Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmeessä joku haluaa asua Helsingissä?!

Vierailija
13.06.2010 |

Siellä on niin kalliit asunnot, että muualta pääkaupunkiseudulta ja Uudeltamaalta löytää asunnon paljon halvemmalla. En ymmärrä...

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki sukulaiset ja ystävät siellä asuvat, suku on täältä jo 200 vuoden takaa, joten miksi pitäisi muuttaa mihinkään muualle? Täällä on kyllä palkatkin vähän paremmat kuin muualla, joten kyllä sitä aina jonkun kodin itselleen löytää, ainakin me ollaan ihan hyvin pärjätty.

Vierailija
2/41 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en taas ymmärrä, miksi jotkut ihmiset tykkää niistä resorinahkatakeista, kun mun mielestä ne on rumia. Oliskohan tässäkin kyse siitä...MAKUASIASTA!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki hieman halvemmalla, mutta ei mitenkään merkittävästi. Jos työpaikka on kuitenkin Helsingissä, niin Kehä kolmosen ulkopuolella ei kannata asua. Tulee matkakuluineen ja auton kustannuksineen kalliimmaksi.

Vierailija
4/41 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eikös meistä useimmat ole kotiseuturakkaita?

Vierailija
5/41 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun itse vielä maakunnassa, mutta muutto PK-seudulle on edessä ja tasan tarkkaan Helsingin keskustaan muutamme=) En ikinä suostuisi muuttamaan minnekään Tikkurilaan (ei pahalla) tai jonnekin Espooseen. Minulle tärkeät asiat ovat kaupungin keskustassa, ja olen siitä valmis maksamaan. Tingin myös asunnon koosta ja asun vuokralla. Olen katsellut 50 neliön kaksiota hintaan 1200 e/kk. Sama asunto maksaisi jonkun 400 000 euroa, eli sellaiseen ei nyt ole varaa. Mutta elämä on valintoja, toiset valitsee omistusasunnon maalla, mä valitsen vuokra-asunnon kaupungin keskustassa.

Vierailija
6/41 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työni eli elämäni on täällä. Miksi jättäisin kaikki nämä?

Vierailija
7/41 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täältä löytyy töitä.

Vierailija
8/41 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman että joutuu käyttämään omaa autoa tai maksamaan seutulippua tai vielä enemmän.

Vierailija
9/41 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kotoisin maalta ja opiskeluni suoritin Rovaniemellä, josta muutin Helsinkiin. Olen asunut eri puolilla kaupunkia, mutta nykyisin viihdyn oikein mainiosti Katajanokalla. Muualle Suomeen en muuta enää missään nimessä. Ulkomaille joo, mutta silloinkin vaan keskustaan.

Vierailija
10/41 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihanaa merellistä luontoa piisaa runsain mitoin niille, jotka ovat siitä kiinnostuneita.

Vierailija
11/41 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuta varteenotettavaa paikkaa!

Vierailija
12/41 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähe mihinkään ikinä.

Vierailija
13/41 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin Hämeenlinnassa jonkin aikaa sitten ja pää meinasi hajota kun kuvittelin itseni asumaan sinne "rajatulle", pienelle pläntille...huhhuh. Varmasti kiva paikka sellaisella joka tykkää, minä en kuitenkaan. :)

Vierailija
14/41 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ikinä viihtyisi jossain landella.

Ja vaikka espoo ja vantaa ei niin sanotusti landea ole, niin en ikinä muuttaisi edes noihin edellä mainittuihin paikkoihin.

karmiva ajatus.

Vierailija
15/41 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mulla olisi siellä näin hyvä työpaikka. Koulutukseni on kansantaloustiede. Mutta eipä ole, joten asun sitten Helsingissä.

Asunnon ostin ihan sijoitusmielessä, en miellä tätä "asumisen" vuoksi ostetuksi. Tällaista sijoitusta ei pysty maalla tekemään. Toki se asuminen menee tässä samalla. Ehkä myydään tämä ja muutetaan maalle sitten eläkepäivillä ja loppurahalla rällästetään.

Ja kyllä ollaan viihdytty Helsingissä. Pienihän tämäkin paikka on.

Vierailija
16/41 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maahanmuuttajilla siksi, koska valtio maksaa heidän asumisensa eikä halpoja vuokra-asuntoja enää riitä suomalaisille, ne menevät maahanmuuttajille.

Vierailija
17/41 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asu Kymenlaakso, Karjala, Hellsinki, Esbo, Vanda, New York, Connecticut ja taas Esbo ja kaikki viihtyä minä koska en kranttu ihminen.

Minä asu Joensuussa ja en täätä lähe mihinkään ikinä.

Vierailija
18/41 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maahanmuuttajilla siksi, koska valtio maksaa heidän asumisensa eikä halpoja vuokra-asuntoja enää riitä suomalaisille, ne menevät maahanmuuttajille.

Pieni oppitunti sinulle: valtio ei maksa maahanmuuttajien asumista automaattisesti, koska:

a) maahanmuuttajatkin käyvät töissä

b) maahanmuuttaja on suomeen muuttanut ulkomaalainen, ei pakolainen

Ja me ollaan ihan tavallinen melko pienituloinen perhe ja asutaan Helsingissä. :D

Vierailija
19/41 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta miten monet pitävät omaa autoa olettaen että julkisilla pääsisi alle 20min töihin? Viimeksi löysin parkkipaikan melkein 1km:n päästä mihin olin menossa.

Vierailija
20/41 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta miten monet pitävät omaa autoa olettaen että julkisilla pääsisi alle 20min töihin? Viimeksi löysin parkkipaikan melkein 1km:n päästä mihin olin menossa.

Kyllä esim. 5h ruokaostokset on helvetin paljon mukavampaa roudata omalla autolla kuin julkisilla. Ja mieheni työpaikalla on kyllä parkkipaikka. Myös lomareissut on mukavampi tehdä omalla autolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan