Outoa kaksinaismoralismia
Linda Lampenius on esiintynyt tällä viikolla YK:n Mercury -konferenssissa ja CBW Protection Symposiumissa, mutta yksikään lehti ei ole asiasta maininnut. Jos hän olisi eronnut tai maininnut yhdessäkin ruotsalaisviestimessä syömishäiriöistään, niin siitä olisi tullut etusivun uutinen.
No ei tuossa vielä mitään, mutta jos yksikin toinen koko kansan tuntema suomalaisartisti olisi esiintynyt YK:n konferenssissa, esimerkiksi Anna Abreu, Antti Tuisku tai Paula Koivuniemi, niin siitä olisi ihan varmasti uutisoitu näyttävästi.
Kommentit (29)
Eipä ole vain ylittänyt uutiskynnystä.
ja media ja "kansa" rakastaa ja lehdissä riittää juttua uran kaikista mahdollisista käänteistä ihailevin sanakääntein.
sitten yksi ei juo ei polta ja elää muutenkin hyvää elämää ilman lainrikkomisia, mutta on toistakymmentä vuotta sitten ollut playboyssa ja on sinisilmäinen, ja hänen kansainvälisestikin kukoistavammasta urastaan ei pukahdeta kuin korkeintaan sivulauseessa.
Ei minunkaan työurastani ole ikinä kirjoitettu lehdissä.
että kun lehdissö kirjoitetaan vain jotain tyhjänpäiväisiä juttuja Lindasta niin aika monella on käsitys et LL on ns turha julkkis, wannabe-viulisti tai jotain.
Tälläkin palstalla olen nähnyt avauksia jossa on naureskeltu Lindan viulisti-muka-uralle.
Ei minunkaan työurastani ole ikinä kirjoitettu lehdissä.
Liekö niin, että lehdistö ei tiedä mihin poteroon laittaisi "vakavasti otettavan lindan". Ihmisten pitäisi olla "joko tai": älykäs TAI kaunis, urheilija TAI älykkö... ja joko sexy playboymalli TAI arvostettu konserttipianisti, mutta ei molempia.
Luulen, ettei valtaosa suomalaisista tiedä, että L. on ihan oikeasti HUIPPUviulisti. Sehän oli joku ihmelapsi ja työskenteli kansallisoopperan ykkösviulistina tosi nuorena, ennen kuin sai kuuluisuutta. Ei semmoselle pallille kuka vaan nuori viulunvinguttaja kai pääse. Ihminen voi olla huippulahjakas ja poseerata haarat levällään miestenlehdessä. =D
Niin olen ihan varma, että suurin osa lukisin mieluummin hänen urastaan kuin samoja juttuja yksityiselämästä. Ei sinänsä, tiedän, että Lindan ja muidenkin julkkisten avoimuus esimerkiksi masennuksesta ja syömishäiröistä auttaa monia lukijoita hakeutumaan hoitoon, mutta kun Lindakin on oikeasti lahjakas ja menestyvä artisti, niin enemmän musiikkia ja vähemmän hömppää! Lehdet sen loppupeleissä päättävät, mistä kirjoittavat ja mistä eivät.
Viime vuosina Lindan töistä on puhuttu enemmän, vaikka ne edelleen ovatkin juttujen toissijainen aihe. Suunta on kuitenkin parempaan päin.
Linda oli 1990-luvulla Suomen puhutuin julkkis, ja hän oli useamman vuoden lähes joka päivä jossain lehdessä ja silloin asenne oli niin pahansuopainen, että siitä imagoa ei ole helppo muuttaa eikä varmastikaan tarpeen, koska Linda ei asu eikä työskentele täällä.
Uskon kuitenkin, että jos ja kun Linda tulee esiintymään Suomeen enemmän tulevaisuudessa (näin olen lukenut), niin "vakavasti otettava viulisti Linda Lampenius" ei ole niin iso shokki enää kuin mitä se olisi ollut joitain vuosia sitten :)
ap tarkoitti kai että ristiriitaista?