Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rasittava sukulaisen tyttöystävä

Vierailija
14.06.2010 |

Serkkuni on löytänyt uuden tyttöystävän. Ovat kovin nuoria, 21 ja 23.v.

Nyt tämä tyttöystävä, jonka kanssa serkku on siis SEURUSTELLUT ( ja myös tavannut) VIIKON (!!!), on kovin siskoni mieleen.

Siskoni kehuu jatkuvasti, että "kun se Pirkko osaa", "Voi kun Pirkko teki niin hyvää pirtelöä", "Voi kun Pirkko on mukava", "Pirkko on sitten niin kiva kun tekee sitä ja tätä, ai että se on taitava, " jne.

Siskoni on 19.v.

Asia ei minua muuten haittaisi, mutta tämä uusi serkkuni tyttöystävä on mielestäni töykeä, ei jaksa jutella kuin itsestään ja omista tekemisistään ja jos puhutaan jostain muusta kuin hänestä tai hänen elämäänsä sivuavista asioista hän kävelee pois (!!!) tai vaihtaa aihetta takaisin itseensä.

Mieheni huomautti myös, että uusi tyttöystävä ei jutellut hänelle mitään yhteisessä illanvietossamme, vaan oli jopa röyhkeä ja kutsui yhteiseen kesäpaikkaamme omia kavereitaan, kun tiesi meidän kaikkien menevän sinne juhannukseksi (puhui puhelimessa mieheni kuullen).

Itse olen juuri muuttanut siskoni, auttanut vaikeassa elämänvaiheessa, ym. enkä todellakaan ole saanut vastaavia kiitos-purskahduksia ja kehuja kuin tämä "Pirkko". En ole kateellinen, mutta aidosti ihmettelen, eikö siskoni ymmärrä omaa käytöstään.

Vaikka kuinka yritän ajatella, että ovat nuoria ja nuoret nyt lipsauttelevat mitä sattuu, tunnen oloni loukatuksi - olenhan auttanut läheistäni vaikka missä, ollut vuosia hänen elämässään ja tukenaan, ja sitten yksi "Pirkko" on niin siisti, vaikka oikeastaan käyttäytyy aika tökerösti ja röyhkeästi.

Miten sanoa asia siskolle, vai kannattaako olla vaan hiljaa? Leimaudunko "kateelliseksi" jos sanon mitään?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pirkot" nyt vetävät aina puoleensa huonon itsetunnon omaavia ihmisiä, eiväthän he pystyisi kukkoilemaan jos ei ole tietyn tyyppisiä yksinkertaisia "ihailijoita" ympärillään. Siskosi käyttäytyminen saattaa mennä nuoruuden tietämättömyyden piikkiin, mutta saattaa olla muutakin ongelmaa jos ei tunnu saavan elämäänsä järjestykseen. Näillä rikkinäisillä/avuttomilla ihmisillä on myös taipumusta hyväksikäyttää niitä jotka säälistä yrittävät auttaa heitä, mutta auttajalla on vaarana loppuunpalaminen.

Vierailija
2/29 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt olet jo tavannut hänet? Ja niin paljon olet häntä tavannut, että voit todeta, että tyttö on kiinnostunut vain itsestään?!

Tää juttu vähän haiskahtaa...

Ap ensin itse valittaa, kun sisko jo viikon jälkeen muka tuntee toisen niin hyvin ja sitten itse sortuu samaan syntiin...

No kai sitä nyt noin ajattelee, jos toinen käyttäytyy kuin törppö! Kyllä jos toinen ei keskustelukumppania huomioi ollenkaan niin kyllähän aikuinen sen huomaa. Nuoret eivät välttämättä vielä näe, ovat sen verran naiiveja. Eihän nyt kysymys ollut siitä, että ap:lla ei ole "oman ikäisiä" ystäviä, vaan kyse on suvusta. Sukulaisiaan kun ei voi valita. :) Ja kyllä minua harmittaisi, jos sisko ei kiitä avusta mutta toista ylistää, ei sen kanssa ole kyllä kateuden kanssa mitään tekemistä, sen on vaan siskolta törkeää huomaamattomuutta ja huonoa käytöstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaisit siskosi välillä yrittää tulemaan toimeen ihan omin päin, tuo vuosia kestänyt auttaminen haiskahtaa kyllä vähän hyväksikäytöltä. Anna hänen itsenäistyä ja oppia hoitamaan oma elämänsä kuntoon. Ei myöskään ole pakollista seurustella tuon Pirkon kanssa enemmän kuin välttämätöntä, ettehän te ole serkkusikaan kanssa edes lähisukulaisia. Ota siis etäisyyttä molempiin, kyllä he pärjäävät keskenäänkin.

Vierailija
4/29 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuomitset ihmisen yhden illan perusteella.

Itseä ainakin jännitti tavat mieheni sukulaisia, en tiennyt yhtään mitä puhuisin joten kerroin lähinnä omista kokemuksista johonkin aiheeseen mistä puhuttiin. Toivottavasti minusta ei ajateltu noin kun ap ajatteli.

Minusta tekstisi on törkeää ja minusta sinä olet ilkeä! Kyse on nuoresta joka ei tunne juuri ketään suvustanne ja te alatte heti tuomita häntä! Hyi

Vierailija
5/29 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä ainakin jännitti tavat mieheni sukulaisia, en tiennyt yhtään mitä puhuisin joten kerroin lähinnä omista kokemuksista johonkin aiheeseen mistä puhuttiin. Toivottavasti minusta ei ajateltu noin kun ap ajatteli.

Minusta tekstisi on törkeää ja minusta sinä olet ilkeä! Kyse on nuoresta joka ei tunne juuri ketään suvustanne ja te alatte heti tuomita häntä! Hyi

käytöstä. "Pirkko sitä ja tätä"

Vierailija
6/29 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan ap voinut tavat kyseistä henkilöä useastikin? Tai tuntea entuudestaan? Ja vaikka ei olisikaan, en ymmärrä miten sinä voit sympatiseerata ihmistä, joka kutsuu toisten mökille omia vieraitaan, puhuu vain itsestään eikä ota muita huomioon: minusta se on törkeää.

Ja hei, "seurustellut" viikon...voi herramunjee... :DDD

Vierailija
7/29 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huono käytös menee iän piikkiin; "ovat kovin nuoria".

Mikäs tekijä ap:n kypsymättömyyden selittää?

Mikäs tässä siis pohjimmiltaan on ongelma:

a) olet auttanut siskoasi ja et ole saanut tarpeeksi kiitosta? vastaus: auta vain silloin kun se tuntuu sinusta mukavalta. Aikuisena ihmisenä olet tietenkin tarpeeksi jämäkkä vetämään rajat siihen, kuinka paljon haluat auttaa? Haiskahtaa nimittäin vähän marttyyrimeiningiltä sinun "uhrautumisesi" ilman kiitosta. Pelkäätkö, ettei sinulla ole enää omaa roolia suvussa tai jäätkö ilman arvostusta, jos muut alkavatkin pärjätä ilman sinun apuasi?

b) pirkko siis kutsuu omia tuttaviaan mökillenne/suvun mökille? missä määrin serkkusi päättää mökin käytöstä? Jos ei mitenkään, täytyy sinun tehdä serkkusi kanssa selväksi pelisäännöt. Jos taas serkullasi on mökin käyttöön yhtä paljon määräysvaltaa kuin sinullakin, ei asialle voi paljon mitään. Serkkusi luultavasti haluaa kovasti tutustua rakkaansa ystäviin ja mökkeily on siihen mukava ja luonteva tapa.

c) Et halua siskosi pitävän pirkosta, puhuvan hänestä positiiviseen sävyyn, jne? Ethän sinä aikuisena ihmisenä voi olla noin epävarma itsestäsi? Olet selvästi liian riippuvainen siskostasi. Laajenna ystäväpiiriäsi. Hanki harrastuksia. Sisko mielipiteineen on selvästi aivan liian tärkeä sinulle- epätervellä tavalla. Varo, ettei siskosi ala tulevina vuosina pitämään seuraasi ahdistava ja rajoittavana.

Vierailija
8/29 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on vielä lapsi... mieti nyt ... 19v : ))

Anna olla ihan rauhassa omaa mieltään jne ja muista sinä olla aikuinen äläkä anna tuollaisen asian nousta väliin

Vierailija
9/29 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkkuni on löytänyt uuden tyttöystävän. Ovat kovin nuoria, 21 ja 23.v.

=DDDD Minä menin naimisiin tuossa iässä.

Taisit itse pelätä vanhaksi piiaksi jäämistä. No ilmeisesti sulla on lopultakin joku.

Vierailija
10/29 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ehkä tosiaan halua myöntää, mutta tekstistäsi todella huokuu se, että olet kateellinen. Ymmärrän kyllä.

Kyllä se totuus tulee ilmi, sitten kun tulee.

Vierailija
11/29 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvasin että joku sanoo noin. En todellakaan ole kateellinen. Minua vain ärsyttää siskoni naiivius ja se, että viehättyy uusista ihmisistä niin ettei näe metsää puilta.

-ap

Vierailija
12/29 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellisillä asioilla sitä viitsii ihmiset mieltään vaivata. Olisit onnellinen, että serkkusi on löytänyt kivan tytön.

Mielestäni sinä vaikutat töykeältä ja kateelliselta.

Vierailija
13/29 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis teidän mielestä on oikein, että ap:n sisko kehuu ja katsoo ylöspäin ihmistä, joka ilmiselvästikään ei omaa minkäänlaisia sosiaalisia taitoja, vaan mielistelee (ehkä?) ja ei pysty sukulaisten kanssa keskustelemaan muusta kuin itsestään?! Mun mielestä tässä on lapsellisia ap:n sisko ja se uusi tyttö, ei ap!

Tosi ikävä tilanne.

Vierailija
14/29 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen ap olet itse? 16 v?

Olen 33-vuotias.

Ikävää, että ymmärrätte minut väärin, mutta eihän netissä tosiaan tapausta kukaan muu tunne kuin kirjoittaja itse. :(

-ap-

Vierailija
15/29 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä mieltä kateellinen, itsehän kirjoitit näin:

"Vaikka kuinka yritän ajatella, että ovat nuoria ja nuoret nyt lipsauttelevat mitä sattuu, tunnen oloni loukatuksi - olenhan auttanut läheistäni vaikka missä, ollut vuosia hänen elämässään ja tukenaan, ja sitten yksi "Pirkko" on niin siisti, vaikka oikeastaan käyttäytyy aika tökerösti ja röyhkeästi."

Kateellisin ihmisen puhetta. Kyllä tuossa viestissä lukee rivien välissä että minuahan tässä pitäisi kehua kun sentään olen auttanut siskoa jatkuvasti, mutta tämä vaan kehuu "Pirkkoa".

Siitä olen kyllä kanssasi samaa mieltä että uskomattoman röyhkeätä käytöstä "Pirkolta" kutsua teidän kesäpaikkaanne porukkaa teiltä kysymättä. Ja sekin että "Pirkon" mielestä sopivia puheenaiheita on vain ne mitkä koskee "Pirkkoa"...

Vierailija
16/29 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisaresi on nyt niin tämän uuden tuttavuuden lumoissa, että ei näe kuin ne positiiviset puolet hänestä. Odottelehan hetki, kyllä se totuus paljastuu siskollesikin.

Vierailija
17/29 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vaikka kuinka yritän ajatella, että ovat nuoria ja nuoret nyt lipsauttelevat mitä sattuu, tunnen oloni loukatuksi - olenhan auttanut läheistäni vaikka missä, ollut vuosia hänen elämässään ja tukenaan, ja sitten yksi "Pirkko" on niin siisti, vaikka oikeastaan käyttäytyy aika tökerösti ja röyhkeästi."

Kateellisin ihmisen puhetta. Kyllä tuossa viestissä lukee rivien välissä että minuahan tässä pitäisi kehua kun sentään olen auttanut siskoa jatkuvasti, mutta tämä vaan kehuu "Pirkkoa".

Etkö itse pahoittaisi mieltäsi, jos olisit auttanut eikä sinua edes kiitetä? Ja joku toinen tulee ja tekee jonkun pikkuasian ja siitä aikapaljon glooriaa osakseen? Kyllä se voi vituttaa, ja varmaan näin onkin, mutta ei sillä kateuden kanssa ole välttämättä mitään merkitystä...Kateus ei ole sama kuin se, että pahoittaa mielensä tai ärsyyntyy jostain. Harmittavan usein nämä asiat sekoitetaan keskenään näköjään.

Vierailija
18/29 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska ovat suurinpiirtein samanikäisiä eli heistä voi tulla vaikka oikein hyvät ystävät. Sinä olet isosisko, hiukan kuin äiti, jonka oletetaankin auttavan.

Vierailija
19/29 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain tyytyväisyyttään siitä, että serkkusi ylipäätään on löytänyt tyttöystävän? Jospa hän vain haluaa tällä tavoin kannustaa serkkuasi sitoutumiseen ja uuteen ihmissuhteeseen - monestihan nuoret miehet ovat arkoja kokeilemaan siipiään. Ehkä siskosi myönteiset havainnot eivät suoranaisesti liitykään tähän "Pirkkoon", vaan siihen, että serkullasi ylipäätään on joku läheinen ihminen.

Vierailija
20/29 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö itse pahoittaisi mieltäsi, jos olisit auttanut eikä sinua edes kiitetä? Ja joku toinen tulee ja tekee jonkun pikkuasian ja siitä aikapaljon glooriaa osakseen? Kyllä se voi vituttaa, ja varmaan näin onkin, mutta ei sillä kateuden kanssa ole välttämättä mitään merkitystä...Kateus ei ole sama kuin se, että pahoittaa mielensä tai ärsyyntyy jostain. Harmittavan usein nämä asiat sekoitetaan keskenään näköjään.

ole oikeutta pahoittaa mieltään tai olla kateellinen. Kommentoin vain sitä että ap niin kovasti vakuutteli ettei ole kateellinen. Kyllä tuo lyhyt lainaus on nimenomaan kateellisen puhetta.

Ja jos luit viestiäni yhtään eteenpäin, huomasit että olin samaa mieltä ap:n kanssa "Pirkosta", tämä on on röyhkeä ja uskomaton minä ite-ihminen...