ei saisi arvostella tarjoiluja,mutta nyt arvostelen (hautajaiset)
ruokana oli ainoastaan lohisoppaa (olen kalalle allerginen). Jälkiruokana ollut täytekakku loppui kesken.
Muuten olisi se ja sama,mutta olimme pitkänmatkalaisia ja hautajaisiin kului aikaa kaikenkaikkiaan 8.45-17.00,pikkasen oli nälkä kun kotiin pääsi.
Kommentit (138)
Tuon logiikkasi mukaan täällä ei voi keskustella 80% niistä asioista mitä täällä keskustellaan.
Apta harmitti ja halusi jakaa sen asian jossain. Kohteliaisuuttaa ei soita omaisille ja valita heille.
Onko tämä palsta terveydenhuoltoa, päiväkoteja, kouluja, lastensuojelua tms.?
MIKSI NIISTÄ ASIOISTA SAA KESKUSTELLA TÄÄLLÄ MUTTA APN AIHEESTA EI?
toivottavasti te apta vastaan käyvät ymmärrätte pitää itse vastaavissa tilanteissa päänne kiinni. Niistä naapurin huonosti käyttäytyvistä lapsista jne on myös turha valittaa tai olette minäminäminä-minunlapseniminunlapseni ihmisiä. Vittu mitä porukkaa.
Ma olisin kylla kaynyt jostain ostamassa jotain pikku syotavaa jos en olisi kotiin saakka jaksanut.
ja niin oli tarkoituksin,kakkua ilman jäi moni,sen he varmasti huomasivat ja se oli valitettavaa.Moni lapsi kailotti kovaan ääneen..
ap
Saaahan sitä sitten ostaa mitä herkkuja tykkää.
Jos aamulla ap on kotoaan lähtenyt ja syönyt aamiaisen, sitten kirkonmenot ja sieltä jatkopaikkaan, siellä saa voileivän (olisi ehkä voinut ottaa toisenkin tai pullaa tmv.) ja sieltä kun matka alkaa kotia kohden, niin JOS nälkä voi käydä matkan varrella jossain syömässä (ja jos rahasta tiukaa eikä varaa lehtipihviin huolttiksella;) niin olisi ap. ostanut vaikka pari banaania jostain kaupasta.
Minusta AIKUINEN ihminen pärjää yhden vuorokauden vaikka kokonaan syömättä, ja ap:han sai ruokaa...
jotka jättää aamiaisen syömättä koska on menossa syömään ilmaiseksi.
Ja niitä jotka ei osaa vieraalla paikkakunnalla tunnistaa lidlin (muut kaupat on hänelle liian kalliita) kylttiä, vaan kauppaankin pitää ajaa omaan pitäjään.
Jos aamulla ap on kotoaan lähtenyt ja syönyt aamiaisen, sitten kirkonmenot ja sieltä jatkopaikkaan, siellä saa voileivän (olisi ehkä voinut ottaa toisenkin tai pullaa tmv.) ja sieltä kun matka alkaa kotia kohden, niin JOS nälkä voi käydä matkan varrella jossain syömässä (ja jos rahasta tiukaa eikä varaa lehtipihviin huolttiksella;) niin olisi ap. ostanut vaikka pari banaania jostain kaupasta.
Minusta AIKUINEN ihminen pärjää yhden vuorokauden vaikka kokonaan syömättä, ja ap:han sai ruokaa...
Mikä ihme ap:ta esti pysähtymästä kotimatkalla syömään jonnekin?!
Jos aamulla ap on kotoaan lähtenyt ja syönyt aamiaisen, sitten kirkonmenot ja sieltä jatkopaikkaan, siellä saa voileivän (olisi ehkä voinut ottaa toisenkin tai pullaa tmv.) ja sieltä kun matka alkaa kotia kohden, niin JOS nälkä voi käydä matkan varrella jossain syömässä (ja jos rahasta tiukaa eikä varaa lehtipihviin huolttiksella;) niin olisi ap. ostanut vaikka pari banaania jostain kaupasta. Minusta AIKUINEN ihminen pärjää yhden vuorokauden vaikka kokonaan syömättä, ja ap:han sai ruokaa...
Ei missään! Voi pyhä sylvi mikä yksinkertaisuus. Täällä jankataan kerta toisensa jälkeen jostain pullasta ja leivästä vaikka ap ei ole kertonut että niitä olisi ollut.
Olen itse ollut muutamankin kerran juhlissa joissa oli tarjolla keittoa ja kakkua. Ei muuta. EI YHTÄÄN MUUTA. Se ei ollut ongelma koska kaikille riitti sekä kakkua että keittoa ja ne olivat sellaisia että kaikki pystyivät sitä syömään joten ei tuo pelkkä keitto ja kakku ole niin harvinainen tarjoilu eikä huonokaan JOS sitä on tarpeeksi ja se sopii sitten kaikille.
Mutta on täysin naurettavaa puhua jatkuvalla syötöllä jostain sellaisesta ruokavaihtoehdosta jota ei luultavasti ole edes ollut tai ehdottaa että ap olisi lähtenyt jonnekin muistotilaisuudesta syömään jotain muuta. Sepä olisikin ollut hyvää käytöstä.
Jos aamulla ap on kotoaan lähtenyt ja syönyt aamiaisen, sitten kirkonmenot ja sieltä jatkopaikkaan, siellä saa voileivän (olisi ehkä voinut ottaa toisenkin tai pullaa tmv.) ja sieltä kun matka alkaa kotia kohden, niin JOS nälkä voi käydä matkan varrella jossain syömässä (ja jos rahasta tiukaa eikä varaa lehtipihviin huolttiksella;) niin olisi ap. ostanut vaikka pari banaania jostain kaupasta. Minusta AIKUINEN ihminen pärjää yhden vuorokauden vaikka kokonaan syömättä, ja ap:han sai ruokaa...
Mutta jos on syönyt esim. aamuseitsemältä ja seuraavaksi saa ruokaa 17:30 niin onhan se aika pitkä aika olla ilman ruokaa - eikö???
Nyt mammat silmä käteen ja aivot pois sieltä narikasta. Kuinka idiootteja mammoja täällä on???
onkin outoa, ettei ap mennyt lounaalle kello 14.
Mutta jos on syönyt esim. aamuseitsemältä ja seuraavaksi saa ruokaa 17:30 niin onhan se aika pitkä aika olla ilman ruokaa - eikö??? Nyt mammat silmä käteen ja aivot pois sieltä narikasta. Kuinka idiootteja mammoja täällä on???
Seuraavaksihan täällä aivottomat aaveemammat ehdottavat että "no olis sillä aapeella voinut olla sitten vaikka banaani laukussa evääksi". Juupa juu. Kuinka moni oikeasti pitää aina mukana omia eväitä ihan vaan siltä varalta että jos ruoka loppuukin kesken siellä paikassa minne on menossa ja missä on sanottu olevan ruokatarjoilu. Toooooosi monella juu.
Ap kävi itse syömässä kotimatkalla mutta joutui olemaan syömättä koko päivän, kun oli allerginen kalakeitolle ja kakkua ei riittänyt. Kyllä täällä on lukutaidottomia!!!
Itse olen juuri järkännyt hautajaiset läheisen kuoleman johdosta, ja apuna oli neljä muuta läheistä. Apua saimme myös pitopalvelulta. Tottakai halusimme järjestää ruoan, kun vieraita tuli melkein 100, ja suurin osa kaukaa yli 3 tunnin matkojen päästä. Ilmoitimme pitopalvelulle ruokailijamäärän ja valitsimme noutopöytään erilaisia kylmiä ruokia. Pääruokana oli sitten lihaa, kasviksia ja perunavuoka. Leipää oli runsaasti. Kahvin kanssa oli kakkua, pullaa ja keksejä (juuri sen takia pullaa ja keksejä, koska kaikki eivät pysty syömään kakkua, tosin myös vaihtoehtokakku oli helpoimmille allergikoille mutta keliaakikoille (emme tienneet, onko joku) oli vain keksejä. Hirveästi vaivaa tämä ei viennyt, pitopalvelu kun osasi asiansa. Toki meilläkin kävi niin, että esim. ruokajuomana ollut kotikalja loppui, kun pitopalvelu luuli, että suurin osa juo vain vettä. Samoin yksi salaateista. Siitä saimme sitten korvausta. Monet pitopalvelut laskevat määrät alakanttiin.
Meidän hautajaisissamme sai puhua muustakin. Vieraat oli kutsuttu paikalle muistelemaan läheistämme ja osoittamaan tukensa meille. Osaa emme olleet nähneet pitkääna aikaan, joten muistakin asioista puhuttiin. Myötätuntoa ja tukea saimme yllin kyllin, ja itse pidin parhaimpina hetkinä niitä asioita, kun joku sai minut nauramaan tai hymyilemään. Oli raskas päivä ihan muutenkin.
Olen ollut viimeisen kahden vuoden aikana kaksissa muissakin hautajaisissa (kolmannet jäi väliin synnytyksen takia), molemmat itselleni läheisiä mutta en ollut hautajaisia järkkäämässä. Toisessa oli nyyttärityyli eli vieraita pyydettiin tuomaan mukanaan jotain syötävää. Toisessa ei ollut tarjoilua ollenkaan, pelkät hautajaiset, koska vainajalta ei jäänyt rahaa ja lähin omainen oli myös rahaton. Molemmissa tilanne tiedettiin etukäteen.
Kyllä asia on nyt vain niin, että on olemassa erilaisia hautajaisia, mutta jos ruokaa on luvattu, on sitä oltava sitten sen verran, että riittää. Olen todella pahoillani näiden ap:n hautajaisten järkkääjien puolesta. On varmasti huono fiilis, kun kakkukin loppui, mutta välttämättä ne omat voimavarat eivät riitä valituksen tekoon, vaikka siihen oikeutettu olisikin. Ja kyllä, syytän tästä pitopalvelua, koska heidän kuuluisi huolehtia surunmurtamien ihmisten kunnollisesta palvelusta, antaa ehdotuksia ja varautua mokiin.
onkin outoa, ettei ap mennyt lounaalle kello 14.
Ei sitä noin vaan voi lähteä hautajaisista pois. Olisiko ap:n pitänyt sanoa että "anteeksi, minä lähden nyt tässä syömään ja tulen 30min kuluttua takaisin"?
Oletteko te oikeasti käyneet hautajaisissa? Siis siunaustilaisuudessa ja sen jälkeisessä muistotilaisuudessa? Ei niiden välissä ole luppoaikaa jolloin voi lähteä syömään jonnekin. Kirkolta/hautausmaalta siirrytään samantien muistotilaisuuspaikkaan jatkamaan tilaisuutta.
Ja tuossa välissähän ei edes voi tietää että ruoka loppuu kesken eikä ole sopivaa (mikäli nyt niin moukka olisi että karkaisi tuossa välissä pois).
Sen jälkeen olisi voinut mennä syömään. Mutta ei, hän ajoi kotiin 3,5 tuntia löytämättä matkaltakaan yhtään kahvilaa, ravintolaa, kauppaa tai kioskia.
Rau-ta-lan-gas-ta.
selkeyttäneet vastauksiani ja "puolustaneet" minua.
En ole mikään valivali minäminä-ihminen,mutta kait täällä saa harmituksesta kirjoittaa,kirjoitellaanhan täällä kaikesta muustakin tyhjänpäiväisestä.
Söin kotimatkalla,mutta vasta klo 17 ja en kuollut nälkään,pullaa ei ollut tarjolla,oli kakku,leivän söin ja toista en kehdannut ottaa kun sitäkin tuntui olevan niin hintsusti.
Anteeksi moukkamaisuuteni
ap
silloin oli menossa runo ja musiikkiesitys.kahvit alkoivat klo 15
ap
Muista mainita ehdoton kala-allergiasi aina kun saat kutsun jonnekin. Sillä tavoin varmistat ruokaa itsellesi.
Täytekakun loppuminen kesken on kyllä hiukan noloa, ahmiko joku ylenmäärin?
en seurannut miten paljon ihmiset kakkua lautaselleen ottivat,mutta kolmasosa taisi jäädä ilman
ap
ruokana oli ainoastaan lohisoppaa (olen kalalle allerginen). Jälkiruokana ollut täytekakku loppui kesken. Muuten olisi se ja sama,mutta olimme pitkänmatkalaisia ja hautajaisiin kului aikaa kaikenkaikkiaan 8.45-17.00,pikkasen oli nälkä kun kotiin pääsi.
Taitaapa sulla hieman olla vääristynyt käsitys hautajaisista. Hautajaisiinhan tullaan kunnioittamaan vainajan muistoa, ei syömään perikunnan järjestämiä tarjoiluja vatsoja täyteen.
Olisi varmaan sun kannattanut jättää nämä(kin) hautajaiset väliin jos ruoka tosiaan oli sulle se "juhlien" pääasia. Tarjoilujen järjestäminenhän ei katsos ole edes pakollinen osa hautajaisia: sellaisissakin hautajaisissa olen ollut, jossa ei ole ollut tarjoilua ollenkaan, ainoastaan se yhteinen kirkko/hautausmaa-vaihe. Olisit siis kiitollinen että edes jotakin oli järjestetty, oli kai sen keiton kanssa edes leipää?
Tuota pitkää matkaakin tunnut korostavan: eihän sun olis ollut pakko osallistua jos matka tuntui noin ylitsepääsemättömän pitkältä. Adressin tai kukkalaitteen voi toimittaa myös välillisesti paikalle.
ne hautajaiset ja valittaisi täällä pitopalvelun töppäyksestä, mutta tässä tilanteessa en voi ymmärtää tuollaista käytöstä. Taitaa todellakin olla minäminä-ihminen.