Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

minä kasvoin ilman kuria ja ilman rakkautta

Vierailija
14.06.2010 |

-isäpuoli yritti käyttää seksuaalisesti hyväksi useamman kerran(pelkäsin 5,5vuotta elämästäni kunnes vajaa 18vuotiaana pääsin toiselle paikkakunnalle)

en ollut häirikkö koulussaa,en ole ikinä kiusannut ketään,pikemminkin puolustanut,mennyt väliin ja lopettanut pienempien kiusaamisia(kun niitä lapsena välillä näin)

kuria ei ollut, eikä oikein rakkauttakaan. minä käyttäydyin koulussa aina hyvin. en todellakaan ollut agressiivinen tms. en juonut en polttanut(en juo enkä polta vieläkään).millä selitätte tämän kun kerran kasvatus on ainoa mikä lapsen käytökseen vaikuttaa?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi reagoi ongelmiin niin, että joko hän kääntää ne itsestään ulospäin tai sisään päin.

Yksinkertaisettuna hänestä tulee siis joko häirikkö tai masentunut. Sinä lienet jälkimmäistä? Oletko ollut masentunut? Oletko ylikiltti?

Vierailija
2/10 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat yksilöitä syntymästä lähtien - miten muuten samassa perheessa samoissa oloissa voisi kasvaa niin erilaisia ihmisiä?

Parempaa jatkoa, onneksi isäpuolesi teko jäi yritykseksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi reagoi ongelmiin niin, että joko hän kääntää ne itsestään ulospäin tai sisään päin.

Yksinkertaisettuna hänestä tulee siis joko häirikkö tai masentunut. Sinä lienet jälkimmäistä? Oletko ollut masentunut? Oletko ylikiltti?

en ole ollut masentunut, enkä alistunut(kiltti olin, mutta osasin sanoa ei)

Vierailija
4/10 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole ollut masentunut, enkä alistunut(kiltti olin, mutta osasin sanoa ei)

Vierailija
5/10 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsuutesi ole vaikuttanut sinuun millään tavalla?

Vierailija
6/10 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat yksilöitä syntymästä lähtien - miten muuten samassa perheessa samoissa oloissa voisi kasvaa niin erilaisia ihmisiä?

Parempaa jatkoa, onneksi isäpuolesi teko jäi yritykseksi?

niinhän he ovatkin,kuten kaikki meistä, on vaan olemassa ihmisiä jotka lapsen käytöksen perusteella leimaa vanhemmat kelvottomiksi, ja minä en käsitä sitä tiedän monta lasta jotka käyttäytyy normaalisti vaikka ovatkin kokeneet kovia.sitten on heitä joitten eteen on tehty töitä enemmän kuin usea muu vanhempi joutuu tekemään omien lasten kanssa ja vanhemmat syyllistetään heti.

Vierailija
7/10 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa asia joka siitä seurasi oli se, että omassa perheessäni halataan paljon ja kerrotaan tunteista.

Olen myös johdonmukainen ja lapsilla (osa jo aikuisia) on sääntöjä.

Vierailija
8/10 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samasta perheestä voi tulla yllättäen erilaisia lapsia, koska loppujen lopuksi lapsia ei kohdalla samalla tavalla perheen sisälläkään.

Tässä perhe, jossa oli kuria, mutta lapset kokivat että rakkautta ja hyväksyntää ei ollut. Vain lapsista yksi on sitä mieltä, että rakkautta oli yllin kyllin.

Tämä rakastettu lapsi oli nätti, suloinen, ihastuttava, koulumenestys oli keskitasoa parempaa kun se muilla lapsilla oli surkea. Hän harrasti lajia, josta äiti tykkäsi ja äiti panosti siihen.

Tämä kyseinen rakastettu lapsi ei sitten aikuisena kovinkaan hääppöistä koulutusta tai kurssitusta käynyt. On työttömänä, hiukan alkoholisoitunut ja sossun elättinä, seurakunnasta käy vinkumassa aina säännöllisesti avustuksia.

Toinen lapsi kävi kurssin ja on ammatissa, tupakkaa ja alkoholia kuluu, mutta käy töissä ja maksaa itse pienestä palkastaan elämisensä. On varsin negatiivinen perusluonne, arvostelee ja riitelee muiden kanssa paljon.

Kolmas oli väkivaltaisessa alistetussa suhteessa ja petti minkä kerkesi. Irtosuhteita oli joka suuntaan. Kunnes lopulta noin 15 vuoden jälkeen pääsi liitostaan irti, kun löysi uuden kumppanin. Töissä on.

Kuten edellisillä, tälläkin kuluu tupoakkaa ja alkoholia.

Neljäs on kouluttautunut kouluasteen tutkinnon - opistotasolle olisi päässyt, mutta perui paikan perheyistä - ja on ammatissa, ei tupakkaa ei alkoa juurikaan. Tämä neljäs on perheestä se, jota lyötiin ja haukuttiin, mollaattiin ja mitätöitiin eniten ja jonka koulumenestys oli surkein, ja jota kiusattiin koulussa ja jota negatiivinen sisarus nro 2 kiusasi ja mitätöi koko lapsuuden.

Vierailija
9/10 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

samanlaista lapsuutta. Yhdellä voi suojana olla mummo, joka on toisen lapsen ollessa pieni sairastuu eikä enää voi olla samalla lailla perheen elämässä. mukana Jossain perheessä jonkun lapsen kasvuvuosiin voi osua parisuhdekriisi. Joskus vanhemman ja lapset temperamentit ei käy yksiin. Nasistisesti häiriintynyt vanhempi saattaa liittoutua suosikkilapsensa kanssa jne.

Vierailija
10/10 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kodissa, missä isä oli alkoholisti ja pieksi meitä lapsia ja äitiämme. Sukulaismies yritti käyttää hyväksi lapsena.

Minä myös olin tukioppilas ja kampanjoin koulussa kiusaamista vastaan. Koulu meni hyvin ja minulla oli kavereita.

Olen lukenut hyvän ammatin itselleni ja olen naimisissa ja meillä on lapsia.

Ainoa poikkeus minussa ehkä on se, että en käytä alkoholia lainkaan. Mutta se tuskin kovin suuri vaje on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan