Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"vauvalahja"

Vierailija
15.06.2010 |

Mun aviomies kysyi että mitä mä haluan lahjaksi kun olen synnyttänyt..! En todellakaan olettanut et se ostais mulle jotain! en tiiä mistä se on saanut ees päähänsä ton ajatuksen! mut siis nyt mä en oikein tiiä sit et mitä sille sanon.. ku emmä oo odottanut yhtään mitään..

Niinpä kysynkin et onko teidän miehet ostanut jotain? ja jos on niin mitä? :)

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain timanttikorvakorut. Ja vauva ja äiti saivat myös aikaa isältä. Eivät nämä lahja sulje hyvää isyyttä millään lailla pois.

Vierailija
2/13 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on istutettu yhteen vanhaan sormukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varma, mutta eikö alunperin tapa ole ollut että ANOPPI OSTAA VAUVALAHJAN ESIKOISEN SYNTYMÄN JÄLKEEN?

Niin tai näin, lahjoja en ole saanut.

Vierailija
4/13 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain ihanan timanttikaulanauhan, kun sitä toivoin. Meillä eka lapsi syntyi jenkeissä ja siellä vauvalahja oli ihan yleinen tapa silloin.

Vierailija
5/13 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

halua muuta kuin mieheltä aikaa lapselleen. :)

Vierailija
6/13 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

halua muuta kuin mieheltä aikaa lapselleen. :)

joten joku esine on siksi miehen mieleen.

Vierailija
7/13 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain lapsikorun

Vierailija
8/13 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti haluis vauvalahjan, mutta äijänsä ei sellaista aio hommata!

Vierailija
9/13 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen lapsen syntymän jälkeen hommasi uuden kiven koruun.

Ihan itsekseen oli tuon hommannut. En ollut sanallakaan maininnut että sellaisia on tapana antaa.

Erittäin mieluisa lahja oli.

Vierailija
10/13 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskokaas nyt jo, niin miehet kuin naisetkin, että lahja annetaan. Sitä ei pyydetä, ei kerjätä eikä vihjata. Ja antaja antaa inkä hyväksi katsoo. Tämä pätee synttäreihin, häihin, huomenlahjoihin ja kaikkiin kummin kaman juttuihin. Jos joku on niin nuija ettei itse hoksaa niin antakaa olla. Katsokaa kehtaako ottaa antamanne lahjan vastaan, sillä tottahan äitikin antaa isälle lahjan, siltähän ne siittiöt tulivat. Olen saanut lahjoja, lasten jälkeen ja synttäreiksi. Olen antanut lahjoja. Sivitymättömyyttä ja huonoa käytöstä ja mielikuvituksettomuutta on mankua jotain tiettyä itselleen...silloinhan voisi ihan hyvin itse sen ostaa.

Vierailija
11/13 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain esikoisen jälkeen

Vierailija
12/13 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiennyt itsekään tästä tavasta, mut ilmeisesti anoppi oli jostain mainoksesta bongannut Kalevala-korun lapsi-korun ja vihjannut mun miehelle. Mut mun mies ei sitten ostanutkaan sitä, vaan Kalevala-korulta esikoisen synnyttyä "lumikukan" (lapsi syntyi tammikuussa) ja toisella kertaa sain "naisen voima" -korun. Olin otettu.

Vierailija
13/13 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olin kyllä aika pettynyt. Minä taas nimenomaan oletin, että tottakai mies ostaa vauvalahjan - ostinhan minäkin hänelle. Mutta ei, mies ei ostanut mitään esikoisen syntymän jälkeen, eikä edes sitten, kun itse hänelle ostamani lahjan annoin ja kerroin, että tällainen vauvalahja on tapana antaa. Mies vain totesi, että "jaa, emmä tienny". Ei tullut kuitenkaan mieleenkään, että olisi voinut jälkikäteenkin sen ostaa... No, en saanut lahjaa myöskään kuopuksen syntymän jälkeen, vaikka jälleen sen lahjan itse hänelle ostin. Tällä kertaa mies ei viitsinyt edes väittää etteikö olisi tiennyt.

Mies tosin ei osta minulle myöskään syntymäpäivä-, joulu- tai hääpäivälahjoja, ei niin minkäänlaisia, koskaan. Olen pyytänyt ja kertonut, että minulle tulisi siitä hyvä mieli, olen kertonut mitä toivoisin ja odottanut, että hän sitten ostaisi, mutta ei. Tässä aikojen kuluessa olen päätellyt, että kyse onkin nimenomaan siitä, ettei mies halua ostaa mulle lahjoja - mullehan saattaisi tulla vaikka hyvä mieli siitä, ja miehen elämäntehtävä näyttää olevan mun pitäminen pahalla tuulella. Ihan noin arkikäyttäytymisestäkin päätellen, heti jos iloitsen jostakin, mies latistaa sen heti. Sain tässä hiljattain hyvän työpaikkatarjouksen, ja hehkutin sitä innoissani miehelleni, joka totesi siihen, että "ei sun varmaan kannata ottaa sitä vastaan kuitenkaan, et sä siinä hommassa varmaan pärjäis".