Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko oikein? (asiaa erotilanteesta ja appivanhemmista)

Vierailija
13.06.2010 |

Olemme mieheni kanssa eroamassa ja hän kertoi vanhemmilleen. että olemme päättäneet erota (kuten asiaan kuuluu). Hän ei halua kertoa minulle, mitä mieltä hänen vanhempansa ovat eropäätöksestämme. Onko mielestänne oikein? Loukkaannuinko turhasta, kun mielestäni asia kuuluisi minulle ja haluaisin todella tietää tämänkaltaisen itseäni ja tätä tilannetta koskevan asian. Eikö minulla ole oikeus tietää edes pintaraapaisu siitä mitä mieltä miehen vanhemmat ovat?

Olemme miehen kanssa puhuneet, että välimme pysyisivät hyvinä ja pysyttäisiin ystävinä, mutta tällainen ei minusta kovin avointa ole?!

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä mies ei halua loukata sinua. Voithan tietysti itsekin olla tuleviin ex-appivanhempiin yhteydessä ja kysyä mielipidettä.

Vierailija
2/25 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy suoraa appivanhemmilta heidän tunteitaan, ei mies ole ajatustenlukija.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä tietty et haluaisi erota, ja toivot että vanhemmat ovat kehuneet sua ja yrittäneet puhua pojalleen järkeä, ettei löydä toista yhtä fiksua/ihanaa/kaunista. Päinvastoin, he ovat onnellisia, että poika on tullut viimein järkiinsä. Mies ei vain halua tehdä erosta vaikeaa ja vihamielistä.

Vierailija
4/25 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies haluaa suojella sinua vanhempiensa reaktiolta. Tavallista lienee, että syy kasataan erotilanteissa sen miniän tai vävyn harteille, harvemmat myöntävät oman lapsensa vikoja.

En loukkaantuisi miehelle, mutta osaisin vähän varoa vanhempia vastedes.

Vierailija
5/25 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t.ap

Vierailija
6/25 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei vain halunnut kertoa, koska luuli, että tulkitsisin appivanhempien puheet negatiivisesti. En todellakaan olisi pahastunut ko. appivanhempien mielipiteestä ja heitä vastaan minulla ei ole mitään. Mutta miestä vastaan on nyt, koska meillä ei näköjään ole sellaisia luottamuksellisia välejä, että tällaiset asiat voisi mulle kertoa :-(. En ymmärrä miksi tällainen asia piti yrittää salata, vaikka edes mitään salattavan arvoista ei puheissa ollut.

ap

Vierailija
7/25 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytöksesi kuulostaa kovin lapselliseltä. Ei miehesi tehtävä ole kertoa sinulle vanhempiensa mielipidettä ja on todella naurettavaa, että siitä suutut. Jos sinua kiinnostaa miehesi vanhempien mielipide niin kysy sitä heiltä.

Teet itsestän vain suuren dramaqueenin jos tämä nyt jotenkin vaikuttaisi miehesi ja sinun väleihisi ja tekisi erosta vaikean. Kasva aikuiseksi.

Vierailija
8/25 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sillä on sulle väliä, mitä ne ajattelee? Ok, luultavasti se on jotain mitä ei ole kiva kuulla, ja mies on vain fiksu kun ei välitä haukkuja sulle tässä tilanteessa jossa sillä ei enää ole väliä.

Kuulostaa nyt tosiaan siltä, että sussa on jotain vihaa ja katkeruutta, eikä ero ole sun toive.

Sulla pitäisi olla nyt ihan muut murheet, kuin ettei mies kerro, mitä joku on erostanne sanonut.

Sä haluat huutaa ja raivota, etkä erota sovussa, haet hyvää syytä siihen? No raivoa miehelle itselleen, aiheesta, siitä miltä susta ero tuntuu, älä hae tällaista kummaa syytä kiukutella.

Vierailija
9/25 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten ole huoleti, pääsit suoraa epäsuosioon.

Vierailija
10/25 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sinulle sanonut?

Eikö miehellä ole oikeus keskustella vanhempiensa kanssa luottamuksellisesti?

Vierailija
11/25 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mielestäni TÄMÄ KYSEINEN ASIA on sen verran tärkeä ja minua ja tätä merkittävää tilannettamme koskeva asia, että se kuuluisi minulle.

ap

Vierailija
12/25 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mielestäni TÄMÄ KYSEINEN ASIA on sen verran tärkeä ja minua ja tätä merkittävää tilannettamme koskeva asia, että se kuuluisi minulle. ap

Et voi kuvitella, että avoimuus ja luottamus teidän välillä jatkuu kuin mitään ei olisi tapahtunut! Tehän olette eroamassa, miehesi ei mitenkään ole sinulle tilivelvollinen keskusteluistaan ja omien vanhempiensa sanomisista. Ala vaan nyt elämään omaa elämääsi ja lopeta miehesi kontrollointi.

Mitä pikimin tajuat tuon, sitä kivuttomammaksi erolla on mahdollisuus tulla

Vierailija
13/25 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva se olisi kuulla edes jotain ympäripyöreää tyyliin "no, ei ne kauheasti yllättynyt". Tuntuu tosiaan oudolta, ettei mies suostunut ensin sanomaan mitään.

Sitten taas toiseen asiaan. Ei avioero mene niin, että kaikilla hyvä mieli ja hymyillään tässä porukalla. Aluksi voi mennäkin, mutta eroon kuuluu myös etääntyminen ja negatiiviset tunteet. Teidän täytyy molempien ensin irtaantua toisesta ja se usein aiheuttaa skismaa. Sen jälkeen on mahdollista, että luotte uudelleen suhteen, joka perustuu uusille faktoille eikä ole enää suora jatke siihen vanhan päälle.

Vierailija
14/25 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on lapsia, niin tokihan ne entiset appivanhemmat pysyy teidän elämässä jatkossakin, ja kannattaa hoitaa niitä suhteita suoraan itse, eikä jättäytyä yhteydenpidossa pitämään miestä välikätenä.

Vierailija
15/25 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten miehen tai tulevien ex-appivanhempien ajatukset eivät kuulu sinulle enää pätkän vertaa. Olet kypsymätön, jos tämän vuoksi eroa on sinusta mahdotonta hoitaa sovussa ja aikuismaisesti.

Muista myös, että vaikka mies oli millainen kusipää, niin sinä olet vastuussa vain omasta käytöksestäsi. Jos siis haluat lähteä vaikealle tielle, teet sen jos mies ei pompi sinun sääntöjesi mukaan. Fiksuna naisena vähät välittäisit siitä mitä mies tekee/ajattelee/sanoo, vaan pidät huolen vain omista tekemisistäsi/sanomisistasi toisin sanoen käyttäydyt itse fiksusti no matter what.

Niin erotaan fiksusti.

t. eronnut, 2 lasta

Vierailija
16/25 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulle tullut mielen viereenkään kysyä exältä, mitä sen vanhemmat ajatteli minusta tai erosta. Soitin heille ja kysyin ja kerroin kuulumisiani. Selvitin, että jatkamme elämäämme ystävinä ja lasten läheisinä, emme enää sukulaisina.

Mun vanhempieni mielipidettä ex ei myöskään kysynyt eikä ole ollut yhteydessäkän. Hyvä niin, ei ois ehkä kaunista kieltä kuullut ;-)

Mutta asian vierestä: Ap, älä hermostu ihan kaikesta, mitä tuore exäsi tekee/sanoo. Viha ja katkeruus ovat nyt voimissaan sun mielessä, mutta oikeitakin riidan aiheita vielä tulee... Tiedän, että nyt kuohahtelee, anna tunteiden tulla ja mennä, älä hirveesti reagoi.

Vierailija
17/25 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä on puhuttu ennenkin, ja mies tietää että se on mulle punainen vaate, varmaan inhottavin asia mitä tiedän. Tietysti myös asoiden salaaminen harmittaa, mutta valehtelu erityisesti.

Luulin, että meillä olisi ollut hyvät mahdollisuudet pysyä ystävinä, mutta ilmeisesti se ei sitten ole mahdollista. Nyt tuntuu niin yksinäiseltä kun välit mieheen ovat huonontuneet.

ap

Vierailija
18/25 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehesi ja hänen vanhempiensa keskustelut eivät enää kuulu sinulle, te eroatte. Jos haluat tietää, mitä mieltä joku on erostanne, niin soita ja kysy. Ei ystävyys ole sitä, että sinä tiedät kaikki ystäväsi asiat.

Vierailija
19/25 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sinä ihan itse teet erosta vaikean ja hankalan ja vain sinusta johtuu, jos tämä onnistuu pilaamaan teidän "hyvän eron".

Kasva aikuiseksi. Jos kerran olet eroamassa, ala opetella siihen, että miehen, miehen perheen jne. asiat EI KUULU SULLE. Ei se ole asioiden salaamista sinulta, ne vain ei kuulu sulle.

Vierailija
20/25 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä mieltä ex-appivanhemmat olivat/ovat. Eikä muutenkaan ole välttämättä hyväksi olla exän kanssa ystäviä, koska monet kuvittelevat sitten että kaikki asiat kuuluvat toiselle edelleen. Alkuun ehkä menettelee, mutta viimeistään sitten loppuu kun jompikumpi löytää uuden kumppanin. Exän kanssa kannattaa pysytellä asiallisissa, ystävällisissä, mutta kuitenkin riittävän etäisissä väleissä.