Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko antaa 3kk ikäiselle jo kiinteitä?

Vierailija
11.06.2010 |

Olen antanut 2 viikon aikana nelisen kertaa rintamaidolla ohennettua perunamuusia noin 2 pientä lusikallista + rintamaitoa. Pieni tuntuu nukkuvan yöt paremmin kun saa kunnon mahantäytettä :) mmilloin olette aloittaneet kiinteät vauvallanne?

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä alottaisin eka perunalla ja sitten ehkä porkkanaa ja sitten vatsa hedelmäsoseita. Kukin tekee tyylillään. Mutta mun mielestä (ja tämä ei ole tutkittua tietoa vaan minun mielipide eli älköö siihen takertuko) ei kannata aluksi totuttaa makeisiin makuihin, kun sitten voi olla ettei peruna enää kelpaa!

Vierailija
22/72 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis antaminen on ihan typerää ja riskeeraa turhaan vauvan terveyden.

t th

vanhana, koska lasta vaivasi refluksitauti ja hän oli alipainoinen. Kun aloitettiin kiinteät, ruoka pysyi paremmin sisällä ja paino alkoi nousta...sekö muka terveydelle vaarallista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä imetystä tarvitse lopettaa, vaikka aloittaa kiinteät kolmikuiselle. Eikä se myöskään merkitse imetyksen epäonnistumista. Imetyssuositus ei ole sama asia kuin onnistunut imetys.

Vierailija
24/72 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antais ihan ekana perunaa ainakaan, meillä puolivuotiaskin sai siitä hirveät ilmavaivat ens alkuun (tosi tärkkelyspitoista). Tosin en nyt muutenkaan vielä kolmikuisen kanssa jaksais alkaa sitä mössöshowta, jos ei imetyksessä ihmeempää ongelmaa ole. Lusikointiin ja sotkuun ehtii kyllästyä vielä moneen kertaan ;)

Vierailija
25/72 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi muuten vauvanruokapurkeissa lukee 4kk ylöspäin?ette te av-äidit ole niiin täydellisiä kuin luulette,päinvastoin. Säälin teidän lapsia,tapatte ne nälkään

niissä lukee 4kk->??? Ehkäpä juuri siksi, ettei kukaan idiootti tunkisi niitä kolmikuiselle. Mutta kun ei tajua, niin ei tajua...

ja mulle terkkari kertoi etta kaupoissa purkeissa yha lukee se 4kk ylospain suositus, mutta vauvanruokayhtioiden ei ole vaadittu muuttaa purkkien kylkiin suositusta 6kk --> joten tietenkaan eivat sita oma-aloitteisesti muuta, saavat aina muutaman hyvauskoisen holmon lankeamaan.

Vierailija
26/72 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mulle terkkari kertoi etta kaupoissa purkeissa yha lukee se 4kk ylospain suositus, mutta vauvanruokayhtioiden ei ole vaadittu muuttaa purkkien kylkiin suositusta 6kk --> joten tietenkaan eivat sita oma-aloitteisesti muuta, saavat aina muutaman hyvauskoisen holmon lankeamaan.

hölmöjen hommaksi? Ai niin, siitä lähtien, kun imetyksestä tuli uskonto.

Vierailija
27/72 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

altistaa diabetekselle ja ylipainolle myöhemmässä iässä. Täysimetys puolestaan suojaa ylipainolta.

Vierailija
28/72 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hölmöjen hommaksi? Ai niin, siitä lähtien, kun imetyksestä tuli uskonto.

imetyksestä, vaain siitä, että MAITO riittää alle nelikuiselle ja useimmalle lapselle puolivuotiaaksi asti.

Vierailija
29/72 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

altistaa diabetekselle ja ylipainolle myöhemmässä iässä. Täysimetys puolestaan suojaa ylipainolta.

Täysimetys ei todellakaan suojaa ylipainolta. Vaikka imettäisit 6 kk, niin kyllä se lapsi kerkiää läskiä kerryttää ympärilleen loppuelämänsä aikana aivan tarpeeksi. Varhainen kiinteiden aloitus ei myöskään altista ylipainolle. Sen sijaan se saattaa vähentää allergioita. Varhainen kiinteiden aloitus ei altista diabetekselle, vaan mahdollisesti varhainen lehmänmaidon aloitus altistaa. Tämäkin on tutkimuskohteena, mitään varmaa tietoa asiasta ei ole.

Vierailija
30/72 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmislapsen pääasiallinen ravinto on maito. Muuta saa sitten kun itse osaa viedä ruuan suuhun, eli tuossa 6-7 kk iässä. Mutta saahan sitä pikkuvauvan suuhun tukkia pottua, jos on tietämätön :) Imetyksen pituus tunnetusti korreloi sen kanssa ymmärtääkö sen hyödyt = koulutuksen ja älykkyyden kanssa.

Vierailija
31/72 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetyksestä, vaain siitä, että MAITO riittää alle nelikuiselle ja useimmalle lapselle puolivuotiaaksi asti.

Täytyy olla jollakin tapaa mt-ongelmista kärsivä, jos jaksaa koko ajan jankata muuta.

Vierailija
32/72 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä on tutkittu ja voit googleta itse ylipaino ja täysimetys jos et usko. Syynä saattaa olla se, että imetetyt vauvat oppivat paremmin sääntelemään itse syömisiään eivätkä myöhemmällä iälläkään syö niin paljon muuten kuin nälkäänsä. Mutta todellakin on tutkittu asia.

Vierailija
33/72 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmislapsen pääasiallinen ravinto on maito. Muuta saa sitten kun itse osaa viedä ruuan suuhun, eli tuossa 6-7 kk iässä. Mutta saahan sitä pikkuvauvan suuhun tukkia pottua, jos on tietämätön :) Imetyksen pituus tunnetusti korreloi sen kanssa ymmärtääkö sen hyödyt = koulutuksen ja älykkyyden kanssa.

Minä olen yliopistokoulutettu ja annoin kolmikuiselle kiinteitä. Päinvastoin, älykkyyttäni olisi voinut epäillä, jos en olisi antanut.

Yleensäkin tietynlainen kiihkoilu liittyy alhaisempaan älykkyysosamäärään.

Vierailija
34/72 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä on tutkittu ja voit googleta itse ylipaino ja täysimetys jos et usko. Syynä saattaa olla se, että imetetyt vauvat oppivat paremmin sääntelemään itse syömisiään eivätkä myöhemmällä iälläkään syö niin paljon muuten kuin nälkäänsä. Mutta todellakin on tutkittu asia.

Ja pliis, älä linkitä imetystuen sivuille... Ihmisen painon muodostumiseen vaikuttaa huomattavasti enemmän se, mitä syö sen 6 kuukauden jälkeen. Tietysti asian voi perustella itselleen näin, ja mättää taaperon suuhun hampurilaisia ja ranskalaisia.

Vierailija
35/72 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheesta löytyy kyllä useampiakin tutkimuksia.

Vierailija
36/72 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheesta löytyy kyllä useampiakin tutkimuksia.

altistaisi ylipainolle.

Vierailija
37/72 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaisin...koska itse neuvolan ohjeistuksen mukaan aloitin kiinteät 3 kk. Vuosi oli 2006.

En tosin imettäntyt ja tuskin se diabetekselle altistaa. Itse olen diabeetikko 30 vuotta ja risat.

Anna vaan ihan rauhassa.

Vierailija
38/72 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään ongeimia ei ole ollut, pakosta antanut koska maito ei selvästikkään pitänyt nälkää.

Vierailija
39/72 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasta ykköstyypin diabetekselta. Artikkeleita löytyy googlettamalla vaikka kuinka, jos viitsit hakea.

http://www.szoptatasert.hu/letolt/szak_eng/diabetes_protection.pdf

Vierailija
40/72 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasta ykköstyypin diabetekselta. Artikkeleita löytyy googlettamalla vaikka kuinka, jos viitsit hakea.

<a href="http://www.szoptatasert.hu/letolt/szak_eng/diabetes_protection.pdf" alt="http://www.szoptatasert.hu/letolt/szak_eng/diabetes_protection.pdf">http://www.szoptatasert.hu/letolt/szak_eng/diabetes_protection.pdf</a&gt;

altistavat ylipainolle ja ykköstyypin diabetekselle. Se, että täysimetys saattaa suojata näiltä, ei tarkoita kuitenkaan sitä, että varhainen kiinteiden aloitus saattaisi altistaa näille.

Joo, tutkimusten tulkinta on aika vaativaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi