En mee synnytykseen
Istun odottamassa niinku Vito Corleone ja meen tarkastaa tulokset sitten kun homma on valmis. Synnyttäminen on naisten hommaa.
Kommentit (27)
ja oletan, ettei pian jälestä päinkään.
Anteeksi mutta sinulla on aika omitunen ajattelutapa.
Miksi et muka voisi olla Vaimollesi tukena kun hän
synnyyttää lapsesi.
Ei miehen asema ole vain maksaa kaiki kulut joita
syntyy, vaikka ne ovatkin tähti tieteelisiä.
Ajattele kun menet mukaan, että se on sama kuin
auton osto ilman tinkimistä. Saat sen jonka halusit.
Se on sinua ja haluat olla mukana kun se syntyy.
Se on sinun suunittelema, tai siis oasittain.
No se on sun asias. Mä en jättäisi homaaa väliiin mistään hinnasta. Vaimo pääsee kokemaan jotain uniikkia tässä elämässä, en varmasti jää pois. Kuolemaa tulee vielä vastaan aivan riittävästi, nyt otan vastaan kaiken saatavissa olevan elämän.
Äidin näkökulma asiaan: SAMAA MIELTÄ! Isät vaan pois synnytyksestä. Siellä ne vaan turhaan sotkeutuvat äidin ja vaavin alkavaan vuorovaikutukseen. Sama kotona! Isät hoitaa kaupassa käynnin, siivouksen ja ruuanlaiton + palvelevat väsynyttä äitiä. Äiti saa keskittyä täysin vaaviin ainakin ensimmäiset kaksi kuukautta -RAUHASSA!!!!
No meillä mies saa joka tapauksessa itse päättää tuleeko mukaan synnytykseen vai ei. Ukko on sanonut, että haluaa olla mukana. Itse asiassa kyllä vähän huolettaa. Minä tiedän, että kestän synnytyksen, miehestä en sitten menisi vannomaan. Henk.koht. en jaksaisi katsoa salissa miehenkin perään, haluaisin vaan pakertaa vaavan ulos kunnialla ilman, että kukaan heikkohermo alkaa oksentaa tai pyörtyillä vieressä.
Vaikka aloitus aika trollahtavalle vaikuttikin, niin pitää silti vastata. :) Eli se on sinun päätöksesi. Ei sinun vaimokkeellasi ole mitään oikeutta pakottaa sinua synnytykseen, jos et itse sinne halua. Jos nainen on sitä mieltä, että tahtoo ehdottomasti miehen synnytykseen, niin sopii miettiä sitä ennen raskaaksituloa ja selvittää asia jo silloin. Kirjoittaa vaikka sopimus siitä, miten sitten synnytyksessä menetellään ja määrätä siinä samalla sopiva sakkosumma, jos jompi kumpi sitten laistaa tästä sopimuksesta. :)
Minä toivon, että mieheni olisi taas tulossa mukaan synnytykseen ja hänkin on sanonut, että toivoo pääsevänsä sinne. Ennen esikoisen synnytystä juttelimme asiasta ja sanoin suoraan, että totta kai toivon että hän tulisi sinne ja olisin siitä onnellinen, mutta hyväksyn kyllä senkin, jos hän toteaa että synnytys ei ole häntä varten. Eihän se minua ehkä onnelliseksi tee, mutta en myöskään suutu tai pahoita asiasta mieltäni. Kuten sanottu, synnytys on naisten hommaa ja kaikki raskaaksi hankkiutuvat naiset tietävät, että jossain vaiheessa se toukka tulee pois sieltä mahasta, oli mies katsomassa tai ei. Ei se miesten vika ole, että he eivät voi synnyttää. Mutta kuinkahan moni nainen lähtisi automaattisesti ja innoissaan pitämään miestä kädestä, kun tämä ähkää pönttöön kolmen päivän ummetustaan - ihan vain siksi että se kuitenkin sattuu ja mies kaipaisi tukea? Ei nyt ehkä ihan sama asia tietenkään, mutta tahdon vain sanoa, että ei se, että mies ei tule synnytykseen, automaattisesti tarkoita sitä etteikö tämä välittäisi vaimostaan.
arc03:
Osaat olla oma itsesi SUOMALAINEN MIES!!
Arvostan suoraa rehtiä mielipidettäsi, toiset kokee asian erilailla sinä JUURI tuolla lailla. Harvemmin vain näitä tulee julkisuuteen!
T. 2 lapsen ämmä