opamoxia raskauden aikana?
oletteko käyttäneet?
Ja älköön vaivautuko nämä: "miksi käyttäisit ja pureudu siihen ongelmaan ja mikä muka voi olla niin vaikeaa että pitäisi käyttää jne" kukaan muu ei tiedä kenenkään muun tilanteesta, joten älä vaivaudu naputtelemaan tuota tyypillistä av-vastausta.
eli siis onko joku käyttänyt (minulle määrätty ja sallittu, mutta en ole silti uskaltanut!)? ja mitäköhän sikiölle tapahtuu sillä hetkellä kun lääke on äidin veressä?? muut vaikutukset kyllä tiedän (riippuvuus, vauvan uneliaisuus jne). kyse siis minun kohdalla olisi SATUNNAISESTA minimiannoksesta. kenties 15mg kerran kuussa tms. rv nyt 37. synnärillä antavat opamoxia jos unettomuutta tai ahdistushäiriö, näin kätilöni mulle kertoi.
Kommentit (12)
siitä mitä sikiö "kokee" SILLÄ HETKELLÄ kun lääke on elimistössä?
en usko tosiaan vaikuttavan mihinkään muuhun, siitä on vakuutteluja lääkäreiltä ynnä muualta, mutta se pelottaa että kärsiikö sikiö sillä hetkellä kun lääke vaikuttaa äitiin. mistään tähän ei löydy tietoa ja en huomannut kysellä lääkäreiltä.
kiitti asiallisista vastauksistanne!
ap
ei kukaan voi tietää, mitä sikiö KOKEEE kohdun sisällä. koita olla murehtimatta sitä. ja luota lääkäriin.
vaikutukset ovat sikiöön varmaan samat kuin äitiinkin, joka opamoxia ottaa. eli rauhoittava vaikutus, turruttava.
teratologinen puhelinneuvonta aikoinaan osasi palvella näissä asioissa.
jos tarvitset lääkettä, ota.
työpaikassani hoidettiin myös raskaanaolevia äitejä, opamox oli se lääke, jota lääkäri heille määräsi (toki muitakin). sinuna ottaisin, tarpeeseen se on määrätty.
psyk sh
heti tuli muutoinkin turvallisempi ja parempi olo, ihan yleisestikin, kun täällä on läsnä ainakin tuo psyk sh:)
hassua miten pelkkä se, että joku alan ihminen vain on "olemassa" jossain, auttaa...
kiitti teille:)
varsinkin noin satunnaisesti kuin ap. moni syö sännöllisesti raskauden aikana.
heti tuli muutoinkin turvallisempi ja parempi olo, ihan yleisestikin, kun täällä on läsnä ainakin tuo psyk sh:)
hassua miten pelkkä se, että joku alan ihminen vain on "olemassa" jossain, auttaa...
kiitti teille:)
jos helpotti :) voi hyvin, jaksa hyvin ja nauti raskaudestasi!
aurinkoista kesää
se psyk sh
Minäkin olen pyytänyt ahdistuneisuuteen satunnaisesti käytettäväksi mutta ei. Niitä helvetin mielialalääkkeitä aina, vaikken ole edes masentunut!! En viitsi enää edes mennä lääkäriin saamaan taas yhden epäsopivan ja hyödyttömän ssri-lääkeen reseptiä.
mulla myös sitä käytössä satunnaisesti ahdistuneisuuteen,mutta en uskaltais käyttää raskaus aikana,mut saahan noin loppuvaihees käyttää jotain mielialalääkkeitäki,kai ne lekurit tietää,tai siinä punnitaan hyöty ja haitta,et jos sun kohdalla on suurempi se hyöty kun haitta
Siinä on aina punnittava lääkkeen hyödyt/haitat versus lääkkeettömyys. Käytä mahdollisimman vähän, mutta käytä jos on pakko, tarvittaessa. Luota lääkäriisi.
Sitä en tiedä, mitä sikiölle tapahtuu, kun lääkettä on elimistössä.
Se on totta, että Opamoxia käytetään synnärillä. Itsekin sain sitä.
vakituinen psykiatri, jolla käyn. hän tietää sairauteni ja tilanteeni vuosien varrelta ja siksi osaa antaa lääkettä ja tietää koska se todella on tarpeen.
Plus että kätilöni kertoi synnärillä sitä "jaettavan" lääkärien määräyksestä raskaana oleville, synnyttäville ja imettäville, siis TARPEESTA, unettomuuteen/ahdistukseen.
Olen käyttänyt Opamoxia raskausviikolla 36 kolmena päivänä, minäkään en lähde täällä erittelemään taustoja sen enempää julkisesti.
Ihan terve, nyt jo viisivuotias ihana lapsi tuli.