Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yli 38-vuotiaiden ei pidä enää raskautua!

Vierailija
10.06.2010 |

Ei todellakaan! Kaikki äitiin ja vauvaan liittyvät riskit kasvaa.

23 vuotta on biologian kannalta paras ikä tulla raskaaksi.

Ehkäpä tässä kulttuurissa se on 28 v. Mutta ei vauvojen saanti ole enää nelikymppisten hommaa!!!

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta lapsi on sitten vastuulla ainakin sen 18 vuotta, ja siinä ei sitten ikä ole este. En tiedä, mitten raihnainen kubvittelet 38-vuotiaan olevan, mutta itse en huomannut suurta muutosta. Esikoinen syntyi ollessani jo 39-vuotias. Oma äitini oli 42-vuotias, kun synnyin. Ei näyttänyt hänkään raihnaiselta:-)

Vierailija
22/46 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika koville voi teini-ikä ottaa kun lapsi kapinoi ja pyörii kaupungilla ja pitäis asettaa kovasti niitä rajoja ja itse lähentelee 60v. Hyvä jos ehtii lapsenlapsiaan edes nähdä..

Mutta lapsi on sitten vastuulla ainakin sen 18 vuotta, ja siinä ei sitten ikä ole este. En tiedä, mitten raihnainen kubvittelet 38-vuotiaan olevan, mutta itse en huomannut suurta muutosta. Esikoinen syntyi ollessani jo 39-vuotias. Oma äitini oli 42-vuotias, kun synnyin. Ei näyttänyt hänkään raihnaiselta:-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paras ikä saada lapsi on ehkäpä juuri 23. On totta, että riskit kasvavat. Useimmat naiset ovat kuitenkin kykeneviä myös fyysisen terveydentilansa puitteissa äidiksi vielä jopa 42-vuotiaan.

Jos julistaisit, että 50-v. ei ole sopiva ikä saada lapsia, olisin samaa mieltä.

Hyviä, että huonoja äitejä on nuorissa, sekä vanhoissa. Siihen en ota kantaa. Äidin nuori-ikä ei takaa jaksamista, mutta suurella osalla vanhemmista äideistä on myös ongelmia psyykkisesti, koska he ovat tottuneet elämään vapaasti jo pitkän aikaa. Lapsen sitovuus voi tuntua hankalammalta. Nuori sopeutuu nopeammin nuoren ikänsä puolesta elämänmuutoksiin nopeammin.

Vierailija
24/46 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnistui oikein hyvin. Olihan heillä kokemusta, mä ainakin olin liiankin järkevä lapsi, ei mun tarvinnut kauheasti kapinoida. Se ei vain tuntunut järkevältä.

Vanhemmaillani oli paljon aikaa lapsille, vaikka heillä oli luottamustoimia ja harrateita. Kaverini viihtyivät meillä hyvin, ja tykkäsivät kovin vanhemmistani myös.

Lapsenlapsia kerkesivät kyllä saada, tosin omani syntyi heidän kuolemansa jälkeen. Mutta mulle oli tärkeämpää, että vanhemmillani oli aikaa minulle, sitä esimerkkiä seuraten on hyvä olla vanhempi omalle lapselleen.

Vierailija
25/46 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika koville voi teini-ikä ottaa kun lapsi kapinoi ja pyörii kaupungilla ja pitäis asettaa kovasti niitä rajoja ja itse lähentelee 60v. Hyvä jos ehtii lapsenlapsiaan edes nähdä..

mikään vanhus ole! Silloinhan ollaan vielä täysillä työelämässkin monta vuotta vielä.

Vierailija
26/46 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs nyt?

Vierailija
27/46 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se raskaaksi tuleminen ovat selkeästi helpompia nuorena. Samoin synnytys ja synnytyksestä palautuminen ja imetyskin rasittaa nuoren elimistö vähemmän, samoin valvominen. Nuori sopeutuu paremmin uusiin elämäntilaisiin.

On myös todennäköisempää että aika omien lasten ja lapsenlapsien kanssa on lyhempi kuin mitä jos saisi lapset nuorena (jos ihminen kuolee 70-vuotiaana niin saadessaan lapsen 20v hänellä on 50v yhteistä aikaa tähän kanssa, jos taas 40v saa lapsen niin vain 30v elää yhtaikaa lapsensa kanssa - lapsenlapsiaan ei ehkä ehdi edes näkemään).

Vanhankin parisuhde voi katketa, puoliso sairastua vai omat vanhat vanhemmat voivat olla lisätaakkana siinä.

Tärkein on kuitenkin rakkaus ja huolenpito lasta kohtaan ja halu saada lapsi ja pitää hänestä hyvää huolta. Jos noita löytyy (ja yleensä vanhoilta vanhemmilta niitä löytyy, siinä iässä jo tuntee itsensä ja tietää mitä tahtoo), niin kaikki on ok.

Vierailija
28/46 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

40v ja jo rv25

Vierailija
29/46 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihmisestä kiinni , ei iästä. Minun oli helppo ikääntyneenäkin sulahtaa lapsen rytmiin, kaipasinkin sitä jo, olin mennyt ja tehnyt tarpeeksi. Oli kiva vain nauttia vauvasta ja olla ihan rauhassa tai puuhastella kaikkea pientä kotona lapsen kanssa.

Uskon, että se sujuu monelta nuorelta, mutta monille taas voi tulla kaipuu mennä ja tehdä asioita kavereiden kanssa, koska aika harva nuori ( ainkaan täällä pk-seudulla) hankkii lapsi 23 v.

Lapsia pitäsii tehdä silloin kun itse niitä oikeasti haluaa, ei minkään kellon mukaan.

Vierailija
30/46 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai niin kipeä synnytyksen jälkeen kun sillon kun sain esikoisen 25 v.

t: 41v/rv 29.

Vierailija
31/46 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun henkilökohtainen yläikärajani oli 40v

Vierailija
32/46 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin naisella on menopaussi säätelemässä sitä kuinka vanhana voi vielä lapsen saada. Toiseksi ihmisen elinikä pitenee koko ajan. Aikoinaan kun ei eletty kuin 40v niin 15 vuotias oli optimaalinen ikä saada lapsia.

Vierailija
33/46 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka sä olet mitään määräämään. painu navetan taakse typerine mielipitenesi rasisti.

mulla on 2 täysin tervettä lasta, mitkä olen saanut yli 40 v.

Vierailija
34/46 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai että oikein jumala suo. No pitäisikö sitten 12-vuotiaidenkin tehdä lapsia, kun jumala niitä soisi heillekin...

Vierailija
35/46 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan onnannut aikaisemmin ei vaikka syytä ei löytynyt ja diagnoosi oli ettemme lapsia voi saada. Onneksi emme lopettaneet seksiä kuitenkaan ja yhtäkkiä vaan olin raskaana.

Nyt olen nelikymppinen kahden lapsen äiti enkä tunne oloani ollenkaan vanhaksi saati ikälopuksi..

Vierailija
36/46 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä lapset syntyneet kun olin 22v ja 32v. Nyt mies haluaisi vauvan mutta en taida uskaltaa, mietityttää jaksaminen. Olen 40v.

Myös mietityttää riskit

Vierailija
37/46 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

palautan, menin pöljä tekemään sen 39vuotiaana, en yhtään tajunnut kysyä viisaammilta :(

Vierailija
38/46 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei munkaan kroppa ole älynnyt mennä kirjojen mukaan. Erinäisistä syistä johtuen mulle sanottiin jo 2kymppisenä, että lasten saanti tulee olemaan vaikeaa, että heti hoitoihin, kun lastenteko ajankohtaista. Sitten ne onnettomat pölähtivät luomisti ikävuosinani 32-39. Mitä tein väärin..

Vierailija
39/46 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mummo on 85 ja enoni 42 ja enolla on kaksi mukulaa, toinen 20-v ja toinen 18-v. Itse olen 40.v.

Eno ei paljon ehtinyt pyöriä kaupungilla, kun a) ukki ei antanut b) mummo ei antanut c) sillä oli kolme topakkaa kielikello-isosiskoa!

Vierailija
40/46 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... sinä todennäköisesti ja nykyennusteiden mukaan elät vähintään 90 -vuotiaaksi, mikäli olet 1. keskiluokkainen 2. peruterve 3. nainen 4. nyt alle 40 -vuotias

40 v on niillä näkymin ihan loistava ikä saada lapsia. Ehdit olla mummonakin monen monta vuotta.

Oma 85 v mummonikin on jo isoisoäiti ja vielä laittaa ruuat koko suvulle ihan innoissaan. : )

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan