Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos saisit tietää, että miehesi olisi pettänyt sinua 1,5 vuotta sitten?

Vierailija
15.06.2010 |

Oletetaan, että saisit tietää seuraavaa:

Toissavuoden firman juhlissa miehesi olisi vetänyt totaaliset kännit ja päätynyt hotelliin panemaan kollegaansa muutamaksi tunniksi. Hän ja kollega eivät ole kertoneet asiaa kenellekään, katuvat kumpikin eivätkä tunne toisiaan kohtaan muuta kuin ihan hyvää, tavallista työtoveruutta. Miehesi rakastaa sinua ja kyse on ensimmäisestä ja viimeisestä pettämisestä.

Mitä tekisit, jos saisit tietää?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sovittaa samaan lauseeseen hyvää parisuhdetta ja pettämistä kännissä tai ei.

Vierailija
22/37 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mies on kännipäissään nainut jotakin kollegaansa, suuttuisin aivan totaalisesti. No, meillä on kyllä kaksi lasta, joten ainakin heidän takiaan yrittäisin antaa anteeksi ja päästä asiasta yli. Käytännössä tiedän, että pakottaisin miehen pariterapiaan asiaa käsittelemään, vaikka sitten avioerolla uhaten - meidän on melkein mahdotonta selvittää ihan pieniäkin erimielisyyksiä ihan vain kahden kesken, joten tällaista asiaa emme todellakaan saisi ilman ulkopuolista apua selvitettyä. Lisäksi tiedän, että kyselisin ja tenttaisin miestä, syyttelisin ja ahdistelisin joka ainoasta viimeisten 10 vuoden aikana tehdystä kännäysreissusta, koska miettisin, kenen ja monenko kanssa mies on silloin kuksinut, vaikka on minulle aina väittänyt, ettei kännissä edes halua seksiä, eikä ainakaan mitään yhden yön satunnaisia panoja. Joka ainoa tuleva meno ilman minua olisi mulle todella ahdistava tilanne, luultavasti kyseenalaistaisin jopa miehen töissä käynnin (varsinkin, jos ko. kollega on edelleen samassa työpaikassa), ja olisin todella ahdistunut pitkän aikaa. Luulen, että menisin myös yksilöterapiaan ahdistukseni takia.

Mulla itselläni on hyvin rikkinäinen lapsuus ja nuoruus ollut, joten mä en ole järin luottavainen muihin ihmisiin. Miehen kanssa on yhteistä taivalta tosiaan takana kymmenisen vuotta, lapsia on kaksi, ja kaikki tällaiset perheeseen ja asiaan kuuluvat tilpehöörit löytyvät (yhteinen koti, lemmikit jne.), mutta siitä huolimatta mun on edelleen vaikea luottaa mieheeni ja suhteemme kestävyyteen. Mies ei ole koskaan antanut minkäänlaista syytä kyseenalaistaa rakkauttaan ja sitä etteikö olisi tosissaan kanssani, ei mitään syytä olla luottamatta häneen, mutta silti huomaan ainakin ajoittain vain odottavani, koska niin käy. Kaikki muutokset elämässämme aiheuttavat yleensä sen, että alan ensimmäisenä epäillä, ettei mieheni enää rakasta minua. Molempien lasten syntymän jälkeinen aika oli sellaista - mies oli tuoreena isänä vähän levoton, hermostunut ja vaikutti poissaolevalta (töissä mietti kotiasioita ja kotona työasioita), ja minä maalailin kauhuskenaarioita siitä, miten miehellä on ihan varmasti suhde pomonsa sihteerin kanssa, ja suunnittelee vain sitä, miten pääsisi helpoiten eroon minusta ja lapsista. Mies vaihtoi työpaikkaa, ja uusien rutiinien opettelun myötä mies oli hajamielisen oloinen, jälleen minä epäilin miehen suunnittelevan eroa. Hiljattain aloitimme kotimme sisätiloissa seinien maalauksen, ja kun mies on sovitellut yhteen töitä, perhettä, vapaa-aikaa sekä minun ja hänen maalausvuoroja (toisella on maalausvuoro, toinen kuskaa lapset pois jaloista), on ehkä ymmärrettävää, että mies on ollut taas hiukan kireä ja stressaantunut. Minä kuitenkin olen taas huomannut pyöritteleväni mielessäni sitä, onkohan mieheni lakannut rakastamasta minua ja miten minä sitten pärjään, jos hän jättää minut.

No, sentään itse tunnistan tämän ajattelumallini, mutta jos todella kävisi ilmi, että mies olisi minua pettänyt, tätä taustaa vasten se ei olisi mikään olankohautuksella sivuutettava asia, ei todellakaan. Saattaisi vallan hyvin olla sitten lopulta avioeroon johtava virhe, vaikka miten yrittäisinkin sen yli päästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta luulen, että en haluaisi elää enää mieheni kanssa. Voisin yrittää, mutta en tiedä tulisiko siitä lopulta mitään..

Vierailija
24/37 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ovat totaalipäissään.

ajatus siitä, että ovat edelleen samalla duunipaikalla söisi ja söisi ja söisi.

mahdoton tilanne mulle, ei tulis mitään.

Vierailija
25/37 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks pano ei heilauta suuntaan, eikä toiseen.

Vierailija
26/37 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja laittaisin jalat ristiin... suhde luultavasti lopahtaisi tähän.

Vierailija
27/37 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tarkoittaisi, että minä myös saan tehdä samoin ihan hyvillä mielin - ja varmasti käyttäisin tilaisuutta hyväkseni.

T: Vapaasta suhteesta haaveileva, mies ei niinkään.

Vierailija
28/37 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut tod näk pellolle, koska jos vielä on samassa työpaikassa eukon kanssa. Kävisin tietty muijaa lätkimässä otsikkoon :D

Vierailija
29/37 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu miten saisin tietää. Jos kertoisi itse ja katuisi aidosti, en varmasti uhraisi koko pitkää suhdetta yhden hairahduksen takia. Jos kuulisin muualta, olisi hankalampi tilanne.

Vierailija
30/37 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jatkettaisiin elämää entiseen malliin.

Vierailija
31/37 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni katseestakin näkyy sellainen rakkaus minuun, etten antaisi yhden panon tuhota tätä kaikkea.

Varmaankin sallisin itselleni syrjähypyn jossain vaiheessa, nyt en sitä salli. En välttämättä, mutta voisi tulla jotain kostoajatuksia.

Meillä on niin ihana perhe, etten haluaisi rikkoa sitä vaikka jotain noin kauheaa ilmenisikin.

Minusta yksi virhe on annettavissa anteeksi, jos tekijä katuu ja on valmis käsittelemään asiaa perin pohjin.

Vierailija
32/37 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toki anteeksi miehelleni tollasen mokan parin päivän päästä. Sellaista sattuu, voisi sattua ihan hyvin itsellenikin.

Vierailija
33/37 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"sellasta sattuu, se muna nyt ihan vaan plumpsahti sinne pilluun, oho"

mä en vois kattoo miestäni enää tollasen jälkeen, vaikka yrittäsinkin!

Vierailija
34/37 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidän perheellä on Lapissa huvila, josta käydään aina kovaa kädenvääntöä. Sitten yksi veljesten vaimoista päätti laatia listan ja kiertävät vuorot, sääntönä: että vuorojaan voi sitten vaihtaa muiden kesken. Ja hän oli tarkkaan pitänyt kirjaa omassa päiväkirjassaan jo ennenkin tätä, joten...

kun meillä ei ollut seuraavana talvena merkattu joulua, ok, mutta ei mahduttu mukaan edes pääsiäisenä. Perusteluna tuli, että kun tuo mies oli käyttänyt jo toissa vuonna kinuamalla tärkeänä perustelemanaan huvilaa mun kanssa (kun tutustuttiin ja haluttiin olla kaksin) sekä jouluna että pääsiäisenä. Vaikka tilaa on, niin oli ominut itselleen, eikä muut päässeet mukaan - mutta halusivat hänelle antaa aikaa tutustua muhun.

MÄ EN SIELLÄ OLLUT PÄÄSIÄISENÄ!!! Se loppu siihen, vaikka häitä jo suunniteltiin...

Vierailija
35/37 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisiko seurauksena tauti tai raskaus. Mutta ei se pettäminen ole mieheltä yhtään sen sallitumpaa kuin naiseltakaan. Tosi pitkään kestäisi päästä yli asiasta ja varmaan mentäisiin pariterapiaankin.

Vierailija
36/37 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki katoasi, yhteiset 10 vuotta ei merkitsisi minulle enää mitään.. Niin tiukka olen minä tässä asiassa, enkä voisi koskaan olla satavarma, ettei teki uudestaan tai ettei olisi tuossakin välissä jo tehnyt uudestaan.

Vierailija
37/37 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä on parempi ettet kerro miehellesi tästä hairahduksesta ja jatkat elämääsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi