Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mahallaan nukuttaminen

15.06.2010 |

Hei,

Minulla on mitä ihanin 3kk vauva, joka kannattaa hienosti päätään, mutta ei tee vielä elettäkään harjoitellakseen kääntymistä vatsalta selälle tms.

Nyt tälle vaaville on ilmaantunut vatsavaivoja niin, että hän huutaa öisin. Sen saman tien kun käännän hänet vatsalleen loppuu itku ja uni jatkuu hyvin rauhaisana, mutta enhän minä uskalla häntä siihen masulle jättää, varsinkin kun hän nukkuu sisaruksen, ei vanhempien kanssa samassa huoneessa.

Millaisia kokemuksia teillä on mahallaan nukuttamisesta? Uskaltaisitteko antaa tämän ikäisen nukkua vatsallaan muovitetun froteen päällä? Oletteko laittaneet jonkinlaisen kovikepahvin alle jos olette nukuttaneet vauvaa yöllä vatsallaan?

Disflatylit yms on käytössä ja nälkää vauva ei itke (paino +18%, pulauttaa vain maidot jos ennen n.1 yöllä syöttää iltatankkauksen jälkeen).

Kiitos vinkeistä!

t.Elo ja Otso 3kk

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä olen uskaltanut, 4 tyttöä on talossa, ja 5 matkalla:) Kaikkia olen vatsallaan nukuttanut juurikin siksi että unet on sillon niin paljon mukavampia! Tästä ollaan montaa mieltä, mutta siis vastaus on se, että ilman muuta uskallan!

Vierailija
2/5 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on tietysti semitä toivoin kuulevani :-).

Noh, kokeilin tässä männäiltana antaa vauvalle luumusosetta. Ja avot, hän tuotti ylimääräiset iltatuotokset ja nukkui yön itkuitta yhdellä heräämisellä :-).

Sellaisa ne vauvat ovat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno homma että apu löytyi!! Vauvat on vähän mysteereitä, mutta kyllä sitä sitten aina ennen pitää keksii ne keinot millä helpottaa oloa, ja että mistä oikeastaan on kysymys:)

Ihanaa kesän jatkoa teille, ja kauniita unia:)

Vierailija
4/5 |
19.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse henk.koht en uskaltanut nukuttaa mahalleen vauvaa ihan sen kätkytkuolemariskin vuoksi. Näin kun kerran on todettu niin kai siinä jotain tutkittua taustaa on. En halunnut ottaa riskejä mihinkään suuntaan. Siitä olen lukenut, että kun vauva osaa itse kääntyä mahalleen niin ei enää tarvitse kääntää pois. Mutta jokainen tietysti tyylillään ja miten parhaiten sopii. Nehän ovat vain riskejä, niitä tässä maailmassa riittää.

Vierailija
5/5 |
29.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 2.5kk ikäinen vauva. Olen nukuttanut häntä vatsallaan alusta asti, sairaalassa jo. Kukaan ei selostanut mulle mistään kätkytkuoleman vaaroista. Tottahan toki välillä hän nukkui kyljellään, mutta kaikkein parhaiten vatsallaan. Olen nyttenkin yrittänyt joskus nukuttaa kyljellä mutta ei hän suostu nukkumaan eikä myöskään selällään. Moro refleksi pääsee selällään valloilleen hällä ja sittenkös huudetaan.

Kaikkein parhaiten hän nukkuu mahallaan ja kun on siihen jo syntymästä asti tottunut niin miksi sitä muuttamaan. Jo siitä asti hän on osannut kääntää myös päänsä sivulle, ettei "tukahduta" itseään. Ja päätä kannatteli pontevasti jo 3viikon ikäisestä asti.

Kukin äiti tehköön niinkuin omalle lapselleen kokee sopivaksi. Se on minun mielipide.