Miksi ihmeessä joku haluaa asua Helsingissä?!
Siellä on niin kalliit asunnot, että muualta pääkaupunkiseudulta ja Uudeltamaalta löytää asunnon paljon halvemmalla. En ymmärrä...
Kommentit (41)
Olen asunut pääkaup.seudulla ns. lähiössä, joka ei oikeastaan täyttänyt lähiön kriteereitä, mutta kun ei keskustaakaan ollut: oli pientaloalue ja hyvä ja rauhallinen paikka asua.
Ja sitten muutaman mutkan kautta päädyin ns. oikeaan lähiöön: ostari lähellä, kerrostalo jne. EI IKINÄ ENÄÄ, jos vain jotenkin pystyn välttämään, EI ENÄÄ IKINÄ !!
Jos pitää valita, jos olisi mahdollisuus valita, ennemmin pieni pitäjä tai täysi maaseutu, tai helsingin keskusta.
Meillä ei ole varaa ostaa hyvältä mieleiseltä alueelta kerrostalohuoneistoa hki keskusta-alueelta eikä ole varaa maksaa vuokraakaan keskustassa.
Sinkkuna viihdyin erinomaisesti Vallilassa, nyt kun on lapsia viihdyn paremmin sivuummalla.
Asuin sörnäisten metroaseman vieressä. Ulko-ovelta oli 100m matkaa lähimmälle metron sisäänkäynnille ja metromatka keskustaan kesti peräti 4 minuuttia.
Olin tosi tyytyväinen tuohon asuinpaikkaan, siitä pääsi joka suuntaan kaupunkia metrolla, bussilla, tai ratikalla ilman että tarvis aikatauluja kyttäillä kun kuitenkin kulkevat niin usein.
Ihmettelin aina miten ihmisillä voi olla niin kiire kun metro kulkee 4 minuutin välein ja sinne pitää juosta :D
Helsinkiläiset voisivat opetella laittamaan roskansa roskiksiin. Roskiksia on paikoin tiheästikin mutta ei ne roskat sinne näyttäneet osuvan :(
Varsinkin rautatieaseman ympäristö aamukuuden aikaan oli aina todella törkyinen!
Nyt kun on lapsukainen, asun mieluummin maalla/pikkukaupungissa, saa ipana juosta omalla nurmikkopihalla eikä pölyisellä asfaltilla oksennuslammikoitten yms roskien seassa.
Jos yksin asuisin niin voisin helsinkiin vielä muuttaakkin mutta en missään tapauksessa perheen kanssa.
Kyllä esim. 5h ruokaostokset on helvetin paljon mukavampaa roudata omalla autolla kuin julkisilla.
Asut keskustassa, niin pääset kauppaan ihan kävellen, ei tarvitse julkisillakaan kulkea:-)
t. toinen 5-henkinen perhe
viedä lapset hoitoon, tarvittaisiin kaksi autoa. Ei sovi meille niin akuan kuin työpaikat on täällä.
mutta miten monet pitävät omaa autoa olettaen että julkisilla pääsisi alle 20min töihin? Viimeksi löysin parkkipaikan melkein 1km:n päästä mihin olin menossa.
kai tiedät että ainakin varislinnut ovat oppineet tonkimaan ruokaa roskiksista? Eli lintu kaivelee roskista ja heittelee roskia ympäärinsä löytääkseen syötävää. Aikamoinen siivo, tosin tällöin roskat ovat yleensä ihan pöntön läheisyydessä. Ja tällaisia lintuja on PALJON, varislinnut ovat fiksuja ja oppivaisia, kun yksi näkee että toinen saa tuolla lailla ruokaa niin sekin alkaa toimia noin ja niin käyttäytyminen leviää.
Helsinkiläiset voisivat opetella laittamaan roskansa roskiksiin. Roskiksia on paikoin tiheästikin mutta ei ne roskat sinne näyttäneet osuvan :(
Varsinkin rautatieaseman ympäristö aamukuuden aikaan oli aina todella törkyinen!
Maahanmuuttajilla siksi, koska valtio maksaa heidän asumisensa eikä halpoja vuokra-asuntoja enää riitä suomalaisille, ne menevät maahanmuuttajille.
Mikä valtio maksaa maahanmuuttajien asumisen? Asuvatko todellakin kaikki Helsingissä vuokralla? Ja että "halvoissa" vuokra-asunnoissa asuu vain maahanmuuttajia???
Esim. meille ei makseta asumistukia, emmekä asu vuokralla, eikä meillä tulojen ja omaisuuden vuoksi ole mitään mahdollisuuksia päästä minkäänlaiseen vuokra-asuntoon (ellei vapaitamarkkinoita lasketa)... Tahdon siis tietää HETI mikä valtio on kyseessä!
siirtyä, kuin pari kilsaa etäämmäksi, vaikkapa Käpylään, tai Arabiaan, niin kyllä siellä kelpaa lasten kanssa asua!
n. 40 kilsan päähän stadista. Juu, oltais saatu ihana omakotitalo ja blaablaa, mutta ei kiinnosta! Nautin kaupunkielämästä sieluni syvyydestä.
Toissaviikolla oltiin vajaan sadan kilsan päässä kaverilla kylässä ja ei...ei napannu. Haluan elämää ympärilleni.
talossamme on 2 asunnossa maahanmuuttajia: toisessa perhe josa isä töissä, äiti kotiäiti. Toisessa keski-ikäinen mies joka töissä. Kaikki puhuvat hyvää suomea joten ovat asuneet täällä pitkään, eivätkä muuten koskaan ole aiheuttaneet mitään häiriötä. Enemmän haittaa on ollut niistä parista työttömästä suomalaisesta alkoholistista jotka täällä ovat asuneet (kumpikin sai häädön, onneksi tilalle tuli ns. kunnon ihmisiä joista toinen muuten tuo yksinäinen maahanmuuttajamies).
Maahanmuuttajilla siksi, koska valtio maksaa heidän asumisensa eikä halpoja vuokra-asuntoja enää riitä suomalaisille, ne menevät maahanmuuttajille.
ajaa kymmenien kilometrien työmatkoja jostain Nurmijärven perukoilta.
Ja mä tykkään asua Helsingissä ihan siksi, että Helsinki on Helsinki.
Mihin sitä ihminen kotoaan haluaisi?
Jos joskus Suomeen taas muuttaisin, muuttaisin tietenkin Helsinkiin. Siellä on kaikki: koko suku, kaikki vanhat kaverit, kaupat, mahtavat ulkoilualueet, harrastusmahdollisuudet, lapsille vaikka mitä (lintsi, korkeasaari, jnejnejnejne) tunnelmallisia kahviloita ja ravintoloita, kesäterassit ja meri. En voisi elää ilman merta.
Nykyään asustan Atlantin rannalla, mutta kyllä se vanha kunnon Itämerikin on ihana! : ) Oi, kun tuli ikävä stadiin... Heinäkuussa tullaan!
Helsinki on meille paras kaupunki asua. Olemme mieheni kanssa molemmat sellaisella alalla, jossa mielenkiintoisimmat työt ovat Hgissä. Emme halua hankkia autoa, ja yhden lapsen kanssa julkisilla pääsee Hgissä loistavasti liikkumaan. Hgissä ihania asioita ovat mm. meren läheisyys, kansainvälisyys, ihanat luonnosuohelualueet (mm. Uutela ja Kallvik), kulttuuritarjonta, lentokentän ja satamien läheisyys (helppo lähteä matkalle), kattava julkinen liikenne, useat erilaiset kaupunginosat (vaikkapa Krunikka, Kallio jne.), kivat ruokapaikat ympäri kaupunkia. Ja paljon muuta!
varaa. Ja Helsinki on ainut paikka jonka tunnen kodikseni Suomessa.
Siellä on niin kalliit asunnot, että muualta pääkaupunkiseudulta ja Uudeltamaalta löytää asunnon paljon halvemmalla. En ymmärrä...
Max puoli tuntia bussilla ja olen niin cityssä kuin Suomessa vain voi olla. Ja sitten taas toiseen suuntaan se max puoli tuntia (vartti omalla autolla) ja olen ihanan rauhallisessa, vanhassa pientalolähiössä, joka on tunnettu mahtavista ulkoilumaastoistaan.
Täällä lapset voivat juosta rauhassa pihoilta toisille ja toisaalta taas sitten harrastusmahdollisuudet ovat 10 minuutin pyöräilyn päässä - tämäkin korkeintaan. Asunnot maksavat paljon, sen kyllä myönnän, mutta ei 400 000 nyt aivan karmeasti ole.
Tykkään kovasti kävellä täällä, shoppailla täällä, käydä töissä täällä, siis ELÄÄ TÄÄLLÄ. Tämä on minun kotini ja vaikka en tykkää tietyistä osa-alueista ollenkaan (vaikkapa se Sörkkä, jonne en muuttaisi edes ilman lapsia), tämä rumankaunis kaupunki on IHANA!
miksi jotkut haluaa asua jossain korvessa kaukana kaikesta.
Olen asunut elämäni ekat 20v Kainuun korvessa. Sitten 5v aikana kahdessa pikkukaupungissa ja Turussa. Nyt olen asunut 22v Helsingissä enkä pois lähtisi.