En enää vie lapsia lääkäriin kuin vasta äärimmäisessä hädässä.
Kun 4 vuoden aikana on aina saanut lastensuojelun peräänsä käyttäessään lasta lääkärissä muka "turhan takia".
Ja kuitenkin sinnikkyyteni ansiosta lapsen suoliston rakenteellinen vika paljastui.
Mutta opinpahan ainakin sen, että täst edes en lapsia vie lääkäriin ennen kuin tilanne näyttää maallikostakin tosi huonolta ilman labrakokeitakin.
Kommentit (38)
koska masennustani hoitanut lääkäri teki lastensuojeluilmoituksen. Se ainoastaan pahensi oloani, koska lapseni hyvinvoinnista huolehtiminen on ollut elämäni tärkein asia.
Sosiaaliviranomaiset totesivat kotona perheemme tavattuaan, ettei mitään aihetta lastensuojelutoimiin ole ja kirjoittivat aidosti kauniin lausunnon lasten ja vanhempien välisistä suhteista. Kokemus oli joka tapauksessa haavoittava ja mieluummin nuolen haavani vastedes itse kuin menen hakemaan lääkäriltä apua.
mutta se mua vituttaa että lapsi jätetään hoitamatta vain sen takia, että äidillä on masennustausta.
Suoliston vikakin olisi selvinnyt jo ekalla erikoislääkärikäynnillä mahaa ultraamalla, mutta eihän masentuneen äidin lapsella voi olla suolistossa vikaa, vaan se vika on aina äidin pään sisällä.
lääkäreissä ON vikaa ja sossussa ON vikaa, mutta joskus kannattaa katsoa vähän peiliinkin. Jos sun ulosanti on joka paikassa tätä tasoa, niin ei ole ihme, jos viranomaiset kiinnittää huomiota kaikenlaisiin asioihin ollessaan sun kanssa tekemisissä. Jotain sun tasapainottomuudesta kertoo kuitenkin se, että sulla on nää kostofantasiat aina pinnassa. Siis tämä, että kun kohtaat vastoinkäymisiä, sun ensimmäinen reaktio on aina kostaa se esim. lapsille jollain tavalla, esim. olla viemättä heitä sinne tai tänne, tai olla huomioimatta heitä jne. Vaikka et oikeasti tekisikään mitään sellaista, tuo negatiivisuudessa ja kostossa vellominen vie sun energiaa ihan helvetisti.
Sulla on joku kumma käsitys siitä, että on muka jotenkin hienoa elää "normien" ulkopuolella. Kannattaisko joskus kyseenalaistaa omat luutuneet arvot? Kannattaisko joskus harkita sitä, että yrittäisit tehdä yhteistyötä sen sijaan, että olisit kaikkia vastaan? Tuollainen ajattelumalli kuuluu murrosikään, se ei ole kovin hedelmällinen tapa suhtautua elämään.
Toki saa valittaa lääkäreistä ja muista viranomaisista, mutta ootko koskaan pysähtynyt miettimään, voisko sussakin olla ihan hippanen vikaa? Ettei sun kaikkiin vaikeuksiin olis aina syypäänä ukko, kusipääuhmis, vaiva, sossu, perhetyöntekijä ja kollektiivinen AV-mamma?
käydessä kiroilen? Osaan mä teeskennellä sen verran. Ja ei se mikään kosto ole jos mä annan etäisän tästä lähtien toteuttaa isän rooliansa entistä enemmän ja hoitaa kaikki lapsiinsa liittyvät viranomaiskäynnit.
Ja just äpärien takiahan mä joudun elämään ns. normielämään, käymään kaupassa, siivoamaan edes kerran kuukaudessa, en saa lähtä baariin silloin kun huvittaa, en saa tehdä mitään omaa, en saa nukkua pitkään sunnuntaisin.
Että aikasta normien mukaan tässä eletään, koska on tullut nuo kakarat synnytettyä.
Ja jos eläisin yksin, ei mulla olis mitään valittamista.
Miksi tekisin yhteistyötä jos tiedän että minä olen oikeassa ja lekuri väärässä? Silloinhan olisin oikeasti välinpitämätön jos en lapselleni hoitoa vaatisi.
Ilmeisesti pitää alkaa oikeasti välinpitämättömäksi.
käydessä kiroilen? Osaan mä teeskennellä sen verran. Ja ei se mikään kosto ole jos mä annan etäisän tästä lähtien toteuttaa isän rooliansa entistä enemmän ja hoitaa kaikki lapsiinsa liittyvät viranomaiskäynnit.
Ja just äpärien takiahan mä joudun elämään ns. normielämään, käymään kaupassa, siivoamaan edes kerran kuukaudessa, en saa lähtä baariin silloin kun huvittaa, en saa tehdä mitään omaa, en saa nukkua pitkään sunnuntaisin.
Että aikasta normien mukaan tässä eletään, koska on tullut nuo kakarat synnytettyä.
Ja jos eläisin yksin, ei mulla olis mitään valittamista.
Miksi tekisin yhteistyötä jos tiedän että minä olen oikeassa ja lekuri väärässä? Silloinhan olisin oikeasti välinpitämätön jos en lapselleni hoitoa vaatisi.
Ilmeisesti pitää alkaa oikeasti välinpitämättömäksi.
en kostosta. Just tuollaisesta "Ilmeisesti pitää alkaa oikeasti välinpitämättömäksi" -hengestä. Ja miksi vitussa niitä kakaroita pitää hankkia, jos ei kiinnosta niistä huolehtia, kysynpä vaan? Onko joku sut pakottanut äidiksi, ja jos on, mikset anna niitä pois, jos se äitiys on niin vastenmielistä?
mikset valitse toisin vaan valitat ja valitat ja valitat? Tee jotain.
Tyylisi on liian tunnistettava, ap. Kasva aikuiseksi!
lapsiperhe-elämä on, ennenkuin sitä helvettiä on elänyt pari vuotta 24/7 ja sitten onkin jo myöhäistä katua.
Ja oikeasti helvetti alkaa vasta kun lapsia on useampi kuin yksi.
Mikä sun ongelmasi perimmältään on? Alkaa entistä enemmän näyttää siltä, että viranomaisen käynti ei ollutkaan turha. En tunne lastesi isää, mutta jos hän rakastaa lapsiaan aidosti, niin kyllä hän haluaa lapsiensa kanssa viettää muutakin aikaa kuin juosta viranomaisten pakeilla. Lääkäri ei kaiketi aavistellut ollenkaan väärin. Ja tarve asettua vastahankaan lääkärin ja lastensuojelun kanssa vaikeuttaa sinun asiaasi. Eikä sitä auta sekään, että viranomaisista selviytyy teeskentelemällä. On niillä silmät päässään. Jos sinun puheesi ovat ristiriidassa sen kanssa, mitä muualta tulee tietoon, niin eivät he sinua noin vain usko.
Ei kukaan aikuinen juokse baareissa just silloin kun huvittaa. Minulla ei edes ole lapsia, mutta minulla on työ ja vaimo ja arvostan niitä enemmän kuin mahdollisuutta juoda kaljaa milloin sattuu.
Hoida alkoholismisi nyt ainakin. Vaikket joisikaan paljon, juominen lienee sinulle tärkeää. Et sä muuten baareihin haluaisi.
Viime kädessä: kyllä sä lapsistasi eron saat. Uhkailusi sisältää sen käytännön keinon. Lastesi on parempi olla jonkun sellaisen kanssa, joka välittää edes kahdeksan tuntia kerrallaan, kuin äidin kanssa, joka pitää lapsiaan baareihin nähden kakkosasemassa.
ei olisi. Mutta kun on, niin en voi mennä. Ja just Meidän perhe-lehdessä yks isukki totesi että lapsiperheen elämä on tasaista vitutusta, sitä se just on.
Mun ongelma on se, että en lasten takia enää voi elää niin vapaata elämää kuin haluaisin ja mua vituttaa se että lasteni isä voi. Nytkin ukko on ryyppy- ja huoraamisreissulla ja minä saatana lämmitän täällä jotakin makaronilaatikkoa, vaikka mieluummin olisin kirpputorilla.
Tee kerrankin jotain asian eteen, äläkä vaan nillitiä tätä samaa virttä koko ajan. Miksi sun pitää pysytellä siinä perhehelvetissä, jos et ole onnellinen? Senkö takia, ettei olisi enää mistä valittaa?
pärjääminen, sitten annan tulonlähteet pois. Pitää ensin olla 3kk työnhakijana äitiysloman jälkeen, jotta olen taas oikeutettu sairaspäivärahaan jos en viitsi työttömänä olla.
Elo-syyskuussa voivat lapset muuttaa isälleen, sitten saan taas sairaspäivärahaa ja sossusta tt-tukea.
on lupaillut jo vaikka kuinka kauan antaa lapset pois. Mutta aina pitää odotella muutama kk ja varmistella, että pärjää taloudellisesti. Joo joo.
ensin pitää olla 3kk työnhakijana, jotta saa sairaspäivärahaa. Ja kun sossusta tuli kielteinen päätös tt-tuesta, niin piti ensin ootella että tuleeko karenssi vaiko ei kun otin loparit.
ja ehkäpä mä olen niin sairas sadisti, että haluan pilata lasteni lapsuuden mahdollisimman pitkään.
Että silleen.
kylään, koska lapseni lääkäri teki ilmoituksen kun "äiti on väsynyt". Juu, olin väsynyt, koska oli flunssa, enkä ollut vuoteen herännyt niin aikaisin kuin lapsen lääkäriaika edellytti.
Lääkäri kyllä kertoi minulle, että tekee ilmoituksen, saadakseen minulle kotiapua.
No, siihen en edes viitsinyt lääkärille vastata, vaan kohautin olkapäitä, että aivan sama mulle.
Ja sossut kävivät sitten kylässä, kun lapseni lääkäri oli ollut niin huolissaan ja sossut pyysivät minua ottamaan yhteyttä jos väsymys todellakin yllättää.
itse pyysin neuvolasta kotiapua ja kerroin syyksi unen puutteesta johtuvan väsymyksen. Toivomaani apua sainkin ja olin jopa iloinen siitä. Oon vissiin vähän outo =o
Niinkö paljon halveksit yksinhuoltajia että oikein tällainen irvikuva piti vääntää? Tosi hauska pila köyhien ja onnettomien kustannuksella??
lähteä vähän katsomaan maailmaa sen omakotitalolähiön ja perhekerhon/lähipuiston ulkopuolellekin. Eihän kenelläkään oikeasti tämmöistä ole, tottahan tämä on provo, kun The Oikea elämä on ihan erilaista.
ne sossut muka voisivat joka ikinen kerta olla ihan varmoja siitä, mikä ilmoitus on aiheellinen ja aiheeton?? Niitä tulee kuitenkin varmaan aika paljon, ja jos ilmoituksen tekijä liioittelee, niin ilmoitus ei ole täysin totuudenmukainen, ja mistä sossut sen voisivat tietää? Eikö ole parempi, että tulee turhia tarkastuskäyntejä, kuin että jätettäisiin melkein kaikki tarkistamatta?