Vaimon raskaus
Odotamme esikoista ja vaimo on alkanut kiristää vauvalla. Jos olen menossa poikien iltaan ja otan siellä olutta, vaimo saattaa uhata juovansa itsensä sitten myös humalaan, jos tulen kännissä kotiin. Välillä sanoo, että lähtee kokonaan jos en ole hänen kanssa kotona tai menen omiin menoihini. Yhtenä kertana vaimo tuli yllättäen hakemaan minua baarista.
Vaimo on alkanut inhota kaikkia kavereitani. Kenenkään kaverin vaimo ei ole ollut raskaana noin herkkä ja tulinen. Mitähän sitten kun vauva on syntynyt? Voiko tämä vaimon omistushalu olla jotain muuta kuin raskauteen liittyvää ailahtelua?
Kommentit (31)
molemmissa on vikaa. Jo aloitus "vaimon raskaus" kertoo, että mies ei ole hommassa täysillä mukana. Elää omaa elämäänsä sen kummemmin muuta ajattelematta. Vaimo puolestaan sortuu lapsettomuuksiin.. oman ja vauvan hengellä uhkaaminen ja terveydellä leikkiminen, ei kuulosta hyvältä.
Molemmilla viiraa päästä.
Mitäs, jos koettaisit välillä tehdä jotain kivaa sen vaimonkin kanssa. Jos on "poikien ilta" tiedossa, niin tuleeko sinne muiden poikien tyttöystäviä? Jos tulee, niin varmasti vaimoa harmittaa.. voisitteko harkita, että menisitte joskus yhdessä, ja tulisitte vaimon kanssa ennen puolta yötä yhdessä kiltisti nukkumaan. Vaimokin tuntisi pääsevänsä osalliseksi, ettei aina vaan hylätä kotiin. Etenkin, jos olette ennen käyneet näissä riennoissa yhdessä.
Ja rajoita hyvä mies niitä omia menojasi ja muista helliä vaimoa.. ihan halimalla, sanoin ja teoin. Jos on mustasukkaisutta ilmassa, niin menoista viestittelet monta kertaa illassa kuinka on ikävä ja missä olette menossa. Ja aina väliin yllätät tulemalla aikaisin kotiin, niin vaimollakin on parempi mieli, ja laskee sinut helpommin menemään, kun tuntee voivansa luottaa.
ja käy ulkona kuin teinipoika. ei katso aina ikää.
molemmissa on vikaa. Jo aloitus "vaimon raskaus" kertoo, että mies ei ole hommassa täysillä mukana. Elää omaa elämäänsä sen kummemmin muuta ajattelematta. Vaimo puolestaan sortuu lapsettomuuksiin.. oman ja vauvan hengellä uhkaaminen ja terveydellä leikkiminen, ei kuulosta hyvältä.
Molemmilla viiraa päästä.
Mitäs, jos koettaisit välillä tehdä jotain kivaa sen vaimonkin kanssa. Jos on "poikien ilta" tiedossa, niin tuleeko sinne muiden poikien tyttöystäviä? Jos tulee, niin varmasti vaimoa harmittaa.. voisitteko harkita, että menisitte joskus yhdessä, ja tulisitte vaimon kanssa ennen puolta yötä yhdessä kiltisti nukkumaan. Vaimokin tuntisi pääsevänsä osalliseksi, ettei aina vaan hylätä kotiin. Etenkin, jos olette ennen käyneet näissä riennoissa yhdessä.
Ja rajoita hyvä mies niitä omia menojasi ja muista helliä vaimoa.. ihan halimalla, sanoin ja teoin. Jos on mustasukkaisutta ilmassa, niin menoista viestittelet monta kertaa illassa kuinka on ikävä ja missä olette menossa. Ja aina väliin yllätät tulemalla aikaisin kotiin, niin vaimollakin on parempi mieli, ja laskee sinut helpommin menemään, kun tuntee voivansa luottaa.
kyllä minulla ainakin on ollut neuvolakortti todisteena omasta raskaudestani mutta ei miehelle mitään korttia raskaudesta ole annettu.
tuo kommentti "vaimon raskaus" antaa ymmärtää, että tämä on vaimon projekti, jossa mies ei ole mukana. Jos lasta on yhdessä tehty, niin kyllä se silloin on Meidän vauva.
Tästä nyt tulee sellainen maku, että ap on ruiskaissut paljaalla vaimon sitä niin kovasti halutessa, mutta ei ole sen kummemmin miettinyt, minkälaisen elämänmuutoksen se raskaus ja vauvan syntymä tuo tullessaan.
osata mitään vauvahierontaa. Itse kaipasin vain että mies olisi ollut paikalla. Että laittaa minut kavereiden edelle silloin tällöin eikä aina mene kun tilaisuus koittaa. Ja viimeisillä viikoilla en halunnut että juo, jos joutuu yöllä ajamaan sairaalaan. Pääseehän toki taksilla/ambulanssilla, mutta kiva jos ukko on kännissä :/
Ei ihme jos vaimo on pahalla päällä jos noin usein käyt kavereiden kanssa bilettämässä. Kavereita voi nähdä muutenkin kuin baareissa, pyydä teille kylään tai käykää vaimon kanssa kylässä. Pääasia että teette vaimon kanssa jotain yhdessä! Käykää leffassa, syömässä, lenkillä yms. Yhdessäkin voitte käydä esim. terassilla, sinä otat muutaman ja vaimo jotain alkoholitonta. Ensimmäinen raskaus on varmasti molemmille jännittävää/pelottavaa aikaa, etenkin naiselle, ole vaimosi tukena. Toki suhteessa täytyy olla omaa aikaa molemmille mutta rajansa kaikella.
Olen käynyt noin kerran viikossa kunnolla ulkona ja muuten ehkä parilla silloin tällöin.
Eli suunnilleen joka toinen tai kolmas ilta? Mitä jos kävisitte vaimon kanssa jossain, nyt kun se on vielä helppoa? Syömässä, leffassa, konsertissa? Terassillakin voi käydä kahdella, vaimolle vaikka jätski.
Ei paljon tee mieli kotona olla. On niin helppoa lähteä ulos jos tulee riitaa
Tuo on suunnilleen raukkamaisinta, mitä voit tehdä. Ole mies ja selvitä riidat, älä juokse karkuun.
En tiedä miten voisin raskauteen osallistua kun en ole sen sortin mies joka osaisi vauvahierontoja ja muita hienouksia.
Ei tekeminen ole tärkeintä, vaan läsnäolo ja välittäminen. Ja yhdessäolo. Vaimosi haluaa tuntea olevansa tärkeä ja että välität raskaudesta ja perheestä. Jos tuo on kunnossa, poikien illat ja muut ovat paljon helpommin siedettävissä.
Ja täytyy kyllä sanoa, etten voisi ikinä kuvitella omasta miehestäni tuollaista. Mieheni on av-mittapuun mukaan muuten täysin epäkelpo, eli harrastaa konsolipelejä vielä 30 vuoden iässä, mutta tuollaista hän ei tekisi ikinä. Muistan muutaman vuoden takaa kun ehkäisyn kanssa kävi vahinko ja luulimme olevamme raskaana. Oli kevät ja olimme ostaneet jo kesän festareille lippuja jne. Mies sanoi siinä kun asiaa pohdimme, että hän ei TIETENKÄÄN myöskään lähde jos minä en lähde ja jos haluan ja jaksan lähteä vaikkapa Provinssiin, niin hän ei TIETENKÄÄN myöskään juo.
Tästä on siis aikaa muutama vuosi enkä edelleenkään voisi kuvitella että mieheni olisi tuollainen törppö kuin ap.
Itsekin olen raskaana ja saan oikein "pakottaa" miestäni esim. firman bileisiin, koska hänelle tulee huono omatunto, jos juhlii tai varsinkaan juo itseään humalaan nyt.
Kun on päässyt bilettämään/parille töiden jälkeen, niin tehdään aina sitten jotain kivaa myös yhdessä.
Jos ap:n vaimo on jo pois töistä, niin ei tiedä, kuinka paljon hän pystyy muutakaan tekemään ja näkemään ihmisiä. Siksi miehen seura ja huomio on vieläkin tärkeämpää kuin jos hän olisi töissä.
Kumma, että ap:n pitää tällaista netistä kysyä. Luulisi toisen huomioimisen olevan ihan perusjuttuja parisuhteessa!
Olen käynyt noin kerran viikossa kunnolla ulkona ja muuten ehkä parilla silloin tällöin.
Eli suunnilleen joka toinen tai kolmas ilta? Mitä jos kävisitte vaimon kanssa jossain, nyt kun se on vielä helppoa? Syömässä, leffassa, konsertissa? Terassillakin voi käydä kahdella, vaimolle vaikka jätski.
Ei paljon tee mieli kotona olla. On niin helppoa lähteä ulos jos tulee riitaa
Tuo on suunnilleen raukkamaisinta, mitä voit tehdä. Ole mies ja selvitä riidat, älä juokse karkuun.
En tiedä miten voisin raskauteen osallistua kun en ole sen sortin mies joka osaisi vauvahierontoja ja muita hienouksia.
Ei tekeminen ole tärkeintä, vaan läsnäolo ja välittäminen. Ja yhdessäolo. Vaimosi haluaa tuntea olevansa tärkeä ja että välität raskaudesta ja perheestä. Jos tuo on kunnossa, poikien illat ja muut ovat paljon helpommin siedettävissä.
Ja jos vaimosi on kerran joutunut jo sairauslomalle, ei hän voi olla fyysisesti enää kovin hyvässä kunnossa.
Siispä sinun, hyvä ap, olisi korkea aika tarttua imuriin, moppiin, ruohonleikkuriin, tiskiharjaan, silitysrautaan ja mitä ikinä kodin ylläpitoon kuuluvia välineitä sitä onkaan!
Jos et osaa, niin korkea aika opetella.
AP: ole mies, pidä huolta vaimostasi ja tulevasta lapsestasi. Pojat juoksee joka viikko baareissa, miehet vastaavat perheensä hyvinvoinnista!
Minä olin 25v. ja mieheni 21v. kun saimme esikoisen. Siihen asti oli mies ryypännyt ja rellestänyt mut se loppui kun tulin raskaaksi. Mies ymmärsi sen että minä tarvitsen tukea ja elämän TÄYTYY muuttua että lapsella olisi hyvä ja turvallinen koti.
Mies jätti alkoholin ja ylimääräiset menot raskauden ajaksi. Kun oli synnyttänyt sovimme menoista yhdessä. Kerran kuussa jompikumpi käy jossain ja se riittää.