Onko mulla oikeus vaatia saada nähdä mieheni
Facebook viestit?
Meidän taustaa sen verran:
yhdessä oltu 15vuotta, joista naimissa 7vuotta.
Kolme lasta.
Arki on ollut tasaista (tylsää jopa) jo pidemmän aikaa.
Mieheni jäi kiinni pettämisestä viisi vuotta sitten, petti työkaverinsa kanssa ja jäi siitä kiinni puoli vuotta tapahtuneen jälkeen.
No nyt miehelle on alkanut ilmestyä yöllisiä työkeikkoja, joita aiemmin ei ole koskaan ollut, kovin hyvin vakuuttelee että duuniin on tulossa jotain huoltomiehiä, milloin huolletaan putkistoa parkkihallissa tai vaihdetaan lamppuja firman tiloissa ja jonkun pitää olla valvomassa työntekoa ja aukomassa/sulkemassa lukossa olevia ovia etc. ja että onhan se lisärahaa perheellemme.
MUTTA kun nämä yölliset "keikat" eivät ole hänen palkassaan näkyneet ja eilen sitten välillemme äitiyi riita kun menin kyselemään rahoista ja lisätunneista..ei kuulemma kuulu minulle ja sitten riidan päätteeksi mies sanoi selittelevään sävyyn että ne rahat maksetaan myöhemmin lomapalkan yhteydessä..en vaan usko, kerran jo kokenut niin kovan kolauksen kun mies niin luontevasti valehteli ja loukkasi.
No viime yönä sitten vauvan yösyötön yhteydessä menin ja tutkin miehen kännykän (jotkut tuomitsee tämän, toiset ei, mutta mun oli vaan pakko, sillä tunnen itseni tässä taas niin tyhmäksi jos mies taas pettää ja satuttaa ja itse "ANNAN" asian tapahtua) no ei ollut viestejä ollenkaan vastaanotettuja tai lähetettyjä, välitystiedotkin oli poissa..puheluista pisti silmään että oli soitettu firman vaihteeseen 22.38 eli siihen aikaan kun mies oli koiran kanssa ulkona..ei siellä tietääkseni kenenkään pitäisi siihen aikaan olla vastailemassa ja sitten tulikin mieleeni, että ohjautuuko puhelu tästä suoraan johonkin..no en siitä jäänyt ottamaan selvää.
Mutta siis kun olen miehelle sanonut monta kertaa että jos ei rakasta, jos ei halua kanssani olla niin sanoo sen suoraan, ei loukkaa enää samoin pettämällä kuin aiemmin, mies vain vakuuttelee rakkauttaan, mutta silti tässä nyt joku kaihertaa..en vaan luota niin luota!
Mies viihtyy facebookissa todella paljon, ei päivittele tilaansa tai muuta jonka minä voisin siellä nähdä, mutta kovasti iltaisin näpyttää ja näpyttää, eli ilmeisesti sitten joitain viestejä kirjoittelee..onko mulla mitään oikeutta pyytää nähdä viestejä?
Hitto että kuuppa sekoaa kun maalailen näitä piruja seinille, mutta en mielestäni näitä ajatuksia saa..itku sentään!
Kommentit (22)
kirjottais, ainakaan seinälle. yksityiset keskustelut taas voi pyyhkiä pois.
että on kirjoittanut viestejä (siis niitä ettei kukaan näe) kun kerran niin salamykäisenä naputtelee, kuin romaania kirjoittaisi toisinaan kun on facebookissa.
epäilevä ap.
mutta aika pahalta tilanne vaikuttaa. Ei missään firmassa vaihda huoltomiehet lamppuja yöllä. Taitaa olla työkaveri taas kierrossa. Olen pahoillani :( Itsekin olen petetty ja tiedän miltä sinusta tuntuu.
yölliset keikat on ihan silkkaa huijausta, mieti vähän minkä hintaista olisi tilata firmaan huoltomiehiä YÖLLÄ? Ei mikään firma ole valmis maksamaan moisesta lystistä moninkertaisia palkkoja.
Olen myös pahoillani puolestasi, mutta selvä peli tuo on.
kyllähän tuo selkeesti siltä näyttää että pettää... sori. Mä tiedän miehen feissari salasanat, joten pääsen katsomaan jos haluan vaikka en ole vaatinutkaan. Meillä siis samanlainen tausta. Kävisin siis katsomassa jos peäilisin, mies ei varmaan kuitenkaan samoten tein antas salasanojaan mulle.
Mä olen vakavastiottaen sitä mieltä että jos ei ole mitään salattavaa, ei toiminta missään muodossa olis mitenkään salamyhkäistäkään.
Itse varmaan sanoisin että soitan pomolle ja kysyn näistä yöduuneista jne.
Jotta elämä pettämisen jälkeen on voinut jatkua, on sen meillä ollut muututtava todella paljon avoimempaan suuntaan... ainoastaan näin olemme voineet jatkaa
Pettämisen merkit on ihan klassiset, Käytä nyt järkeäsi:
- viestit on kännykästä poistettu
- mikään firma ei maksa huoltotöistä kolminkertaista liksaa, jos kyseessä ei ole hätätyö (esim. yllättävä putkivuoto)
- syyttelee sua hulluksi
- ns. ylityöt näkyvät vähintään seuraavassa palkkakuitissa, ei niitä minnekkään kesälomarahoihin pantata, siinä tulee palkanlaskija/kirjanpitäjä jo hulluksi
- tottakai mies sua rakastaa - niinkuin Minnaa, Pirjoa, Janinaa tai kuka se pano nyt onkin, joka tuo jännitystä elämään. Onhan kovin epämukavaa joutua muuttamaan, maksamaan elareita ja selittelemään sitä ja tätä eron syistä.
Taitaa yötyöt olla laadultaan hyvinkin fyysisiä ja putkitöitä, tosiaan.
Neuvo: mies pihalle! Luottamus on mennyttä, älä menetä mielenterveyttäsi tämän häntäheikin takia.
Tosi inhottava tilanne :( Itsekin totesin entiselle (entisille, niitä on ollut jo kaksi jotka ovat minua pettäneet!!!) miehelle että sano jos et halua olla enää minun kanssa, jos olet rakastunut johonkin toiseen, sano, puhu, kerro mulle. Nyökytteli vaan että joojoo, ja kuinkas sitten kävikään.. Oli toinen nainen, annoin miehen mennä (ts. käskin painua helvettiin) kun se sitten minullekin lopulta valkeni.. Ja tosiaan, ei ne pettäjät mitään MYÖNNÄ ennenkuin sulla on mustaa valkoisella, siihen asti pysytään ihan järkkymättöminä että minä en ole ketään pettänyt.
Kyllä se yleensä on niin että jos on epäilys niin se yleensä aina on ihan aiheesta... Ja tässä sinun tapauksessa minustakin, ikävä kyllä, on kyse pettämisestä :(
En vaan itse pysty käsittämään että miksi pitää pettää... onko siinä sitten se jännitys tms. mikä kiehtoo..
Sinulle paljon voimia ja jaksamista, todella
laillista oikeutta sinulla ei tietenkään ole miehesi FB-tiliä syynätä, ja jos mies pettää, luuletko, että hän sieltä sinulle todisteita vapaaehtoisesti näyttäisi.
Minusta tässä tapauksessa ei enää edes ole ratkaisevaa se, pettääjö mies sinua taas. Hän on kyvykäs pettämiseen ja valehteluun ja selvästikään et usko, että hän olisi oppinut yhdestä kerrasta. Jos sinä et luota mieheesi ja pelkäät jatkuvasti, että hän toistaa loukkauksensa, mikä järki liitossa on?
Yhden pettämisen voisin todennäköisesti itse antaa anteeksi pitkässä liitossa, jos todella uskoisin, että mies katuu siinä määrin, ettei koskaan enää halua tehdä mitään vastaavaa. Mutta jos en voisi uskoa ja luottaa mieheeni (uudelleen), en jatkaisi liittoa.
mikset mene siihen selän taakse katsomaan. Kun mun mies chattailee netissä, niin monesti tuun siihen juttelee jotain, tai otan pöydältä kynän tai ties minkä, ja katson kenen kanssa juttelee. Jos en tiedä nimestä kuka on, kysyn että kuka toi on. Jos olis vähänkin epäilyttävää, vaatisin saada nähdä sen keskutelun. Jos ei näyttäis, niin suuttuisin kyllä.
mies pettää ja tiedät sen jo itsekin.
kattonu tietokoneen sivuhistoriaa? näykyiskö sieltä mitä tekee? vaikka aikas epäilyttäväähän tuo on..
Mutta miksi edes itse haluaisit jatkaa kerta et ITSE luota? On sairasta elää tuolla tavalla kytäten.
yölliset keikat on ihan silkkaa huijausta, mieti vähän minkä hintaista olisi tilata firmaan huoltomiehiä YÖLLÄ? Ei mikään firma ole valmis maksamaan moisesta lystistä moninkertaisia palkkoja. Olen myös pahoillani puolestasi, mutta selvä peli tuo on.
on eikä mikään firma maksa ylitöitä lomapalkan yhteydessä
Siis vastaan vain otsikossa esittämääsi kysymykseen, en edes lukenut juttuasi. Vastaus on täysin yksiselitteinen.
Sain juu, ei se mies mitään mua pettänyt. Se pelas vaan nettipokeria ja voitti meille yli sata euroa. Ei halunnut näyttää mulle sen takia niitä sivuja kun halus pitää rahat yllätyksenä ja viedä mut vkl syömään :) Ihana mies.
Facebookiin kukaan tuskin mitään raskauttavaa kirjoittaa (ainakaan minkäänlaisilla älynlahjoilla siunattu), mutta tuo puheluiden välitystietojen poisto kuulostaa todella epäilyttävältä.
Mies ei tietysti tunnusta mitään - hänellähän on kaikki mitä toivoa voi...
vaatia nähdä fb postilaatikko... meillä ainaki etusivulle tunnukset tallennettu,joten pääsen helposti käymään miehen tunnuksilla myös jos haluan!
Hei,
kirje ym. salaisuus koskee kaikkia, kunnioitathan sitä. Pyydä neuvoa esim. perheneuvolasta tms. tilanteeseesi, ettei kärjisty liikaa. Ammattilaiset auttavat kyllä, kun on kyse myös lasten hyvinvoinnista. Asiat pitää puhua halki, salailu ei ole hyvästä eikä riitely