Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpaa vaivaa?? Närästys vai sappi? +raskaus

Vierailija
13.06.2010 |

Mulla on muutamien päivien ajan ollut ylävatsa kipeänä. Hieman ehkä arkakin kun painaa. Tarkemmin en osaa kipua yksilöidä. Röyhtäilenkin ehkä hieman normaalia enemmän, mutta mitään hapanta ei suuhun asti nouse. Kipu tulee etenkin syömisen jälkeen, syön sitten mitä tahansa ja ylävatsassa on täysinäinen ja turvonnut olo. Niin ja olen syönyt kohtuullisia annoksia ja ihan normaalia ruokaa, en pitsoja, hampurilaisia tms. En edes suklaata kuin muutaman palan.

Flunssakin mua vaivaa, voiko se laukaista jotain? Viikkojakin tässä raskaudessa vasta vähän päälle 10.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on inhottavaa.

Vierailija
2/12 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullakin ihan samoja oireita. mulle tosin tuli vielä kipeitä kohtauksia jaPanadol pore oli mulle hyvä lääke tuohon raskausaikana, joten kokeilepa sitä. ranixalia tai insidebrusia (närästyslääkkeitä) voi kans koittaa, ne auttaa mulle, muta niiden raskaudenaikaisesta käytöstä en osaa sanoa mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan kamala närästys aina raskausaikana ja heti alusta asti. Nyt odotan neljättä, iltatähteämme ja vaiva on vain entistä kamalampi. Eli syö vähärasvaisia ruokia, pieniä aterioita kerrallaan. Mausteinen ruoka on myös pahasta.

Gaviscon auttaa, saa apteekista ilman reseptiä. Mulla on lääkärin määrämät lääkkeet lisäksi...

Vierailija
4/12 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rennie ja sit jos esim sappikiviä epäilee niin ne täytyy ultrata. sappikiviin liittyy ylävatsaan keskelle sellainen voimakas kipu joka ainakin mulla aikoinaan säteili myös selkään ja tuntui sellaiselta puristavalta myös. sappikohtaus kestää sellaset 4 tuntia mukavimmillaan. närästyshän on enemmän poltetta kurkussa ja ruokatorvessa.

Vierailija
5/12 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sellasta jatkuvaa pientä vaivaa, turvotusta, täyden olon tunnetta..

ap

Vierailija
6/12 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssa kuluttaa elimistön omaa "entsyymiä" eli tuota Betaiini hydrocloridia, jota syntyy navan vieressä vasemmalla puolella olevassa rauhasessa. Usein se kohta on hieman arka tai kipeä jos on puutetta.

Happamat röyhtäykset ovat merkki pepsiinin puutteesta.

Luontaistuotekaupasta löytyy Solgarin Betaiini Hydrocloridi + pepsiini nimistä tuotetta, voi käyttää ihan huoletta myös raskaana ollessa. Solgarilla myös Enzymes niminen valmiste jossa muita entsyymejä, pilkkovat ruoan rasvaoja, hiilareita, proteiineja.

Maitohappobakteereita kannattaisi myös käyttää, auttavat ruoan sulatuksessa ja suoliston oikeassa bakteeritasapainossa ja tietenkin usojaavat syntyvää lasta allergioilta ym.

Ja tietenkin terveellinen ruokavalio, mikä se sitten on.. niin maalaisjärkeä peliin !

Puolukoita kannattaa syödä päivittäin, sisältävät luontaista pepsiiniä = pilkkovat proteiinia ja rasvoja.

Suomalaisilla toimii sappi + maksa todella huonosti. Siitä johtuu pääasiassa tämä suomalaisten iänikuinen kolesteroli epidemiakin.

Vierailija
7/12 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli aivan samanlaiset vaivat odotusaikana ja sain avun tuoreesta inkivääristä. Olen lukenut, että se lisää ruoansulatusnesteitä ja sitä kautta helpottaa oloa. Minulla oli sellainen tunne, että ruoka ei sula ja vatsa oli tosi kipeä juuri ylävatsasta.

Vierailija
8/12 |
30.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko huomautta, että inkivääri sisältää sellaisia kemiallisia yhdisteitä, jotka voivat aiheuttaa sikiölle vakavia kehityshäiriöitä. Eli ihan Eviran suosituksesta raskausaikana täysi inkiväärikielto, ei ole tiedossa turvallista käyttömäärää.

Kehityshäiriöt voivat olla esim. sikiön munuaisiin ja munuaisaltaisiin kohdistuvia, eli ei mikään ihan pikkujuttu.

Vierailija
9/12 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rennietä tai gavisconia ruoan jälkeen. Jos oireet oikein pahat (niin kuin minulla refluksitautisella) niin raskaana voi saada reseptilääkkeenä tiettyä happosalpaajaa, kun mikään muu ei auta.

Illalla vältä syömistä, ainakin raskaita aterioita ei 3 tuntia ennen maate menoa ja nosta sängyn päätyä ylös 20cm.

Vältä rasvaisia ruokia, mausteita, useita närästää kurkku, tomaatti, sirtushdelmät ja tuore ruisleipä

Vierailija
10/12 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mitään pientä poltetta kurkussa.

Vierailija
11/12 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kans yks joka todella KÄRSII samasta vaivasta. Mua närästää ihan helkkarin paljon ja se saa oikeasti kiukkuiseksi kuin ampiainen. Mä heitän kyl renniellä vesilintua ,ei auta mitään,ja menenkin lääkärille ja hommaan kunnon rohdot tähän vaivaan. Muuten en yksinkertaisesti jaksa ja perun koko raskauden:) Tuo täys olo ona myös tuttu ja on ihan totaalinen "päivänpilaaja". En taho saada aikaiseksi enää mitään kun se iskee ja sehän iskee kyllä,sama syönkö yhen leivän vai päärynän vai grilliaterian.. Eli jotain ruoansulatusta kiihdyttävää vissiin tännekin olis saatava. Kiitti tosta vinkistä et maitohapot olis hyvä juttu:)

Vierailija
12/12 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli aivan samanlaiset vaivat odotusaikana ja sain avun tuoreesta inkivääristä. Olen lukenut, että se lisää ruoansulatusnesteitä ja sitä kautta helpottaa oloa. Minulla oli sellainen tunne, että ruoka ei sula ja vatsa oli tosi kipeä juuri ylävatsasta.