Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korvareikien laittaminen?

Vierailija
15.06.2010 |

Minkäikäiselle tytölle oletta laitattaneet reiät korviin?

Kuinka se nykyään tehdään? Ammutaan koru korvannipukkaan? Mitähän lie maksaa?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ampumisessa koru tosiaan "runnotaan" korvan läpi. Siitä tulee arpikudosta, aina. Niin kuin on jo moneen kertaan sanottu, myös hygienia ja ammattitaito eivät normikultasepänliikkeessä yllä lähellekään lävistysliikkeen tasoa. Oman äitini korvisreiät eivät ikinä parantuneet kunnolla. Lisäksi kultasepältä saa usein ihan ihme hoito-ohjeita desinfiointeineen ja korun pyörittelyineen, jos nyt jotain hoito-ohjeita edes saa. Nämä vain ärsyttävät paranevaa ihoa. Lävistäjältä saa "hieman" asiantuntevammat kotihoito-ohjeet.

Mitä tähän nyt sanoisi? Aikuinen ihminen saa tietysti tehdä keholleen mitä haluaa, mutta luulisi että kun tässäkin puhutaan lapsista, turvallisuus otettaisiin vakavasti.

Jos puhutaan kehon rei'ittelystä, oikea osoite on ehdottomasti ammattitaitoinen ja alalla jo useamman vuoden toiminut lävistäjä. Kunnollinen korvakoru on esimerkiksi barbelli, "internally threaded", eli sellainen jossa pallossa on pieni tappi ja tanko-osassa reikä; näin esimerkiksi korun pallon vaihtaminen ei ärsytä reikää.

Ja vimoseksi, en laittaisi reikiä pienelle lapselle joka ei itse osaa niitä haluta. Korvareiät ovat kehonmuokkausta, ja lapsella pitää olla itse oikeus päättää haluaako kehoonsa reikiä vai ei. Joo, voivat ne reiät umpeutua, mutta harvoin täysin jälkiä jättämättä.

Vierailija
42/50 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdyt ampumareiät ja sen jälkeen itse neulalla tehty 6 reikää. Korvalehdet yhä tallella eikä mikään reikä ole tulehtunut. Se on vaan huonoa tuuria, jos ne tulehtuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisko teki kun olin ehkä 5-6 vuotias ja ihan lävistys neulalla. Ja ei olisi missään vaiheessa tullu mieleen että haluaisin ammuttavaksi, kauhistuttaa ajatus että tylppä korvis painetaan läpi... Ja sen jälkeen olen itse tehnyt 4reikää lisää ja ihan lävistys neulalla. Ei ole mikään tulehtunut ja korvatkin on pysyny päässä :)

Vierailija
44/50 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei vaan luulla lestadiolaisiksi.

Vierailija
45/50 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin heti 4-vuotiaana

Vierailija - 26.06.12 10:52 (ID 15099442)

Ettei vaan luulla lestadiolaisiksi.

samoin sitä edellisen. Se on katsokkaas semmonen juttu, että pitää tietää mitä tekee. t.se niistä edellinen:)

Vierailija
46/50 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittamassa 1-vuotiaalle. Ihan kultasepänliikkeessä. 10 €:stä ylöspäin maksaa.

Chavs, anyone...?

Vierailija
47/50 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä laittoi. Tyttären ilmekään ei värähtänyt. Oikein nätit napit nyt korvissa.

Vierailija
48/50 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoriherra vajaa 11 v oli eilen omatoimisesti käyny ottamassa yhden korviksen. mitäpä siihen sanomaan kun nappi oli korvassa jo siinä vaiheessa kun äitille asista tiedotettiin.

Vierailija
49/50 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ite otin 3 vuotta sitte korvikset olin 9. ja mun mielestä se ampuminen tuntu aluks vähä oudolta mut ei se oikeestaan sattunu, en ees huomannu ku se pisti ne reijät. uskon et se ampuminen on pienelle parempi ku se on nopea ja kivuton toiminto. :) Nyt mulla on sitte jo toisessa korvassa kolme ja toisessa kaks, kaikki ammuttuja. mulle ei oo ainakaan tullu mitään tulehtumisia tai muita jälkivaikutuksia. suosittelen ampumista!

Vierailija
50/50 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä epäilen kuitenkin että jälkikäteen lävistys on ammuttua reikää parempi. itselläni on aikoinaan reijät ammuttu ja sen jälkeen korvat olivat hyvin arat. ei voinut nukkua muutakuin selällään koska korviin sattui. lävistyskoru on helpompi puhdistuksen kannalta kuin monimutkainen lukko ammutussa korussa.

korut ovat molemmissa steriilit. pyssy koruliikkeessä tuskin on. mutta välineen lävistäjällä on steriloitu sekä neula on aina eri. jos ei ole sen näkee jo kuin lävistäjä tekee reikää. jos hän avaa pakkauksesta uuden neulan... jos hän pesee kädet ja ottaa uudet hanskat käyttöön. onko se kuitenkin että lävistysliikkeitä näistä asioista enemmän seurataan ja heillä henkilökuntaa koulutetaan hygieeniaan että paikka tuottaisi ja asiakkaat tulevat siistiinpaikkaan uudelleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi