Miksi te ratkutatte ratkutuksesta päästyännekin tuota hokemaa että tupakointi on jokaisen oma asia?
joo onhan se niin mutta eikö se muka ole lainkaan sen vauvan asia?
Toisaalta tuo ajatusmalli ja lauseen hoenta sopii hyvin tyyliinne koska kuvastaahan se erinomaisesti sitä itsekästä linjaa mikä teillä on päällä,lapsesta viis kunhan oma nautinto tulee tyydytettyä.
Vastenmielistä!!!!!!!
Kommentit (24)
c) Setäni vanha kämppis on lääkäri ja se sanoi että on OK että polttaa
Voi äiti
... kuinka noi miehet kuulostaa kovin samanlaisilta kuin omani. Kaikki " viat" lapsissa on minun syytäni (annan liikaa periksi/liian vähän tai kun olen kasvattanut ne tollasiksi) ja kaikki hyvät ominaisuudet kullannupuissamme onkin sitten yhteisiä tai isin saavutuksia.
Jos vanhempia on kaksi, lapsilla on myös kaksi aikuista joista ottaa mallia, ei ainoastaan äiti.
Tupakoivien odottajien puolisot TUKEKAA tulevaa äitiä tupakoinnin lopettamisessa, älkääkä ainakaan tuomitko häntä tai ihmetelkö miksei se siippa lopeta kun itse ravaan kotona kessulla. Kyllä se raskaus on ihan yhtä hyvä syy miehellekkin lopettaa kuin odottajalle.
Tarkoitus ei ollut kirjoittaa keskusteluun osallistuneista miehistä monikossa. Sillä nuori mies ajatuksineen on kirjoittanut varsin asiallisesti asiasta ja osoittanut huomattavasti suurempaa tilannetajua ja ymmärrystä kuin lukuisat naiset tällä palstalla.
Ja täytyy myöntää, mies on oikeassa, asiallisesti kirjoitetut/sanotut kommentit saattavat herättää asiallista keskustelua/ajattelua asiasta. Ja tästä oiva esimerkki on kaverin oma kirjoitus.
Millä perusteella itse olet täydellinen? Ainakaan sinua ei voi sanoa ymmärtäväiseksi ja toiset huomioon ottavaiseksi. Onko sulla PMS, vai muuten vaan hormonit sekaisin, kun viitsit tulla toisia solvaamaan. Eiköhän tämän palstan tarkoitus ole tukea tupakoinnin lopettamista, eikä tuomita? Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan!!!!
P.S. Olen itse lopettanut, joten voin luvata ettei se ole helppoa!
Ei se lopettaminen varmasti olekkaan helppoa. Se vaatii itsekuria. Siksi useimmat jotka polttaa raskausaikana ovatkin matalakoulutettuja ja/tai ylipainoisia.
vai ylipaINOISIA JA MATALAKOULUTETTUJA,NO KUULE TUKEHDU TYHMYYTEES.NÄIN EI TODELLAKAAN AINAKAAN MUN KOHDALLA OLE VAIK POLTANKIN.
Täällä huolehditaan kovasti siitä että lapsia tulisi supjella tupakalta, kukahan suojelisi niitä tyhmiltä äideiltä? Näiltä mielipuolifanaatikoilta jotka samassa rintamassa imetysterroristien kanssa yrittävät pönkittää omaa ilmeisen heikkoa äitiyttään muita äitejä arvostelemalla.
> Täällä huolehditaan kovasti siitä että lapsia tulisi supjella tupakalta,
> kukahan suojelisi niitä tyhmiltä äideiltä? Näiltä mielipuolifanaatikoilta
> jotka samassa rintamassa imetysterroristien kanssa yrittävät pönkittää
> omaa ilmeisen heikkoa äitiyttään muita äitejä arvostelemalla.
Yksinkertaista: älä päästä sikiötä keskustelupalstalle (vaikka joittenkin kommentit vaikuttavat kyllä olevan sikiöasteisen henkilön tuotoksia). Nyt kun se ongelma oli hoidettu pois niin on vaan se myrkytystila jäljellä...
vai palkkaako ne kouluttamattomia? Aika missio sulla, onnea valitsemallasi tiellä, sääliksi kyllä väkisinkin sua käy.
No nyt sait kyllä todistettua että olen tyhmä (onnittelut siitä) koska en edes tajua mitä yritit sanoa...
Viha nousi pintaan tekstiää lukiessani. Miten jotkut ihmiset osaakaan olla noin tuomitsevia, asiasta josta heillä ei ole juuri kokemusta. Luuletko todella, että joku tupakoija ei tiedä riskeistä ja vaaroista? Itse taidat olla pelkästään peruskoulupohjalla liikkeellä. Ihan vaan ystävällinen neuvo: Älä koskaan aliarvioi toista ihmistä!
Sen verran olen lapsellinen, että toivon sinun lapsesi polttavan odotus aikanaan. Ajattelitko tuomita hänet yhtä kärkkäästi, kuin muut palstan tukea lopettamiseen hakevat tupakoijat?
Käyppä huviksesi vielä provosoimassa ja tuomitsemassa kaikki ylipainoiset, yksinhuoltajat, nuoret äidit, homoseksuaalit ja lapsettomat perheet...
miten nuo viimeisessä kappaleessasi mainitsemat ihmisryhmät liittyvät asiaan??? millä tavoin he vuosikymmenien tutkimuksiin pohjaten kuten tupakka ja raskaus aihetta on tutkittu, tuhoavat lastaan jo sikiöaikana ja lisäävät jopa lapsen riskiä menehtyä? pöyristyttävää tämä typeryyden määrä täällä,huhheijakkaa vaan! niin ja kyllä muuten 100varmana tekisin myös omalle lapselleni selväksi mitä asiasta ajattelen ja etten todellakaan hyväksy sitä jos hän raskausaikanaan polttaisi. Se ei poista eikä vähennä äidinrakkauttani mutta ei se äidinrakkaus totuuttakaan pakene tai vaadi sokerikuorrutettuja mielipiteitä varsinkaan jos kyseessä on lapsen hyvinvointi.
Koeta sinä päästä ammattiauttajalle keskustelemaan tuosta antipatiastasi mitä tulee homoseksuaaleihin,yksinhuoltajiin,ylipainoisiin ym.
-ap-
Jotakin tuollaista odotinkin, sinun kapasiteetillasi.
Miksette mene " jakamaan tukeanne" johonkin aborttiaiheisille sivuille tms, missä oikeasti tapetaan tietoisesti alkuun saatettu elämä, vaan riehutte täällä, missä ihmiset oikeasti kaipaavat vertaistukea ja kannustusta, jotta voisi mahdollistaa lapselleen mahdollisimman puhtaan elämän? Itse olen lopettanut tupakanpolton raskausaikana ja tiedän, ettei se ole helppoa. Esikoisen odotusaikana poltin muutaman tupakan silloin tällöin ja uskon siitä huolimatta, että olen aivan yhtä hyvä (ellen jopa parempi tai ainakin huomattavasti ymmärtäväisempi) äiti kuin te täällä vaahtoajat. Ettekö voisi vain unohtaa näiden sivujen olemassa olon ja mennä vaahtoamaan asioista, jotka ovat oikeasti monin verroin kauheampia ja joiden tekijät eivät edes tajua virheitään??
vähän sama asia kun keskustelisi kettutytön kanssa turkistarhauksesta. Ajatus hiellä on yleensä ihan hyvä mutta metodit kyseenalaisia, siihen sortuu varmaan helposti (syyttelyn muodossa) jos välittää paljon jostain aiheesta tai asiasta.
Jopa on negatiivista keskustelua?
Ei uskos aikusten ihmisen, joilla vielä on tai on ainakin tulollaan omia lapsia. Surullista.
Mielenkiintoista miten röökimammat puolustavat itsään johdattamalla keskustelun täysin hakoteille :)
Senhän me tiedämme että naiset provosoituu kovin helposti...
Jos täälä kerran on korkeasti kouluttetuja fiksuja naisia, voisitte herättää nämä tupakoivat vätykset ajattelemaan asiaa varovaisemmin.
Hillitön hyökkäys tyyliin: " Te tapatte lapsenne" aiheuttaa jopa vähän laiskemmassakin äiteessä defenssin, johon reagoidaan rakentavasti malliin: " Sinähän se fiksu olet" .
Tällaisen vastauksen julkaisu kyllä kertoo väkisin jo aika paljon kirjoittajasta, joten aloittakaa keskustelu vähemmän provokatiivisesti että myös verbaalisesti heikommat henkilöt saavat keskustelusta kiinni.
Vierailija:
Minäkin olen lopettanut, oli yksi helpoimpia asioita maailmassa. Raskaana ollessani en voisi IKINÄ polttaa, se on vaaraksi lapselle ja rumna näköistäkin. Ikinä en tule ymmärtämään niitä itsekkäitä naisihmisiä, jotka polttavat raskaana ollessaan.
Annukka