsa kanssa aina kun eivät ole ekstrasuosion toivossa kantelemassa jostain kolmannesta osapuolesta äidille, opettajalle tai kenelle tahansa aikuiselle joka osuu näköpiiriin.
... "äijäillä" että olla herkkä ja ihana pikkupoika, joka halii pehmolelujaan.
Toivottavasti aina osaakin! Ei poikien pidä olla jotain kovia pikkuäijiä, jotka eivät koskaan hempeile ja näytä aitoja tunteitaan. uskomatonta, jos vuonna 2010 joku ihan oikeasti ajattelee, että poikien on oltava tietynlaisia pärjätäkseen maailmassa.
Vuonna 2030 sitten luetaan av:ltä, kun miehet ovat sikoja, eivät puhu, pelaavat pleikkaa, hilluvat baareissa, eivätkä tee kotitöitä... Itse opetan pojilleni ihan toisenlaista pärjäämisen mallia.
Mutta koulussa karisee kyllä pehmeys pojista. Kai se on se, kun pitää pärjätä isoissa poikaporukoissa, ja uskomattoman monissa kodeissa miehen malli on edelleen tunteeton, yltiökilpailuhenkinen öykkäri. :(
Kihisen raivosta aina, kun kuulen jonkun isän kommentoivan pieniä poikia, vaatteista käytökseen, että "eihän pojat noin tee." Pojat ei itke, pojat ei käytä punaisia saappaita, pojat ei katso Lumikkia vaan taistelupiirrettyjä... Argh!