Naurettavia nuo tuoreet äidit jotka ei muka hetkeäkään pärjää vauvan kanssa ilman miestä! Muutama
tuttu lähipiirissä saanu hiljattain vauvan ja ei hitto.. Jo synnytyksestä lähtien mies ei saa edes ulos poistua, kun akka ei hetkeäkään pärjää itekseen.. Sama vauvan kans, vaikka mies käy töissä päivät, yöllä on herättävä vauvaa pullottamaan kun äitee on NIIIN väsynyt että haluaa nukkua, eikä jaksa imettää joka syöttöä.. Hohhoijaa.
Kommentit (59)
jotka eivät luota isiin eikä anna heidän hoitaa vauvoja oikeastaan koskaan. luulevat olevansa korvaamattomia, eivätkä poistu vauvan luota koskaan ikinä ollenkaan.
kun usein vauvasta (lehti) saa lukea kuinka äidit miettivät miten pääsevät suihkuun kun isyysloma loppuu? Siis mitä? Minä kävin suihkussa kun vauva nukkui tai kun isä oli kotona. Miksi ihmeessä sinne suihkuun pitää mennä just sillon kun on yksin kotona?
kuinka toinen äiti kertoi isin nostavan vauvan sänkyyn imetystä varten yöllä. Eli isänkin piti herätä joka kerta kun vauva halusi syödä. Hän ihemtteli kovin kun kerroin, että kyllä minä vaan itse vauvani nostan yöllä. Miksi sitä pitäisi kahden aikuisen väsyttää itsensä yöllä turhaan.
kun usein vauvasta (lehti) saa lukea kuinka äidit miettivät miten pääsevät suihkuun kun isyysloma loppuu? Siis mitä? Minä kävin suihkussa kun vauva nukkui tai kun isä oli kotona. Miksi ihmeessä sinne suihkuun pitää mennä just sillon kun on yksin kotona?
Oon ollu vauvan totaali-yh ja ei ollu ongelmia päästä suihkuun. Aivojaan saa käyttää..
soittaa sellaiset naiset, joita mies ei päästä koskaan mihinkään ilman lapsia, ei harrastuksiin, lenkille, ystävien kanssa pienelle juoruhetkelle...!!!
miehelle, joka saa mennä "vapaammin", olla töissä aikuisten ihmisten kanssa jne. Ensimmäisen lapsen kohdalla muutos äidin elämässä on niin iso. Siksi häntä harmittaa, jos isä tulee tuntia myöhemmin kuin on luvannut. Sehän ei ole tasa-arvoista...
jotka purkavat omaa pahaa oloaan lyttäämällä muita naisia. Pitäisivät joskus naisten puolta nuo sovinistipaskanaiset!
Tässä taas hyvää vastapainoa ketjulle, jossa pari pv sitten puhuttiin äitien univelasta, ja siitä miten NAURETTAVIA on sellaiset äidit, jotka eivät ota apua vastaan, ja joiden mies ei osallistu vauvanhoitoon. Siinä ketjussa oli muuten hyviä esimerkkejä siitä, mitä "minä teen kaiken kyllä yksin ja itse, en tarvitse mieheni apua, varsinkaan öisin!" saa aikaan. Joskus tilanteeseen joutuu ikävä kyllä myös ilman omaa itsepäistä asennettakin, ja seurauksena terveyden pettämistä niin fyysisesti kuin psyykkisestikin. Että tehkäämme vain kaikkemme ettemme rasittaisi miehiä!
Eli niin tai näin, ellei äiti ole superihminen, jonka ei tarvitse koskaan levätä, häntä on syytä kivittää joidenkin ilkeiden idioottinaisten taholta.
kannalta turvallisempaa, että isä on mahdollisimman paljon läsnä. Se, ettei itse ole sairastunut vakavaan masennukseen, ei tarkoita sitä, ettei joku muu tuntisi itseään väsyneeksi, riittämättömäksi, huonoksi äidiksi sekä itsensä että ympäristön mielestä. Kun kavereiksi vielä sattuu tuollaisia pitkin nokanvartta katsojia, täydellisiä äitejä, joiden mielestä kyky huolehtia vauvasta on geneettistä, niin siinäpä sitä sitten ollaan. Ihmisten tunnemyrskyt ja hormonihuurut eivät välttämättä näy päälle päin. Eivät nämä asiat ole pelkkää maalaisjärjen ja aivojen käyttöä.
koska äitihän jaksaa olla kaikesta vastaava äiti 24/7 riippumatta siitä miten vaativa ja itkuinen vauva hänellä on. Pölkkypäät!
Kun kavereiksi vielä sattuu tuollaisia pitkin nokanvartta katsojia, täydellisiä äitejä, joiden mielestä kyky huolehtia vauvasta on geneettistä, niin siinäpä sitä sitten ollaan. Ihmisten tunnemyrskyt ja hormonihuurut eivät välttämättä näy päälle päin. Eivät nämä asiat ole pelkkää maalaisjärjen ja aivojen käyttöä.
He ovat
a) naisia, joiden mies on kivikauden perintöä, eli tyyppejä, joiden kanssa ei vauvanhoidosta tai avusta neuvotella, vaan heiltä ei sitä tule. Silloin on pakko pärjätä ja omaa vitutusta voi purkaa netissä.
b) naisia, joiden vauvat istuvat aamusta iltaan sitterissä ja nukkuvat siinä päiväunensa, koska äiti kuuraa kotia kuulokkeet korvillaan, ettei itku rasittaisi. tai
c) niitä, joilla on/on ollut oikeasti äärettömän helppoja vauvoja, jotka aina joko nukkuvat tai jokeltelevat hereillä tyytyväisinä.
Jos itkuista/paljon valvovaa vauvaa esim. kantaa itse aamusta iltaan, koska tämä sitä vaatii, on perhana vieköön aika pakko saada se mieskin hommiin. Tai sitten voi vaikka katkeroitua, kuten jotkut täällä.
Ja myönnän ihan, että kateudesta se johtuu. Mies voi mennä ja elää melkein kuin ennenkin. Käydä grillailemassa, harrastaa liikuntaa, käydä kavereitten kanssa saunomassa. Mutta minä olin raskaana ja hirveän kipeä, jouduin luopumaan rakastamastani liikuntaharrastuksestani, käytännössä olin esikoisen kanssa jumissa neljän seinän sisällä, koska en pystynyt edes ulkoiluttamaan esikoista. Synnytyksen jälkeen ajattelin, että kohta pääsen käymään edes jossain ilman lapsia, vaan eipä vauva suostunutkaan juomaan pullosta, valvotti ekat puoli vuotta niin, että rauhoittui vain rinnalle. Samaan aikaan mies jatkoi omia harrastuksiaan, kävi konserteissa ja viihteellä, vaikka siis hyvä ja osallistuva isä onkin. Nyt kun taas voin itsekin lähteä välillä käymään jossain, jatkaa liikuntaharrastustani ja saan nukutuksi, ei miehenkään menot enää harmita.
Ja myönnän ihan, että kateudesta se johtuu. Mies voi mennä ja elää melkein kuin ennenkin. Käydä grillailemassa, harrastaa liikuntaa, käydä kavereitten kanssa saunomassa. Mutta minä olin raskaana ja hirveän kipeä, jouduin luopumaan rakastamastani liikuntaharrastuksestani, käytännössä olin esikoisen kanssa jumissa neljän seinän sisällä, koska en pystynyt edes ulkoiluttamaan esikoista. Synnytyksen jälkeen ajattelin, että kohta pääsen käymään edes jossain ilman lapsia, vaan eipä vauva suostunutkaan juomaan pullosta, valvotti ekat puoli vuotta niin, että rauhoittui vain rinnalle. Samaan aikaan mies jatkoi omia harrastuksiaan, kävi konserteissa ja viihteellä, vaikka siis hyvä ja osallistuva isä onkin. Nyt kun taas voin itsekin lähteä välillä käymään jossain, jatkaa liikuntaharrastustani ja saan nukutuksi, ei miehenkään menot enää harmita.
Tottakai olit kateellinen, kun olit itse väsynyt ja ylirasittunut. Mutta tuskinpa ajattelit tätä kylmästi minään tasa-arvokysymyksenä, ainoastaan kohtuullisuutena, koska tässäkin tilanteessa nähdään, että olisit voinut paljon paremmin, jos olisit itse saanut enemmän vapaata ja lepoa, ja mies olisi hoitanut vauvaa enemmän. Se ei ole mikään poliittinen nais-mies-kysymys, vaan kyse on vanhempien ja sitä kautta myös hyvinvoinnista.
Aika jännä, että niin moni nainen on juurikin sukupuolirooleihin jämähtänyt vielä nykyäänkin koska ajattelee, että nainen voi olla vaikka miten rasittunut, mutta mies ei saisi joutua rasittumaan aiempaa elämää enemmän! Sori vaan, aikamoista typeryyttä osoittavaa tekstiä aika monelta tässä keskustelussa.
mielestäni olin kyllä etuoikeutettu kun pärjäsin vauvan kanssa kaksin vauva-ajan, tai siis ensimmäiset kaksi vuotta totaali-yh. Mies olisi ollut liikaa siinä kuviossa.
saattaa soittaa miehelleen töihin kesken päivän, että miehen pitää tulla kotiin hoitamaan lapsia. vaimo on kotiäiti, mutta mies pitää aina sairaslomaa, jos lapsi kipeänä, koska vaimo ei kuulemma selviä sairaan lapsen hoidosta siis ei jaksa.
työpaikalla tähän järjestelyyn ollaan aika kypsyneitä, koska miehellä on paljon poissaoloja ja saattaa lähteä kesken päivän pois jättäen työt tekemättä vaimon soitettua hänet kotiin. luulisi aikuisen ihmisen selviävän sen 8 tuntia kahden lapsen kanssa, kun toinen on jo 6v. kumpikaan lapsista ei ole erityislapsi.
niin sillon vika on kyllä jossain ihan muualla kuin siinä vauvassa tai miehessä - alttius sairastua psyykkisesti on ollut naisessa jo alkujaan.
Ja luonnollisesti tuollaisen naisen paikka ei kyllä olekaan pienen lapsen lähellä, vaan sairaalassa.
Ja sitten on nämä mukavuudenhaluiset minäminä-pullamössönaiset jotka ihmettelee miten vauvan syntymän jälkeen ei muka voikaan enää olla se oma napa ainoa minkä ympärillä pyöritään..ja oi oi kun se on niin rankkaa kun vauvaa pitää syöttää ja vaihtaa vaippaa ja seurustella sen kaa ja se itkeekin jopa välillä ja hitto soikoon kun mieskin kävis mieluummin pelaas salibandyy kuin ois tasa-arvoisesti kotona nostamassa julietta-henriiccan pinnasängystä sitteriin jotta mä voisin sitten syöttää sen. Voi kyynel!
saattaa soittaa miehelleen töihin kesken päivän, että miehen pitää tulla kotiin hoitamaan lapsia. vaimo on kotiäiti, mutta mies pitää aina sairaslomaa, jos lapsi kipeänä, koska vaimo ei kuulemma selviä sairaan lapsen hoidosta siis ei jaksa.
työpaikalla tähän järjestelyyn ollaan aika kypsyneitä, koska miehellä on paljon poissaoloja ja saattaa lähteä kesken päivän pois jättäen työt tekemättä vaimon soitettua hänet kotiin. luulisi aikuisen ihmisen selviävän sen 8 tuntia kahden lapsen kanssa, kun toinen on jo 6v. kumpikaan lapsista ei ole erityislapsi.
En usko, että tässä on kyse avuttomuudesta vaan siitä, että nainen on tympääntynyt, masentunut ja jossain määrin pettynyt omaan elämäänsä minkä vuoksi tuntee itsensä aina väsyneeksi ja siksi sysää hoitavastuuta niin paljon isälleen. Tätä on varmaan paljon. En sano, että kuvailemasi käyttäytyminen olisi oikein, mutta syyt siihen voivat olla hyvin inhimillisiä. Tuolloin perheessä tulisi miettiä miten tilannetta lähdetään muuttamaan niin, että kaikilla olisi hyvä olla.
tai "tiedän äidin/pariskunnan". Huonosti tiedätte, hyvin luulette tietävänne, enkä ihmettele, ettette sydänystävän osaan ole päässeet. En minäkään luottaisi mielen myrkyttäjiin, besseswissereihin, oman erinomaisuutensa julistajiin.
väsyttäääää .... vastasyntynyt ei anna nukkua ja kauheessa univelassa pitää yrittää imettää tunnin välein kun maito ei pidä nälkää.
sit vauva oppiikin konttaamaan ja kiipeilemään ja siinä sitä vasta pulassa ollaan.
odotan vieläkin, milloin se oppisi myös yksin vähän aikaa leikkimään, eikä koko ajan roikkuis äidin nilkassa kiinni !
t. yh
tai "tiedän äidin/pariskunnan". Huonosti tiedätte, hyvin luulette tietävänne, enkä ihmettele, ettette sydänystävän osaan ole päässeet. En minäkään luottaisi mielen myrkyttäjiin, besseswissereihin, oman erinomaisuutensa julistajiin.
suoraan sano, etteivät pahoittaisi mieltä. Sydänystäviä en tällaisten kanssa ole lähinnä siitä syystä, että en yleensäkään kauheasti pidä ihmistyypistä joka olettaa toisten tekevän kaiken hänen puolestaan.
Kyse oli siitä että tuore äiti ei pärjää yhtään ylimääräistä hetkeä ilman miestään. Siis mies ei saa esim. käydä harrastuksessaan työnsä lisäksi, koska äiti ei saa itse lastaan kylvetettyä ja nukkumaan. Tai eräs tuttuni ei uskaltanut lähteä vauvan kanssa yksin ulkoilemaan, siihen tarvittiin aina mies mukaan. En minäkään halua arvostella, ihmettelen joskus vaan itsekseni...
Minä olen antanut mieheni jatkaa harrastuksiaan, vaikka meillä on jo useampikin lapsi. Vastavuoroisesti mieheni pärjää lapsien kanssa kun minä olen omilla menoillani. Tämä sopii meille, omat menot silloin tällöin auttavat meitä jaksamaan! Mutta jokainen tyytlillään...