Kuukuppi toimii!
Jouduin kierukan myötä luopumaan tamponeista ja en voinut kuvitellakaan mitään siteitä haaroväliin. Niinpä jäljelle jäi vaihtoehdoksi tutustuminen kuukuppiin. Olin pitänyt sitä vähän hankalana ja tietyn marginaaliryhmän suosimana juttuna, mutta yllätys yllätys, sehän on mitä paras kuukautissuoja. Ei ole vaikea käyttää, on huoleton jne. jne. Olen ollut tähän asti vallan tyytyväinen tamponeihin, mutta nyt vasta tajuan että vieläkin helpommalla pääsee. Kuukupin kanssa ei ole tss-pelkoa eikä ole niin nökönuukaa jos tyhjäysväli onkin pidempi kuin suositellut 12 tuntia ja oma vuotoni on sen verran niukkaa ettei tosiaan tarvitse useammin tyhjätä. Luulin että se kuukautisvuoto tuoksahtaa tympeälle, mutta ei tuo kupin tyhjääminen kyllä ole juuri miltään tuoksahtanut, olisiko sitten niin että se tamponi tarjoaa tiheästi vaihdettunakin sen verran pöpöille kasvualustaa, että ei ole mitenkään raikas kun sitä vaihtaa, jos nyt ei vallan haisekaan.
Kaiken kaikkiaan voin vain suositella kuukuppia, mitään negatiivista en ole nyt ekat menkat sillä hoidettuani huomannut. Tarjoaa ihan oikeasti vapaan ja puhtaan olon muihin suojiin verrattuna!
Kommentit (15)
ja vieläpä et toimii kierukan kaa, mahtii
mun piti vaan ostaa eri merkkinen ja mallinen, että alkoi toimia tosi hyvin! kokeilin ensin lunettea, mutta se "nousi ylös" ja oli vaikea saada pois. ostin diva cupin ja se on täydellinen.
Eikä todellakaan ole minkään marginaaliryhmän juttu. Lähimmästä ystäväpiiristäni jokainen nainen käyttää kuppia, ja joukkoon kuuluu ihan tavallisia naisia: opettajia, toimistotyöntekijöitä, johtoasemassa olevia, hoitsuja, psykologeja jne.
käyttäneet kierukan kanssa? Mulle gyne sanoi ettei saisi käyttää kun alipaine voi vetää kierukan pois paikaltaan joten en sitten ole uskaltanut käyttää. Mulla on Mooncup.
eli merkillä on väliä?
nimim.kiinnostunut
Merkillä on väliä, oli sitten kierukka tai ei, kaikki me kun olemme anatomialtamme ja vuodoltamme erilaisia. Itse tosin en kierukka-asioista tiedä, kun en sellaista käytä. Kuukuppikunnasta löytää kaiken haluamansa infon: http://kuukuppikunta.net/
Ihan kierukan kanssa käytän. Sen jälkeen kun aloin kuukuppia käyttää, pikkuhousunsuojankin käyttäminen tuntuu ihan hirveältä! Olen niin tottunut siihen puhtauden (ilmavuuden?) tunteeseen kupin kanssa :)
silloin, kun mulla vielä kuukautiset oli. Aina vuoto tuli kupista ohi, vaikka olisi ollut niukkaakin. Syy selvisi sitten, kun menin kierukkaa asennuttamaan; välilihanleikkausarpi kuroi emätintä muotopuoleksi, joten kuppi ei istunut tiiviisti. Eli ihan kaikille ei käy.
Nyt kyllä hormonikierukan myötä kuukautiset jääneet pois, joten enpä tarvii mitään suojia...
Alkuun tiputteli ja täältä kysyinkin neuvoa asiaan ja ohjeiden mukaan leikkasin antennia lyhyemmäksi. Se auttoi ja kyllä tosiaankin paras suoja ikinä!
Ja huom. silloin kun kuukupit alkoivat tulla tunnetuksi, olin suunapäänä lyttäämässä sen ja haukkumassa sen käyttäjät hörhöiksi. Sori.
kätevä kuukuppi on jos on todella runsaat kuukautiset.
Siteestä menee aina yli jopa puolessa tunnissa.
Pitäisi töissäkin selvitä puoltoistakin tuntia,selviäisinkö kuukupilla?
Tai ainakin luulin, että ovat runsaat, koska jouduin superplus tamponin vaihtamaan parhaimmillani alle 2 tunnin joskus jopa tunnin välein.
Kuukupilla pärjään yön yli ja aamulla on yllätys, kun ei se ole kuin puolillaan.
kätevä kuukuppi on jos on todella runsaat kuukautiset.
Siteestä menee aina yli jopa puolessa tunnissa.
Pitäisi töissäkin selvitä puoltoistakin tuntia,selviäisinkö kuukupilla?
Yhtenä tai kahtena yönä joudun laittamaan siteen ja tamponin, koska en herää kuukupin täyttymiseen ennen kuin makaan lammikossa. :( Näinä runsaimpina päivinä kuppia joutuu myös tyhjentämään n. kerran kahdessa tunnissa, pahimmillaan kerran puolessatoista (rasittavaa...). Mutta siitä huolimatta tykkään, koska muut päivät kuppi toimii kuin unelma (kuukautiset kestää yleensä n. viikon).
käyttäneet kierukan kanssa? Mulle gyne sanoi ettei saisi käyttää kun alipaine voi vetää kierukan pois paikaltaan joten en sitten ole uskaltanut käyttää. Mulla on Mooncup.
Kuukuppi on loistava keksintö!!!!
Mulla on ollut sekä kupari- että hormonikierukka ja on ihan laitettaessa sanottu, ettei ole mitään estettä tamponin käytölle.
Mulle taas ei tavallisimmat kuukupit käy pituutensa/kokonsa vuoksi. Nyt löysin mainokset jostain tosi pienestä, sitä voisin vielä kokeilla.