Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon sinun sosiaalitu'istasi voi vielä leikata? Esitä oma arvio. Ei saa olla nolla!

Vierailija
25.02.2024 |

Eli kuinka paljon olet valmis osallistumaan talkoisiin? Eihän tätä kaikkea työssä käyvien selkänahasta voida ottaa.

Kommentit (97)

Vierailija
1/97 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa sosiaalitukea. Mitä haluat minulta viedä?

Vierailija
2/97 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalit ihmiset eivät saa mitään sosiaaliturvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/97 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puoliso suostuu elättämään, niin vaikka kaiken. Toki mielelläni osallistun ruokakaupan kuluihin edes välillä.

Vierailija
4/97 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan eläkettä nettona 1100 euroa. Korkeintaan 100 euroa voin hätätilassa luovuttaa, mieluummin saisi jäädä osuuteni 50 euroon.

Vierailija
5/97 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki on saaneet joskus jotain tukia. Vaikka sitten äitiyspäivärahan muodossa. Useimmat ovat myös saaneet opintotukea.

Vierailija
6/97 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan osa-aikaeläkettä 550e /kk ja lisäksi työmarkkinatukea noin 100e /kk tämä riittää juuri asumiseen ja laskuihin , mutta esim lääkkeet täytyy useimmiten jättää ostamatta . 

Vierailija
7/97 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi leikata, vaan nostaa reippaasti. Antaa ensiapua sillä tavalla alkuun. Jos on pakko sanoa niin 0,5 euroa.

Vierailija
8/97 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työssäkäyvä, ja nyt jäin miettimään, että mitäs minulta on viety kun en ole itse huomannut.

Vierailija
9/97 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki on saaneet joskus jotain tukia. Vaikka sitten äitiyspäivärahan muodossa. Useimmat ovat myös saaneet opintotukea.

Se on muuten jännä miten jotku halveksivat tuen saajia, mutta kuitenkin itse iloisina nostavat Kelan äitiyspäivärahoja. Eivätkä edes käytä niitä siihen mihin ne on tarkoitettu vaan laittavat ne säästötilille.

Vierailija
10/97 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään, mutta satku lähtee asumistuesta. Jätän siis kalliin lääkkeen ostamatta jatkossa. 

Vierailija
11/97 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen osa-aikatyössä/-työtön ja minulta leikataan yli 150 euroa tuista. Joo viekää vaan loputkin, kyllähän 600 euron nettopalkalla pitää pärjätä.

Vierailija
12/97 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työssäkäyvä, kolmen lapsen lähivanhempi. Kuukausituloni ovat 7000-12000 välillä kuukaudesta ja päivystysten lukumäärästä riippuen. Tuosta verottaja nappaisee 38%. 

Etuuksina saan lapsilisää kahdesta lapsesta. 

Voidaan minun puolestani leikata tuo lapsilisä kokonaan pois jos veroprosenttia tiputetaan puolella.

Vierailija
13/97 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan vain lapsilisää. Siitä ei saa leikata, koska suurperheessä se on tärkeää, kun ei valtio muuten suoraan tue lapsiperheitä (paitsi  toki koulutus, päivähoito, terveydenhuolto), ei siis ole esim. mitään verohelpotuksia, joten lapsilisä on hyvä tulonsiirto lapsiperheille. Eli jos tänne halutaan lapsia, ei ainakaan saisi perheiden rahoista leikata. 

Muiden tuesta ole sitä mieltä, että asumistukea saisi vieläkin laskea. Samoin saisi laskea vammaistukea. Ei ole veronmaksajien tehtävä maksaa vammaiselle palveluja (esim. apuvälineet, kyydit ja avustajat muuten kuin ihan välttämättömät). 

Vierailija
14/97 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalitukia on mm. lapsilisät ,yksityisten lääkärien kela korvaukset noin niinkuin esimerkkinä.

Vierailija
15/97 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

80% suomalaisista saa Kelasta jotain tukea.

Vierailija
16/97 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen mitä saan tällä hetkellä soviteltua päivärahaa. Ja senhän he leikkaavatkin. Ilmeisesti myös asumistuki laskee.

Ihan sitä summaa en pysty säästämään ruokakuluissa, jotka muutenkin osa-aikatyöntekijänä ovat pienet ja panostan paljon kesän aikana ruokavarojen keräämiseen.  Eli siis n. 145 euroa ( osa-aikapalkkani on 1300 euroa brutto)

En tiedä paljonko asumistuki laskee, se on nyt 130 euroa ( vuokrani keittokomerollisesta kaksiosta on 480 euroa)

Vierailija
17/97 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle jää n.300€ käteen kuussa joten 5€ voin antaa pois.

Vierailija
18/97 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kuukauden jälkeen leikataan ansiosidonnaisesta 20%.

Kohta 2kk täynnä, eikä omistusasuntoon saa enää asumistukea.

Aika rapsakat leikkaukset...

Vierailija
19/97 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa tukia, käyn töissä ja maksan  veroja.

Vierailija
20/97 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan lukukausimaksuja kouluihin. Lapsilisien poistoa.

Äitiys ja isyysvapaat pois. Neuvoloihin maksut ja äitiyspakkaukset maksullisiksi.

Niin minulla ei ole lapsia joten miksi minun pitäisi maksaa sinun lapsiesi eläminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä