Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi Prkleen KYYkäärmeet!!

Vierailija
10.06.2010 |

Tänä vuonna ennätysmäärä kyitä. Vaikkei ne ole vielä suoranaisesti mulle tai perheelle tehneet mitään, niin joka ainoan vastaan tulevan kyyn listin!

Veljen tytön koiraa puri kyy tossa naapurissa ja koira oli päivän kriittisessä tilassa. Mietin vaan että en halua lapsiani koko kesää sisällä pitää. Toinen vaihtoehto on pyytää vaan käveleen tai juokseen tai muuten vaan seisoskeleen kumisaappaat jalassa pihassa. Vaikeeta 4 ja 7 vuotiaiden kanssa.

Kyitä ei täällä pahemmin ole tavattu ja nyt on ollut näköhavaintoja paljon. Niin kuulemma ympäri suomea.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tosi käärmekammoinen. Mä en edes tiedä mitä tekisin jos käärmeen näkisin meidän pihalla, uskaltaisinko edes tappaa. Mutta pihalle en niitä halua, meillä on lapsia ja pikkukoira, enkä halua että minuakaan puree tai miestä.

Metsässä olkoon tai jossain muualla mutta meidän pihalle ei ole asiaa!

Naapurit viime kesänä oli tonteiltaan muutamia tappaneet. Itse en nähnyt yhtään, mutta jo tieto että niitä on tässä lähistöllä pelottaa.

Vierailija
2/56 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on siis aivan talo, jota pidämme maapaikkana. Piha on puolivillissä kunnossa, nurmikko leikataan sieltä mistä sen pääsee leikkaamaan. Nyt aion kyllä vaatia, että mieheni ottaa viikatteella kunnon isolta alalta tuota ryteikköä pois, niin että näkisi edes vähän paremmin.

Juu, sitten vielä ottaa päähän, kun ei mies tajua, ettei siellä ryteikössä lasten olisi hyvä olla sandaalit jalassa juuri käärmeiden vuoksi. Toinen on vähän kaupunkilainen :).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on siis aivan talo, jota pidämme maapaikkana. Piha on puolivillissä kunnossa, nurmikko leikataan sieltä mistä sen pääsee leikkaamaan. Nyt aion kyllä vaatia, että mieheni ottaa viikatteella kunnon isolta alalta tuota ryteikköä pois, niin että näkisi edes vähän paremmin. Juu, sitten vielä ottaa päähän, kun ei mies tajua, ettei siellä ryteikössä lasten olisi hyvä olla sandaalit jalassa juuri käärmeiden vuoksi. Toinen on vähän kaupunkilainen :).

ja maalais-serkut naureskelee :)

Vierailija
4/56 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

useamman kerran kyyhyn ja tullut kerran kyyn puremaksikin. Ei sillon naurattanut yhtään.

Vierailija
5/56 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kannattaa nurmikko pitää lyhyenä. Ja mummoni neuvo pitää kyyt loitolla; pistä mies ja lapset pissimään ympäri pihan rajoja. Kyyt kuulemma ei tykkää virtsasta ja pysyvät loitolla.

Myös muurahaiset pitäisi pitää kyyt poissa, eli jos niitä on pihassa niin tuskin paljon käärmeitä ole.

Vanha tömistelytemppu ei välttämättä enää tehoa koska käärmeet, varsinkin kaupungeissa, ovat jos niin tottuneita tärinään etteivät pelästy siitä enää. Tuttavalla jolla mökkii Porvoossa kertoi, että polulla tuli käärme vastaan ja vaikka hän kuinka tömisteliniin käärme vaan tuijotti häntä eikä lähtenyt mihinkään.

Lapsia kannattaa neuvoa ettei tunge käsiään pihinkään puskaan ja se että sanovat heti jos näkevät käärmeen.

Itsekin käärmekammoisena katson aina mihin astun varsinkin metsässä ja mökillä. Ja metsässä yleensä saappaat jalassa.

Vierailija
6/56 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi että talvet kylvetään siemeniä ja jyviä pitkin pihoja jotka houkuttelevat jyrsijöitä. Miksi niitä pitää tietentahtoen houkutella pihalle?

Vierailija
7/56 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeksi näin taloa kiertävällä laatoituksella yhden. Meillä ei vauvaa nukuteta enää vaunuissa ulkona. Naapuri löysi nimittäin vaunun alakorista yhden. Maidon tuoksu vetää niitä kuulemma puoleensa.

Kaikki kyyt mitä kiinni saadaan tapetaan pihasta ilman tunnontuskia.

Vierailija
8/56 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kovin epäsiisti piha, esim. paljon jotain risukkoa, joka nurkalla halkopinoa ym., niin onko ihme jos kyyt viihtyy. Jos noin pelottaa, niin saappaat jalassa sitten koko kesän. Ihan turha kyytä on rangaista omista sotkuistaan.

Maalta olen kotoisin ja kertaakaan ei ole kyy puraissut, ei mua tai sisaruksia, ei vanhempiani, isovanhempiani, naapureiden lapsia, vierailijoita... En itse asiassa edes tiedä ketään, jota kyy olis purrut.

Niksejä kyiden karkoitukseen:

http://www.sammakkolampi.fi/lajit/kyy-pihalla.html

Vierailija
9/56 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän mökillä saattaa kuulemma olla, ja ensi viikolla lähden sinne lasten kanssa.

Eli kertokaas, miten sitten listin sellaisen, jos sattuu pihalla loisimaan?

Vierailija
10/56 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän mökillä saattaa kuulemma olla, ja ensi viikolla lähden sinne lasten kanssa.

Eli kertokaas, miten sitten listin sellaisen, jos sattuu pihalla loisimaan?

Vierailija
11/56 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai tamppaat jollain kepillä, halolla, lapiolla.

Varmaan helpoin on soralapiolla katkaista elukka. Ei pitkään hillu sen jälkeen.

Vierailija
12/56 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai tamppaat jollain kepillä, halolla, lapiolla. Varmaan helpoin on soralapiolla katkaista elukka. Ei pitkään hillu sen jälkeen.

Vierailija
13/56 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskeltä ei kannata poikkasta kun etu-ja takapää lähtee erisuuntiin kiemurtelemaan.

Vierailija
14/56 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskeltä ei kannata poikkasta kun etu-ja takapää lähtee erisuuntiin kiemurtelemaan.

Vierailija
15/56 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on helpoin tappaa polkemalla päähän. Kertapolkasu kantapäällä riittää.

Vierailija
16/56 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tappako kyitä. Kyykanta on uhanalaistumassa Suomessa ja laji tulisi olla rauhoitettu. Älkää siirtäkö käärmekammoanne lapsillenne.

Vierailija
17/56 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tappako kyitä. Kyykanta on uhanalaistumassa Suomessa ja laji tulisi olla rauhoitettu. Älkää siirtäkö käärmekammoanne lapsillenne.

Vierailija
18/56 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedätte, että kyy on rauhoitettu eläin?

Vierailija
19/56 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun lapsia ei kyyt pureksi, se on varma. Mieluummin tapan kyyt pihasta, kuin riskeeraan lasteni elämän!

Vierailija
20/56 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tÄlkää siirtäkö käärmekammoanne lapsillenne.

Äitini on täysi hysteerikko käärmeiden, lepakoiden ym. suhteen. Pelkäsin näitä elukoita myös itse, kunnes tajusin pelkoni olevan täysin opittu. Mitään pelkäämistä ei ole.